LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interactieve TV van KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
W.G.G.M.Opstal
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2007 17:21

Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door W.G.G.M.Opstal »

Ik heb al enige tijd digitene van kpn ( en redelijk tevreden)ik overweeg om interactieve tv te nemen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met interactieve tv van kpn. ?????

Alvast bedankt voor Uw reaktie.

Mamaloe
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007 10:39

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Mamaloe »

Beste meneer Opstal,

De enige ervaring die ik tot nu toe heb met Interactieve TV van KPN is dit:

Drie weken geleden werden wij gebeld door KPN met het aanbod...
Wij besloten tot bestelling over te gaan, en zouden binnen een week een schriftelijke bevestiging krijgen.

Een week later nog geen bevestiging ontvangen, maar werden wij wederom gebeld door KPN. Dit om te vragen of het klopte dat wij besteld hadden en of wij nog vragen en/of onduidelijkheden hadden.
Alleen gemeld dat wij nog geen bevestiging hadden ontvangen.
Er werd ons toen verteld dat de bevestiging onderweg was.

Weer een week later....
Nog geen bevestiging ontvangen....
Dus maar zelf gebeld (à 10 cent per minuut) naar KPN...
Wat blijkt...volgens hen staat onze bestelling niet in het systeem.
Vreemd, gezien het telefoontje van de week daarvoor.?!?!?
Er kon op dat moment een nieuwe order in het systeem gezet worden, maar wij besloten dat niet te doen, en eerst een klacht in te dienen mbt het niet ontvangen van de bevestiging.
De mevrouw bezwoor ons dat we diezelfde dag nog zouden worden teruggebeld hierover.
Wat ook WEER niet gebeurde...

De volgende dag weer afgewacht....nog steeds niet teruggebeld....

Weer gebeld, werden doorverbonden naar de technische helpdesk, alwaar een zeer vriendelijke medewerker iets ging nakijken...
Er staat inderdaad geen order in het systeem, maar wat blijkt bij verder nakijken?????

Waarschijnlijk is het voor ons geheel niet aante raden om over te gaan naar digitale Interactieve TV van KPN.
Vanwege het feit dat wij 1,9 km van de centrale verwijderd zijn en al beschikken over KPN InternetPlusBellen, zijn er serieuze problemen te verwachten met betrekking tot de kwaliteit van de signalen.

Heb toen gelijk weer een nieuwe klacht ingediend....heel erg boos inmiddels natuurlijk.....en geëist dat wij worden teruggebeld over deze gang van zaken.
Zou diezelfde dag nog gebeuren...

We zijn nu alweer een week later en we hebben nog steeds niets gehoord van KPN.

Wij zijn inmiddels goed boos...en wachten nog steeds op bericht van KPN.

Ons advies: begin er nog niet aan, en laat u zeker eerst goed voorlichten....de technische man van KPN adviseerde ons Digitenne te overwegen, maar dat willen we dus pertinent NIET, gezien de vele negatieve ervaringen van mensen in de buurt en op diverse consumentensites.

Wij zouden ook graag horen of er meerdere mensen zijn met dezelfde verhalen, zodat we gezamelijk misschien eens een reaktie los kunnen krijgen van KPN.

Succes met uw beslissing....

woerde
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007 15:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door woerde »

Bij deze een kopie van de klachtenbrief die ik naar KPN heb gestuurd met betrekking tot interactieve TV.

Geachte meneer/mevrouw,

Onlangs werd ik gebeld door KPN met een aanbieding over interactieve televisie. Omdat ik dit op internet al had bekeken en al bijna besloten had om hierop over te stappen ben ik op die aanbieding ingegaan. Ik zou binnen een week de bevestiging ontvangen. Ik werd enkele dagen later zelfs nog teruggebeld of ik misschien nog vragen had. De bevestiging had ik nog niet, dus ik had ook nog geen vragen.
Ik ontving de bevestiging op 12 september. Het eerste wat mij opviel was dat de termijn waarin ik zonder verplichtingen de bestelling kon annuleren 7 dagen na dagtekening van de brief was. De dagtekening was 5 september. Het lijkt erop dat u uw klanten geen mogelijkheid wilt geven tot annuleren.

