LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Boekkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2017 13:31

Ziggo

Ongelezen bericht door Boekkie »

Hoi,

Ik heb al vanaf februari problemen met Ziggo. Na een "update"....zie hieronder..:

Beste meneer, mevrouw Faber,
In de nacht van ...... gaan we met ons netwerk aan de slag. Daar merkt u waarschijnlijk niks van.
Waarom is dit nodig?
Omdat we u graag het allerbeste bieden, werken we elke dag aan ons netwerk. Zo kijkt u naar steeds meer zenders, in een steeds hogere kwaliteit. En daarom passen we binnenkort een aantal instellingen aan in ons netwerk. De meeste mediaboxen en tv’s nemen de wijziging van instellingen binnen 5 minuten geruisloos over.


Nu, een paar maanden verder, na nog een update, tig telefoontjes met de klantenservice, vele monteurs, nieuwe bekabeling, modem en diverse mediaboxen, zit ik nog steeds dezelfde storingen als na de update in februari. Het lijkt wel erger te worden.

De laatste monteurs, met ervaring overigens, hebben geconstateerd dat in de "wijkkast" (hemelsbreed 30mtr van mijn woning) er oxidatie is opgetreden in mijn verbinding. Na het "verholpen" te hebben (is dus niet helemaal gelukt) houden de storingen maar aan. Het probleem zit hem dus in die kast (of eventueel in de kabel die vd kast nar mijn huis ligt)
Op youtube staat een filmpje van 10 min...ter illustratie hoe erg het is. Zie: https://www.youtube.com/watch?v=JEGVeTSMFg8. Deze staat ook op FB.

De klantenservice kan mij niet meer verder helpen en hebben de klachtenafdeling ingeschakeld, alleen deze nemen pas over een paar dagen contact met mij op, en daar zit ik nu niet op te wachten. Er zijn pas in december werkzaamheden aan het netwerk in mijn buurt gepland...moet ik dan zolang wachten??

Misschien dat iemand tips voor mij heeft. Hoe ik compensatie kan krijgen, of iets dergelijks.

Ik heb overigen al met KPN gebeld en een optie op een abonnement genomen.

MvG Boekkie

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

Boekkie schreef:Ik heb overigen al met KPN gebeld en een optie op een abonnement genomen.

MvG Boekkie
Als de problemen zo erg zijn zou ik die optie omzetten in een abonnement. Scheelt heel wat ergernis volgens mij.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Boekkie schreef:Hoi,

Ik heb al vanaf februari problemen met Ziggo. Na een "update"....zie hieronder..:

Beste meneer, mevrouw Faber,
In de nacht van ...... gaan we met ons netwerk aan de slag. Daar merkt u waarschijnlijk niks van.
Waarom is dit nodig?
Omdat we u graag het allerbeste bieden, werken we elke dag aan ons netwerk. Zo kijkt u naar steeds meer zenders, in een steeds hogere kwaliteit. En daarom passen we binnenkort een aantal instellingen aan in ons netwerk. De meeste mediaboxen en tv’s nemen de wijziging van instellingen binnen 5 minuten geruisloos over.


Nu, een paar maanden verder, na nog een update, tig telefoontjes met de klantenservice, vele monteurs, nieuwe bekabeling, modem en diverse mediaboxen, zit ik nog steeds dezelfde storingen als na de update in februari. Het lijkt wel erger te worden.

De laatste monteurs, met ervaring overigens, hebben geconstateerd dat in de "wijkkast" (hemelsbreed 30mtr van mijn woning) er oxidatie is opgetreden in mijn verbinding. Na het "verholpen" te hebben (is dus niet helemaal gelukt) houden de storingen maar aan. Het probleem zit hem dus in die kast (of eventueel in de kabel die vd kast nar mijn huis ligt)
Op youtube staat een filmpje van 10 min...ter illustratie hoe erg het is. Zie: https://www.youtube.com/watch?v=JEGVeTSMFg8. Deze staat ook op FB.

De klantenservice kan mij niet meer verder helpen en hebben de klachtenafdeling ingeschakeld, alleen deze nemen pas over een paar dagen contact met mij op, en daar zit ik nu niet op te wachten. Er zijn pas in december werkzaamheden aan het netwerk in mijn buurt gepland...moet ik dan zolang wachten??

Misschien dat iemand tips voor mij heeft. Hoe ik compensatie kan krijgen, of iets dergelijks.

Ik heb overigen al met KPN gebeld en een optie op een abonnement genomen.

MvG Boekkie
Ik zou overstappen naar KPN, misschien dat ze je als compensatie een paar maanden HBO of een ander betaald extra pakket geven, maar echt substantiële compensatie, zeg in de vorm van 6 maanden geld terug, zijn ze niet zo scheutig mee. De afloop van die klachten procedure zal, vrees ik, onbevredigend zijn.

Wat betreft de doorlooptijd van dit soort werkzaamheden, die kunnen om veel redenen langer zijn dan dat een niet ingevoerd persoon zou denken, dat kunnen ze je uitleggen met urenlange technische, procedurele en plantechnische gesprekken etc, maar daar krijg je alleen maar hoofdpijn van.

Ten derde, het is een groot bedrijf, wat voor jou serieus irritant is, is voor hun een regeltje in een helpdesksysteem waar verder niemand persoonlijk last van heeft. Idem als jij daardoor kiest voor KPN. Lomp gezegd, mensen zoals jij zijn wisselgeld tussen de grote Telco's, er zijn ook weer klanten die ze werven, omdat die over zeg Tele2 of KPN zo denken, en overstappen naar Ziggo.

Boekkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2017 13:31

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Boekkie »

snuffel1 schreef:Zo te zien betreft het een horizonbox maar ik mis iets want ik zie een HDMI kabel, een telefoonkabeltje en een voedingskabel maar nergens de antennekabel die aan de uiterste rechterkant van de box geplaatst dient te worden. Zonder die antennekabel gaat de boel echt niet werken want er komt domweg geen signaal binnen en die meldingen verschijnen ook in beeld van de tv. Het youtube filmpje is wel grappig om te zien en de muziekkeuze heeft ook wel iets maar u was in mijn optiek al aan de borrel begonnen voordat u het filmpje maakte. Misschien wordt het een hit die wat centen oplevert omdat u als u nog een contract met Ziggo heeft deze niet zomaar kan opzeggen en het restant in rekening gebracht gaat worden.
Nou kerel, ik kan je vertellen, er was geen drank in het spel....en het betreft hier een Extra-box, dus niet de Horizonbox... Op het filmpje is een witte-kabel (telefoonkabeltje) te zien, hiermee is de Extra-box direct met de Horizon verbonden (door een Ziggo monteur gemaakt). Zo heb je weinig kans dat er iets mis kan gaan, is mij gezegd.
De muziek keuze vind ik zelf ook wel grappig, alleen bij Ziggo kunnen ze er niet mee lachen....

Grt Mark

Gesloten