Euthanasie - krijg borg niet terug

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
JohnMosmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2023 15:01

Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door JohnMosmans »

Beste leden van dit forum. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die het volgende ook hebben meegemaakt of zoiets dergelijks.

Toen ik net budget alles in één in zee ging zat ik nog onder bewindvoering. Deze is per 1 maart door de rechter opgeheven.

Omdat ik met euthanasie ga op 6 juni as. Heb ik Budget alles in één gevraagd of ik de borg terug kan krijgen of dat ze de laatste termijnen vanaf maart verrekenen met de borg.

Maar na diverse mails en telefoontjes en zelfs intern onderzoek of het toch niet kon. Kreeg ik vandaag te horen geen borg terug krijgt of worden verrekend.

Ik vind dat mens oneerlijk.

Maar wil graag horen of er dus mensen zijn die zoiets ook hebben meegemaakt

Groet
John

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door Cro »

Ik ga er even vanuit dat je bedoeld dat je de borg niet voortijdig terugkrijgt, maar pas na einde contract. Heel vreemd lijkt me dat toch niet.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Het is heel gebruikelijk en normaal dat een borg pas wordt terugbetaald nadat het contract is beëindigd en er uit de eindafrekening blijkt dat er geen bedragen meer open staan.

Zodra degene die de erfenis moet afhandelen het abonnement wegens overlijden heeft stopgezet zal verrekening van de borg plaatsvinden en zal een eventueel te ontvangen bedrag overgemaakt worden op uw rekening.

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik moeite met geloven of dit een echt topic is.

Maar even een botte opmerking. Wat wil je er mee doen dan? Het geld kan je niet mee nemen ofzo..

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Mogelijk wil TS nog wat plezier hebben voor het einde.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat is er voor borg betaald? Dit zal waarschijnlijk voor de hardware zijn en dus zal die eerst teruggestuurd moeten worden.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
01 mei 2023 18:33
Wat is er voor borg betaald? Dit zal waarschijnlijk voor de hardware zijn en dus zal die eerst teruggestuurd moeten worden.
Dit zou ik normaal ook denken, echter gezien er gesproken wordt over bewindvoering krijg ik het idee dat het gaat om een vooraf betaalde borgstelling van enkele maandtermijnen. Iets wat bij bewindvoering en mogelijk daarmee samenhangende eerdere wanbetaling niet ongewoon is.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
01 mei 2023 17:25
Ik moeite met geloven of dit een echt topic is.

Maar even een botte opmerking. Wat wil je er mee doen dan? Het geld kan je niet mee nemen ofzo..
Morgan le Fay schreef:
01 mei 2023 17:51
Lijkt mij dat iemand die serieus met euthanasie bezig is zich met dit soort zaken niet meer bezig houdt.
Heb om deze reden ook dit topic gemeld.
Waarom zou je juist onder deze omstandigheden zo negatief reageren? Als je twijfelt aan de intentie van TS, zeg dan bij dergelijke omstandigheden gewoon niets...

@TS: kijk even je contract en voorwaarden door, ongetwijfeld staat daarin hoe met de borg gehandeld moet worden.

Los daarvan: het lijkt me pittig om zo je einde te regelen. Sterkte en haal voor zover mogelijk uit de laatste dagen wat erin zit!

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Methusalah schreef:
01 mei 2023 17:25
Ik moeite met geloven of dit een echt topic is.

Maar even een botte opmerking. Wat wil je er mee doen dan? Het geld kan je niet mee nemen ofzo..
Nee, maar misschien wel uitgeven aan iets dat je belangrijk vindt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door scontra »

JohnMosmans schreef:
01 mei 2023 15:09
Beste leden van dit forum.
Omdat ik met euthanasie ga op 6 juni as. Heb ik Budget alles in één gevraagd of ik de borg terug kan krijgen of dat ze de laatste termijnen vanaf maart verrekenen met de borg.

Maar na diverse mails en telefoontjes en zelfs intern onderzoek of het toch niet kon. Kreeg ik vandaag te horen geen borg terug krijgt of worden verrekend.

Maar wil graag horen of er dus mensen zijn die zoiets ook hebben meegemaakt

Groet
John

U zult nooit van iemand, die hetzelfde voornemen had dan u nu heeft, een antwoord op uw vraag ' of er mensen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt' krijgen.
Deze mensen zijn (waarschijnlijk) niet meer onder ons omdat zij inmiddels het hiernamaals boven het heden hebben verkozen.

Het ga u goed op de weg die u aangeeft te zullen gaan.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Ruud.A schreef:
01 mei 2023 19:32
Methusalah schreef:
01 mei 2023 17:25
Ik moeite met geloven of dit een echt topic is.