Vervolgens stond er in het overzicht van de aansluitgegevens onder het kopje maandelijkse kosten “Direct ADSL Lite en i-TV”. Maar ik had geen adsl lite besteld. Bij navraag bleek dat erbij te staan omdat ik deze dienst al bij jullie heb. Dit had best duidelijker aangegeven kunnen worden.
Bij de eenmalige kosten stond dat het startpakker voor i-TV €149.95 kost. In de aanbieding werd mij duidelijk een retour bedrag van €50 euro geboden hierop, maar in de bevestiging was hiervan niets terug te vinden. Bij navraag bleek dat ik dit bedrag gewoon retour zou krijgen. Toch jammer dat een dergelijke bevestiging niet volledig kan zijn.
Als derde werd mij over de telefoon beloofd dat ik de klantenservice kon bellen om het pakket eerder te laten verzenden dan de beloofde vier weken. De klantenservice gaf aan dat dit niet mogelijk was en zei letterlijk “Dat hebben ze waarschijnlijk gebruikt als lokkertje, om u sneller over de streep te trekken.” Een lokkertje dus dat volledig onwaar is en waarmee jullie je klanten misleiden.
Als laatste staat er in de bevestigingsbrief dat de eenmalige aansluitkosten €29,95 zijn, terwijl mij over de telefoon werd verteld dat het €14,95 zou zijn. Ook op internet staat het bedrag van €14,95. Bij navraag aan de klantenservice werd mij verteld dat het een aanbieding is die ook voor mij gold maar dat het te duur is om dat in de standaardbrieven te wijzigen. Dus omdat KPN geen geld wil uitgeven aan een goede service ben ik nu redelijk wat telefoonkosten kwijt omdat ik jullie moest bellen om opheldering te vragen.

Al met al dus een zeer teleurstellende gang van zaken en voor mij een reden om nog eens goed te bekijken wat voor diensten de andere aanbieders van tv, internet en telefonie te bieden hebben, aanbieders die hun zaken waarschijnlijk beter op orde hebben.

Hoogachtend,

Mamaloe
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007 10:39

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Mamaloe »

Goed, vandaag toch maar weer gebeld naar mijn "vrienden" bij KPN. Om te vragen waarom wij nog niet zijn terug gebeld en ook verder nog niets gehoord hebben over onze bestelling.

Blijkt definitief het volgende:
Wij kunnen op ons adres en telefoonnummer GEEN gebruik maken van de Interactieve TV van KPN.
Vandaar dat wij geen bevestiging hebben gekregen... De bestelling is uit het systeem verwijderd, omdat het niet mogelijk bleek te zijn. Dit dus ZONDER ons daarover in te lichten.
Slechte zaak dus wederom, want op deze manier blijft de klant bellen, en KPN al die centjes van de telefonische klantenservice innen.

We kunnen wel gebruik maken van Digitenne, ha ha, lolbroeken daar hoor. Daar trappen wij dus ECHT NIET in.

Ik ga nog wel een vette klachtenmail sturen, met daarin een claim voor de door ons gemaakte telefoonkosten mbt dit alles.

Werd door de medewerkster doodleuk gezegd: ja, dat kunt u inderdaad proberen, dan zal u wel een antwoord terug krijgen.

Nou, gezien mijn recente ervaringen ga ik mijn adem niet inhouden.

Het hele kromme is dat wij de bestelling hebben gedaan nav telefonische aanbiedingen door KPN, waar wij al klant zijn met InternetPlusBellen, wat, en daar moet ik eerlijk over zijn, na alle problemen uit het verleden nu de laatste tijd echt prima en zonder storingen verloopt.
Zij hebben al onze gegevens en hadden dus van tevoren kunnen weten dat deze optie voor ons niet mogelijk is.

Dit hele gebeuren gaat op deze manier meer en meer lijken op een grote campagne om Digitenne weer aan de man te krijgen.....

Helaas KPN, dan zullen jullie toch eerst moeten zorgen voor een kwalitatief GOED produkt. En een betere voorlichting, service en behandeling van jullie klanten.

Ik hoop op meerdere klachten van anderen, zodat KPN toch maar weer eens op hun nummer gezet kan worden....

