LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
10jan2005
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:40

zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door 10jan2005 »

Ik heb voor mijn zoon, dochter en mijzelf een telefoonabonnement bij T-mobile en betaal altijd netjes mijn rekeningen. Mijn dochter heeft een vriendin in Frankrijk en door dat contact had ze een behoorlijke hoge telefoonrekening.Omdat de deze boven de 230 euro kwam hebben ze haar telefoon abrubt geblokkeerd, zonder enige kennisgeving vooraf.( er is gebeld met een privé nr één minuut voor de blokkade en deze verbinding is gelijk weer verbroken) Middels een smsje moest ze vernemen dat ze niet meer kon bellen en smsen maar dat ze wel inkomende berichten en telefoontjes kon ontvangen.
Maar helaas kan ze ook geen inkomende smsje of gesprekken ontvangen.
Mijn dochter kan de rekening best betalen is het niet dat op haar mobieltje de tan codes binnen komen van haar internet spaarrekening!!??Haar herfst vakantie valt ook in het water omdat ze voor haar vakantie naar Frankrijk ook haar spaargeld wilde gebruiken maar er niet bij kan. Het duurt ongeveer twee weken voor je het anders geregeld krijg bij de bank.
Na veel bellen en een bezoek bij de T-mobile shop zijn we nog steeds even ver en heb ik de nodige kosten moeten maken. De grootste ellende is dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt en iedere keer het betaalde nr moet bellen anders kunnen ze het niet regelen, dat is pas geld verdienen.
Ik heb mijn buik vol van T-mobile en zeg mijn telefoonabonnementen allemaal op ook al moet ik mijn abonnementspiriode even afwachten, ik wil er niks meer mee te maken hebben.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap niks van dit hele verhaal. Als ik bij T-mobile zou werken zou ik u waarschijnlijk ook niet kunnen helpen.

Sorry hoor.

DeadStream
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:20

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door DeadStream »

al geprobeert gewoon de klanten service te bellen? ik werd bij vodafone geblokeerd, maar na het bellen van de klanten service meteen gedeblokkeerd. is misschien dus wel een poging waard.

succes

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door vipserv »

gaat dit om abbonnement? als ik het goed begrijp heeft uiw dochter voor 230 euro in zeer korte tijd naar het buitenland gebeld.

gezien de hoeveelheid van dit bedrag vind ik het niet vreemd dat ze is afgesloten. heeft ze de rekening wel al betaald? als ze even naar de bank fietst is dit bedrag zo over geboekt.

ik neem aan dat ze op de hoogte is van de kosten om naar het buitenland te bellen? dure les en jammer van de herfstvakantie dan. meer kan ik er helaas ook niet van maken.

10jan2005
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:40

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door 10jan2005 »

begrijpend lezen schijnd heel moeilijk te zijn!! :?

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door vipserv »

Begrijpend lezen is niet moeilijk, mits het verhaal duidelijk is opgebouwd.
Zoals het verhaal er nu staat kom ik alleen tot de conclusie zoals ik die in mijn onderstaande bericht geplaatst heb.

Hoe lullig ook voor je dochter maar wel terecht.

Je kan natuurlijk ook even proberen om je bericht iets aan te passen zodat het begrijpbaar is.

Nu lijkt het in eerste instantie zo dat je dochter voor 230 euro naar frankrijk gebelt heeft, en T-Mobile het toestel preventief afgesloten heeft. Iets wat mij een correcte handeling lijkt.

Ook lijkt het me logisch dat er bij afsluiten helemaal geen communicatie van/naar het toestel meer mogelijk is.