Maar even een botte opmerking. Wat wil je er mee doen dan? Het geld kan je niet mee nemen ofzo..
Nee, maar misschien wel uitgeven aan iets dat je belangrijk vindt.
Inderdaad. Misschien wel aan iets dat als blijvende herinnering dient, om wat te noemen. Ik heb ooit van een oude buurman zijn horloge gekregen dat hij bij zijn pensionering ontving. Paar maanden later was hij niet meer onder ons. Onnodig te zeggen dat ik dat horloge nog steeds heb. Er kunnen ook nog zoveel andere redenen zijn dat TS het geld goed kan gebruiken. Zeker in deze periode.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door scontra »

Hierover kan/zal uiteraard lang en breed gediscussieerd worden, maar zolang TS in leven is zal hij zijn contractuele verplichtingen moeten nakomen.
Een voornemen tot is geen reden voor een vroegtijdige ontbinding.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door moederslink »

JohnMosmans schreef:
01 mei 2023 15:09
(...)
Omdat ik met euthanasie ga op 6 juni as. Heb ik Budget alles in één gevraagd of ik de borg terug kan krijgen (...)
Nou..... je wilt waarschijnlijk nog iets ondernemen of kopen van dat geld?
Probeer dat bedrag te lenen van familie, vriend oid en leg vast dat die borg na het overlijden naar hem/haar wordt overgemaakt.
Sterkte in ieder geval! 🙏

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik begrijp dat dit een vervelend situatie is.
Ik denk dat er 2 oplossingen zijn;
  • 1, U zegt zelf het abonnement op. Dit kan bijvoorbeeld op 6 juni, maar ook eerder (maar als u eerder doet dan kunt u geen gebruik maken van de diensten). Dit kan alleen wanneer uw 1 of 2 jarige abonnement is afgelopen met een opzegtermijn van 1 maand. Meestal na 2 weken krijgt u het borg teruggestort op uw rekening. Dit is zeer vermoedelijk na uw euthanasie gepleegd hebt.

    2, na uw euthanasie meldt uw familie uw overlijden bij budget. Ook dan wordt uw borg teruggestort op uw eigen rekening.


Ik denk dat er geen mogelijkheid is om voor het euthanasie het borg op uw rekening hebben staan. Indien u het abonnement vandaag opzeg plus 1 maand opzegtermijn en daarna duurt het 2 weken voordat u uw geld terug krijgt dan is het (ongeveer) 16 juni.

JohnMosmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2023 15:01

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door JohnMosmans »

Even een update, misschien had ik nog meer moeten vertellen over mijn situatie. Maar zaak het nog een keer proberen.

Ik deed deze oproep omdat de redactie leden van Radar zeiden. Misschien is deze topic ook wat om lotgenoten te zoeken die ook problemen hebben met Budget alles in één.

Ik ben alleen geen partner geen familie meer ( één broer nog, maar al 21 jaar geen contact meer ).

Geen ooms en tantes die ik ken, laat staan neven en nichten.

Dat ik euthanasie krijgt op 6 juni, daar ben ik erg blij mee. Ben na 6 juni pijn vrij.

Dus had aan Budget alles in één gevraagd of zij de laatste maanden willen verrekenen met de borg.

Maar daar kreeg ik steeds maar nee op.

Uiteindelijk in wanhoop Trosradar gevraagd met een spoed/smeek mail of zij eens naar de zaak wilde kijken.

Want een borg betalen als je in bewind zit lijkt mij niet gebruikelijk omdat je rekening ten alle tijden betaald worden.

Dat ik na 6 juni niets meer had aan deze 100 euro en ik zeer bang was dat het ineens toch bij mijn broer zou terecht komen.

Mijn broer heeft mijn kindsdeel aan gestolen. Meer gunde ik hem niet.

Maar ik krijg mijn 100 euro terug en ik dank nogmaals de redactie leden van Radar en natuurlijk ook Fons en Antoinette.

Met deze 100 euro kan ik mijn mini vakantie in Antwerpen met wat leuker maken.

En nog even dit. Per 1 maart zat ik niet in bewind. Ik had de rechter gevraagd om de laatste maanden van mijn leven, veel zaken nog zelf wilde regelen en kon ik mijn geld voor mijn begrafenis of crematie opmaken in allemaal kleine mini vakanties omdat mijn lichaam naar de wetenschap gaat.

Zodat mijn toch wel beetje onbekende ziekte misschien lichtpunten kan geven, wat andere pijn patiënten weer kan helpen.

Dus mijn topic was volkomen eerlijk en oprecht.

John

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sterkte, fijn dat het goed gekomen is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door moederslink »

Je verhaal is duidelijk!
Fijn dat het is opgelost en je nog een maand het eea kunt ondernemen.
Sterkte met alles! 🙏

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door gosewijn »

Probeer nog zoveel mogelijk te genieten ,en sterkte gewenst .

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Duidelijk. Er is blijkbaar heel wat in je leven voorgevallen. Het verleden is er nu eenmaal, maar als je de komende weken nog wat leuke dingen weet te doen pakt niemand je dat meer af. Als je naar Antwerpen gaat, wil je dan ook naar de dierentuin? Dat staat in ieder geval nog wel op mijn lijstje om te doen.

Sterkte met alles!

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Euthanasie - krijg borg niet terug

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Sterkte en heel veel plezier in Antwerpen!

Plaats reactie