LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online & Canaal Digitaal klantenservice om te janken

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
peter078
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2016 00:49

Online & Canaal Digitaal klantenservice om te janken

Ongelezen bericht door peter078 »

Ik wil hier mijn ervaringen mee geven aan mensen die dit forum bezoeken voor informatie, voor het afsluiten van een nieuw tv en/of internet abonnement en die willen afwegen hoe de klantenservice is, wat echt belangrijk is zodra je er mee te maken krijgt.
Ik was al vele jaren tevreden internet klant bij Online en al vele jaren tevreden schotelantenne klant van Canaal Digitaal.
Je hoort om de zoveel tijd op tv (Radar bijv.) of op internet (forums) verhalen van mensen die Elle lange zaken hebben lopen, die niet fatsoenlijk opgepakt/opgelost worden.
Ik zit dan met stijgende verbazing te lezen hoe dit anno deze tijd door grote bedrijven wordt afgehandeld, dit is gewoon beleid.
Ik ben inmiddels sinds een half jaar ervarings-deskundige omtrent deze 2 bedrijven.
per november 2015 ben ik verhuisd binnen het zelfde "dorp".
Begin augustus 2015 begint mijn verhaal.
Mijn decoder van mijn schotelantenne begint kapot te gaan en ik neem contact op met CD, ze kunnen niks voor me doen "ik moet een nieuwe decoder aanschaffen", omdat ik dit vreemd vind na jaren lange trouwe lidmaatschap besluit ik te weigeren en het abonnement te beëindigen per eerst mogelijke datum (loopt nog 8 maanden door)
Dan opeens kan ik een nieuwe decoder kosteloos ontvangen.
Omdat ik binnen enkele maanden ga verhuizen en ik ook al een tijdje de storingen bij harde regen en/of onweer zat was, geef ik aan dat dit niet de oplossing voor mij is.
Ze geven aan de ze samen gegaan zijn met Online en mijn huidige abonnement van CD omgezet kan worden naar een alles in 1 pakket bij online omdat ik bij hun al mijn internetabonnement heb lopen, bij de verhuizing zullen ze dit samen voegen in een nieuw pakket dus wat bij Online loopt.
Goede oplossing en ik besluit dit aan te vragen en vlak voor mijn verhuizing is het geregeld.
Eind goed, al goed....lijkt het....
Tijdens het klussen in mijn nieuwe woning valt me s avonds al de eerste avond op dat de verbinding van beide diensten erg stoort/hapert.
Contact opgenomen met online, technische dienst van online onderzoek ingesteld en de conclusie is dat ik te ver weg woon van de wijkcentrale waar vandaan het internet en tv signaal vandaan komt, dus te verzwakt bij mij de woning in komt.
Hier kan ook de technische dienst niks aan doen en stellen voor het pakket te beeindigen zodat ik de keuze heb een provider te zoeken die wel een stabiel signaal kan leveren, (alleen via de glasvezel dus want elke andere provider via deze telefoonlijn heeft dit probleem bij mijn woning)
Zo gezegd zo geregeld.
Nu begint het.
Ik krijg een rekening voor nog geen 3.5 week gebruik online alles in 1 pakket, wat bijna alleen stoorde, van €176!!!!!
Hier krijg ik nog 36 euro van terug voor 2 weken te veel inrekening gebrachte abonnementsgeld.
Nu ruim 5 maanden later niks gehad, heb rond de 40-50x gebeld totaal en werkelijk waar uren en uren en uren gebeld en een hoop kosten gemaakt maar ik had toen nog mijn principes.
Ondertussen kwam ik er achter dat ze vrolijk dubbel incasseerde..... het oude internet abonnement.
Na 7x bellen en wederom denk ik wel 1.5 uur aan besteed te hebben en ook weer extra geld, was dit opgelost en heb ik het te veel betaalde abonnementsgeld terug gehad...... let wel..... na een maand of 3!
Toen kwam CD tussendoor, die gingen gewoon door met afschrijven van het oude schotel tv abonnement!!!
Hun argument..... je hebt geen alles in 1 pakket van Online.
Ik het verhaal uitgelegd,..... ach.... zit dat zo....conclusie jammer voor me....... door betalen komende 8 maanden x 37 euro p.m.
Juridisch klopt dit niet want ik heb dit op hun advies zo gedaan en ik heb zelfs dat alles in 1 pakket gehad..en hoe!!!! heb de hoofdprijs betaald voor 3.5 week.
Daar sta je dan......
Ze naaien je uit eigen belang voor een paar centen....
Dit is werkelijk waar een Nederlands bedrijf met een Nederlandse klantenservice!!!!
Als ik nu ergens nog iets doms gedaan zou hebben of verkeerd beslist heb.....
Waar het op neer komt....het interesseert ze niks.
Na elke bellen zou je zeggen dat elk contact moment geregistreerd wordt in hun computer....er is telkens maar een enkel contactmoment terug te vinden en nooit worden de toezeggingen genoteerd....wel krijg je elke keer te horen... dat is vervelend meneer, we gaan dit zsm oplossen.....is dit een vorm van georganiseerde ................. of niet!
ik heb denk ik wel voor 60-70 euro minimaal uit gegeven aan bellen.
Heb nu zo vaak gebeld wanneer iig die 36 euro nog komt...... bijna 6 maanden later niks....en wordt wel toegezegd.
Ik ben er mee gestopt!
Ben zelfs hier voor verzekerd, aar heb er geen zin in als het met zulke opzet gebeurd.
Keep the money maar voor mij en mijn familie en vrienden NOOIT meer Canaal Digitaal of Online.nl, schiet je dan in je eigen voet, korte termijn visie.
Als ik manager van zoon bedrijf zou zijn zou ik me dood schamen.

Gesloten