LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale televisie van KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
hoogstrate
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2007 10:44

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door hoogstrate »

na hoeveel keer heb alles al een keer of 20 gedaan of het een of het ander maar blijf vandaag nog wel proberen of geen voetbal vanavond :cry:

SvdV
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2007 12:07

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door SvdV »

:roll: Op 27 maart 2007 heeft KPN frequenties aangepast. Wij hebben al 15 keer terug gezet op fabrieksinstellingen en krijgen van de 24 zenders er hooguit 18 terug!! Ik wordt er niet goed van en wil er vanaf, ook omdat we een Philips Harde schijf DVD recorder hebben van 900 euro en we kunnen niks opnemen. Alleen maar wat op dat moment zitten te kijken.
Wie weet of je er snel vanaf kunt van die KPN?
Wat is het alternatief, terug naar de kabel?
HELP!! :x :x

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Alternatief is terug naar de kabel of een schotel. (Digitenne )
Contracten lopen meestal een jaar en worden daarna stilzweigend verlengd. Dit kun je in de contractvoorwaarden nalezen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Ron58 »

Alternatief is terug naar de kabel of een schotel. (Digitenne )
Digitenne is geen kabel, het is juist Digitenne waar deze klachten over gaan :lol:

hoogstrate
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2007 10:44

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door hoogstrate »

de oplossing is na dat de fabrieksinstellingen zijn terug gezet en je opnieuw gaat installeren het kanaal nummer 64 te veranderen naar 24 en dan de zebders laten zoeken heeft hier gewerkt zegt het voort

joppie05
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2007 09:36

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door joppie05 »

terugzetten naar fabrieksinstelling werkt na x aantal keren nog steeds niet goed heb oa geen net 5 en geen belg lekker dus sinds die veranderingen van kpn

SvdV
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2007 12:07

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door SvdV »

:P @Hoogstrate bedankt voor de tip! Nu hebben we inderdaad alle zenders weer.

heros
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2007 19:57

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door heros »

ik heb het ook geprobeerd (24 enz) : nop
nog steeds geen net 5, talpa, een, canvas, bbc prime, eurosport, discovery, private, bbc world, rijnmond en zelfs hun eigen info kanaal niet.
hier kunnen ze toch niet zomaar mee blijven doorgaan?

PetervdM
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 apr 2006 13:38

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door PetervdM »

Vanaf gisteren heb ik weer kabel van Casema incl. een digitale ontvanger. Ik moet zeggen geweldig, perfect beeld kunnen ze bij de KPN nog wat van leren.
Ik had er nooit aan moeten beginnen ben blij dat ik er vanaf ben. :D

SvdV
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2007 12:07

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door SvdV »

:D Wij hebben KPN Digitale TV opgezegd, was 1 maand opzegtermijn.
Per 11 mei 2007 zijn we er vanaf, Praise the Lord!
We zijn nu weer terug naar de kabel, heerlijk zonder storingen naar de BBC kijken!

We hadden er nooit aan moeten beginnen en zijn blij dat we weer terug bij de kabel zijn.

Wel opvallend 8) UPC had ons binnen 1 dag weer terug op de kabel maar het destijds opzeggen heeft een jaar geduurd!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Ron58 »

Wel opvallend, UPC had ons binnen 1 dag weer terug op de kabel maar het destijds opzeggen heeft een jaar geduurd!
Bij UPC is alleen de aanstaande klant koning.

SvdV
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2007 12:07

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door SvdV »

Nou voorlopig stappen wij niet meer over op digitale TV.
Zolang het kan blijven wij nu kabelklanten bij UPC.
Pas als digitale TV PERFECT is gaan we over stappen.
Bovendien slurpen die decoders stroom hè!! Moet je ook aan denken.
Ben blij dat we er vanaf zijn echt waar. :D

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Wat ook kan helpen om de ontvangst beter te krijgen, is het kapje van de binnenantenne afhalen en dan over het korte staafje een hol metalen stokje zetten.

Zelf heb ik hiervoor een oude uitschuifbare (portable) radioantenne gebruikt.

Sindsdien kan ik wel weer alle zenders ontvangen.
Ik heb de onderkant, waar de antenne mee vastgeschroefd zat aan de radio, afgeknipt met een tangetje.
Je schuift hem dan zo over het kleine staafje van de digitenne antenne heen.

