LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Single Tuner drama - KPN Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

wat zou de gemiddelde levensduur moeten zijn voor een Samsung Single Tuner (KPN)

1 jaar
0
Geen stemmen
2 tot 4 jaar
0
Geen stemmen
4 jaar en langer
5
100%
 
Totaal aantal stemmen: 5

appeltjuhh
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 dec 2005 20:15

Samsung Single Tuner drama - KPN Digitenne

Ongelezen bericht door appeltjuhh »

Hallo Allemaal,

Heb onderstaande klacht ingediend bij KPN, binnen minder dan 4 jaar in totaal 4 (!!!) identieke Single Tuners kapot gegaan... Samsung en KPN wassen hun handen in onschuld en wijzen naar elkaar.

Een door mij eerder geplaatst topic en een zoektocht op Google leveren op dat er waarschijnlijk een Bug zit in de voeding van deze aparaatjes, deze begeeft het na enige tijd.

Zal wellicht - afhankelijk van uitkomst klacht bij KPN- overstappen op andere aanbieder (Ziggo, Schotel???) maar ben van mening dat een dergelijk kastje een langere levensduur zou moeten kunnen hebben. Beetje hetzelfde als met een TV, op een TV zit ook standaard 1 jr garantie bij aankoop, maar zal gemiddeld ook moeten voldoen aan een langere levens-gebruiksduur anders mag je ook reclameren.

Deze tekst is naar KPN verzonden als klacht, ik zal hun reactie, oplossing of evt. afwijzing van de klacht ook hier plaatsen.

Ik ben al een aatal jaren klant van KPN Digitenne.

In het 1e jaar van mijn abbonnement ging er een samsung single tuner kapot - deze is naar tevredenheid kostenloos binnen garantietermijn vervangen. Vorig jaar zijn er echter kort na elkaar (met tussenpoos van 1 mnd) 2 (!) tuners kapot gegaan, helaas niet binnen garantie en werden niet gratis door jullie vervangen. Ik heb vervolgens op eigen gelegenheid een nieuwe tuner aangeschaft, gisteren is ook deze kapot gegaan.

Een zoektocht op internet leert dat veel samsung single tuners problemen hebben met de voedig, deze schijnt het na een bep. periode te begeven... onbegrijpelijk, dat een technisch product niet een heel leven lang mee gaat is de begrijpen maar je mag van zo iets wel een langere levensduur verwachten dan 1 a 2 jaar. Resultaat van dit geheel is dat ik in 1 kamer zonder tv zit en ik heb nu 3 (!!!) identieke kapotte tuners thuis staan, iets wat ik abnormaal vind.

Een bezoek aan de KPN winkel in centrum Den Haag en een telefoontje naar jullie klantenservice heeft helaas geen soelaas geboden.

Een dergelijk hoog aantal kapotte tuners kan naar mijn mening niet. Ik verwacht dan ook compensatie van jullie kant, in de vorm van 1 nieuwe tuner, kostenloos.

Indien de laatste tuner niet kostenloos vervangen zal gaan worden, zie ik mij genoodzaakt een andere aanbieder te zoeken, voor zowel internet, bellen als tv en zal ik mijn contract met kpn opzeggen.

Ik vertrouw erop dat mij een passende oplossing geboden zal worden.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Samsung Single Tuner drama - KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik heb ook een tuner van Samsung bij m'n digitenne maar die doet het perfect, al 3 jaar lang. Staat vaak aan houdt 't prima, goede combinatie met Digitenne, perfect beeld en geluid!

casev
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:09

Re: Samsung Single Tuner drama - KPN Digitenne

Ongelezen bericht door casev »

ik heb op dit moment precies het zelfde met n singletuner. hij is nu 2 jaar oud, dus geen garantie.

nu vind ik op marktplaats een advertentie van iemand uit delft die hem kan repareren zegt hij.

Zelf zal ik nu een handig familielid (electricien) vragen om naar het kastje te laten kijken.


als ik jou was zal ik met je 3 kastjes eens contakt opnemen met die gozer. http://link.marktplaats.nl/190267031

je kan de andere 2 altijd nog verkopen.

succes !

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 22:06

Re: Samsung Single Tuner drama - KPN Digitenne

Ongelezen bericht door [email protected] »

hoi

als u samsung kastje kapot is gegaan kan ik ze snel en goedkoop repareren
er zit inderdaad een iets te laag bemeten componenten op de voeding waardoor die snel kapot gaat.
ik vervang de componenten door een zwaardere versie en u problemen zijn opgelost
ik heb zo ondertussen al een kastje of 80 hersteld
ook andere problemen met het kastje zijn meestal wel te verhelpen
ik heb 17 jaar ervaring met electronica
mail me maar voor een afspraak [email protected]
gooi het kastje in iedergeval niet weg ik koop ook kapotte kastje op
Laatst gewijzigd door [email protected] op 21 jun 2010 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: Samsung Single Tuner drama - KPN Digitenne

Ongelezen bericht door bakker82 »

Gewoon op zoek gaan naar de betere Topfield ontvangers. Vooral de DVB-T (digitenne) harddiskrecorders van Topfield zijn beter dan die van samsung.

Gesloten