LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door passiepas »

Hallo

Wij hebben analoge tv (tv basis van 15,90 p.m.) van @home.

Wij denken er over om van Ziggo Digitale tv te nemen alleen het is ons niet helemaal duidelijk wat dat nou per maand kost het staat een beetje lastig aangegeven op de website.

Daarom is onze vraag wie van u heeft Digitale tv van Ziggo en wat kost dat per maand en welke zenders zitten daarbij?.

Volgens mij heet dat nu Z1?.

Omdat we al internet en bellen hebben van KPN lijkt Digitenne of Interactieve tv van KPN ons ook wel wat.

Pascal

pesas
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2008 09:18

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door pesas »

Hier vind je alles terug :

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/

groetjes!

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door passiepas »

Hoi

Dat weet ik en daar wordt het best wel lastig aangegeven.

Ik kan nergens vinden wat Digitaal Z1 kost of kost dat ook 15,90?.

Pascal

Flender
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:27

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door Flender »

Kosten zijn van digitale tv :

Wat kost een Keuzepakket?
Voor 1 Keuzepakket betaal je € 3,95 per maand. Voor 2 Keuzepakketten betaal je € 6,95. Neem je het Digitaal Totaalpakket, dan krijg je voor slechts € 9,95 alle 5 Keuzepakketten en 17 extra zenders, waaronder BBC3, BBC4, BBC Prime, 101, HilversumBest, Private Spice en Playboy TV.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door Wubo »

passiepas, je betaald voor analoog en digitaal standaard dus het Z1 pakket een maandelijks bedrag van € 15,90

indien je een extra pakket neemt komt dat bovenop de prijs van
€ 15,90 van je standaard pakket.

dit zijn de keuzepaketten, digitaal plus pakket, film.sport1 paketten, HD paketten, XMO paketten. De prijzen kun je op de site vinden.

analoog ontvang je voor € 15,90 een stuk of 35-37 analoge zenders.
als je je smartcard aanmeld en dus digitaal gaat kijken krijg je een digitaal standaardpakket, of zo noemen ze dat in ieder geval.

je krijgt een stuk of 5-10 zendertjes erbij waardoor je digitaal een stuk of 45 zenders hebt.

Deze moet je niet verwarren met de previeuw van 2 weken die op je kaart zijn ingesteld.
als je een nieuwe smartcard koopt staan er namelijk 14 dagen alle zenders op gratis, aangezien dit alleen is om de kaart te testen of te kijken of het werkt, en ervor te zorgen dat je gelijk kan kijken.
het kan ook zijn dat dit 8 dagen duurt bijvoorbeeld, komt niet van je provider is voorgeprogrammeerd op de kaart.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je voor Digitenne kiest, houd er dan rekening mee dat die minder zenders hebben dan de kabel en dat je ook voor iedere tv of video een digitenne-kastje moet hebben. Anders zul je toch de analoge kabel moeten houden, en dan heeft digitenne eigenlijk geen toegevoegde waarde.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door Wubo »

toevoeging na het bovenstaande te hebben gelezen
let erop dat je bij sommige providers een decoder bij de provider moet bestellen, bij anderen heb je de vrijheid er zelf een te kopen, net wat je wilt

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door passiepas »

Hallo allemaal

Bedankt voor de reacties.

Vooral de reacties van Wubo en Flender kunnen we wat mee.

Misschien zijn er nog meer mensen die hier een reactie op willen geven?.

Pascal

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door pvd »

Televisie Z1 kost 15,90 per maand. Je hebt dan analoge tv en het digitale standaardpakket Wilt u meer zenders dan kunt u televisie Z2 nemen. Dit kost
1 keuzepakket voor € 3,95 extra (totaal dus 19.85 per maand)
2 keuzepakketten voor € 6,95 extra (totaal dus 22.85 per maand)
5 keuzepakketten voor € 9,95 extra (totaal dus 25.85)

Ook kunt u nog overige abonnementen nemen, bijvoorbeeld sport1 en film1. Dit kost u dan 15.90 (voor standaard pakket) + 22.95 (voor film1 en sport1) = 38.85 per maand.

Zie voor meer info www.ziggo.nl. U moet bij de vermelde bedragen 15,90 optellen voor het standaard pakket.

pvd

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door passiepas »

pvd bedankt voor de reactie.

Dan denk ik dat Interactie tv van KPN het beste is.

Dat kost 9,95 p.m. en heb je alle zenders en omdat we al internetplusbellen hebben van KPN hebben we dan alles van 1 provider.

Alleen kan ik nog nergens vinden wat het opzegtermijn is bij @home/Ziggo maar dat zal wel voor een maand zijn of toch een jaar?.

