LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door C200K »

Even een update voor allle decoder gebruikers en zij die het zouden willen worden.

m.i.v. Heden is het dienstenpakket van de decoder uitgebreid. Zo kan je nu teletekst ontvangen en een eigen zenderindeling maken.

Verder komt nu ook in beeld hoe hard het geluid van de decoder staat.

Voorts kan je progamma-reminders aangeven. De decoder zal je dan waarschuwen als er een progamma begint welk je graag wil zien!!!

Verder zie ik wederom een verbetering in het beeld, dit terwijl is al een zeer goed beeld had en perfecte (lees zeer dure) kabels gebruik.

Tot slot: Werk niet bij UPC of voor die gasten, heb een eigen bedrijf! Ben gewoon een zeer tevreden klant, heb overigens wel alleen TV van UPC.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door svdmeer »

Een goed uitgerichte schotel met je zeer dure kabels en een goede TV zal het nog beter doen. En alle leuke nieuwe snufjes kunnen satallietontvangers ook + meer.

En het aantal zenders via UPC digital is een lachertje.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Nog leuker, vandaag op Webwereld:
Concurrenten KPN en Tele2/Versatel slaan de handen ineen wat betreft de distributie van digitale televisie. Tele2-Versatel komt met televisie via het Digitenne- netwerk. De voetbalgerelateerde betaalzenders van Tele2/Versatel worden verder zowel via Digitenne als via de ip-televisiedienst Mine uitgezonden. Klanten van Mine en Digitennne van KPN kunnen als gevolg van deze overeenkomst voortaan ook Eredivisiezenders van Tele2 ontvangen, zo stellen de bedrijven in een verklaring.
Mooi zo. Weg met UPC.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door C200K »

@svdmeer,

had al hele goede kabels dus dat is voor mij geen investering. De decoder kost je ook niets. Je abo kost 2 euro meer per maand.

Voor dat geld kan ik AB-SO-LUUT geen hoogwaardige schotel en ontvanger aanschaffen. Daarbij moet je per jaar immers ook nog een klein bedrag betalen voor je abo.

Gezien 't feit dat hier 3 tv's staan, de elk wat anders moeten kunnen weergeven is mij die schotel met LNB's en ontvangers allemaal veel te duur.

Ik heb er wel naar gekeken maar in mijn situatie zou het op meer dan € 1000,00 komen voor instal en apparatuur. Dan duurt het wel heel lang voordat ik goedkoper uit ben.

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Teletekst kunnen wij nu ook via de Mediabox alleen na het pagina nummer intikken doet ie niks........... ook niet na lang wachten...

Cenzo
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2006 19:34

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door Cenzo »

Sinds ongeveer drie weken heb ik de mediabox van UPC in gebruik.
Bij de ingebruikname werd een update uitgevoerd. Korte tijd daarna werd dat nog een keer gedaan. De kabels zijn kort en van goede kwaliteit (kabels van de vakhandel).

UPC laat me de zenders ontvangen op de volgende kanalen:
1 t/m 22, 100, 106, 201, 203, 301, 303, 305, 401 t/m 403, 411, 501, 601, 605, 611, 714, 801, 802, 809, 814, 815, 819 en 970.
De hier niet genoemde (tussenliggende) kanalen zijn ongebruikt.
Ik vind de spreiding van kanalen behoorlijk onhandig als ik een zender wil kiezen.

Over de beeldkwaliteit met digitaal-kabel wordt, met name door UPC, te hoog van de toren geblazen.
Kwestie is namelijk dat mijn gezinsleden en ik alleen door héél geconcentreerd kijken een beter beeld denken te zien.
Hetzelfde is het geval bij familie in Eindhoven, 10 km bij mij vandaan.