Het verhaal met de tan codes is me wel duidelijk. Dit is echter eenvoudig te omzeilen. Overmaken kan namelijk ook direct bij de bank. Even met je dochter naar de bank, haar pinpas en eventueel haar legitimatie laten zien en je dochter kan zo de 230 euro laten overmaken. Bij de ABN-Amro, Rabo en ING kan dit gewoon. Ook duurt die handeling geen 2 weken.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

t-mobile heeft wel een punt, er zijn veel mensen die klagen wanneer ze "onverwachts" opeens een hoge rekening hebben. Daarom blokkeert t-mobile het nummer wanneer er opeens een zeer afwijkend belgedrag wordt vertoont. Ben wel van mening dat t-mobile dit zo zou moeten verhelpen wanneer je dit vraagt. Het is alleen de vraag of ze in de shop in die administratie kunnen.


:arrow: als je schijnt met een d schrijft, hoef je niet tegen mensen af te geven dat ze niet kunnen lezen... want dan heb je van de nederlandse taal ook weinig kaas gegeten

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door witte angora »

10jan2005 schreef:begrijpend lezen schijnd heel moeilijk te zijn!! :?
Begrijpend schrijven is voor sommigen ook lastig hoor. :P

By the way, uit de reacties denk ik op te maken wat er aan de hand is. En snap ik eigenlijk uw punt niet zo.

De hoge rekening wordt niet betwist, dus dat is het punt niet. Waar u kwaad om bent is dat de telefoon af is gesloten omdat het belgedrag ineens zo hoog was.

Maar stel...

Stel dat uw dochter haar mobiel was verloren, en daar na een dag of twee achter was gekomen. En stel dat een of andere chinees of nigeriaan dat ding gevonden had en twee dagen lang vrolijk op kosten van uw dochter naar china of zijn thuisland gaat zitten bellen voordat uw dochter erachter komt dat ze het ding kwijt is en T-mobile een seintje geeft dat het ding afgesloten moet worden.

Dan zou er wel een giga-rekening op de mat liggen of niet dan. En dan? Een hele hoop gedonder.

Ik denk dat het uit service/veiligheidsoogpunt juist heel goed is geweest dat T-mobile de boel heeft afgesloten toen er ineens een onverwacht hoog belpatroon ontstond. Juist om problemen te voorkomen.

Dat er daardoor nogal wat ongemakken ontstaan is jammer. Maar ik geloof niet dat T-mobile iets te verwijten is.

By the way, vindt u het eigenlijk wel verstandig de TAN-codes van de bank naar het mobiel te laten verzenden? Als uw dochter het mobiel kwijt is heeft de gelukkige vinder ook de TAN-codes. En als dat mobiel toevallig in dezelfde tas zit als haar portemonnee waar haar pasje in zit kan de 'gelukkige' vinder (rover) zijn geluk natuurlijk helemaal niet op.

Maar goed, dat moet u zelf weten.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik ben het geheel eens met witte angora.

De rekening had ook op kunnen lopen tot 2300 en dan was je zuur geweest.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door fuiduif »

Tuurlijk hebben ze dit recht bij T-Mobile. Het is wederzijdse bescherming.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Mee eens met de meeste schrijvers over de bescherming, maar .....

Je dient dan toch wel weer op een normale wijze de telefoon gedeblokkeerd te krijgen . :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door witte angora »

heb ik de nodige kosten moeten maken. De grootste ellende is dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt en iedere keer het betaalde nr moet bellen anders kunnen ze het niet regelen, dat is pas geld verdienen.
Je bent de enige niet hoor... Ik heb bij T-mobile op een gegeven moment gewoon zitten drammen, zowel aan de telefoon als in de winkel, wel op een rustige manier overigens. Ook mijn beklag gedaan over de hoge telefoonkosten, die kreeg ik daarop dan ook vergoed.

Heb ik bij de Nuon ook voor elkaar gekregen, 16 minuten gebeld met hun Customer Care Center, dankzij hun gezeik, mijn beklag gedaan over de belkosten, binnen 3 dagen stond er 10 euro op mijn rekening als tegemoetkoming.

SNS bank hetzelfde, ze waren vergeten mijn pas te activeren, hoop gesoebat, week lang kon ik mijn geld niet opnemen, en toen het pasje geactiveerd was kon ik pas de volgende dag het ding gebruiken. Beetje nijdig geworden (wel correct gebleven), en toen was het binnen 5 minuten al rond. SNS Haarlem zal zich nu nog schamen denk ik.

