Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
JohnvM
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2024 14:02

Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door JohnvM »

Al twee jaar heb ik een jaarabonnenment op F1-tv afgesloten via Google Play eind maart 2022. Dit jaar wilde ik dit abonnement weer verlengen, maar dat lukte niet meer. Eind vorig jaar kreeg ik wel een e-mail met de melding dat de abonnementsprijs werd verhoogd van € 64,99 naar € 94,99. Dat is wel een forse verhoging (bijna 50%) maar dat is nog te doen. Het niet meer kunnen afsluiten van een nieuw jaarabonnenment blijkt het gevolg van het per 24 februari 2024 afschaffen van jaarabonnementen voor Nederland. Je kunt nu alleen nog maandabonnementen voor € 11,99 per maand aangaan. Dit zou dus voor een jaar op een prijsverhoging van ongeveer 100% uitkomen! Dit is m.i. niet acceptabel te meer daar van deze actie is er geen melding is gemaakt aan de abonnees via een e-mail of anderzins. Als je abonnement doorloopt tot na de datum van 24 februari 2024 heb je niet meer de mogelijkheid om adequaat te reageren op een dergelijke actie van F1-tv.

Thijs124
Berichten: 718
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Verlengen gaat toch nog steeds met een jaarabonnement.
Ik heb in maart verlengd voor helaas 94,99 per jaar.
Misschien gaan nieuwe abonnementen niet meer per jaar. Met maandabonnement kun je wel 3 maanden overslaan, tenminste zolang ze tenminste nog F1tv blijven aanbieden in Nederland. Dat zal de toekomst moeten uitwijzen.
In Duitsland bijvoorbeeld niet meer.

Speedy123
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door Speedy123 »

JohnvM schreef:
02 apr 2024 14:25
Al twee jaar heb ik een jaarabonnenment op F1-tv afgesloten via Google Play eind maart 2022. Dit jaar wilde ik dit abonnement weer verlengen, maar dat lukte niet meer. Eind vorig jaar kreeg ik wel een e-mail met de melding dat de abonnementsprijs werd verhoogd van € 64,99 naar € 94,99. Dat is wel een forse verhoging (bijna 50%) maar dat is nog te doen. Het niet meer kunnen afsluiten van een nieuw jaarabonnenment blijkt het gevolg van het per 24 februari 2024 afschaffen van jaarabonnementen voor Nederland. Je kunt nu alleen nog maandabonnementen voor € 11,99 per maand aangaan. Dit zou dus voor een jaar op een prijsverhoging van ongeveer 100% uitkomen! Dit is m.i. niet acceptabel te meer daar van deze actie is er geen melding is gemaakt aan de abonnees via een e-mail of anderzins. Als je abonnement doorloopt tot na de datum van 24 februari 2024 heb je niet meer de mogelijkheid om adequaat te reageren op een dergelijke actie van F1-tv.
U staat er niet bij stil dat er ook een korte zomerstop (bijna een maand) en een lange winterstop (bijna drie maanden) is in de F1. Jaarabonnees betalen deze periodes gewoon door terwijl u uw abonnement kunt stoppen waardoor u de periodes zonder F1 races niet zou hoeven te betalen. Zeker als u in de zomer ook nog eens op vakantie gaat.

Het is alleen vervelend om er precies op tijd aan te denken het abonnement te stoppen en niet onbewust gewoon door te betalen terwijl er geen races zijn.

jonis
Berichten: 2758
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door jonis »

Gewoon helemaal stoppen kan ook.
7 races bij RTL(duitser) te zien en zandvoort en spa op .nl en .be
Daarnaast nog de samenvattingen.
Voor de fan ook meer dan genoeg.
Daarnaast sta ik persoonlijk liever bij andere evenementen naast de baan en in de pit, bijv: nls

Thijs124
Berichten: 718
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik ben al blij dat ik nog alles kan volgen via F1tv. In de zeventiger en tachtiger jaren wel zelf op diverse circuits in Europa geweest, maar nu blijf ik er thuis van genieten. Mijn wekker loopt vrijdag, zaterdag en zondag weer lekker vroeg af. Een seizoen F1 kijken via de tv is nog steeds veel goedkoper dan een race te bezoeken.
Voor iemand die er achteraf gezien vanaf wil, je kunt altijd per maand opzeggen dan krijg je het resterende bedrag teruggestort.

rwolters
Berichten: 1566
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door rwolters »

Binnenkort gratis op SBS9. Met beperkingen, dat dan weer wel/ Maar het kost dan niets. En de uitslag is toch al bekend dus spannend is het al een tijdje niet meer.

