LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Televisie van Philips

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ellyouwerkerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2010 10:18

Televisie van Philips

Ongelezen bericht door ellyouwerkerk »

Onderstaande hebben wij aan Philips verstuurd.

TV model 32PFL7403D
Wij hebben op 15 april 2008 de bovenstaande televisie gekocht. € 1007,00. Reeds op 2 februari 2010 hebben wij een reparatie moeten laten uitvoeren omdat het "geluid" kapot was. € 190,00. De garantie was volgens u voorbij. Nu valt de televisie steeds uit. Start na 15 seconden opnieuw op om het na een paar uur geheel te begeven. Het kan toch niet zo zijn dat een Philips TV geen langer leven beschoren is dan ruim 2 jaar? Moeten we nu weer zoveel geld uit gaan geven voor een reparatie en wie zegt dat er over een paar maanden niet weer iets kapot gaat. Graag wil ik van u horen of het bovenstaande normaal is voor Philips TV's en wat voor oplossing u kunt aandragen.

Reactie van Philips: u zult het zelf moeten laten maken. Wij hebben er niets mee te maken of uw tv weer kapot is. De garantieperiode is verlopen dus u maakt zelf uit of u het wel of niet laat maken. En Philips kan echt niet garanderen dat na een reparatie de TV niet weer snel kapot zal zijn.

Duidelijk zal zijn dat er geen Philips apparaten ons huis meer binnen zullen komen. Als er zo met klachten wordt omgegaan en de apparatuur maar zo kort meegaat. Dan gaan we wel voor merken die wel goede apparatuur levert en ook hun klanten respecteren.

PhilipsConsumerCare
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2010 09:06
Contacteer:

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door PhilipsConsumerCare »

Hallo ellyouwerkerk,

Bijzonder vervelend om te horen dat u deze ervaringen heeft met een product van Philips.

Wij verzoeken u contact op te nemen met ons via de gratis Philips consumentenlijn: 0800-0230076.

Zorgt u er alstublieft voor dat u onderstaand referentienummer bij de hand heeft zodra u contact met ons opneemt.

Het referentienummer is: 50-694838070

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 en op zaterdag van 09:00 tot 18:00.

Met vriendelijke groet,
Philips Consumer Care

karin41
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2010 07:46

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door karin41 »

Hoi

Bij mij t zelfde verhaal. In november 2008 gekocht en nu net geen 2 jaar later krijgen we de tv soms gewoon niet aan. Hij maakt t geluid dat hij aan zal gaan en sluit onmiddelijk weer af. Dan knippert t rode ledje 6 keer ofzo en dan blijft t zwart en begint t ledje weer 6x te knipperen. Na de tv diverse malen weer aan en uit te zetten lukt t ons soms om m weer aan te krijgen maar soms moeten we uren wachten om t opnieuw t proberen. Bij Philips krijg je alles behalve service en houden ze zich aan t jaar garantie. Alles daarbuiten kun je t vergeten. Dat is niet hun probleem! Mijn tv is nu terug naar Mikro Electro en die hebben vastgesteld dat de ssb moederbord) kapot zou zijn. Mag dat zomaar na nog geen 2 jaar??? Kosten 189.95!! Heb t filiaal gebeld en de manager gaat vragen om coulance, ben benieuwd. Hoe is t bij jou nog afgelopen???

groetjes

bingo67
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 okt 2010 16:17

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door bingo67 »

Ook ik heb n televisie van Philips en al n jaar of 5 maar,afkloppen, gelukkig nog geen onkosten aan gehad.
n Positieve reaktie dus. :)

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door jlthkoch »

@ ellyouwerkerk

Die eerste reparatie had u niet moeten betalen, men heeft dus een kleine 200 euro van u gestolen en de tweede reparatie hoeft u ook niet te betalen, u heeft immers recht op een goed werkend produkt. U mag van een tv in deze prijsklasse verwachten dat deze geruime tijd probleemloos functioneert.

Jammer dat u (tot op heden) nog niet heeft laten weten hoe Philips het met u opgelost heeft. Dit als "ruggesteuntje" voor mensen die (in de toekomst) ook dreigen belazerd te worden door Philips.

W. Bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2007 23:28

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door W. Bos »

Hallo lotgenoten,

Helaas zijn wij ook de “gelukkige” bezitter van zo’n kwalitatief “bar” slecht product van PHILIPS
Al binnen 2 jaar gaf ons TV toestel ook de geest !! (42PFL5603D /12)
Ook nog eens weinig gebruikt omdat wij een groot gedeelte van het jaar elders in het land verblijven.
Gekocht: 4 oktober 4 oktober 2008.
Het rode LED lampje bleef, na het inschakelen van het toestel knipperen , echter geen beeld meer !!
Dus contact opgenomen met de leverancier .
Deze deelde ons mede dat hun niets konden doen en wij contact op moesten nemen met de PHILIPS Klantenservice.
Op correcte wijze werden onze gegevens opgenomen en men deelde ons mede dat uit coulance de kosten maximaal 200,- euro zouden bedragen.
De kosten voor de reparatie zouden namelijk aanmerkelijk hoger kunnen zijn.
Maar… nog geen twee jaar oud … 200 euro onkosten … had men dat mij maar verteld bij de aanschaf van het toestel !!!!
Korte tijd later werd het toestel door CE-REPAIR uit Goes opgehaald.
Tot onze verbazing werden wij een aantal dagen later door CE-REPAIR gebeld en men vroeg wat er met het toestel aan de hand was.
Men stond namelijk voor een raadsel, toestel had men ingeschakeld en het deed het perfect.
Dus aangegeven het toestel maar weer retour te sturen.
(Gelukkig had de monteur van CE-REPAIR hier thuis ook het toestel geprobeerd, stekker in verschillende stopcontacten en geconstateerd dat het rode led lampje bleef knipperen en er geen beeld was.)
Na enige dagen geïnformeerd wanneer de TV retour zou komen.
Toen bleek ineens dat de voeding WEL defect was.
Het “track and tracé” systeem van CE-REPAIR gaf aan:
“Softare (tape, disc etc.) Software fout Software update / Voeding vervangen”

Na 4 weken het toestel eindelijk retour kosten E 189,65 (incl. E 73,55 arbeidsloon en E 35,- voor het huisbezoek)
Van de E 35,- voor het huisbezoek waren wij vooraf niet op de hoogte gebracht, mogelijk hadden wij dan overwogen om het toestel zelf even in Goes af te geven.

Dus houdt u er rekening mee dat, wanneer u overgaat tot de aanschaf van een PHILIPS TV en u er vanuit gaat dat uw toestel minimaal zo’n 5 tot 6 jaar mee zal gaan, u E 600,- aan reparatie kosten over die periode moet in calculeren.
Voor ons in de toekomst geen PHILIPS meer !!

karin41
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2010 07:46

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door karin41 »

hoi

Even een berichtje over hoe t bij ons is afgelopen. We kregen een email van de medewerker van t filiaal van Mikro Electro dat hij t voor elkaar had gekregen dat we 0 euro zouden moeten betalen voor de reparatie! Wij helemaal blij. T zou wel iets langer duren voor we de tv terug hadden.... Afgelopen dinsdag kregen we tot onze verbazing post van Mikro dat we de tv tegen betaling van 124.05 konden ophalen. Grrrr..... Heb toen weer met t filiaal zelf gebeld en ik mocht de tv zonder kosten ophalen :) :) :) Eind goed, al goed! Hierbij een warme douche voor t filiaal in Oostburg!!!

cheez1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2012 17:43

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door cheez1960 »

Ik heb een ook Philips tv model 32 pfl 7403/d12 na 28 maanden led lampje 6x knipperen , voeding stuk en SSB vervangen , €144,- coulance en €237,- bij betalen !!!
Na 14 maanden ledje 9x knipperen , weer voeding stuk !!!!
Geen coulance tv van €1000,00
3,5 jaar oud . wat te te doen .

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door bprosman »

@Vogels,

Ik lees hier over problemen met LG, Philips, Samsung, Sony, Panasonic.
Welk foutloos merk zie ik over het hoofd ?

superklaver

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door superklaver »

ik heb hetzelfde met mijn samsung tv gehad. net buiten de garantie om ging de voeding kapot. omdat ik de eigen kosten te hoog vond worden via ce-repair heb ik de tv naar een reparateur in de buurt gebracht. voor 75 euro incl onderzoekskosten was ik klaar incl 3 maanden garantie. anders was ik minimaal 35 euro onderzoekskosten kwijt en dan nog de reparatiekosten. die zouden max 140 euro zijn of zo. de hele tv heeft toendertijd 360 gekost. tv doet het nu weer prima.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door Winterman »

bprosman schreef:@Vogels,

Ik lees hier over problemen met LG, Philips, Samsung, Sony, Panasonic.
Welk foutloos merk zie ik over het hoofd ?
MT Logic, Difrnce, Denver, Audiosonic ;)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door bprosman »