Er is meer mogelijk dan je denkt, het ligt er een beetje aan hoe je het doet en brengt.

Gewoon rustig blijven, je punt uitleggen, zoeken naar een oplossing, als ze zeggen dat ze niet kunnen dan gewoon vriendelijk doordrammen tot ze ineens wel kunnen. Doe het als het even kan in de winkel op een rustig moment want niemand vind het leuk om voor schut te staan, en als ineens blijkt dat iets wat eerst niet kon uiteindelijk toch kan... Daar beginnen ze heus niet aan.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door Mendoza »

Middels een smsje moest ze vernemen dat ze niet meer kon bellen en smsen maar dat ze wel inkomende berichten en telefoontjes kon ontvangen.
Met andere woorden ze kan gewoon de tancodes ontvangen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door witte angora »

Mendoza schreef:
Middels een smsje moest ze vernemen dat ze niet meer kon bellen en smsen maar dat ze wel inkomende berichten en telefoontjes kon ontvangen.
Met andere woorden ze kan gewoon de tancodes ontvangen.
Dit kwam ook uit de openingspost van Topicstartster:
Maar helaas kan ze ook geen inkomende smsje of gesprekken ontvangen.
Ze kan de TAN codes dus NIET ontvangen.

Toch snap ik nog steeds niet waarom Ts kwaad is op T-Mobile. Na opnieuw de openingspost gelezen te hebben blijkt dat de nota van 230 euro ook niet betaald is, en dan is het logisch dat T-Mobile niet direct de verbinding weer hersteld. Dat de dochter dan geen TAN-codes kan ontvangen en dus niet bij haar geld kan is niet het probleem van T-Mobile.

Het had twee weken nodig om bij de bank iets te regelen dat de dochter op een andere manier aan haar geld kon komen, blijkbaar. En daardoor liep de vakantie van dochterlief in de soep, als ik het verhaal nu goed begrijp.

Is dit de schuld van T-Mobile? Nee, want er was nog een andere mogelijkheid.

Men gaat naar het postkantoor, neemt met het bankpasje 230 euro op, en stort dit vervolgens op de rekening van T-Mobile. Voila, rekening is voldaan.

En waarom dochterlief bij gebreke van de TAN codes niet naar Frankrijk kan is me ook niet duidelijk, die TAN codes heb je alleen nodig met internetbankieren voorzover ik weet, ze kan gewoon overal pinnen en betalen. Acceptgiro's en automatische incasso's: gaat allemaal door zonder TAN codes. Ik heb nog nooit TAN codes nodig gehad.

Ik snap de klacht van mevrouw nog steeds niet. Denk dat ze zo druk is met panieken en dramatiseren dat ze niet luistert naar wat er gezegd wordt en er vervolgens niks gebeurd. Immers, de openingspost was ook niet echt duidelijk.

Maar dat ligt natuurlijk aan T-Mobile, niet aan TS.

Dat er hier nog een afwas staat ligt ook aan T-Mobile. Zeker weten. :P

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door Mendoza »

Maar helaas kan ze ook geen inkomende smsje of gesprekken ontvangen.
Ze kan de TAN codes dus NIET ontvangen.
Dat klopt dat staat er.
Maar er staat ook dat hij normaal altijd de rekeningen van zijn dochter betaald, dus waarom nu niet?
Er staat ook dat hij het betaalde nr moet bellen, maar voor T-mobile abbonnees is dat gratis. En dat verhaal van een vakantie die in het water valt getuigt van weinig creativiteit in het oplossen van problemen(is er wel een probleem?). Ik vermoed dus ook dat het verhaal van het niet kunnen ontvangen van smsjes ook niet helemaal klopt.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:Ik snap niks van dit hele verhaal. Als ik bij T-mobile zou werken zou ik u waarschijnlijk ook niet kunnen helpen.