Het kapje heb ik (nog) niet terug gezet, omdat daar dan ook een gaatje in zou moeten, aangezien de antenne nu veel langer geworden is. Maar dat is ook niet per se nodig.

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Ik heb nu 3 soorten digitale tv uitgeprobeerd en ben toch echt het meest tevreden met kpn:

tele2: continue stilstaand beeld, geen geluid, lange wachttijd met zappen
upc: veel te duur, beeld via decoder te groot voor tv, was niet goed te krijgen, volgens de klanten(?) service hoorde dit zo, moest ik maar een nieuwe tv aanschaffen???
kpn: perfect beeld, geen storingen en supergoedkoop in goede kwaliteit! (Alkmaar)

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 07 Mei 2007 13:59 door rcb1978
Ik heb nu 3 soorten digitale tv uitgeprobeerd en ben toch echt het meest tevreden met kpn:

tele2: continue stilstaand beeld, geen geluid, lange wachttijd met zappen
upc: veel te duur, beeld via decoder te groot voor tv, was niet goed te krijgen, volgens de klanten(?) service hoorde dit zo, moest ik maar een nieuwe tv aanschaffen???
kpn: perfect beeld, geen storingen en supergoedkoop in goede kwaliteit! (Alkmaar)
Bedoel je Tele 2 via IP of via de ether?
Via de ether is het exact hetzelfde als KPN Digitenne.

Je zou ook eens satelliet als optie 4 moeten proberen (indien jouw situatie dat toelaat, bijvoorbeeld vrij zicht op het zuiden), dat is echt vele malen beter dan Digitenne, 120 x beter beeld (echte Pal resolutie en een hogere bitrate, zeker na de invoering van de B-frames een beter beeld) en veeeeel meer zenders, w.o. met meerdere lnb's, ook alle BBC's en nog vele andere Engelse zenders GRATIS te ontvangen zijn.

Bij Digitenne bijvoorbeeld geen: Comedy Central, National Geographic, BNV, Hallmark, BBC, ITV, Zone Horror, Zone Reality, Zone Club, Extreme Sports, diverse MTV's en andere muziekzenders bijv. Mezzo, Cartoon Network/TMC, Boomerang, voor altijd bijna ALLE regionale zenders zoals RNN7, hoewel voor mij echt niet interessant: ontiegelijk veel Duitse zenders, de mogelijkheid Film 1, 2 en Sport 1 te nemen (tegen extra betaling), Sky News, Travel Channel, TV Oranje en waarschijnlijk nog wel meer leuks.

Dat je op dit moment geen last van storingen hebt, dat zegt niets, aangezien het volgende maand bij één of andere wijziging wel opeens vreselijk kan storen. Behaalde resultaten in het verleden, zijn bij Digitenne geen garantie voor de toekomst zoals vele klanten al hebben kunnen ondervinden.

De maandelijkse kosten zijn ook niet veel hoger bij Satelliet, afhankelijk van het pakket dat je kiest.

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Ik bedoelde tele2 via IP. Nadeel van tele2 digitenne is dat de decoder van mindere kwaliteit is en dat er geen gratis buitenantenne wordt opgestuurd. Daarnaast schijnt het ook moeilijk te zijn om een 2e kastje te krijgen/kopen.

Dat klopt wat je zegt dat Canal Digital goede resultaten geeft en veel meer kanalen heeft, maar in mijn appartementencomplex is afgesproken dat er geen schotels worden geplaatst.... Dus voorlopig blijf ik toch echt bij mijn keuze voor Digitenne.

Afwachten wat er begin juni weer gaat gebeuren... Maar ik verwacht geen problemen, zenders gaan weliswaar naar andere frequenties, maar het aantal bouquetten blijft in Alkmaar gelijk. Deze ontvang ik op dit moment allemaal spatzuiver dus...