Ik heb de mediabox 6 maanden op proef. Binnenkort knutsel ik het ding met bijbehorende spulletjes netjes terug in de verpakking. Met opgewekt gemoed en een ervaring rijker trek ik daarna op naar ons postkantoor.
Daar zal men graag het pakket retour TNT Logistics in Maarssen sturen.
Jammer voor mij voor eigen rekening, want er is geen antwoordnummer voor TNT gegeven. Dank hiervoor aan UPC.
Het wachten is op de volgende "slimmigheden" t.a.v. marketing van UPC.

MAXIEM

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Cenzo,

Niet voor eigen rekening:

Wij (UPC dus) verzoeken u vriendelijk de mediabox kosteloos retour te sturen naar: TNT Logistics, Antwoordnummer 2711, 3600 VA te Maarssen.

Of

Antwoordnummer 6000, 3600 VA Maarssen.

Van het laatste antwoordnummer is niet zeker dat het korrekt is, maar het is wél door UPC genoemd.

En ook al beschik je niet over een antwoordnummer dan kun je via TPG het pakket op kosten van de verzender terugsturen (als je dat uitdrukkelijk aangeeft).

Je kunt ook eerst bellen en vragen welk retouradres je moet gebruiken:

0800-0235210

Adres: TNT Logistics Netherlands B.V.
Industrieweg 24 -28, 3606AS Maarssen

Vriendelijke groet, Paula.

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door marjal »

Wat weet jij veel Paula....zucht ;)

MAXIEM

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@marjal

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Groetjes, Maxiem.

Cenzo
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2006 19:34

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door Cenzo »

Lieve Maxien? Paula? ,

De reactie van Marjal vind ik groots.
Hartelijk dank voor uw aanwijzingen.
Ik ga ermee op pad.

Hartelijke groeten van een Brabander,
Cenzo

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door agro »

Jammer voor mij voor eigen rekening
Beste cenzo.
Kijk eens op www.antwoordnummer.nl en vul upc in, vind je een scala van antwoordnummers van upc.

Bovendien kan je ook op onderstaande site eens kijken, vind je enkele telefoonnummers waar je naar toe kan bellen met de vraag hoe je de box KOSTELOOS kan terugsturen.

http://www.upc.nl/index.php?PageID=147064&R=10448

monteur
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:21

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door monteur »

ik heb mijn mediabox vandaag naar het postkantoor gebracht.
Daar zag ik achter een openstaande deur nog enkele tientallen staan.
ik heb hem in de orginele doos terug gedaan en heb niets betaald er stond een antwoord nummer op.
dit op aanraden van upc.
De eerste keer dat ik belde na lang wachten zouden ze een doos opsturen waar ik het app.in kon retouneren niet dus na twee weken nog niets ontvangen.
Na tweede telefoontje 10 min wachttijd werd ik door medewerker van upc meteen afgemeld en die zij dat ik die zo in de verpakking terug kon sturen.

ps het is een mooi beeld maar van de storingen word je helemaal gek.

MAXIEM

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag monteur,

Weet jij nog welk antwoordnummer erop stond?

Met dank en vriendelijke groet, Paula.

Cenzo
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2006 19:34

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door Cenzo »

Dank voor alle tips.
Ik heb alle spulletjes en de bijbehorende papieren netjes teruggeknutseld in de doos. Op zaterdag is het me te druk op het postkantoor. Maar maandag fiets ik dus even naar toe.

Heb gisteren kans gezien om op een goedkope manier het beeld van onze TV te verbeteren. Het oude en bekende 5 millimeter dunne antennekabeltje heb ik namelijk vervangen door een 7 millimeter dik exemplaar. Dit geeft een volledige afscherming tegen de van buiten komende signalen. Signalen die o.a. door de vele mobiele telefoons en GSM-masten worden uitgezonden.
Het beeld is duidelijk mooier geworden.
Ik betaalde € 9,50 voor het kabeltje. Dat haalde ik natuurlijk bij de vakhandel, want elders weet je van tevoren nooit of je voldoende kwaliteit in handen krijgt.

