LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regionale zenders uit basispakket KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
FransGN1946
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2017 17:17

Regionale zenders uit basispakket KPN

Ongelezen bericht door FransGN1946 »

KPN heeft per 4 juli de zenderlijst veranderd. De regionale zenders van Groningen, Friesland en Drente zijn verwijderd uit het (basis)pakket.
Op mijn vraag naar het waarom wordt er van alles gezegd: dat ligt aan de gemeente waar ik woon, dat is bepaald door de hoge heren, dat komt door financiële zaken, bezuinigingen, je hebt er geen recht op, maar je kunt die zenders wel op je computer bekijken. KPN, KPN, KPN!!!!
Ik dacht dat de regionale zenders volgens de wet, of volgens een omroepregel, moeten worden doorgegeven.
Radar, ben benieuwd hoe jullie beantwoord worden......
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jul 2017 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Regionale zenders uit basispakket KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

FransGN1946 schreef:KPN heeft per 4 juli de zenderlijst veranderd. De regionale zenders van Groningen, Friesland en Drente zijn verwijderd uit het (basis)pakket.
Op mijn vraag naar het waarom wordt er van alles gezegd: dat ligt aan de gemeente waar ik woon, dat is bepaald door de hoge heren, dat komt door financiële zaken, bezuinigingen, je hebt er geen recht op, maar je kunt die zenders wel op je computer bekijken. KPN, KPN, KPN!!!!
Ik dacht dat de regionale zenders volgens de wet, of volgens een omroepregel, moeten worden doorgegeven.
Radar, ben benieuwd hoe jullie beantwoord worden......
Kunt u de wet dan ook even aangeven hier? Er is geen wet die bepaald dat alle zenders door moeten komen. Wel dat relevante zenders ontvangen moeten worden. Relevant is natuurlijk ruim om te vatten en ook te lezen als mensen in Limburg hoeven natuurlijk geen regionale zenders uit het noorden te ontvangen.

Het mag gewoon en deze wijziging geeft u weer de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen. Echter is eenzelfde topic al vaker voorbij gekomen, maar dan bij andere providers. Het wordt dus goed zoeken naar een aanbieder die het nog wel heeft.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Regionale zenders uit basispakket KPN

Ongelezen bericht door sylvesterb »

breien schreef:
FransGN1946 schreef:KPN heeft per 4 juli de zenderlijst veranderd. De regionale zenders van Groningen, Friesland en Drente zijn verwijderd uit het (basis)pakket.
Op mijn vraag naar het waarom wordt er van alles gezegd: dat ligt aan de gemeente waar ik woon, dat is bepaald door de hoge heren, dat komt door financiële zaken, bezuinigingen, je hebt er geen recht op, maar je kunt die zenders wel op je computer bekijken. KPN, KPN, KPN!!!!
Ik dacht dat de regionale zenders volgens de wet, of volgens een omroepregel, moeten worden doorgegeven.
Radar, ben benieuwd hoe jullie beantwoord worden......
De klacht komt mij hel vaag bekend voor, alleen dan ging het om een ander bedrijf.
Waar woont u, FransGN1946? Exact adresgegevens is wat overdreen, de provincie of regio is ook goed.
Alle KPN aanbieders (XS4ALL, Telfort en KPN) hebben de regionale zenders beperkt. Zoals in meerdere topics al besproken mag KPN dit doen als ze je de mogelijkheid bieden om op te zeggen door de wijziging, hier hebben de providers aan voldaan en je had voor 1 juli kunnen opzeggen i.v.m. de wijziging.

Er is geen wet die bepaald dat alle regionale zenders doorgegeven moeten worden. De mediawet stelt enkel dat de regionale zender van die regio doorgegeven moet worden. Dus RTV Noord-Holland in Noord-Holland etc etc. Er is geen verplichting voor doorgifte van andere regionale zenders. In de analoge periode kon je in Noord-Holland enkel RTV Noord-Holland en AT5 (welke commercieel is) ontvangen. RTV West e.d. waren nooit te ontvangen.

Gesloten