LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Als het de inverters zijn en je schijnt met een zaklamp op de glasplaat zou je enig beeld moeten zien.
Augustus 2008 is wel inmiddels 5,5 jaar oud :? 2 keer de garantietermijn.

milieubewust
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2014 15:35

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door milieubewust »

Onze Philips 42PFL9900D/10, ook gekocht in 2008, heeft hetzelfde probleem als hierboven veelvuldig is vermeld.
De aurea rand werkt wel, geluid ook, maar het beeld blijft zwart.
Ik heb contact opgenomen met Philips, die hebben me doorverwezen naar Ecare, die hebben een
diagnose gesteld op afstand en een prijsopgave gedaan.
Na melding van het bestaan van dit forum, is mijn vraag om dit op kosten van Philips te kunnen laten repareren, doorgestuurd naar Philips en na 1 dag al kreeg ik de bevestiging dat dit kon. En de week erop is de tv al gerepareerd.
Uitstekende service !!

milieubewust
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2014 15:35

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door milieubewust »

bprosman schreef:Als het de inverters zijn en je schijnt met een zaklamp op de glasplaat zou je enig beeld moeten zien.
Augustus 2008 is wel inmiddels 5,5 jaar oud :? 2 keer de garantietermijn.

bprosman schreef:Mijn (plasma) TV is inmiddels 10 jaar oud. De eerstvolgende keer dat hij defect gaat meld ik m graag met behulp van Astermix, of via Olaf79 aan voor de 20jarige garantie :wink:
Kijken hoe ver we komen.

U verwart garantie met een juiste afhandeling na een fabricage fout!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

U verwart een LCD TV met backlight met een plasma TV. En dit ging over 2 verschillende dingen. De defecte backlight wat een productiefout KAN zijn en mensen die hier op het forum "eeuwige garantie" prediken.

mzweegers
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2014 16:11

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door mzweegers »

Onze 37pfl9632D/10 is gekocht in 2007.
Na 7 jaar zien wij ook geen beeld meer. Alleen geluid en ambilight.

Ik moet Philips nog bellen, maar mijn verwachtingen zijn laag. Mede gezien de leeftijd van onze TV.
Volgens mij is dit euvel bekend en vaak gerepareerd. Is dit met een beetje handigheid ook zelf te doen?

Rowwan
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2014 16:48

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Rowwan »

Ook ik ben helaas getroffen door dit probleem :(. Het paradepaartje van Philips van 2009 (32pfl9604), een TV van meer dan 1300 euro stop er na iets meer dan 5 jaar mee.

Van Philips hoef ik niks te verwachten: Garantie was toen nog 1 jaar, en coulance passen ze toe tot 5 jaar. Daar val ik helaas net buiten.

Voor ruim 310 euro willen ze hem wel repareren! Voor dat geld koop ik een andere slaapkamer TV!

Gelukkig heb ik vandaag weer iets geleerd: Voor mij nooit meer een Philips TV!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Har06 »

Rowwan schreef:Ook ik ben helaas getroffen door dit probleem :(. Het paradepaartje van Philips van 2009 (32pfl9604), een TV van meer dan 1300 euro stop er na iets meer dan 5 jaar mee.

Van Philips hoef ik niks te verwachten: Garantie was toen nog 1 jaar, en coulance passen ze toe tot 5 jaar. Daar val ik helaas net buiten.

Voor ruim 310 euro willen ze hem wel repareren! Voor dat geld koop ik een andere slaapkamer TV!

Gelukkig heb ik vandaag weer iets geleerd: Voor mij nooit meer een Philips TV
!
wat een onzinnige reactie, een TV van meer dan 5 jaar ( 6 7 8 9 10 ?) is kaduuk, verwacht je een coulance van Philips ?, wat zegt de verkopende winkel ervan muv de kostenopgave van € 310,00 ter geven

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Gelukkig heb ik vandaag weer iets geleerd: Voor mij nooit meer een Philips TV!
Gelukkig kennen alle andere TV merken wel een coulance na meer dan 5 jaar en repareren die allemaal gratis. :wink:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
Gelukkig heb ik vandaag weer iets geleerd: Voor mij nooit meer een Philips TV!
Gelukkig kennen alle andere TV merken wel een coulance na meer dan 5 jaar en repareren die allemaal gratis. :wink:
oh vertel eens? ik geloof er helemaal niets van, een tv van 5 jaar of 10 jaar kost nu een fractie van de tv tijdens de aankoop periode

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

oh vertel eens? ik geloof er helemaal niets van
Zoals mijn dochter altijd zegt : "Het vergt intelligentie om sarcasme te herkennen" :wink:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
oh vertel eens? ik geloof er helemaal niets van
Zoals mijn dochter altijd zegt : "Het vergt intelligentie om sarcasme te herkennen" :wink:
lucky daughter , de onze hoeft dit niet te bevestigen:)

Karst Cornelis
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2016 14:34

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Karst Cornelis »

Hallo!! Ik heb de 46 pfl9705H/12 en daar heb ik in eind 2010 een prijs van 3100 euro voor betaald en ,nu heb ik twee verticale dunne streepjes over het scherm lopen.Ik philip een foto met dit euvel opgestuurd en dag later werd ik gebeld met de mededeling uw scherm is stuk en dat kost 1300 euro mits het onderdeel te krijgen is?(uw kunt beter een nieuwe kopen).Het spijt me maar ik vind dit een onbeschofte behandeling voor zo een dure tv want ik vind ruim vijf jaar voor een lcd scherm toch niet oud? en philips komt nergens in tegemoet. Dit is echt een afknapper!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door berndv »

Karst Cornelis schreef:Hallo!! Ik heb de 46 pfl9705H/12 en daar heb ik in eind 2010 een prijs van 3100 euro voor betaald
zo, dan bent u even goed opgelicht, tv kostte bij lancering zelfs niet eens meer dan 3000 euro.
https://tweakers.net/pricewatch/266834/ ... 9705h.html
maar goed, anyhow. Natuurlijk zeer vervelend.

Maar wat zou u van philips verwachten na 5 jaar? Volledige kosteloze vervanging? Het is zeer waarschijnlijk dat het desbetreffende scherm niet meer leverbaar is, ook zal een zelfde tv ter vervanging niet mogelijk zijn, aangezien dit type al sinds maart 2011 niet meer verkocht wordt, dus al zo'n 3,5 jaar. TV's in dezelfde kwaliteitsklasse kosten momenteel nog maar 1/3 van de prijs die u er toen voor betaald heeft, dat is dus goedkoper dan wat u eventueel kwijt zou zijn aan reparatie, indien mogelijk.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Karst Cornelis schreef: want ik vind ruim vijf jaar voor een lcd scherm toch niet oud? en
De techniek van toen is nu hopeloos ouderwets. 't is vervelend, maar je doet er niets aan.

Ma1811
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2017 20:22

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Ma1811 »

Hallo ik heb de vraag waar ik een Inverter kit kan bestellen voor de philips pfl7962d/12 . Heb namelijk het wel bekende probleem van geen beeld wel geluid en ambilight

Wie kan mij helpen

M.snoeijer

Ronny65
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2017 07:34

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Ronny65 »

Beste forumleden,

Ik heb ook last van...geluid en ambilight maar geen beeld. Ik wil dus ook graag vragen of iemand weet waar je ren setje inverters kan betellen. Heer Snoeijer, Had u al zo'n setje gevonden?

Gesloten