Pascal

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door SonjaP »

als ik jou was zou ik nog even wachten met evt. overstappen naar Ziggo. Ze hebben van alles overgenomen , ze zijn alleen helaas de service en kwaliteit vergeten. Ben zelf oud casema klant waar ik ontzettend tevreden over was. Nu dus automatisch klant van Ziggo. De laatste weken , sinds de overname ziggo = casema, is het elke week wel raak met storingen op het tv kanaal... en bellen? Ach... je komt er amper door dus daar schiet je ook niets mee op :S

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door passiepas »

Hoi

Waarschijnlijk wordt het ook geen Ziggo maar Interactieve TV van KPN de zenders op Interactieve tv doen het allemaal wel heb ik gehoord en kost 9,95 bij Ziggo betaal je blijkbaar 15,90 en die is dan ook duurder.

Alleen weten we nog niet hoe het precies zit met die opzegtermijn.

Ben blij dat we geen internet meer hebben van @home KPN bevalt uitstekend altijd verbinding nooit geen problemen.

Pascal

dutchnicky
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2008 09:45

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door dutchnicky »

digitenne is alleen wel veel storingsgevoeliger. Last van langsrijdende brommers enz.
En bij Ziggo heb je de mogelijkheid om met dezelfde digitale ontvanger zenders erbij te nemen voor een bepaalde tijd. Ze hebben geen jaarcontracten meer :D

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

Passiepas, heb je naast de kosten rekening gehouden met het volgende. Voor ieder apparaat in huis, wat als ontvanger van TV-beelden gekenmerkt kan worden, zoals een TV, maar ook een video en/of DVD recorder, heb je een aparte digitale ontvanger nodig.
En heb je er rekening mee gehouden, dat de tuner in de digitale ontvanger zit. Als je dus iets wil opnemen tijdens je afwezigheid, dat moet de digitale ontvanger op het juiste kanaal gezet worden. En dat je deze dus niet meer kunt veranderen tijdens je afwezigheid. En dat het in principe ook niet mogelijk is om naar het ene kanaal te kijken en het andere op te nemen. Dat kan alleen als je 2 digitale ontvangers aanschaft.

Op zich is Ziggo niet eens zo'n gekke keuze (afgezien dan van alle problemen die er nu zijn). Bij Ziggo krijg je namelijk het digitale signaal naast het analoge signaal. M.a.w. je kunt op je nieuwe supergrote flatscreen in de huiskamer de digitale ontvanger aansluiten. En bij de TV in de slaapkamer en de video/dvd recorder gebruik je gewoon het analoge signaal.
Bij digitenne en andere alleen digitale aanbieders moet je voor ieder apparaat een aparte ontvanger aanschaffen.

Kortom kijk niet alleen naar kosten, maar ook naar de mogelijkheden. In vele gevallen lijken zaken in eerste instantie goedkoper, maar naderhand wordt het erg duur.

Ik hou het voorlopig nog maar even bij analoge TV (als ex-Casema klant nu Ziggo klant). Want of je nu 35 of 40 of weet ik hoeveel zenders je hebt, de meeste programma's blijven ook in digitale kwaliteit qua inhoud gewoon bagger :x

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

Let er wel op dat je bij interactieve tv van KPN geen BBC1 en BBC2 krijgt. Als je deze zenders graag wilt kunnen zien, dan is (digitale) kabel toch aan te raden. (Bij de digitale variant heb je ook bbc3 en 4, maar dit terzijde.) Maar verder ziet het er prima uit,

En Dirkie, de ontvanger van KPN heeft een ingebouwde hardeschijf en twee tuners, dus je kunt met de ontvanger zelf al opnemen. Eventueel kun je voor andere tv's/video's digitenne erbij nemen.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

En Dirkie, de ontvanger van KPN heeft een ingebouwde hardeschijf en twee tuners, dus je kunt met de ontvanger zelf al opnemen. Eventueel kun je voor andere tv's/video's digitenne erbij nemen.
Op de site van KPN zie ik bij Digtenne alleen een single tuner staan. De eerste krijg je in bruikleen en nummer 2 en 3 (meer kan niet in 1 abo) moet je huren (á 3 euro per maand). Volgens mij is er in het verleden wel een twin tuner geweest, maar ik zie 'm nergens meer terug.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

Passiepas wil ook geen Digitenne maar Interactieve TV. KPN heeft namleijk twee producten, Digitenne en Interactieve TV. Als je bij de KPN site kijkt, dan kun je beide producten zien staan. Bij Interactieve TV kun je zien dat er een twintuner met harde schijf bij zit.

Passiepas wil waarschijnlijk voor Interactieve TV kiezen en niet voor Digitenne, dus voor de optie met de twintuner met harde schijf (en met meer kanalen).

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door passiepas »

Hoi Kweenie

Je begrijpt mij goed waarschijnlijk wordt het wel interactieve tv maar is nog niet helemaal zeker.

Als we er uit zijn laat ik het wel even weten.

Bedankt voor alle reacties.

Pascal

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kosten/zenders Digitale tv Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

Kweenie schreef:
Bij Interactieve TV kun je zien dat er een twintuner met harde schijf bij zit.
IK geloof je meteen, alleen kan ik nergens op de site de specs en tarieven vinden voor een twin tuner. Ik kan alleen een installatie handleiding vinden. En daarin is inderdaad sprake van 2 apparaten, 1 single tuner en een double tuner.

Gesloten