(voor info over bouquet indeling etc. http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/fm-nederland.html)

Custers
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:13

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Custers »

Sinds enkele weken is in Zuid Limburg digitenne ontvangst mogelijk.
De kanalen, die eerst Ned1 en 2 uitzonden, zijn nu digitaal.
Via analoge ontvangst bij de kabel TV was er tot nu toe geen storing
van de analoge zenders.
Nu deze kanalen digitaal uitzenden, treedt er een zeer hinderlijk
sneeuwbeeld op, bij de kabelzenders, die doorgegeven worden rondom de digitale kanalen.
De oorzaak ligt in het zeer doordringende karakter van de digitale
beeldoverdracht.
Een analoge Ktv, afgestemd op een digitaal kanaal, laat alleen maar
sneeuw zien.
Met een veldsterkte meter is er echter een sterk signaal meetbaar,
zelfs als in de antenne ingang alleen maar een losse coaxkabel zit.
Deze instraling reageert op het handeffect,zoals bij een draagbare
radio.
een digitale insraling van minder dan 30db geeft al een zeer hinderlijke sneeuw door een analoog signaal via de Kabel Tv.
De oplossing van het kabelbedrijf is extra afgeschermde coaxkabel
te gebruiken.
Ik heb dit geprobeerd, maar het resultaat is niet geweldig.
Ik begrijp niet, dat nieuwe technieken worden toegepast, waarbij
het oude vertrouwde zo schandalig gestoord wordt.
Groeten,
Jo Custers

Suzan83
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:11

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Suzan83 »

Wij hebben precies 2 jaar en 2 maanden dit product van KPN in gebruik. Dat 'in gebruik' heeft een toelichting nodig. De ontvangst was bar en boos. De buitenantenne gaf verbetering al moesten we die er eerst bijkópen naderhand kregen we hem. Beeldontvangst kon er mee door maar de radio is vaak zodanig slecht dat je dit van ellende moet uitzetten. Het geluid valt soms tientallen keren per minuut heel even weg. De nieuwste videorecorder heb ik nooit aan de praat kunnen krijgen in combinatie met Digitenne maar gelukkig hebben we er meer staan. Het zenderpakket bleek tegen te vallen. Twee BBC's waarvan ik heb gedacht dat het de echte BBC's waren en nadat ik die teleurstelling had weggeslikt, gooiden ze National Geografic er af.
En nu is de eerste van de vier ontvangers stuk. We kunnen op onze kop staan, maar de garantie strekt niet verder dan twaalf maanden. In de winkel verwijzen ze je wijselijk naar de helpdesk om te voorkomen dat ze ellende in de winkel krijgen door mensen die uiting geven aan hun frustratie. Wat nu? Ik heb weinig zin om ooit nog enig product van KPN te kopen maar na onze ervaringen met UPC weet ik dat het echt nog erger kan. Ons huis staat tussen hoge gebouwen dus een schotel is ook geen optie, is me verteld. Onze buurman twee huizen verderop heeft exact dezelfde problemen, dus wij zijn geen uitzondering. Dat KPN geen garantie geeft, dat is een bewuste keuze. Anders blijft er te weinig geld over voor de directie en aandeelhouders :-( Zakkenvullers!

Ik hoop op deze site een alternatief voor KPN te vinden en d.m.v. mijn ervaring met KPN (en UPC) anderen te behoeden voor het zakendoen met dit bedrijf.

janbemel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:15

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door janbemel »

Het is een feit: TV-signalen door de ether zijn heel erg afhankelijk van veel omstandigheden ter plekke. Dat was vroeger bij de analoge TV het geval, dat is nu bij Digitenne (beter gezegd: DVB-T) net zo het geval. Ik zit wat dat betreft gunstiger. Dat betekent bijvoorbeeld dat ik me niet aan de KPN hoef te binden, ook niet wat de apparatuur betreft, om de onversleutelde zenders (radio en TV) goed te kunnen ontvangen. Ik moet het wel zonder de commerciëlen stellen bij digitale TV, dat is voor mij echter geen gemis. Ik heb bijvoorbeeld het geluk, dat er een DVB-T-mast in mijn woonplaats staat, en ik woon in een betrekkelijk open gebied. Ik vind dat KPN op de site van Digitenne zou moeten vermelden dat probleemloze ontvangst niet kan worden gegarandeerd, omdat de ontvanstkwaliteit van omstandigheden ter plekke afhangt.

BJDEVOS
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2007 16:04

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door BJDEVOS »

sinds Kpn de scepter zwaait binnen digitenne zijn er problemen met mijn radio ontvangst.vanaf vorig jaar november.
ik heb een brainwave ontvanger, met een surerieur beeld, omdat dit een van de weinige ontvangers is waarbij je de uitgang kunt schakelen naar S vhs en lange super video kabel kunt gebruiken, beter dan lang scart kabel, het verschil is spectaculair

Gesloten