LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kanalen op Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
batchie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:18

Kanalen op Digitenne

Ongelezen bericht door batchie »

Sinds een paar dagen heb ik digitenne, en tot nu toe bevalt het me wel maar ik had 1 vraagje.
Ik lees hier op het forum dat men via digitenne meer (free to air?) kanalen kan ontvangen, hoe werkt dat dan?

1 klein minpuntje van Digitenne ik ontvang Nickelodeon/AT5 terwijl ik in Rotterdam woon en bij UPC was dat Nickelodeon/Comedy Central (the Box)

janbemel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:15

Re: Kanalen op Digitenne

Ongelezen bericht door janbemel »

Als je in bepaalde delen van Nederland woont, met name in het grensgebied met Duitsland en België, dan kun je een aantal zenders Free-To-Air (FTA) ontvangen. Met name voor Duitsland kan dat flink oplopen, soms tot 25 stuks. In het westen van het land blijft het beperkt tot misschien een zender extra uit een andere regio.

batchie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:18

Re: Kanalen op Digitenne

Ongelezen bericht door batchie »

oh dat is jammer, ik woon in rotterdam dus dan zal er wel niks bijkomen :(

Maar bijv AT5 kan niet weg?

walliedje
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2007 23:16

Re: Kanalen op Digitenne

Ongelezen bericht door walliedje »

Als je AT5 niet wil dan moet je bij je decoder dat kanaal opzoeken en op dat kanaal opnieuw een zenderscan laten uitvoeren dan krijg je volgens mij een ander regionale zender

batchie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:18

Re: Kanalen op Digitenne

Ongelezen bericht door batchie »

maar At5 staat in het standaard pakket?
dus dat kan dan toch niet?

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Kanalen op Digitenne

Ongelezen bericht door KPN »

@Batchie

Die multiplex met AT5 erin, is op Amsterdam e.o. gericht.

Voor de lokale zender(s) van Rotterdam e.o. moet je de decoder op een andere frequentie instellen en wellicht moet je de antenne anders richten.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Kanalen op Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

Die multiplex met AT5 erin, is op Amsterdam e.o. gericht.
Nee, dat is niet zo. AT5/Nickelodeon wordt landelijk uitgezonden in de multiplex van o.a. Veronica/Jetix en Tien.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Kanalen op Digitenne

Ongelezen bericht door KPN »

AT5 in heel Nederland??

Hmm, dat is dan helemaal belachelijk. :shock:

Dan kunnen ze echt wel beter Comedy Central samen met Nickelodeon doen, zoals dat in het echt ook is.

Geen Comedy Central is al een reden om geen digitenne te nemen.
Dat is de enige commerciele Nederlandse zender, die 's nachts niet alleen maar gekreun en/of stomme spelletjes heeft.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Kanalen op Digitenne

Ongelezen bericht door Marssjo »

@batchie
Ik lees hier op het forum dat men via digitenne meer (free to air?) kanalen kan ontvangen, hoe werkt dat dan?
Als je gunstig woont kwa hoogte bedoel ik, met een richtantenne ook wel hark op je dak naar het zuiden gericht, ontvang je misschien de Belgische DVB-T zenders. Voor Belgische DVB-T ontvangst moet je antenne horizontaal staan (dus zoals wij vroeger Ned1,2 en 3 ontvingen) , voor Nederlandse DVB-T ontvangst weer verticaal!!

batchie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:18

Re: Kanalen op Digitenne

Ongelezen bericht door batchie »

@KPN, idd het is heel jammer dat Comedy Central er niet meer is.
Ik had dat zelf niet van te voren uit gezocht helaas.
Maar ik wilde af van UPC vandaar dat we voor digitenne hebben gekozen

donacmilan
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:38

Re: Kanalen op Digitenne

Ongelezen bericht door donacmilan »

Eey mensne ik heb ook digitenne ik wil comedy central man is vervelend weet iemand hoe ik kan krijge ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Gesloten