RSt
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2005 19:33

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door RSt »

Maak zelf gebruik van Interactieve TV + Digitenne, en ben daar zeer tevreden over. Ook bij mij stonden verkeerde bedragen vermeld op het contract maar zonder daar over te bellen werden de juiste bedragen afgeschreven. Interactieve tv kun je 9 van de 10 keer niet aanvragen maar als je dat wel kan en je hebt ook bereik voor digitenne (omdat I-tv maar op 1 tv werkt) dan zou ik dat zeker doen!

Voor I-tv kun je een postcodecheck doen op de site van kpn digitenne moet je gewoon uitproberen want als ik mijn postcode check zegt hij nog steeds dat ik geen bereik zou hebben terwijl ik het al 3 maanden hebt met 92% bereik!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door queenfan »

van mensen in de omgeving die het ook hebben zijn zij tevreden, maar denk dat je met alles wat via het ADSL/Kabel gaat met bepaalde dingen rekening moet houden.

Net als het internet kan het voorkomen dat bitjes door omstandigheden weg kunnen vallen dit kan ook gebeuren met Interactieve TV.

hsyn
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2007 08:27

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door hsyn »

Ik heb zelf al een ruime tijd Interactieve tv van kpn voorheen mine,
ik heb er nooit problemen mee gehad en ik ben zeer tevreden! Nooit geen problemen mee gehad!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Ron58 »

Het blunderen van KPN bij een aanvraag van een dienst klinkt bekend.
Ik heb (buiten de vaste telefonie die ik al tientallen jaren heb) twee keer iets aangevraagd bij ze en twee keer hebben ze het verknald.
Onze adsl aanvraag heeft maanden "vast" gezeten in het systeem, ik zal de lijst met gesprekken, smoesje, onzinverhalen en fout op fout stapelen maar besparen, die zijn er al genoeg op dit forum. Adsl ging niet door.
Lange tijd daarna bestelde ik Digitenne, met twee decoders en een harddiskrecorder, het maximum aantal apparaten wat je aan mag sluiten.
Op een gegeven moment kreeg ik een telefoontje van de vervoerder of ik even wilde zorgen dat ik de volgende dag een 1200 euro in huis zou hebben, dan konden ze even de 3 harddiskrecorders afleveren die ik besteld had, de 6 twintuners zouden zo spoedig mogelijk nageleverd worden.

Niemand die in de gaten heeft dat 9 apparaten op 1 abonnement onmogelijk is, maar ook niemand die het op kon lossen, de enig mogelijkheid was de hele order te annuleren, te wachten tot hij uit het systeem verdwenen was en het weer helemaal opnieuw aan te vragen.

Ik heb het maar bij het annuleren gelaten.

Op drie klachtenbrieven na de mislukte adsl aanvraag (waaronder een klacht over de klachtenafdeling) heb ik na een jaar een bevestiging gekregen dat ze ze ontvangen hebben en ze zo snel mogelijk contact met me opnemen.
Hun tijdsbegrip is echter enigszins verstoord, want dit is al een jaar of 5 geleden.

KPN heeft UPC aardig voorbijgestreefd als het gaat om meest waardeloos bedrijf.

hanspronk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2007 22:59

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door hanspronk »

Sinds enige maanden hebben wij ook beschikking over Interactieve TV van KPN. Na een jaar plezier met Digitenne van KPN, besloten we dat het tijd werd voor wat meer mogelijkheden en een breder zenderaanbod. Een goed moment dus om Interactieve TV aan te vragen. Dit ging vrij gemakkelijk, het aanvragen via internet kost niet meer dan vijf minuten. Hierbij bleek dat het gebruik in combinatie met InternetPlus Bellen (ook van KPN) geen probleem is. Zo gezegd zo gedaan. Het pakket kwam per post ongeveer vier weken later. De installatie kosten ons ook niet meer dan tien minuten.

Inmiddels zijn we ongeveer drie maanden verder. De ervaringen zijn wisselend. De pluspunten van het pakket zijn het brede zenderaanbod (met aanvullende zenderpakketen), de opnamefunctie van de harddiskrecorder, Filmdirect en Uitzendinggemist. Ook de beeld- en geluidskwaliteit zijn goed. Helaas zijn er ook wat negatieve punten op te merken. Zo valt regelmatig het signaal weg (de TV-tuner is d.m.v. een UTP-kabel aangesloten op de KPN Experiabox) en tegelijkertijd is de ADSL-verbinding ook minder goed te noemen. Bij uitval van het signaal is men genoodzaakt de TV-tuner uit- en weer aan te zetten of soms de Experiabox te resetten. Ook het opstarten van de TV-tuner duurt erg lang. Even snel de tv aanzetten is er dus niet meer bij. Gemiddeld duurt het opstarten van de TV-tuner twee tot drie minuten alvorens er beeld is. Zeker wanneer de TV-tuner niet op standby staat. Wanneer de TV-tuner wel op standby staat, blijft de ventilator draaien en geeft veel lawaai en warmte af.

