LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facturering Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hallo,
als je automatisch laat afschrijven voor Digitenne van KPN
wordt voor het abonnement van de maand mei
al op 20 april afgeschreven.......
eerlijker zou ik het vinden om dat op half mei te doen
maar ook als zij de voorwaarde zouden stellen
dat het bij vooruitbetaling moet geschieden
zou 29 april vroeg genoeg zijn....
wij zien niets van al die onterechte rente die KPN hiermee verdient
(zoveel miljoen x 8,50)
mvg. van Gregoris

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door Ron58 »

Vrij normaal bij KPN ( Klantonvriendelijke Prutsende Nietsnutten)
Voor de vaste telefoonlijn betaal je de abonnementskosten bijna 3 maanden vooruit.
Vroeg in april betaal je al voor de maanden mei en juni.

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Serieus, waar maak je je druk om? Dit gaat niet alleen om Digitenne. Je betaalt bij KPN élk abonnement vooruit. Als je het daar niet mee eens bent moet je misschien je abonnement maar eens op gaan zeggen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door Ron58 »

Serieus, waar maak je je druk om? Dit gaat niet alleen om Digitenne. Je betaalt bij KPN élk abonnement vooruit.
Tuurlijk maak je je druk hierom, 3 maanden voordat de periode werkelijk ingaat al betalen is belachelijk. Vooraf betalen is niet erg, maar dan b.v. wel op de eerste dag van de periode waar het om gaat. KPN heeft het echter bijna nóg een maand naar voren geschoven.
Als je het daar niet mee eens bent moet je misschien je abonnement maar eens op gaan zeggen.
Heb ik ook gedaan, de maanden die je dan al vér vooruit hebt betaald krijg je ook nog eens een maand later pas terug, plus een trap na in de vorm van een boete wegens "voortijdige beeindiging" (en nee, ik had geen jaarcontract meer)
KPN is er bij mij allang uit, ik stap binnenkort over naar de glasvezel, zodat zelfs de koperdraad van KPN, waar nu nog adsl (niet van KPN) over binnenkomt niet langer gebruikt wordt.
Nu alleen maar hopen dat KPN in de toekomst niet mijn nieuwe provider opkoopt, kan ik weer op zoek naar een andere :lol:

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Dan ben ik weleens benieuwd waarom jij een boete hebt gekregen vanwege voortijdige beeindiging van je Digitenne contract, als je geen jaarcontract meer had.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

wat een onzin berichten, je betaald bij de KPN. Alleen je abbo vooruit, daarnaast je gebruikskosten.
Ik ben nu twee jaar gelukkig terug bij de KPN, ik kan alles nazien via mail, klopt er iets niet, dan bel, of mail ik!

Ze hebben nou eenmaal een datum dat ze afschrijven, doet elk bedrijf! Ron58, je praat uit je nek, je betaald bijna niets meer voor het abbo voor bellen, zit in het pakket in.
Sterker nog, je kan alles in 1 hebben en bel je bijna gratis, dus van welke planeet jij komt, ik weet het niet!

Dit ligt dus echt aan een staaltje, ik weet het niet, ik ben een beetje dom!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ze hebben nou eenmaal een datum dat ze afschrijven, doet elk bedrijf!


Klopt, maar alle andere bedrijven doen het op de eerste van de daadwerkelijke maand, zelfs UPC.
Vroeger betaalde je bij KPN twee maanden achteraf, jaren geleden hebben ze dit gewijzigd naar 2 maanden vooruit, en ook dit zijn ze met elke incasso weer een paar dagen naar voren gaan schuiven.
Ron58, je praat uit je nek, je betaald bijna niets meer voor het abbo voor bellen, zit in het pakket in.
Zou ik zelf niet heel goed weten wat ik betaal(de)??, scroll even naar boven en dan zul je zien dat ik sprak over de vaste telefoonlijn, en die zit niet in een pakket.
Sterker nog, je kan alles in 1 hebben en bel je bijna gratis, dus van welke planeet jij komt, ik weet het niet!
Van dezelfde als jij??
Dit ligt dus echt aan een staaltje,
?????
ik weet het niet, ik ben een beetje dom!
In ieder geval is lezen niet je sterkste kant.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door Ron58 »

