LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scarlet TV en mobiel bellen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
vanherst
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2012 22:10

Scarlet TV en mobiel bellen

Ongelezen bericht door vanherst »

Sinds enkele maanden heb ik Scarlet Family One. Helaas is dit tot nu toe een grote teleurstelling. Wanneer ik namelijk naar de TV zit te kijken en mijn mobiel controleert mail/wordt gebeld/of krijg een whatsapp dan valt het beeld op de tv weg. Dit is op te lossen volgens scarlet door een buitenantenne aan te schaffen, hiervoor moet natuurlijk weer betaald worden.

Het internet daar in tegen is zeer betrouwbaar. Alleen de snelheid is niet om over naar huis te schrijven. Filmpje op youtube kun je het best eerst laten laden anders stottert het filmpje nogal.

Scarlet Medewerker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 feb 2010 13:31

Re: Scarlet TV en mobiel bellen

Ongelezen bericht door Scarlet Medewerker »

Scarlet kan op fora als deze alleen algemene informatie geven. Als u een reactie wenst die inhoudelijk is toegespitst is op uw persoonlijke situatie, kunt u een mail sturen aan administratie@scarlet-telecom t.a.v.: RK.

Het signaal van Scarlet Digitale TV wordt door de ether verzonden. Dit heeft een aantal voordelen. Zo kunt u de ontvanger overal plaatsen zonder dat u kabels hoeft te trekken. Doordat het een ethersignaal betreft, kan er storing plaatsvinden door zaken die buiten de invloedssfeer van Scarlet liggen en die zij op voorhand ook niet kan voorkomen zoals: hoogrendementsglas, magnetron, mobiele telefonie etc. Meestal kan storing worden verholpen door de antenne te verplaatsen: http://wiki.scarlet.nl/index.php?title= ... echt_beeld

Wanneer dit in uitzonderlijke gevallen geen oplossing biedt, raden wij inderdaad een antenne met versterker aan. Wanneer u deze binnen plaatst, is dit meestal voldoende. Wanner u deze antenne buiten plaatst heeft u wel de beste ontvangst. Deze antenne kostte in het verleden € 34,95 maar nu € 24,95.

M.b.t. de internetsnelheid kan ik u hier niets zeggen, daarvoor heb ik klantgegevens nodig.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Scarlet TV en mobiel bellen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vanherst schreef: Het internet daar in tegen is zeer betrouwbaar. Alleen de snelheid is niet om over naar huis te schrijven. Filmpje op youtube kun je het best eerst laten laden anders stottert het filmpje nogal.
Als een youtube filmpje stottert dan heb volgens mij wel een hele beroerde internetverbinding. Zoveel eisen stelt youtube nl. niet aan de snelheid van de verbinding.

andreh
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:07

Re: Scarlet TV en mobiel bellen

Ongelezen bericht door andreh »

@VanHerst:
Ik heb naar volle tevredenheid Scarlet Family. De snelheid is voor ADSL normaal maar niet extreem snel. Mobiel gebruik ik niet zoveel maar geen problemen mee. Vastelijn gebruik ik nog minder. Helaas stoort Digitenne wat meer dan ik verwacht had, en als je zit TV te kijken is dat veel storender dan ik verwacht had.
Ik heb overigens geen buitenantenne.
Als ik op de bovenste verdieping zit heb ik goed ontvangst.
Youtube werkt hier prima.

andreh
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:07

Re: Scarlet TV en mobiel bellen

Ongelezen bericht door andreh »

Ik heb net even de enquete ingevuld, ik had 5mBit downloadsnelheid en 0,8Mbit en ik zit 1900m (maar de lijn schijnt 2,1km te zijn) van de centrale. Voor mij is dat snel genoeg, het is belangrijker dat het internet het altijd doet, en dat is het geval. Sinds een tijdje heb ik van scarlet een Funke DSC500
gekregen en die was een stuk beter dan het oude exemplaar. Ook heb ik een Rebox en die schijnt volgens onderstaand forum goed te zijn.
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1459121/3
Bij mij in Groningen gaf de Funke DSC500 een sterk verbeterd resultaat tov de oud, maar van een mobiele telefoon die afgaat heeft ie nog last.

Gesloten