Ondanks de minpunten zijn we toch redelijk tevreden met deze aanbieding van KPN. Ook de kosten voor het basispakket (€ 9,95 per maand) zijn relatief laag. Toch hoop ik wel dat ze dit product technisch blijven door ontwikkelen omdat het nog wel een beetje beter kan. :wink:

Emgjee
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2008 21:31

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Emgjee »

Ik was erg tevreden met Mine TV nu dan interactieve TV van KPN. Al duurde het wel een tijdje voordat we het hadden na veel gebel en gezeur. Toen we het dan eindelijk hadden werkte het perfect. Maar helaas krijgen we zo nu en dan storing. Daar hebben we melding van gemaakt. Waarop een monteur langs kwam en constateerde dat we te kort MB binnen kregen. Dat we te ver van de hoofdkast af zitten. Maar onze conclusie is dat er nu meer mensen gebruik maken van interactieve TV. Dat waarschijnlijk als er een populair programma wordt uitgezonden dat we dan storing hebben. Want soms hebben we op elk kanaal storing maar zoals nu maar op een paar??? Ik krijg het gevoel alsof we een beetje worden afgescheept. Want ze zeiden of je stopt maar met het abonnement of je houdt het maar dan met af en toe storingen. Ja, 1 klant meer of minder maakt voor zo’n groot bedrijf als KPN toch niks uit.
Laatst gewijzigd door Emgjee op 11 feb 2008 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

JacquesK
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2006 09:57

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door JacquesK »

Sinds kort hebt ik interactieve TV van het net. De aanmelding en doe het zelf installatie verliep voorspoedig en in het gebruikt ben ik erg tevreden. Geen reden tot klagen zou je zeggen, maar.... Interactieve TV werkt alleen met het standaard gebruikers wachtwoord op de Experiabox. Dat is dus bij iedereen die interactieve TV heeft van KPN, planet of hetnet "admin". Lekker veilig :twisted: . De helpdesk weet zoals gebruikelijk niet waar dit over gaat en doe heel vriendelijk zijn of haar best om je met een kluitje het riet in te sturen.

jhoosemans
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2008 10:16

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door jhoosemans »

Op dit moment ben ik bezig met het aanvragen van Digitale TV van KPN. Het lijkt ingewikkelder dan het verkrijgen een visum voor Zimbabwe!

Tot nu toe heb ik alles per telefoon gedaan. Dat bleek in eerste instantie heel makkelijk: Mijn abonnement voor bellen en Internet werd omgezet naar een voordeligere bundel en alles zou worden opgestuurd. In de bevestiging die direct na het telefoontje per e-mail werd opgestuurd stonden echter de raarste dingen. Dus maar weer eens teruggebeld. Jammer dat je dan niet hetzelfde persoon te spreken kan krijgen, ondanks dat je de naam hebt. Ik uitgelegd dat het niet goed was. Toen bleek dat ik helemaal niet zomaar kon overstappen op een ander pakket. Ik zou dan namelijk mijn huidige Internet en telefoon moeten opzeggen. Daar had ik helemaal geen zin in, ik zag al voor me dat ik twee weken of langer geen Internet zou hebben.
Dus de eerste bestelling stop gezet en een nieuwe gedaan waarbij alles moest blijven bij het oude en dat alleen Digitale TV erbij moest komen. Geen probleem volgens de medewerker. In de bevestiging stond helaas dat mijn huidige Internet verbinding zou worden afgesloten! Dus weer terug gebeld. Ze konden helaas nog geen aanpassingen doen, door een stop gezette bestelling in HET SYSTEEM, ja ja!
Twee dagen later maar weer eens gebeld. De bestelling werd aangepast. Per mail de bevestiging gekregen. Helaas dit keer onder de naam “Internet plus bellen” en dat pakket WIL IK NIET! Ik wil alles zoals het IS en alleen maar Interactieve TV erbij!

