Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
spoekie786
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2017 21:46

Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door spoekie786 »

Sinds 7 december 20121 zend Ziggo Nederland 1, 2 en 3 in HD uit. Dat betekent dat ik deze zenders niet meer kan ontvangen. Ziggo gebeld en ik zou een nieuwe mediabox moeten huren van 5 euro per maand.
Ongeveer een jaar geleden heeft Ziggo de nieuwsgroepen verwijderd, zodat ik bij een andere provider een abonnement af moest sluiten van 5 euro per maand. Onlangs heeft Ziggo ook het analoge radiosignaal opgeheven, wat inhoud dat ik een nieuw kastje zou moeten kopen van Ziggo wat 50 euro kost.
Wie kan Ziggo stoppen met de klant steeds weer op kosten te jagen, terwijl ook het abonnementsgeld blijft stijgen?

16again
Berichten: 16139
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

spoekie786 schreef:
11 dec 2021 09:59
Wie kan Ziggo stoppen met de klant steeds weer op kosten te jagen, terwijl ook het abonnementsgeld blijft stijgen?
De klanten. Door weg te lopen

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Op een ander forum kom ik tegen dat het te maken kan hebben met verouderde kabels. Als er bijvoorbeeld in de buurt nieuwe of andere mobiele netwerk antennes zijn geplaatst kan dit van invloed zijn op het signaal. Hoe oud is de installatie in je huis en wat voor kabels zijn er gebruikt?

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Heeft helemaal niets met oude kabels enz. te maken. Blijkbaar heeft TS nog een oude SD decoder. Ziggo zendt o.a. NPO1, 2 en 3 niet meer in SD uit.

Sommige oudere tv’s schakelen automatisch naar de SD-zender (bijv. 927 in plaats van 3 voor NPO 3). Vanaf 7 december 2021 worden de SD-zenders uitgezet en zijn alleen de HD-zenders nog beschikbaar. Na deze update toont je tv voortaan automatisch de juiste zenders.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderov ... ijzigingen

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door marnix »

Ik heb hetzelfde, toen ik een horizon box kreeg, werd ie door een monteur aangesloten,
het oude kastje, humax, moest ik maar naar een museum brengen zei hij,
Ik gebruik dat oude ding in de slaapkamer, daar wordt amper gekeken,
het ding geeft veel minder zenders door dan de box in de woonkamer,
vorige week een banner(?) in beeld bij ned 1,2 en 3, dat die zenders gaan stoppen,
oplossing is inderdaad een tweede dure box kopen of huren,
heb ik geen zin in.
Waarom gekozen is om juist deze zenders te verwijderen is me een raadsel.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

marnix schreef:
11 dec 2021 11:22
Waarom gekozen is om juist deze zenders te verwijderen is me een raadsel.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-tr ... tvzenders/

Lowieze
Berichten: 6639
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door Lowieze »

Vragen hierover kunnen beter gesteld worden op het Ziggo forum
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van- ... a-p/864086

Onkruid71
Berichten: 2734
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien goedkoper, om een android kastje te kopen en dan Ziggo go installeren. Ben je wel goedkoper uit.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
11 dec 2021 12:13
Misschien goedkoper, om een android kastje te kopen en dan Ziggo go installeren. Ben je wel goedkoper uit.

Of als TS en Marnix in het voormalig Ziggo gebied zitten en dus een eigen smartcard hebben voor enkele euro's een eenvoudige Humax HD decoder op Marktplaats kopen. Bijv. de Humax 5300C https://www.marktplaats.nl/l/audio-tv-e ... ption:true

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door reggie2 »

spoekie786 schreef:
11 dec 2021 09:59
Sinds 7 december 20121 zend Ziggo Nederland 1, 2 en 3 in HD uit. Dat betekent dat ik deze zenders niet meer kan ontvangen. Ziggo gebeld en ik zou een nieuwe mediabox moeten huren van 5 euro per maand.
Ongeveer een jaar geleden heeft Ziggo de nieuwsgroepen verwijderd, zodat ik bij een andere provider een abonnement af moest sluiten van 5 euro per maand. Onlangs heeft Ziggo ook het analoge radiosignaal opgeheven, wat inhoud dat ik een nieuw kastje zou moeten kopen van Ziggo wat 50 euro kost.
Wie kan Ziggo stoppen met de klant steeds weer op kosten te jagen, terwijl ook het abonnementsgeld blijft stijgen?
Wij hebben nog steeds radio zonder kastje van Ziggo.

Nevyn
Berichten: 1296
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door Nevyn »

Een moderne TV heeft een digitale ontvanger, dan is het een kwestie van opnieuw instellen en je hebt alle zenders weer.
Maar natuurlijk geen on demand functies.
Voor de woonkamer heb ik een soundbox met radio functie gekocht en deze via ethernetkabel op het modem aangesloten.
In de keuken gewoon een radio met FM en DAB werkt ook prima.

En Ziggo jaagt ons op kosten vind ik zo'n dooddoener, wordt al heel lang aangegeven dat het stopt en niet alleen bij Ziggo.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door reggie2 »

Vraag het eens via Facebook , daar krijg je vrij snel antwoord.

spoekie786
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2017 21:46

Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo

Ongelezen bericht door spoekie786 »

Dank jullie allemaal voor jullie reacties. Ben hier een stuk wijzer geworden dan 2 uur aan de telefoon gehangen te hebben met ZiGGO.
Ik ga de diverse tips opvolgen.

Gesloten