Caiway kleiner pakket Basic TV en prijsverhoging

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
D. Storthoop
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2021 21:27

Caiway kleiner pakket Basic TV en prijsverhoging

Ongelezen bericht door D. Storthoop »

Caiway heeft per 1 maart 2023 een prijsverhoging voor hun pakketten.
Maar daar blijft het niet bij...

Daar bovenop heeft Caiway het aanbod van het pakket 'Basic TV' verkleind, door een aantal zenders te verplaatsen naar het pakket 'Plus TV'.
Dit betekent dat de klant per maand 11 euro meer moet gaan betalen om de uit het basispakket verwijderde zenders te kunnen blijven zien. Wat ook geldt voor de opgenomen programma's uit de periode dat de zender nog in het pakket aanwezig was.
In het PDF-bestand van het zenderoverzicht staat: "Wijzigingen en drukfouten voorbehouden." De provider kan pakketten dus zomaar wijzigen, inkrimpen. Je betaalt voor een abonnement op een pakket en moet maar afwachten welke zenders erin blijven.
Neemt de klant noodgedwongen het 'Plus TV' pakket erbij, om tenminste hetzelfde aantal zenders van 'Basic TV' te kunnen blijven ontvangen, dan wordt deze krimpflatie rijkelijk beloond: een aanmoediging om pakketten nog meer te verkleinen.

Deze pakketverkleining is ingegaan op 28 februari (vandaag), alvast een dag eerder dan 1 maart.

Mag dat allemaal? Blijkbaar wel, aldus de voorwaarden: geen enkele zekerheid over het aanbod.
Plotseling een kleiner, uitgekleed pakket bovenop nota bene reeds een prijsverhoging.

Caiway levert zodoende een verrassingspakket: welke zenders zitten erin en voor hoe lang nog?
Een "loot box", als het ware.

Is deze aanbieder de enige met dit soort praktijken?
En wat kan de klant ertegen doen?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Caiway kleiner pakket Basic TV en prijsverhoging

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

KPN heeft er 65. U bent niet verplicht bij Caiway te blijven.
Ga eens spitten wie de goedkoopste aanbieder is.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Caiway kleiner pakket Basic TV en prijsverhoging

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ooit was er alleen Nederland 1 en Hilversum 1 en 2.

Elk provider mag zelf bepalen wat die aanbied en voor welk prijs. In een standaard (basic) pakket behoren minimaal NPO, RTL en regionale omroep van de provincie waar u woont, ik tel 89 zenders bij Caiway.

Indien u niet eens bent dan kunt u overstappen naar een andere provider.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Caiway kleiner pakket Basic TV en prijsverhoging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Staat er in de voorwaarden een wijzigingsbeding? Heb je de mogelijkheid gekregen om kosteloos op te zeggen?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Caiway kleiner pakket Basic TV en prijsverhoging

Ongelezen bericht door 16again »

D. Storthoop schreef:
28 feb 2023 21:47
Dit betekent dat de klant per maand 11 euro meer moet gaan betalen om de uit het basispakket verwijderde zenders te kunnen blijven zien. Wat ook geldt voor de opgenomen programma's uit de periode dat de zender nog in het pakket aanwezig was.
Ik vraag me af of dat laatste zomaar mag. Voor uitzendingen uit eerdere periode is immers gewoon betaald.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Caiway kleiner pakket Basic TV en prijsverhoging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De grootste prijsstijging die ik zie is € 4,05 https://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/c ... er-1-maart

Waar die € 11,- vandaan komt, is me een raadsel.

Edit: raadsel opgelost. :wink:
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 01 mar 2023 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Caiway kleiner pakket Basic TV en prijsverhoging

Ongelezen bericht door Nevyn »

ZeerPrivé schreef:
01 mar 2023 11:25
De grootste prijsstijging die ik zie is € 4,05 https://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/c ... er-1-maart

Waar die € 11,- vandaan komt, is me een raadsel.
Dan moet je de opening post nog een keer aandachtig lezen.

Plaats reactie