Opnemen zonder Internet van Ziggo?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ruud2210
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2023 17:42

Opnemen zonder Internet van Ziggo?

Ongelezen bericht door Ruud2210 »

Ik had jaren lang een mediabox van UPC (voorganger van Ziggo). Wij namen veel buitenlandse programma's op en dat werkte altijd prima. Helaas had de box het leven gegeven en moet ik een andere hebben. Tot mijn verbazing kan dit nu niet meer. De reden is ik heb geen internet van Ziggo.
Nee dat klopt ik heb een hele andere provider. Ik ben zeker dat ik niet de enige klant ben die dit probleem heeft, en vind het eigenlijk niet correct dat als met geen internet heeft van deze dient niet gebruik kan maken.
Bestaat er een andere mogelijkheid om weer op te kunnen nemen, daar ik echt niet overstap naar een andere internet provider

ruud

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Opnemen zonder Internet van Ziggo?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ziggo bied op dit moment geen apparatuur meer aan waarmee opnames kunnen worden op een interne hard schijf. De oude apparaten zoals de Cisco en de Humax deden dit wel. Als je nu iets 'opneemt' wordt het 1 jaar bewaard in de cloud en kun je het via internet afspelen. En dat moet blijkbaar internet via Ziggo zijn (lijkt me ook wel logisch). Het is eigenlijk een soort streaming dienst geworden. Overigens welke alle providers voor TV tegenwoordig op deze wijze.
Volgens mij worden er ook helemaal geen Humax ontvangers meer geleverd. Misschien eens kijken op Marktplaats of de lokale kringloop. Maar ook daar koop je 2e hands spullen die geen onbeperkt leven meer hebben.
En anders eens kijken welke mogelijkheden voor TV je huidige internet provider levert.

Alex van Kampen
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Opnemen zonder Internet van Ziggo?

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Misschien is dit iets wat u zoekt https://quantiselectronics.com/quantis/qe420/

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Opnemen zonder Internet van Ziggo?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Met interactieve TV kunt u (zonder op te nemen) veel TV zenders 7 dagen terug kijken. Bijna alle providers bieden interactive TV aan.

Of ook uw favoriete buitenlandse zenders terug te bekijken zijn weet ik niet. Informeer bij uw provider.

Bij sommige providers is het mogelijk om voor een extra bedrag per maand programma's op te nemen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Opnemen zonder Internet van Ziggo?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Seinhuis schreef:
20 jul 2023 14:20
Met interactieve TV kunt u (zonder op te nemen) veel TV zenders 7 dagen terug kijken. Bijna alle providers bieden interactive TV aan.

Of ook uw favoriete buitenlandse zenders terug te bekijken zijn weet ik niet. Informeer bij uw provider.

Bij sommige providers is het mogelijk om voor een extra bedrag per maand programma's op te nemen.
Voor interactieve tv heb je dus internet nodig.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Opnemen zonder Internet van Ziggo?

Ongelezen bericht door jonis »

Ligt aan welke buitenlandse zender; maar die zijn maar weinig terug te kijken via menu. Die moet je juist veelal opnemen.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Opnemen zonder Internet van Ziggo?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Als u naast kabel televisie ook digitale televisie afneemt en daar ook voor betaald dan zal Ziggo of uw ontvanger dienen te herstellen of voor een gelijkwaardige moeten vervangen. De oudere UPC mediaboxen werden destijds zonder er om te vragen aan klanten toegestuurd en als de klant besloot die mediabox te gaan gebruiken koste een abonnement op digitale televisie 2,50 euro in de maand extra op het normale kabel tv abonnement. Als zo'n abonnement nu nog gaande is en u de ontvanger zoals toen in bruikleen heeft gekregen dient Ziggo u een andere ontvanger toe te sturen maar de gemaakte opnames bent u wel kwijt omdat die op de harde schijf van de ontvanger stonden.

cellen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2023 12:16

Re: Opnemen zonder Internet van Ziggo?

Ongelezen bericht door cellen »

Ik heb Ziggo, Mediabox next, en neem op veel buitenlandse zenders programma's op. Dat is geen probleem. Helaas als ik iets op Belgie vergeten ben op te nemen, kan ik het niet teruglijken via het EPG. Dat komt door bepaalde rechten die er op zo'n serie of film zitten.
Eigenlijk wel logisch. Opnemen is dus geen probleem, terugkijken wel.
Trouwens deze Mediabox next is ook al weer oud. Ik ruil hem wel om als hij kapot gaat.

Plaats reactie