LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe UPC Mediabox

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
PostIt

Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door PostIt »

Kan iemand mij uitleggen waarom er geen zender-indeling gemaakt kan worden met de nieuwe UPC media box?
De Radio heeft (net als bij de oude media box) nog wel een favorieten lijst, maar voor de TV zenders zijn ze dit blijkbaar vergeten?
Ook kan ik geen zenders met 2 of meer digits op die rare afstandsbediening intoetsen, als ik nu bv. van rtl4 naar discovery wil gaan, ben ik minimaal 2 min. bezig.
Ook mn volume van mijn surround-versterker moet ik nu met een apparte afstandsbediening regelen, want elke keer als ik de volume harder wil zetten, gaat mn TV harder en niet de mediabox. (ik snap echt niet waarom ze er nog een audio 'out' uitgang op de achterkant van het apparaat heb gezet!?!?!?).
De jojo die deze mediabox heeft gekozen bij UPC weet dus helemaal niks van digitale TV ! en ze moesten hem maar direct eruit schoppen. Hij heeft waarschijnlijk nooit de moeite genomen om de mediabox eerst uit te testen..

Ik stuur dat onding met die lelijke afstands bediening zo snel mogelijk terug naar UPC, hier ga ik echt niet meer voor betalen!

Gast

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Gast »

Alle ogen zijn hoopvol gericht op Har die aanstonds haarfijn uiteen komt zetten wat de topicstarter verkeerd doet bij dit fantastische product.

Johannes44

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Johannes44 »

haha...ben blij dat ik niet de enige ben die HAR inmiddels kent...en die inziet dat Har eigenlijk meer komt klagen over topicstarters dan over instanties als UPC.

Maar HAR heeft me persoonlijk toegezegd zn woordkeuze beter te doen en te letten o pzijn formuleringen...haha, zodat hij wat vriendelijker gaat overkomen. Ik ben benieuwd....

Maar ik ga het herhalen: UPC deugt gewoon absoluut niet! EEN grote oplichtersbende is het daar! Ieder z'n mening, maar ik heb inmiddels teveel negatieve ervaringen met dit vervelend-bedrijf!

sorry

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door sorry »

Helemaal mee eens. :P Ben blij dat ik voor xs4all gekozen heb, na die UPC misere.

En ach die Har? Die houd zich met alle topics bezig. Is nu nog steeds zijn vakantie aan het uitzoeken. :D

Johannes44

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Johannes44 »

Har kan ook vriendelijk zijn, ben ik nu 8er.... 8)

Sorry

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Sorry »

Dat zeg ik toch ook niet, dat hij niet aardig is? :lol:

Misschien wil ie wel zo'n UPCbox, voor op de camping! :wink:

Ik zou het NIET doen!

Johannes44

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Johannes44 »

Haha....je bedoelt dat ie die box op de Oostappen-camping wil? haha

Renaultfreak
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:46

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Renaultfreak »

Je moet de afstandsbediening inlezen (staat in de gebruiksaanwijzing).
Ieder merk heeft meerdere codes (een kwestie van uitproberen).
Ik neem aan dat je in dit geval voor het merk van je surroundversterker moet kiezen en die dan inlezen, maar ik weet ook niet zeker of het werkt.
Uitproberen zou ik zeggen en ons laten weten of het gelukt is uiteraard :wink:

sutto001

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door sutto001 »

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat ding teruggestuurd krijg?
De postbode kwam een week geleden een pakje afleveren met onduidelijk afkomst.Nu blijkt er een mediabox in te zitten waar ik niet op zit te wachten omdat ik zelf mijn keuze wil bepalen.Verder zegt UPC dat je akkoord ga met de nieuwe voorwaarden die mij onbekend zijn.Ze verwijzen in de brief naar hun web-site maar ik ben daar niet veel wijzer van geworden.Het lijkt er verder op dat als je de zegel verbreekt of de mediabox niet snel genoeg retour stuurt je automatich commit aan de nieuwe voorwaarden waarbij je volgens mij vastzit aan een jaarcontract.Nog maar te zwijgen als je de boel wilt opzeggen.

