LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met DVD en Mediabox en een zender mist

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Problemen met DVD en Mediabox en een zender mist

Ongelezen bericht door markie »

Goedemorgen,

Zijn er net als ik mensen die ook problemen hebben met de mediabox als je een DVD hebt afgespeeld. Ik heb de DVD-speler netjes zoals ze aangaven aangesloten op de mediabox. Na het afspelen van een DVD is de digitale televisie niet meer op te starten. Bij UPC gaven ze me aan om de stekker van de mediabox er uit te trekken en er weer in te doen. Lekker als die achter de kast ver weg zit! Het probleem is bekend bij UPC.

Tevens ontbreekt ARTE als zender. Deze staat wel gewoon op de site vermeld! Ik heb ze gevraagd de zender van de site te verwijderen als ze deze toch niet kunnen aanbieden maar dat is tot op heden niet gebeurd.

Zijn er meer mensen met deze problemen?

Mark

gelmer

Re: Problemen met DVD en Mediabox en een zender mist

Ongelezen bericht door gelmer »

Hoi ook ik ben in het bezit van de media box )digitaal)
Ik heb precies hetzelfde probleem .
Mijn dvd recorder kan ik er niet op aansluiten lukt niet
Ik heb dan namelijk geen digitale ontvangst meer .
En inderdaad moet ik de stekker stroom er uithalen doet ie het weer .
Paar keer gebeld en het schijnt een software fout in te zitten het euvel is bekent bij upc .
Er word aan gewerkt dus wafwachten maar
Groet ger

Jury
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2005 19:51

Re: Problemen met DVD en Mediabox en een zender mist

Ongelezen bericht door Jury »

Ik heb ook de nieuwe Mediabox en heb er niet veel problemen mee, alleen vind ik op bepaalde zenders vaak het beeld en geluid schokkerig, en dat is vooral lastig als je zoals ik nog wel eens muziekprogramma's kijkt op de Duitse TV. Met name de ARD want die is hier in Almere uit het analoge pakket gehaald.

Wat missende zenders betreft is mij ook opgevallen dat naast ARTE ook het kanaal JOURNAAL24 en het WEERKANAAL intbreken terwijl die wel in de programmalijst in de folders waren aangegeven en waar ik wel naar uitkeek. Inmiddels heeft UPC deze zenders wel uit de lijst op de website gehaald, dus kennelijk gaan deze kanalen voorlopig nog niet door. Jammer.

Jules Degrelle.

Re: Problemen met DVD en Mediabox en een zender mist

Ongelezen bericht door Jules Degrelle. »

Ja die Mediabox is toch een probleem.


Vooral met wedstrijden van ajax kijken werkt die gewoon niet.
Waren de wedstrijden voorheen gewoon slecht, nu zijn ze allerbelabberdst. Bij mijn buurvrouw is het ook al zo.

markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Re: Problemen met DVD en Mediabox en een zender mist

Ongelezen bericht door markie »

Jury,

ARTE staat nog steeds vermeld op de site (kijk eens op upc.nl, digital TV pack onder kennis).

Groetjes,

Mark

Jury
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2005 19:51

Re: Problemen met DVD en Mediabox en een zender mist

Ongelezen bericht door Jury »

markie,

Dat heb ik gezien je hebt gelijk, maar Journaal24 en Weerkanaal zijn er wel tussenuit gehaald.
Vreemdgenoeg staan alle 3 de zenders nog steeds vermeld in de zenderlijst van het nieuwe UPC-magazine van januari 2006.
Dus, wat wil UPC nu eigenlijk met deze zenders, en waarom kunnen ze niet even laten weten of ze al dan niet binnenkort te zien zijn.
Dit is erg onhandig want zo weet je niet waar je qua zenders aan toe bent.

paskal

Re: Problemen met DVD en Mediabox en een zender mist

Ongelezen bericht door paskal »

Hoi Mark,

ik heb precies hetzelfde probleem met de DVD. Alles werkt prima totdat ik een DVD afspeel. Daarna krijg ik geen beeld meer op mijn TV via de Mediabox. Tenzij ik de stekker eruit haal en hem opnieuw opstart. niet echt prettig inderdaad.
Heb UPC een mailtje gestuurd, zal mij benieuwen.

grtz,
Paskal

markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Re: Problemen met DVD en Mediabox en een zender mist

Ongelezen bericht door markie »

Je hebt gelijk Jury. In het programmaboekje van de UPC van januari staan die twee kanalen genoemd. Lekker handig als ze dat niet uitzenden.

Pascal heb je nog antwoord gehad van de UPC?

Groetjes,

Mark

Gast

Re: Problemen met DVD en Mediabox en een zender mist

Ongelezen bericht door Gast »

eind januari dan is het opgelost met een software update
upc heeft trouwens een email achterstand van een week of 7/8

Gast

Re: Problemen met DVD en Mediabox en een zender mist

Ongelezen bericht door Gast »

goedemiddag,

Ook wij hebben problemen met het afspelen van dvd's zoals door jullie genoemd. Oplossing is mediabox uitzetten zoadat rode lampje zichtbaar is tv schakelt dan over op analoog, dvd speler kan dan normaal gebruikt worden. Na het kijken van een dvd, speler uitschakelen, druk op toets UPC en je hebt weer normaal digitale tv.

het is omslachtig, maar ja

groeten en succes

Gesloten