Dan ben ik weleens benieuwd waarom jij een boete hebt gekregen vanwege voortijdige beeindiging van je Digitenne contract, als je geen jaarcontract meer had.
Ik heb godzijdank nooit Digitenne gehad, als je even terugleest zie je dat ik aangaf dat (steeds verder) vooruitbetalen bij KPN normaal is, dat het bij de telefoon abonnementen ook zo gaat.
Toen ik de vaste lijn van KPN opzegde om via internet te gaan bellen heb ik een boete gehad wegens voortijdige beëindiging omdat de switch plaatsvond voordat de maand opzegtermijn voorbij was, tevens berekenden ze een vergoeding wegens beëindiging huurtoestellen, die ik nooit gehad heb.
Na een lang telefoongesprek wilden ze wel crediteren, maar dan moest ik "even" aan de lijn blijven, uiteindelijk kostte dit meer dan het bedrag wat ik terug kreeg, toen ik de telefoniste hierop wees kreeg ik een antwoord wat er op neerkwam dat dat haar probleem niet was, had ik het geld maar niet terug moeten vragen.

Lees even verder op dit forum hoe KPN met haar klanten omgaat, voor mij was dit de derde negatieve ervaring met KPN, bij mij komt er geen enkel KPN product meer in huis.

pjapelser
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2010 17:28

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door pjapelser »

Vreemd! Men moet zoveel vooruit betalen. Zoals de huur, abonnementen, ziektekostenverzekering, kabel, vakanties, enz.
Ook krijg je vaak uitbetalingen achteraf. Zoals de salaris.
Ik snap inderdaad niet waar sommige mensen zich druk over maken.

*Draak*
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:56

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door *Draak* »

Hallo Ron58!

Als jij iets schrijft, moet je wel bij de waarheid blijven! De volgende zin is klinklare onzin.

"Klopt, maar alle andere bedrijven doen het op de eerste van de daadwerkelijke maand, zelfs UPC."

Ik heb in juni de rekening ontvangen voor de periode juli t/m september. Zo gaat dat elke periode!!! Dus wel degelijk 3 manden vooraf betalen!

Groetjes.

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door adkoster »

Ik snap Ron ook niet, want ik heb eens in mijn afschrijvingen gekeken en zie daar dat voor alles waarvoor ik een abonnement heb lopen, de kosten voor de volgende periode zo rond de helft van de maand vooruit worden afgeboekt.
Dat is zo voor hypotheek, zorgverzekering, krant en nog wat van die zaken.
Het lijkt me dus heel normaal dat KPN dat ook doet.
In principe wil men het geld op de rekening hebben vóór de nieuwe periode ingaat en het ook nog administratief verwerkt hebben, vermoed ik. Dat vind ik ook heel normaal eigenlijk.

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

pjapelser schreef:Vreemd! Men moet zoveel vooruit betalen. Zoals de huur, abonnementen, ziektekostenverzekering, kabel, vakanties, enz.
Ook krijg je vaak uitbetalingen achteraf. Zoals de salaris.
Ik snap inderdaad niet waar sommige mensen zich druk over maken.
Ja precies!
Ik vraag me af of Ron ook pas achteraf zijn huur of hypotheek wil betalen want hij moet immers eerst weten of de maand goed bevallen is :roll:
Ga iets nuttigs doen!

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Ron58 schreef:
Dan ben ik weleens benieuwd waarom jij een boete hebt gekregen vanwege voortijdige beeindiging van je Digitenne contract, als je geen jaarcontract meer had.
Ik heb godzijdank nooit Digitenne gehad, als je even terugleest zie je dat ik aangaf dat (steeds verder) vooruitbetalen bij KPN normaal is, dat het bij de telefoon abonnementen ook zo gaat.
Toen ik de vaste lijn van KPN opzegde om via internet te gaan bellen heb ik een boete gehad wegens voortijdige beëindiging omdat de switch plaatsvond voordat de maand opzegtermijn voorbij was, tevens berekenden ze een vergoeding wegens beëindiging huurtoestellen, die ik nooit gehad heb.
Na een lang telefoongesprek wilden ze wel crediteren, maar dan moest ik "even" aan de lijn blijven, uiteindelijk kostte dit meer dan het bedrag wat ik terug kreeg, toen ik de telefoniste hierop wees kreeg ik een antwoord wat er op neerkwam dat dat haar probleem niet was, had ik het geld maar niet terug moeten vragen.