Groeten,
Cenzo

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door G7 »

Ik durf het haast niet te zeggen, maar ook wij gaan een half jaar de mediabox gratis proberen. Wij zijn ook gebelt door UPC, n.a.v. hun schrijven met demo aan ons.

Ben meer dan anderhalf jaar geleden van hun internetdiensten wegggegaan en had me ook voorgenomen NOOIT meer iets van ze te willen hebben. (Heb nu xs4all en ben daar zeer tevreden mee.)

Waren laatst bij familie die het ook hebben en waar het goed werkte en het ons lieten zien. Ben toen overstag gegaan en wil het toch even keer proberen, mede ook omdat we vlak voor de WK voetbal, een LCD scherm hebben aangeschaft die HD voorbereid is. Dus ik geef ze dit keer het voordeel van de twijfel.

Mocht het niks zijn, gaat het ook zo weer retour. :wink:

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door RobbieP »

UPC digital bevalt prima. Veel leuke zenders, na een software-update is de stabiliteit flink verbeterd en idd een aantal nieuwe functies erbij. Dit is een prima alternatief voor een schotelantenne (neem dan wel het extra zenderpakket voor +/- €2)

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door RobbieP »

En het aantal zenders via UPC digital is een lachertje.
+/- 100 zenders waaronder vele interessante thema-kanalen, lijkt mij een prima zenderaanbod. Dan heb je wel een interessant en gevarieerd aanbod gericht op de Nederlandse markt. En niet zoals bij de Satelliet Hassan-TV 1 t/m 200, een paar honderd chinese zenders en 50 x bollywoodzenders, allemaal zonder ondertiteling die je allemaal 1 x kijkt en daarna nooit meer. Dan heb je misschien wel een paar duizend zenders, maar hoeveel daarvan zijn er nou echt interessant? Neem wel voor €2 bij UPC het extra zenderpakket, en dan is er altijd wel iets leuks op TV.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door agro »

+/- 100 zenders waaronder vele interessante thema-kanalen, lijkt mij een prima zenderaanbod. Dan heb je wel een interessant en gevarieerd aanbod gericht op de Nederlandse markt. En niet zoals bij de Satelliet Hassan-TV 1 t/m 200, een paar honderd chinese zenders en 50 x bollywoodzenders
Bij het duurdere extra pakket (ca. € 20,00 per maand) ontvangt men 81 zenders en geen +/- 100 zoals het door jou beweerde, hierbij zitten ook de door jou zeer geroemde interesante thema zenders zoals telsel en dergelijke bij.
Bij het familiepakket op de schotel heeft men voor (€ 12,95 per maand) een scala van ca 250 zenders, van europese afkomst, waaronder nagenoeg alle Duitse en nu ook regionale nederlandse tv zenders, de door jou beweerde zenders van chinese en andere herkomst welke men op de hotbird sateliet vind, deze krijgt men er nog gratis bij met een kleine investering.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door RobbieP »

telsell boeit niet natuurlijk, duitse zenders ook niet. met themazenders bedoel ik bv travel channel, sailing channel, div discovery channels w.o. science, civilisation, travel & living etc, ook alle regionale zenders, veel nuziekzenders (TV en radio), adventure 1, Geschiedeniskanaal en Hollanddoc etc ... div amerikaanse zenders, allemaal niet verkrijgbaar via de satelliet
Laatst gewijzigd door RobbieP op 24 sep 2006 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van UPC steeds beter!!!!

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 24 Sep 2006 13:53 door agro


--------------------------------------------------------------------------------

En die heb je ook op schotel en voor een beduidend lagere prijs, wat wil je nog meer.
Holland Doc en Geschiendenis zitten niet op de satelliet en volgens mij zit alleen de Limburgse regionale op de sat.
Al die verschillende discoveries krijg je ook niet bij CanalDigitaal.
Al die Duitse zenders daar heb je niets aan en daar heb je het Familypakket van 12,95 ook niet voor nodig.

Gesloten