Straks nog maar eens bellen. Ik zal hier de voortgang gaan bijhouden.

gast007
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jul 2006 20:58

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door gast007 »

Is het niet zo dat je alleen Interactieve TV kunt krijgen in combinatie met Internet plus bellen? Dit i.v.m. de experiabox.

jhoosemans
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2008 10:16

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door jhoosemans »

Mmm... dat is mij nog niet verteld. Ik heb wel ingestemd met de eenmalige aanschaft van de hardware, dat is geen probleem, Prima maar ik wil niet switchen van pakket. Ik wil gewoon alles zoals het is en daarbij Interactieve TV. Volgens de KPN kan dat ook... maar misschien niet volgens het systeem? :)

Manoek
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2008 17:02

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Manoek »

Ik had het kunnen weten, dat het natuurlijk niet goed zou gaan bij KPN.... ingegaan op een telefonische aanbieding van KPN voor interactieve tv, i heb al internet plus bellen (wat eindelijk werkt na maandenlange ellende).
Telefonisch werd mij interactieve tv aangeboden, ik ben hier op ingegaan, het gesprek is opgenomen en in dit gesprek werd mij duidelijk te vertstaan gegeven dat mijn huidige aanbieder van tv door KPN zou worden opgezegd. Ik heb dit nog eens benadrukt en ja hoor "mevrouw, dat gaat altijd goed want het is van bedrijf naar bedrijf en dat werkt". Ook zou KPN rekening houden met het opzegtermijn. Dit alles blijkt dus uiteindelijk niet waar te zijn, een prachtig verkooppraatje, commissie binnen en laat de klant het maar verder uitzoeken.
Bij bellen hierover omdat UPC uiteindelijk dus helemaal niet opgezegd was werd door de eerste medewerker de hoorn op de haak gegooid en de tweede zei "elk bedrijf doet dit soort dingen"dus moeten wij het blijkbaar als consument maar als normaal gaan beschouwen om bedonderd te worden. Oplossing van KPN : annuleren ipv probleem oplossen....

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Ron58 »

Oplossing van KPN : annuleren ipv probleem oplossen....
Dat is mijn ervaring bij twee gelegenheden, het systeem is bij KPN de baas over de systeembeheerders, als er eenmaal iets fout zit in het systeem doen ze daar een schietgebedje en hopen dat het zich vanzelf ooit weer eens oplost. Ondertussen houden ze de klant aan het lijntje met de meest onzinnige smoesjes en hopen dat deze uiteindelijk annuleert, dat is makkelijker dan iets oplossen.

Ik heb dus twee keer iets besteld en van ellende weer geannuleerd, zo'n zielige club heb ik nog nooit meegemaakt, inmiddels ben ik er helemaal geen klant meer en zal dat ook nooit meer worden.

jhoosemans
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2008 10:16

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door jhoosemans »

Update:

Na heel veel telefoontjes en brieven van de KPN is uiteindelijk het verlossende bericht van KPN gekomen: Om een technische reden kan er bij mij geen Interactieve TV worden aangesloten. Op de website kom ik wel door de check heen! Raar. Hier hou ik het dan maar bij.

Twee dagen na dat ik het bericht had ontvangen dat het niet mogelijk was, kreeg ik wel een brief waarin stond dat het Digitenne abonnement dat ik al heb zal worden omgezet in een gratis abonnement omdat ik voortaan Interactieve TV heb waar dit abonnement gratis bij geleverd wordt. Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen...

Manoek
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2008 17:02

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Manoek »

Dan heb je geannuleerd, na veel opstart ellende met interactieve tv, het spul dan ook nooit ontvangen en wat schetst mijn verbazing, op mijn rekening van deze maand verschijnt ineens interactieve tv wat ik niet heb,houdt deze ellende met kpn dan nooit op?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Ron58 »

Manoek, KPN is volledig onmachtig om problemen op te lossen, ze stapelen fout op fout op fout ...........etc etc.
Ze hebben totaal geen controle over hun eigen systeem.

Manoek
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2008 17:02

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Manoek »

Ron,

Inderdaad fout op fout... ik denk er hard over om alles te stoppen bij KPN, ik heb mobiel, telefoon en internet maar ben bang dat stoppen ook heel erg veel problemen en ellende gaat opleveren...

Gesloten