Lees even verder op dit forum hoe KPN met haar klanten omgaat, voor mij was dit de derde negatieve ervaring met KPN, bij mij komt er geen enkel KPN product meer in huis.
Vraag: ben jij met nummerbehoud naar een andere provider gegaan? Ja zeker? Dan heeft die nieuwe provider geen rekening gehouden met de maand opzegtermijn (doen ze trouwens nooit, is je eigen verantwoordelijkheid om te weten of je een contract of opzegtermijn hebt). En dan is het de schuld van KPN dat zij daarvoor een boete in rekening brengen??

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik heb in juni de rekening ontvangen voor de periode juli t/m september. Zo gaat dat elke periode!!! Dus wel degelijk 3 manden vooraf betalen!
Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg omschreven.

Toen ik nog KPN klant was en b.v. een factuur kreeg voor de abonnementskosten van juli en augustus, kreeg ik die factuur al in juni en werd hij rond de 27e juni afgeschreven. Op een gegeven moment merkte ik dat het de periode daarop ( voor september en oktober) op 24 juni werd afgeschreven, de periode daarna was het weer 2 dagen eerder.
Op een gegeven moment, neem als voorbeeld een jaar later, werd het abonnement al op 9 juni afgeschreven, en dat voor de maanden juli en augustus.
Er werd dus twee maanden tegelijk vooruit gefactureerd, en dat werd dan weer meer dan drie weken vóór deze periode inging automatisch geïncasseerd.
Op dat moment heb ik mijn automatische incasso ingetrokken en ben per acceptgiro als vanouds op de 27e gaan overmaken, kennelijk deden veel meer klanten dit, want op een gegeven moment gingen ze kosten voor een acceptgiro rekenen, maar toen was ik al weg bij KPN.

Ooit betaalden we de periode juli en augustus pas eind augustus (dus achteraf), KPN heeft dit toen gewijzigd naar vooraf betalen (en in een keer 4 maanden tegelijk geïncasseerd), en door het stapsgewijs smokkelen met de incassodata dit ook nog eens drie weken vervroegd. In plaats van 27 augustus was het dus 9 juni geworden. (voor dezelfde periode)
Voor alle miljoenen klanten het abonnementsgeld bijna 3 maanden eerder in kas, dat tikt wel aan voor KPN.

UPC b.v. incasseert het abonnementsgeld voor de kabel tegenwoordig ook 3 maanden vooruit, dat bestrijd ik ook niet, maar doet dit in de eerste week van die periode, niet in de eerste week van de maand daarvóór.
Dus juli/aug/sept wordt begin juli geincasseerd.

De meeste andere automatische incasso's worden in de eerste week van de desbetreffende maand geincasseerd, niet die van de maand daarvoor.

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Serieus Ron, je hebt er volgens mij een dagtaak aan om jezelf kwaad te maken want stel je eens voor dat een bedrijf een paar procent rente meepikt! Get a life zeg.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door tiptoo »

IsavdLinden schreef:Serieus Ron, je hebt er volgens mij een dagtaak aan om jezelf kwaad te maken want stel je eens voor dat een bedrijf een paar procent rente meepikt! Get a life zeg.
:D werk jij bij kpn??? niet te flimen hoe jij hier er op gaat zeg!!!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door Ron58 »

Vraag: ben jij met nummerbehoud naar een andere provider gegaan? Ja zeker? Dan heeft die nieuwe provider geen rekening gehouden met de maand opzegtermijn (doen ze trouwens nooit, is je eigen verantwoordelijkheid om te weten of je een contract of opzegtermijn hebt). En dan is het de schuld van KPN dat zij daarvoor een boete in rekening brengen??
Ja, dat ben ik, alleen heb je vaak geen invloed op de datum van de daadwerkelijke switch, op de aanvraag heb ik keurig ingevuld dat de opzegtermijn een maand was.
Ik ging er van uit dat, net als bijv. een verzekering opzeggen, je pas weg kon als die maand voorbij was.
KPN geeft binnen een week het nummer al vrij, waar ik niet om gevraagd heb en geeft je vervolgens een boete.
Oké, de nieuwe provider heeft zich er misschien niet aan gehouden, maar KPN had ook net als ieder ander, me wél aan die maand kunnen vasthouden.
Je eigen verantwoordelijkheid kún je in deze helemaal niet nemen.

Deze discussie loopt door langs elkaar heen praten (schrijven) inmiddels helemaal uit de hand, de sarcastische opmerkingen van sommigen bevallen me helemaal niet.
Ik sluit hem wat mij betreft af, ik heb mijn mening (nu hopelijk duidelijk genoeg) gegeven en zal niet meer reageren.