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Heinz »

De nieuwe UPC Media Box vertoont nogal wat onvolkomenheden. Zo is er geen display meer op de voorkant (zoals bij de vroegere Motorola-decoder), zodat je niet kunt zien welk kanaal je hebt ingeschakeld. Je moet nu ook steeds de tv inschakelen. Niet zo handig als je wilt opnemen op een DVD-Recorder. Alleen in de stand-by positie brandt een rood lampje op de Media Box.

Een ander probleem is dat de Media Box zich soms ineens vanzelf uitschakelt en in de stand-by positie gaat staan. Zit je dan net te kijken, moet je het programma eerst weer activeren. Niet zo'n ramp, je mist hooguit enkele seconden. Maar het is wel vervelend als je net een programma op de DVD-Recorder opneemt en je bent daarbij zelf niet aanwezig (wat toch vaak het geval is als je een tv programma opneemt). Dan krijgt de DVD-recorder geen beeldsignaal meer, gaat het beeld op zwart en vanaf dat moment wordt er niets meer opgenomen. Nare verrassing als je een nachtprogramma hebt geprogrammeerd en de volgende ochtend ontdekt dat de Media Box zomaar op stand-by staat terwijl je hem helemaal niet hebt aangeraakt. Vervolgens blijkt het programma slechts opgenomen te zijn tot het moment dat de Media Box afsloeg.

UPC zegt het probleem te kennen er aan te werken. Mensen die een Media Box hebben en ook dit probleem ondervinden moeten dit aan UPC melden, tel. 0900-1580, postcode of klantnr. invoeren, dan optie 1.

markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door markie »

Onze DVD-recorder staat geschakeld via de mediabox zoals stond opgeschreven in het boekje. Als je een DVD bekijkt wil de digitale tV daarna niet meer. Ik heb het al twee keer gemeld aan de UPC. Zij kennen het probleem. Ook ARTE waarmee ze wel adverteren op hun site wordt niet uitgezonden omdat UPC de rechten niet heeft! Heb al diverse malen gevraagd of ze deze zender dan niet zouden verwijderen van hun site (nee dus).

Mark

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Heinz »

Dat probleem kun je mogelijk voorkomen wanneer je de DVD-R op de klassieke manier aansluit en niet via het boekje van de de UPC Media Box. Er moeten dan wel 2 scartaanluitingen op de achterzijde van de tv zitten, een verbindt je met de Media Box en de andere met de DVD-R. Met de afstandsbediening van de tv kun je dan omschakelen naar AV 1 of AV 2.

Arte zit niet in het digitale UPC-pakket, bij ons (A'dam) gewoon op een analoog kanaal en kan dus door iedereen worden ontvangen.

markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door markie »

Dank je wel voor je antwoord.

Helaas heb ik een TV met maar een scart-aansluiting. Ik ben wel met een nieuwe TV bezig. Leuk dat jullie Arte hebben in Amsterdam.

Groetjes,

Mark

Gast

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Gast »

vragen bij upc naar een scart converter
omdat de nieuwe mediabox alleen digitale signalen uitstuurd via de scart kan je gratis zo'n ding aanvragen met een splitter op je video en voila beeld
hoef je niets te veranderen

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Heinz »

Je kunt het probleem van slechts 1 scartaansluiting op je tv ook als volgt oplossen. Bij de betere electrozaken is een kabel verkrijgbaar (ca. 8,- Euro) met aan het ene eind een scartstekker (die in de tv gaat) en aan de andere kant 2 scartstopcontacten met een rode knop om heen en weer te schakelen. Sluit de Media Box aan op het ene scartstopcontact en de DVD-recorder/speler op het andere en kies dan met de knop welk signaal moet worden doorgegeven naar de tv.