Thijs124
Berichten: 718
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ja, zes uur later een video met de hoogtepunten. Dat hoeft voor mij niet. Met de start van de training ben ik erbij, ongeacht het tijdstip of de plek waar ik dan ben.
Ik vind het spannender als toen alleen Mercedes zijn hegemonie zonder tegenstand jarenlang kon doorzetten.

Ron5300
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U heeft vorig jaar een verlengingsvoorstel ontvangen en ik meen dat u toen voor verlenging of beëindiging kon kiezen.
Reageerde u niet op die mail dan werd het jaarabonnement beëindigd.
Ik heb vorig jaar maart een jaarabonnement afgesloten en toen waren er nog twee keuzes, betaling in één keer a' 64,80 euro of in maandelijkse termijnen die in het totaal hoger uitkwamen.
Voor het gemak heb ik voor betaling in één keer gekozen en heb voor dit jaar ook 64,80 euro betaald dus kan het zijn dat de verhoging alleen voor de maandelijkse termijn betaling van toepassing is.
Dat F1-TV geen jaarabonnementen meer toepast komt waarschijnlijk omdat de F1 uitzendrechten voor 2025 vrijkomen en maakt dat de toekomst van F1-tv uitermate onzeker is omdat die afhankelijk van Viaplay is en die staat niet echt sterk in de onderhandelingen.
In de begintijd boden tv providers nog een vrij televisie kanaal voor F1 uitzendingen van Viaplay aan maar die zijn er inmiddels mee gestopt en daardoor bleef enkel streamen van de F1 over.
Wat John de Mol nu doet is van SBS 9 een soort van sportzender maken en betaald Viaplay een boel geld voor het herhalingsrecht van de F1 uitzendingen die met een vertraging van zes uur wel uitgezonden mogen worden.
Volkomen kansloos want de uitslag is dan al bekend en wordt het meer naar raceauto's kijken die in een rondje rijden.
Ik zie het al helemaal gebeuren tussen de reclames door drie rondjes raceauto's kijken en net zodra er een bijna gedurfde inhaalactie gaande is een reclameblok van een minuut of 5 inzetten.
Het in een grijs verleden zeer populaire programma Domino day is door de veelheid van reclame ten onder gegaan.

Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

F1 TV Pro staat los van wie de rechten, in Nederland zijn deze weer van Ziggo straks.
Een echte liefhebber kijkt geen samenvattingen.

Thijs124
Berichten: 718
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Nee onkruid, in landen waar Sky de uitzending van Formule 1 in handen heeft zijn (nieuwe?) contracten met F1tv verboden. Bijvoorbeeld VK en Duitsland.
Dat alleen recht wil Ziggo ook hier proberen te scoren.

Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Thijs124 schreef:
03 apr 2024 16:35
Nee onkruid, in landen waar Sky de uitzending van Formule 1 in handen heeft zijn (nieuwe?) contracten met F1tv verboden. Bijvoorbeeld VK en Duitsland.
Dat alleen recht wil Ziggo ook hier proberen te scoren.
Dat zou wel eens kunnen kloppen inderdaad.

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
03 apr 2024 16:24
F1 TV Pro staat los van wie de rechten, in Nederland zijn deze weer van Ziggo straks.
Onzin!

F1 TV staat daar helemaal niet los van.
In het verleden had Ziggo de rechten ( maar niet de exclusieve ) en kon F1 TV voor een zeer schappelijk bedrag ook de races aanbieden. Op het moment dat Viaplay de rechten kocht hebben deze al wat meer exclusiviteit afgedwongen en zag je dat de prijs van f1tv omhoog ging en dat nu ook de jaarabonnementen eraf zijn gehaald ( voor Nederland, in andere landen kan dit nog wel ) dit allemaal om bij Viaplay in de pas te lopen.
Als Ziggo de rechten weer krijgt, is het de vraag of dit de exclusieve rechten zijn ( en dat f1 tv pro helemaal gaat verdwijnen in Nederland ) of dat er toch een andere mogelijkheid blijft bestaan.
In andere landen ( Ierland, Italie, VK, Australie, ... ) heeft een partij de exclusieve rechten bedwongen en is f1 tv pro niet te krijgen.

Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Onacceptabele prijsverhoging F1-TV

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat stond hierboven al

Plaats reactie