Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
TheaKl
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2023 14:02

Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door TheaKl »

Op 11 maart heb ik via de Ziggo app vaste telefoon abonnement opgezegd, tot mij verbazing was het abonnement op mijn extra next boxen op de slaapkamer ook opeens uitgeschakeld.

Ik heb op 12 maart eerste telefoontjes geplaatst dat er een fout in de Ziggo app zit en dat ik alleen mijn Telefoon abonnement had opgezegd.
Ik ben nu 40 dagen verder, 24 keer gebeld, 10 uur 30 minuten gebeld, buiten een nieuwe kabel, binnen 2,5 uur een monteur gehad, 2 nieuwe mini extra next boxen gehad en 6 nieuwe retour dozen waar ik er maar 2 van nodig had.

Vandaag (21-04) het 40ste telefoontje gepleegd geen garantie en kan nog weer een week duren voor wij misschien weer televisie hebben op de slaapkamer.
Weet iemand hoe we Ziggo op een andere manier kunnen benaderen, of kan Radar hier iets in betekenen?

Groetjes,
Thea

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Misschien een domme suggestie, maar is de TV niet kapot?

Op https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/klacht staat hoe u een officiële klacht kunt indienen.

Indien Ziggo de klacht niet op wilt lossen dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.

Met of zonder juridische hulp kunt u naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.

TheaKl
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2023 14:02

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door TheaKl »

@Seinhuis TV's doen het omdat wij zien dat de boxen geen abonnement meer op zitten.

@snuffel1 Verbinding is goed omdat we melding krijgen geen abonnement op mediabox.

Btw: Nog steeds geen tv op next extra box na meer 11 uur bellen!!

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Denk dat het ipv al dat gebel sneller wordt opgelost als je een topic opent op https://community.ziggo.nl

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door rwolters »

TheaKl schreef:
26 apr 2023 14:53
@Seinhuis TV's doen het omdat wij zien dat de boxen geen abonnement meer op zitten.
Maar heb je het ook echt getest?
TheaKl schreef:
26 apr 2023 14:53
@snuffel1 Verbinding is goed omdat we melding krijgen geen abonnement op mediabox.
Kan ook komen omdat de verbinding slecht is.

Foutzoeken betekent niet te snel mogelijke oorzaken uitsluiten.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Als er op tv in beeld komt te staan dat er geen abonnement is, dan kun je er eigenlijk wel vanuit gaan, dat de tv het doet.

En over monteurs die vreemde dingen doen van ziggo, dat kan ik ook wel geloven, ze denken niet allemaal logisch.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door Methusalah »

Wacht ff. Als je alleen boven geen tv hebt maar beneden wel dan ligt het natuurlijk niet aan het signaal. Dat is digitaal dus heeft twee opties, aan of uit. Allebei kan simpelweg niet.

Dus ik zou toch even kijken naar die tv boven. Of de tv van beneden even boven aansluiten. Misschien heb je de kabel naar boven beschadigd of de tv zelf heeft het opgegeven.

Toeval bestaat namelijk heus wel.

Jerpauw
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Een monteur gaat niet helpen, het lijkt mij een administratief issue.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door BL2 »

Is het vreemd dat wij geen TV op de slaapkamer hebben, maar er gewoon (meestal) slapen.
Het lijkt me echt vreselijk daar ook nog een TV te hebben......

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik vind het niet vreemd, ik heb ook een tv op de slaapkamer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door moederslink »

BL2 schreef:
27 apr 2023 00:36
Is het vreemd dat wij geen TV op de slaapkamer hebben, maar er gewoon (meestal) slapen.
Het lijkt me echt vreselijk daar ook nog een TV te hebben......
Mij ook....de slaapkamer moet zo prikkelarm mogelijk zijn.
Even zo vrolijk ligt men toch ook met de Phone in bed 😅.

Alex van Kampen
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

@TheaKl,

U zou de ziggo-app kunnen verwijderen en opnieuw installeren zodat je kunt zien hoe u de nextbox moet installeren. Wanneer dit is gelukt, kunt u waarschijnlijk ook weer TV kijken op uw slaapkamer.

Kees007
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 okt 2014 22:24

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door Kees007 »

In je mijnziggo account kun je kijken wat de status van je boxen en ZiggoGo is:
Mijnziggo - naar je producten - naar TV

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Geen Ziggo tv meer op slaapkamer!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

snuffel1 schreef:
28 apr 2023 13:27
Een extra mediabox wordt op de antennekabel n de ruimte aangesloten en heeft geen wifi verbinding maar terzijde. De Ziggo app streamt vanaf een smartphone naar de tv maar daar dient de tv ook voor geschikt te zijn en in veel gevallen zijn slaapkamer tv's daar niet geschikt voor. Een Ziggo aansluiting is niet te vergelijken met een glasvezelaansluiting omdat er op één centraal punt meerdere tv boxen middels een coaxiale kabel aangesloten kunnen worden die in ieder geval de publieke zenders digitaal in weliswaar een lagere beeld kwaliteit kunnen ontvangen. Een extra box kan aan het abonnement toegevoegd worden maar daar dient ook voor betaald te worden en zou het kunnen zijn dat die bij een nieuw abonnement inactief gemaakt worden of bij veroudering worden vervangen. Wat er precies mis gegaan is blijft onduidelijk omdat in dit geval het alles in één pakket is opgebroken door telefonie er uit te halen en enkel internet en tv signaal voor één tv wordt afgenomen,
Het gaat hier over de ziggo Next mini, die heeft geen coax nodig en gaat over UTP of over WiFi.

Plaats reactie