LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mine levertijd

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
MarcoMM
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2006 06:55

Mine levertijd

Ongelezen bericht door MarcoMM »

Op 16 november jl. heb ik Mine besteld bij KPN. De eerste keer bleek de order niet goed verwerkt, de tweede keer ook niet en de derde keer zou dat wel zo zijn. Maar ik heb nog steeds niets: geen schriftelijke bevestiging... niets :cry: :x !! Al een klacht ingediend en diverse keren gebeld maar de klantenservice houdt me aan het lijntje. Heeft iemand dezelfde ervaringen? Overigens: ik kon geen digitenne nemen want waar ik woon, is digitenne niet beschikbaar en Mine wel!!

indey
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:05

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door indey »

dat is flink balen en hoelang zit je er nu op te wachten ?
Maar is het niet handiger om naar een winkel te stappen dan heb je het gelijk in huis.En ze kunne je goed aan het lijntje houden die lui.echt een drama

en wat is mine als ik vragen mag ?

MarcoMM
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2006 06:55

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door MarcoMM »

Mine is televisie via ADSL en wordt uitsluitend door KPN geleverd, dus niet via winkels. Zie ook www.kpn.com of www.mine.tv

indey
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:05

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door indey »

op zich een goed plan maar ja dan moeten ze hem wel leveren he ?

en nu hoe nu verder heb je weer aan de bel getrokken ?

bartje1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2006 16:06

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door bartje1974 »

Het is inderdaad een zootje bij kpn.
Ikzelf heb op 7 november mijn bevestigings brief gehad.
Nadat ik 2 weken geleden heb gebeld zou het minepakket op 11 december worden geleverd. Helaas hebben wij het pakket nog steeds niet ontvangen.

Dus nog maar eens gebeld:
Na een half uur en 3 doorverbindingen van de klantenservice snapte de medewerker niet waarom ik dit nog niet heb ontvangen. Er is een interne mail verstuurd naar hoger hand en daar zou ik volgende week nog eens over terug moeten bellen.

Gisteren zelf nogmaals gebeld maar de medewerker vertelde mij dat ik "misschien" volgende week alsnog mijn pakket ontvang of door kpn wordt terug gebeld.

We wachten geduldig af... :(

indey
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:05

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door indey »

schiet lekker op zo en nu kan je neem ik aan geen tv kijken ?Of heb je nu iets anders verzonnen ?
Maar jammer dat het alleen via internet besteld kan worden want dit gaat niet zo als het moet.
Maar heb je nu ook al betaald of dat nog niet ?Want dan ben je er wel klaar mee als je het betaald heb en nog niet in huis heb.

:cry: Want het duurt wel erg lang zo

bartje1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2006 16:06

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door bartje1974 »

:( idd kan ik nu geen tv kijken en internetten. (zit nu even bij de buren)

Vandaag nog maar eens gebeld met kpn... Zoals verwacht:
De levertijd is heel normaal, ze zijn er nog mee bezig. Als u volgende week nog niets heeft gehoord belt u dan nog eens terug
Wordt er niet goed van.
Krijg het gevoel dat ze mij helemaal niet als nieuwe klant willen hebben.
Een alternatief heb ik eigelijk niet. :?

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door Marssjo »

Ik vraag mezelf af wáár Digitenne niet beschikbaar is. Ned 1,2 en 3 zouden nu zowiezo in heel Nederland te ontvangen moeten zijn, eventueel mbv een dakantenne (hark). Er is wel een kans aanwezig dat je die antenne verticaal moet zetten (kwart slag om z'n lengteas draaien)
Hoezo geen alternatief ?? Wat dacht je van een schotel? Wel sneller zappen dan via IP-tv (Mine, Tele2) beter beeld zonder "freezers" (kortdurig stilstaand beeld) Maar dat ga ik allemaal niet steeds herhalen, heb er al genoeg op dit forum over geschreven.

sjaakw
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2006 01:11

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door sjaakw »

ik ben al 2 maanden bezig om het te krijgen. elke keer krijg ik een ander verhaal.
iedere keer verdwijnd mijn aanvraag. het maakt niet uit of ik het via internet, telefonisch of via de winkel doe ze voeren het in maar toch verdwijnd mijn aanvraag. het erge vind ik dat niemand weet hoe het kan. dus je bent niet de enige.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door Marssjo »