Sorry hoor.
Ik sta nog steeds achter mijn eerste reactie... :mrgreen:

Utaddict
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 sep 2009 11:52

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door Utaddict »

Dit fenomeen heet 'Hoogverbruik'. Zodra er een enorme verandering plaatsvindt in uw belgedrag en u daar hoge kosten over krijgt, wordt uw account geblokkeerd tot er opheldering is. Alle providers hebben hier een regeling voor.

Dit is voor uw eigen veiligheid.

Bel even naar T-mobile. Opheldering hoeft niet lang te duren.

Inkomende smsjes hebben niets met deze blokkade te maken. Ik zou u dan ook willen adviseren daar nog eens goed naar te kijken.

Overigens werkt een handmatige overschrijving sneller als twee weken hoor, zelfs offline.

Eens met het konijn dat hij u attendeert op uw schrijfstijl. U komt op een forum voor hulp, u dient er dan ook voor te zorgen dat forumleden uw probleem kunnen begrijpen. Dit heeft niets met begrijpend lezen te maken, maar met uw schrijfstijl. Probeer het eens in telegramstijl (met goedlopende zinnen uiteraard).

Heb je de afwas inmiddels als gedaan? Konijn? Hygiëne!

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je de afwas inmiddels als gedaan? Konijn? Hygiëne!
Ten eerste ben ik geen konijn maar een kat. Dat wil zeggen: ik heb hier een Turks Angora kat rondlopen, vandaar de nick.

Ten tweede heb ik die opmerking over de afwas alleen maar geplaatst om topicschrijver te stangen, omdat volgens TS alles aan T-Mobile ligt en niks aan hem/haar. Dat je dit niet doorhad geeft wel te denken over jouw vermogen om begrijpend te lezen en het nut van jouw bijdrage. :!:

Dat jouw bijdrage volstrekt nutteloos is blijkt trouwens uit het feit dat je helemaal niets aan nieuwe informatie of tips of wat dan ook toevoegd. Alles wat jij schreef is al door anderen geschreven.

En hoe hygiënisch het hier wel of niet is daar hoef jij als buitenstaander die niets, maar dan ook niets van mij weet niks over te zeggen. Is ook compleet off-topic. :evil:

En ja, ik ben een beetje nijdig op je. Vandaar mijn chagrijnige reactie. Pas maar op dat je geen haal van me krijgt. :wink:

miffy53
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 jun 2006 16:50

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door miffy53 »

Wat ik uit het warrige verhaal opmaak is dat het meisje, voor haar vakantie, geld moet overmaken van een spaarrekening naar de betaalrekening en daar zijn de TAN-codes voor nodig.

Heeft ze trouwens al geprobeerd om die overboeking te doen? Als T-Mobile zegt dat er wel inkomend telefoon-/SMS-verkeer mogelijk is zou dat m.i. wel moeten werken. Misschien even de telefoon uitschakelen weer aanzetten (eventueel SIM er ook even uithalen en terugdoen).

Mocht het nou echt niet lukken dan leen je je dochter dat geld voor de vaktantie toch? Stort ze het weer terug als de telefoon gedeblokkerd is. Beetje makkelijk om met je handen in de lucht te gaan staan en T-Mobile overal de schuld van te geven. Ik vind je topic titel ook enigszins misleidend want afgesloten is iets heel anders als een blokkade uit veiligheidsoverwegingen.

@witte angora, ik moest ook gelijk aan een konijn denken. Wist niet dat er ook angora katten zijn, leuk zeg! En volgens mij was het berichtje van Utaddict over de hygiëne met een dikke knipoog dus je hoeft niet chagrijnig te zijn :wink:
Laatst gewijzigd door miffy53 op 05 nov 2009 01:56, 2 keer totaal gewijzigd.

miffy53
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 jun 2006 16:50

Re: zonder enige kennisgeving door T- mobile afgesloten

Ongelezen bericht door miffy53 »

Oh, die herfstvakantie is natuurlijk al lang voorbij. Is het eigenlijk nog gelukt topic starter?

Gesloten