Geen volledige terugbetaling Ziggo na onterecht autom. incasso van 2,5 jaar

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
leblok
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2024 15:03

Geen volledige terugbetaling Ziggo na onterecht autom. incasso van 2,5 jaar

Ongelezen bericht door leblok »

Goedemiddag, graag ontvang ik advies in de volgende casus:
In maart 2021 beëindigen wij ons volledige abonnement bij Ziggo (waarvoor wij een automatisch incasso hadden afgegeven). In mei 2021 start Ziggo weer een automatische incasso zonder onze toestemming voor digitale televisie, terwijl wij geen diensten meer afnemen en de mediabox van Ziggo al lang hebben geretourneerd.
In november 2023 constateren wij dat Ziggo al 2,5 jaar zonder toestemming maandelijks geld incasseert. Inmiddels betreft dit EUR 555,70. Na bellen met de klantenservice en een aangetekende brief van ons met het verzoek om de gehele som à EUR 555,70 , blijft Ziggo op het standpunt maar bereid te zijn de laatste 12 maanden terug te betalen. Wij willen alles terug. Ziggo heeft een fout gemaakt door misbruik te maken van onze betalingsgegevens en onrechtmatig geld te incasseren. Wij beschikken over de bevestigingsemail inzake beëindiging abonnement en een bevestigingsemail van retour ontvangst van mediabox. Dit voelt echt als diefstal van Ziggo! We staan toch in ons recht? Wat kunnen we nu nog doen? Alvast bedankt voor het meedenken!

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen volledige terugbetaling Ziggo na onterecht autom. incasso van 2,5 jaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard hebt u recht op uw geld terug, maar als ik u was zou ik mijn bankrekening nog maar een zorgvuldiger controleren. Wie weet waar u nog meer onterecht voor betaalt.

De bank adviseert u ook zeker eens per maand uw bankrekening te controleren.

Misschien kunt u terecht bij de geschillencommissie.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen volledige terugbetaling Ziggo na onterecht autom. incasso van 2,5 jaar

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik raad u aan om het bedrag wat Ziggo wilt betalen alvast terug te laten storten. Dan is dat alvast binnen.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.
U kunt ook naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.


Controleer uw bankrekening beter en vaker. Neem contact op met de bank om de automatische incasso in te trekken.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Geen volledige terugbetaling Ziggo na onterecht autom. incasso van 2,5 jaar

Ongelezen bericht door k2p »

Zegt Ziggo ook waaorm ze enkel de laatste 12 maanden willen terugbetalen?

Het klinkt wel alsof Ziggo al toegeeft geen recht te hebben op het geld. In dat geval moeten ze de gehele 2,5 jaar terugbetalen. Ik zou dit juridisch benanderen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen volledige terugbetaling Ziggo na onterecht autom. incasso van 2,5 jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens met k2p. Als er daadwerkelijk geen onderliggend contract is (dat moet je dus wel 100% zeker weten!), is er onverschuldigd betaald en heb je simpelweg recht op iedere cent die je ten onrechte hebt betaald.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Geen volledige terugbetaling Ziggo na onterecht autom. incasso van 2,5 jaar

Ongelezen bericht door Cro »

Dat zou ik inderdaad ook verwachten, volgens mij verjaard dat pas op zijn vroegst na 5 jaar, en daar zit TS nog ruim binnen.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Geen volledige terugbetaling Ziggo na onterecht autom. incasso van 2,5 jaar

Ongelezen bericht door Nevyn »

Even of topic, maar zie dit hier wel vaker voorbij komen, maar wat moet het luxe zijn dat het niet nodig is dat je geregeld je afschriften moet controleren.
Ik heb het ook niet slecht, maar zie toch ieder dubbeltje wat ten onrechte is afgeschreven.
Maar goed is oftopic, maar wilde het wel even kwijt.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen volledige terugbetaling Ziggo na onterecht autom. incasso van 2,5 jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cro schreef:
23 feb 2024 12:34
Dat zou ik inderdaad ook verwachten, volgens mij verjaard dat pas op zijn vroegst na 5 jaar, en daar zit TS nog ruim binnen.
Dat is correct. Na ontdekking, wel te verstaan. TS heeft dus nog tijd zát.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Geen volledige terugbetaling Ziggo na onterecht autom. incasso van 2,5 jaar

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

k2p schreef:
23 feb 2024 12:15
Zegt Ziggo ook waaorm ze enkel de laatste 12 maanden willen terugbetalen?

Het klinkt wel alsof Ziggo al toegeeft geen recht te hebben op het geld. In dat geval moeten ze de gehele 2,5 jaar terugbetalen. Ik zou dit juridisch benanderen.
Bij een automatische incasso kan je toch de bank het geld van tot een jaar geleden, terug laten storten ? Dat zal de reden zijn dat Ziggo bereid is om dit te doen. Als dit klopt, dan de bank benaderen en bij Ziggo volhouden dat de rest ook terugbetaald moet worden.

Plaats reactie