Het erge vind ik dat mensen 2 maanden gaan wachten op een bedrijf dat veel belooft maar niets levert en jou blijkbaar als klant zijnde niet als koning behandelt.... Hebben jullie nu nog steeds niet in de gaten wat voor een kl*te bedrijf KPN is ? Lezen jullie op dit forum niet verder dan jullie neus lang is ? Vertel mij nu eens wát er aan Mine (geldt eigenlijk voor alle KPN producten behalve de vaste telefoonlijn ...) nu zo vreselijk goed moet zijn om het te willen hebben ?? Je kunt het maar op één tv gebruiken en even snel zappen kan je wel vergeten en hoe groot is de bitrate van de stream ?? Hebben jullie Mine wel eens ergens werkend gezien en kunnen vergelijken met hetzelfde beeld via schotel of Digitenne ? Digitenne/KPN-tv is ook al een drama, zoveel mensen met storingen maar bovenal ook een kwalitatief slecht beeld en een heel beperkt zenderaanbod. Dan biedt de schotel toch de meeste zenders en van allemaal het minst slechte beeld. Gratis content zal, KPN kennende, ook niet lang gratis blijven maar, weer KPN kennende, duurder worden dan bij een ander. Dát is nu eenmaal al jarenlang de praktijk.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Bij welk bedrijf zit je dan nog wel goed, en dan bedoel ik ook de organisatie die er achter zit, UPC canal digital, over deze bedrijven valt ook genoeg ellende te lezen, nogmaals waar moet je dan heen voor je televisie?

bartje1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2006 16:06

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door bartje1974 »

@ Marssjo:

De reden dat ik kpn mine wilde hebben is dat ik behoorlijk genoeg had van mijn kabel abonement. Reden te meer dat in mijn woonplaats hier alleen tv kan ontvangen van essent. Inmiddels heb ik mijn pakket ontvangen al klopt het niet helemaal maar goed ik heb het.
Het internet is perfect. Mine is nog niet aangesloten Hiervoor ruim 7 uur gebeld maar dat mag de pret niet drukken. In eerste instantie kon ik een monteur laten komen maar dat kon pas op 10 januari. Op nieuwjaar nogmaals gebeld en heb een monteur aan de lijn gekregen. Als het goed is komt deze a.s. vrijdag 6 januari.

De opmerking dat maar 1 tv kan aangesloten worden wil ik eerst eens zien dan geloven. :wink: (Vroeger kon je ook maar op 1 pc aansluiten op een internetaansluiting. Vandaag de dag als er een aanhangt is het maar een kale bedoeling.)


Kortom... Let's give it a try. :twisted:

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door Marssjo »

En?? Geloof je het al?
Er is wel een heel groot verschil tussen via Internet tv kijken en/of er meerdere computers op aansluiten. Meerdere computers zullen je beschikbare bandbreedte op ieder moment moeten delen, resulterend in met een lagere snelheid dus langzamer downloaden per computer.
Tv kijken vereist een continue hoge datastroom (download) van +/- 6Mbit/s gereserveerd naast je Internet. Daaraan nog een decoder hangen voor een 2e tv werkt dus echt niet. Je zou dan 12 Mbit/s tot je beschikking moeten krijgen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
=====
Je zou dan 12 Mbit/s tot je beschikking moeten
==================================

Het werkt dan ook via ADSL2
Heeft rond de 20 mbs heb ik begrepen.
Genoeg dus voor 3 decoders, maar dat word nog niet ondersteund.

AlexVB
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 aug 2006 09:59

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door AlexVB »

Na anderhalve maand proberen Mine TV te krijgen via Planet zijn we tot de conclusie gekomen dat mine op ons adres niet te verkrijgen is...

Dit ondanks dat er via de servicedesk van KPN/Mine/Planet zelf via de postcodecheck wel mogelijk dient te zijn...

Je ziet - ondanks een gedegen 2 wekelijkse opleiding van het personeel - toch de onkunde en onbekwaamheid op dit gebied...

We moesten tot aan de 2e lijns nivo gaan om dit te horen te krijgen...

een brief is te duur? te moeilijk? etc??

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door Marssjo »

@hharteman

De gedachte van Bartje was dat je het ook op een 2e tv kon gebruiken en hij vergeleek het met meerdere computers op 1 Internetverbinding aansluiten. Zelf heb ik het (ADSL2) 20Mbit abo van Versatel/Tele2 met decoder voor tv en live voetbal. Kwa Internet kom ik tot zo'n 12 Mb/s
Rest zal voor tv gereserveerd zijn.... Tele2 stuurde laatst een email met daarin oa de mogelijkheid om een 2e decoder aan te sluiten. Zou op hun site te vinden moeten zijn, nou ik kon het dus niet vinden en heb ze daarom een email gestuurd. Uit het antwoord dat ik kreeg begreep ik dat ze het zelf ook niet weten.......

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door hharteman »

Voor zover ik het van KPN begrijp is 2 decoders wel in de planning als de uitrol sucsesvol is.
Dit zal ook wel kinderziektes gaan kennen, net als IPB.
Zit zelf ook aan Mine te denken, maar ik wacht nog even af.