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

tiptoo schreef:
IsavdLinden schreef:Serieus Ron, je hebt er volgens mij een dagtaak aan om jezelf kwaad te maken want stel je eens voor dat een bedrijf een paar procent rente meepikt! Get a life zeg.
:D werk jij bij kpn??? niet te flimen hoe jij hier er op gaat zeg!!!
Wat bedoel je? Dat ik me "kwaad" maak? (wat ik overigens niet doe) of bedoel je iets anders?
Ik word gewoon een beetje moe van mensen die zeuren om het zeuren. Want ja, dat is wat ze doen hier. Zeuren over 10 cent, bang dat het bedrijf een euro meer krijgt als waar ze recht op hebben ... nou ja :D

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Ron58 schreef:
Vraag: ben jij met nummerbehoud naar een andere provider gegaan? Ja zeker? Dan heeft die nieuwe provider geen rekening gehouden met de maand opzegtermijn (doen ze trouwens nooit, is je eigen verantwoordelijkheid om te weten of je een contract of opzegtermijn hebt). En dan is het de schuld van KPN dat zij daarvoor een boete in rekening brengen??
Ja, dat ben ik, alleen heb je vaak geen invloed op de datum van de daadwerkelijke switch, op de aanvraag heb ik keurig ingevuld dat de opzegtermijn een maand was.
Ik ging er van uit dat, net als bijv. een verzekering opzeggen, je pas weg kon als die maand voorbij was.
KPN geeft binnen een week het nummer al vrij, waar ik niet om gevraagd heb en geeft je vervolgens een boete.
Oké, de nieuwe provider heeft zich er misschien niet aan gehouden, maar KPN had ook net als ieder ander, me wél aan die maand kunnen vasthouden.
Je eigen verantwoordelijkheid kún je in deze helemaal niet nemen.

Deze discussie loopt door langs elkaar heen praten (schrijven) inmiddels helemaal uit de hand, de sarcastische opmerkingen van sommigen bevallen me helemaal niet.
Ik sluit hem wat mij betreft af, ik heb mijn mening (nu hopelijk duidelijk genoeg) gegeven en zal niet meer reageren.
Prima Ron als je niet meer reageert. Ik ga nog wel even op jou reageren (vermoedelijk lees je het nog :lol: )
Waarom ga je dan niet bij je nieuwe provider het geld terug halen? Waarom moet KPN dokken? Oh je gaat geen antwoord meer geven he. Nou ja, misschien kun je de vraag dan voor jezelf beantwoorden. Zit wat in of niet dan.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Facturering Digitenne

Ongelezen bericht door tiptoo »

IsavdLinden schreef:
Ron58 schreef:
Vraag: ben jij met nummerbehoud naar een andere provider gegaan? Ja zeker? Dan heeft die nieuwe provider geen rekening gehouden met de maand opzegtermijn (doen ze trouwens nooit, is je eigen verantwoordelijkheid om te weten of je een contract of opzegtermijn hebt). En dan is het de schuld van KPN dat zij daarvoor een boete in rekening brengen??
Ja, dat ben ik, alleen heb je vaak geen invloed op de datum van de daadwerkelijke switch, op de aanvraag heb ik keurig ingevuld dat de opzegtermijn een maand was.
Ik ging er van uit dat, net als bijv. een verzekering opzeggen, je pas weg kon als die maand voorbij was.
KPN geeft binnen een week het nummer al vrij, waar ik niet om gevraagd heb en geeft je vervolgens een boete.
Oké, de nieuwe provider heeft zich er misschien niet aan gehouden, maar KPN had ook net als ieder ander, me wél aan die maand kunnen vasthouden.
Je eigen verantwoordelijkheid kún je in deze helemaal niet nemen.

Deze discussie loopt door langs elkaar heen praten (schrijven) inmiddels helemaal uit de hand, de sarcastische opmerkingen van sommigen bevallen me helemaal niet.
Ik sluit hem wat mij betreft af, ik heb mijn mening (nu hopelijk duidelijk genoeg) gegeven en zal niet meer reageren.
Prima Ron als je niet meer reageert. Ik ga nog wel even op jou reageren (vermoedelijk lees je het nog :lol: )
Waarom ga je dan niet bij je nieuwe provider het geld terug halen? Waarom moet KPN dokken? Oh je gaat geen antwoord meer geven he. Nou ja, misschien kun je de vraag dan voor jezelf beantwoorden. Zit wat in of niet dan.


:mrgreen: alweer moe Isa

Gesloten