Petronella

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Petronella »

Fijn zo'n mediabox. Maar waarom zeggen ze er gewoon niet even bij dat wanneer je je dvd-speler hebt gekoppeld aan de mediabox, en je de dvd-speler aan hebt gezet je daarna geen digitaal signaal meer hebt en je de box dus telkens moet resetten. Zelfs na een telefoontje met UPC, en ik er nog niet achter was dat de dvd-speler de veroorzaker was hebben ze me dat niet gezegd. Pas toen ik de link legde met de dvd-speler en ze nog een keer belde, werd me verteld dat dit klopte en er een softwareupdate aan zat te komen. Tot die tijd moest ik de dvd-speler maar even rechtstreeks met de tv koppelen. Gelukkig heb ik twee scart-ingangen op m'n tv maar anders moet je weer gaan shoppen voor oplossingen. Weer een prachtig staaltje van UPC, je zorgt toch minimaal dat je dit ergens bij de gebruiksaanwijzing vermeld?? welnee laat de klant er zelf maar achterkomen .................

Moet overigens wel zeggen dat het beeld nu super scherp is!!!

Binnenkort moet je ook email kunnen lezen en versturen, weet iemand of ze dan je abbonement weer omhoog gooien?? of dat dit al bij de 2 euro zoveel extra zit die je na 6 maanden extra moet gaan betalen voor de mediabox??

aaltjebaaltje

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door aaltjebaaltje »

het is helemaal niet zo ingewikkeld
haal de mediabox uit het stopcontact
sluit je dvd/video speler/recorder
aan volgens het boekje
start je dvd speler een laat die aan :shock: (dus niet uitdoen)
zet nu weer stroom op de mediabox en ga digitaal kijken. als je nu een dvd wilt kijken druk je op de dvd-r knop op je afstandsbediening je krijgt nu het beeld van je dvd/ video
als je nu terug wil naar digitaal (laat de dvd/video altijd aan)
moet je de UPC knop op de afstandsbediening indrukken. dit is de enige werkende manier :? tot er een update uit komt
alex

Gast

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Gast »

Geluidsprobleem oplossen:
Surroundgeval op de geluidsuitgang vd. mediabox, en de afstandsbediening herprogrammeren met de code voor het volume van je surroundversterker.
Boxen in de tv uitzetten.

Wil je het volume aanpassen, dan kun je dat nu gewoon met de mediabox-afstandsbediening vinden.

Om hem te herprogrammeren moet je een toetsencombinatie op de afstandsbediening indrukken, ik weet hem zo even niet maar hij zou in de handleiding kunnen staan, of op internet.

Succes.

PS. En vergeet niet, het is officieël nog in de testfase, en UPC is misschien wel dom geweest bij de handleiding, maar ze kunnen nooit met die duizenden combinaties van dvdspelers/satellietontvangers/surroundsets rekening houden.

Gast

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben thuis ook een mediabox gekregen. Wisten we ook al van. Verder hebben we dat ding aangesloten, code etc ingevuld. Nou komtie bij het scherm waarbij er staat wacht maximaal 15 minuten, de installatie wordt afgerond. We zitten nu voor de derde keer al een half uur te wachten maar hij blijft op dat scherm staan...
Als ik op ok druk dan krijg ik wel onderin beeld een schermpje met het kanaal en welk programma er op dat moment op is...maar beeld ho maar.

Iemand toevallig een ideetje?

Thanks

Gast

Re: Nieuwe UPC Mediabox

Ongelezen bericht door Gast »

bellen met helpdesk en monteur
laten komen (is gratis want je hebt een stroring)
dan gaat hij bellen met de installatie afdeling en dan gaat hij 1 voor 1 de cijfers doorgeven van je smartcard en de mediabox
dit moet goed gaan want als ze daar 1 cijfer verkeerd invullen gaat hij nooit werken
ik heb hetzelfde gehad smartcard nr was niet goed vermeld en dan blijf je eeuwen naar die melding van 15 minuten kijken
wees blij ik heb een maand naar die melding gekeken

Gesloten