LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
MichelHeet
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2021 17:34

Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Ongelezen bericht door MichelHeet »

Hallo graag advies.

Ik ben afgelopen januari (04-01) overgestapt van KPN naar Youfone. Voor dezelfde diensten ben ik €20,- goedkoper uit. Youfone levert internet en tv via het KPN netwerk. 3 jaar naar tevredenheid bij KPN gezeten . Maar €20,- per maand besparen past toch iedereen. Na 2 maand internetten en tv kijken doet plotseling mijn tv ontvanger het niet meer. Klein onderzoek leert mij dat de adapter van de tv ontvanger stuk is . Wanneer ik de adapter van mijn broer gebruik doet de ontvanger het wel. (Adapter is de stroomvoorziening van stopcontact naar de ontvanger) Het is dus duidelijk dat de adapter stuk is. Kan gebeuren geen probleem. 3 weken terug contact gezocht met youfone. Na 55 minuten in de wacht te hebben gestaan probleem uitgelegd en samen tot de conclusie gekomen dat de adapter stuk is er word een nieuwe gestuurd. Niets ontvangen. Weer gebeld weer 1 uur in de wacht. Iets fout gegaan een nieuwe adapter word alsnog opgestuurd. Niets ontvangen?? Weer gebeld weer een uur in de wacht. We gaan de adapter opsturen. Dat was donderdag nu is het zaterdag nog niets ontvangen. Ik heb dus alles bij elkaar al 3 weken geen tv. Moet ik dit normaal vinden als consument. Kan in ik.na deze in gebreke stelling onder mijn 1.jarig contract uit. Betaal liever 20 euro meer en ga weer naar KPN. Youfone is goedkoper maar wanneer er problemen zijn geven ze niet thuis. Ze zijn goedkoper maar bezuinigen duidelijk op.de service. Voorlopig moet ik .weer een tv loos weekend tegemoet. Drama

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Probeer een vergelijkbare voeding te kopen. Probleem opgelost.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zal Youfone eerst in gebreke moeten stellen en een ultimatum moeten geven waarin het opgelost moet zijn. Daarna zou u pas kunnen ontbinden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Ongelezen bericht door grun »

Volgens tweakers.net heeft TS vermoedelijk of de SDMC DV8119 of de SDMC DV8219 (kijk even achter- of onderop de ontvanger naar het typeplaatje). Deze beide ontvangers gebruiken hetzelfde type voeding, een stekker AC/DC adapter 5V 2A.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt beter mailen. Dan heb je bewijs (en sta je niet in de wacht).
https://www.youfone.nl/contactpagina

Kom je er niet uit, ga dan naar https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet eerste een ingebrekestelling sturen (schriftelijk, wat, wanneer en aansprakelijkheid) en daarna ontbinden. Dat kan allemaal in één brief. Daarna stop je gewoon met betalen.

Je hebt nu recht op een schadevergoeding, als dat te begroten is.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Ongelezen bericht door alfatrion »

snuffel1 schreef:
14 mar 2021 10:09
Een losse adapter leveren is dan geen optie dus zou er een compleet nieuwe ontvanger afgestuurd moeten worden en kan pas gedaan worden zodra de oude ontvanger retour ontvangen is.
Onzin.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
14 mar 2021 10:13
snuffel1 schreef:
14 mar 2021 10:09
Een losse adapter leveren is dan geen optie dus zou er een compleet nieuwe ontvanger afgestuurd moeten worden en kan pas gedaan worden zodra de oude ontvanger retour ontvangen is.
Onzin.
Hopelijk bedoeld u gedeeltelijk onzin. Dat er geen losse onderdelen zijn is voor te stellen. Maar dat wil niet zeggen dat er pas een nieuwe ontvanger hoeft te komen als de oude retour is.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ziggo stuurt je een nieuw product op en vraagt je de oude in die doos op te sturen. Super handig, heb je gelijk een geschikte doos.

Borg Queen
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 sep 2017 14:52

Re: Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Ongelezen bericht door Borg Queen »

Ik heb al bijna 2 jaar Youfone. Telefonisch zijn ze slecht bereikbaar. Ik stuur mijn vragen altijd via e-mail. Gaat redelijk vlot, al hebben ze niet altijd een oplossing. Ik heb bijvoorbeeld zelf een verloop stekkertje aangeschaft om mijn surround set op de set-up box aan te kunnen sluiten, want daar zat geen directe aansluiting voor. De android set-up box is niet geweldig en ik heb ook al eens eens nieuwe gekregen, wegens overgang naar een ander type. Wel de oude terug sturen, maar pas nadat je een nieuwe hebt gekregen. En als het alleen de adapter is, waarom zelf niet eentje aanschaffen van hetzelfde type? Zijn echt niet zo duur en als je er toch eentje bemachtigt via Youfone, heb je een reserve. Maar vraag via de mail!!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Ongelezen bericht door grun »

snuffel1 schreef:
14 mar 2021 10:09
Het is dan aan de klant om de defecte ontvanger retour te sturen waarna een nieuwe ontvanger af gestuurd wordt. Doet de klant dat niet dan kan Youfone in dit geval de nieuwe ontvanger niet afsturen omdat de defecte ontvanger nog in bezit van de klant is.
Dat kunnen ze wel, maar ze willen het niet, waardoor de klant langer dan nodig is zonder zit. Niet bepaald klant- en service vriendelijk, kennelijk vertrouwen ze de klant niet. Toch zijn er genoeg bedrijven die eerst wel de nieuwe opsturen en daarna pas de oude terug verlangen. Informatique (defecte ssd), Amazon (defecte weerstation buitensensor) en Intel (pentium cpu waar een fout inzat) om maar een paar voorbeelden te noemen.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Al weken in gebreke bij Youfone: kan ik onder eenjarig contract uit?

Ongelezen bericht door Berteman »

Inderdaad, zelf een adapter aanschaffen. Zijn niet duur.

Verder kan het best zijn dat de adapter al verstuurd is maar in de post is zoekgeraakt.

Gesloten