Just my 2 cents

Dr.O
Berichten: 74
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:32

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door Dr.O »

Het beste is nog een jaar of 3 wachten....dan komt Fred flintstone weer terug..... :evil:

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door Marssjo »

Kinderziektes ??? Dit product (tv kijken via ADSL) wordt nooit volwassen. Kortstondig stilstaand beeld dat ook kwa detail niet van superkwaliteit is, traag reageren van de decoder op de afstandsbedienig, ook zappen gaat langzaam (mijn satelietontvanger gaat 10 keer zo snel) Nee, vanwege het live voetbal is het leuk, decoder staat dan toch langdurig op 1 zender, maar het abo voor al die extra tv zenders heb ik eruit gegooid. Het is voor mij géén alternatief voor de kabel en zeker niet voor de sateliet, waarvan je, als je een sat-ontvanger met ingebouwde harde schijf koopt, programma's opneemt zonder kwaliteitsverlies.
Ik verwacht meer van glasvezel tot je voordeur als het er ooit van zal komen vanwege de veel grotere bandbreedte.

bartje1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2006 16:06

Re: Mine levertijd

Ongelezen bericht door bartje1974 »

De therorie van marssjo klopt qua bandbreedte wel, echter niet helemaal volgens mij... je hebt een 12 mb verbinding waarvan 6 mb gebruikt wordt voor internet. de andere 6 mb is gereseveerd voor tv... 2 mb voor tv ontvangst en 2 mb voor opname. en 2 mb reserve.

Uiteraard begrijp ik ook wel dat dat het een of/of verhaal is. Wat in de toekomst hopelijk wel mogelijk zou zijn om een en/en verhaal ervan te maken. Persoonlijk had ik het idee om een lange scart te maken en deze te verdelen naar boven om tv te kunnen kijken :wink: (niet geprobeerd hoor)

Inmiddels ben ik wel tot de conclusie moeten komen dat het een waardeloos product is. We hebben gisteren een monteur gehad want tv kijken was en zo goed als een internetfilmpje kijken op een trage internet verbinding. Er zou veel ruis zitten op mijn lijn. Ze vermoedde dat het een dimmer o.i.d. is in mijn huis of bij de buren die het gehele verhaal stoord. De monteur heeft mij LEES: voor de derde keer een andere modem gegeven, ditmaal een Gigaset SX551. Het enige voodeel wat ik nu heb is dat ik makkelijk een HTTP en FTP server kan opzetten wat met de overige 2 modems niet kon. "voor mij leek het te gebruiksvriendelijk" :shock:

Even alles op een rijtje om te kijken naar de schade:

* Begin november direct ADSL en mine aangevraagd.
* vanaf tweede week december aan het bellen bleef waar mijn spullen bleven.

* op 30 december spullen gekregen en aangesloten werkte niet

* Tot 1 januari zitten wachten voordat men tot de conclusie kwam om een monteur te sturen. (tweede lijns monteur)

* 5 januari monteur geweest modem en mine tuner omgeruild nog steeds geen tv. (verkeerd materiaal geleverd)

* op 8 januari gebeld om mede te delen dat mine weer actief is gemaakt.

* tussen 8 januari en 5 februari hadden we tv echter wel met wat kleine irritatie omdat vaak de tv eruit scheid ff heen en weer zappen het het werkt weer.

* 6 februari tv is niet meer om aan te zien, hapert, geluid loop niet synchroom met het beeld. Kpn gebeld zou erg veel ruis op de lijn zitten.
(tweede lijns monteur)

* 7 februari monteur geweest anderhalf uur bezig geweest komt tot de conlusie dat het "misschien" wel een dimmer o.i.d. kon zijn. Voor de zekerheid we de moden omgerolen (wat mijn bedenkingen heeft.)

* 7 februari 's avonds laat gaat er bij mij een :idea: branden, is mijn tuner wel goed. Getest dm.v. een opgenomen fim te starten conlusie doet het ook niet. dus de tuner is niet goed.

* 8 februari tuner aangezet en wat denk je: helemaal geen verbinding meer met het netwerk foutcode -300... Dus mijn vermoede is gegrond na enig gestest) Weer gebeld en wordt mij medegedeeld dat het bij de derde lijns monteur ligt.

Ik moet zeggen de medewerkers proberen je op zo'n goed mogelijke manier te helpen zijn uiterst vriendelijk, maar denk zelf dat de ondeskundigheid van de mederwerkers hier een grote rol speeld.
De metingen die hen verrichten kan ikzelf hier ook en idd er zit wat ruis op, maar mijn gezonde verstand zegt toch echt dat het probleem bij de tuner zelf ligt doordat je dus ook geen opnames meer kunt afspelen en die ruis kan dus ook van de tuner zelf afkomen.

Ik raad voorlopig iedereen af om mine tv aan te schaffen... Helaas zit ik hier een jaar aan vast en weet nog niet hoe ik mezelf kan verlossen. 177 euro armer en geen fatsoenlijk tv.

Wel eindelijk een goede modem waarmee je nu net even wat meer kunt doen als de gemiddelde thuisgebruiker zal proberen. Maar goed dat neemt niet weg dat ik mijn kinderen nu weer helaas moet vertellen helaas geen tv de komende tijd.

Gesloten