Panasonic, nooit problemen mee gehad.
Mijn ouders hebben een Panasonic plasma van 3.5 jaar oud met een voedingsprobleem, valt uit na 2 uur spelen. Geen enkele coulance vanuit Panasonic en "ze konden maar beter een nieuwe aanschaffen" :twisted: , ja hoor is inderdaad een stuk beter geregeld :(.
Ondanks dat ik een groot liefhebber van Plasma schermen ben zal door deze aktie ook mijn volgende plasma GEEN Panasonic zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat denk je trouwens na 3,5 jaar van Philips te horen als een Philips t.v. kapot gaat?
Die doen tenminste nog een reparatie poging. De Panasonic bij mijn ouders werd ze erg afgeraden dat ding ueberhaupt ter reparatie aan te bieden en maar een nieuwe te kopen. Dan moesten ze hem wel zelf even naar Zevenaar brengen (ze wonen op een steenworp afstand van Panasonic).
Wat denk je trouwens na 3,5 jaar van Philips te horen als een Philips t.v. kapot gaat?
Ik weet het niet, mijn Philips plasma speelt inmiddels al zo'n 9 !!! jaar.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door BBCS »

bprosman schreef:
Wat denk je trouwens na 3,5 jaar van Philips te horen als een Philips t.v. kapot gaat?
Die doen tenminste nog een reparatie poging. De Panasonic bij mijn ouders werd ze erg afgeraden dat ding ueberhaupt ter reparatie aan te bieden en maar een nieuwe te kopen.
Verbaast me niets.
Vroeger werden producten gemaakt om gerepareerd te kunnen worden.
Nu worden producten zo gemaakt dat producten bijna niet meer gerepareerd kunnen worden, waardoor de verkoopprijs veel goedkoper kan zijn.
Reparatie is dan veel te duur.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door bprosman »

Reparatie is dan veel te duur.
Een voedingsmodule van een plasma is wel een stukje goedkoper dan een nieuw toestel.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door BBCS »

bprosman schreef:
Reparatie is dan veel te duur.
Een voedingsmodule van een plasma is wel een stukje goedkoper dan een nieuw toestel.
Dan moeten de onderdelen wel te verkrijgen zijn.

Ik heb altijd de meeste dingen zelf gerepareerd, alleen is het steeds lastiger om de juiste onderdelen te bemachtigen.

Nedis was in het verleden dé onderdelenleverancier. Display ook.
Zij leveren bijna geen losse onderdelen meer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan moeten de onderdelen wel te verkrijgen zijn.
Is het niet klantvriendelijker om ueberhaupt een reparatiepoging te doen, en dan misschien tot die conclusie te komen in plaats van aan de telefoon ongeinteresseerd adviseren om een toestel van 3.5 jaar maar naar het stort te brengen ?

Tevens vraag je je af hoe goed een merk is wat na 3,5 jaar geen onderdelen meer kan leveren. Maar die vraag kan ik wel voor je beantwoorden, de onderdelen zijn er nog wel.
Panasonic besteld trouwens zijn voedingen echt niet bij Nedis :wink: CE Repair ook niet, die krijgen ze vanuit Panasonic rechtstreeks geleverd, Panasonic werkt met "ruilmodules".

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door BBCS »

bprosman schreef:
Dan moeten de onderdelen wel te verkrijgen zijn.
Is het niet klantvriendelijker om ueberhaupt een reparatiepoging te doen, en dan misschien tot die conclusie te komen in plaats van aan de telefoon ongeinteresseerd adviseren om een toestel van 3.5 jaar maar naar het stort te brengen ?
Ben ik het helemaal met je eens.


bprosman schreef:Tevens vraag je je af hoe goed een merk is wat na 3,5 jaar geen onderdelen meer kan leveren. Maar die vraag kan ik wel voor je beantwoorden, de onderdelen zijn er nog wel.
Panasonic besteld trouwens zijn voedingen echt niet bij Nedis :wink: CE Repair ook niet, die krijgen ze vanuit Panasonic rechtstreeks geleverd, Panasonic werkt met "ruilmodules".
Ik heb het over algemene onderdelen. :wink:

lcm.dolle
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 19:41

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door lcm.dolle »

Ook ik heb waarschijnlijk een miskoop gedaan door een Philips LCD tv (type 32PFL7404H/12) te kopen: na 2 jaar + een maand + exakt een week begeeft het beeld het. Eerst viel de rechterkant weg met nog een vervormde linkerkant, daarna helemaal geen beeld meer maar wel geluid. Na een email naar Philips consumenten/service werd ik wel meteen opgebeld en werd mij verteld, dat ze de technische dienst gaan waarschuwen. En inderdaad nog dezelfde dag opgebeld door Ecare met de mededeling , dat er naar aanleiding van mijn beschrijving een onderdeel besteld moest worden (blijkbaar (ook gezien dit forum) een bekend probleem). Ik krijg een zgn. couleance regeling, waarbij de reparatie slechts ca. 170,-- Euro zal bedragen. Ik vind dit een belachelijk hoog bedrag voor een apparaat van slechts 2 jaar oud. Gezien ervaringen van anderen op deze site vraag ik me af, of reparatie wel de juiste keuze is en of het niet beter is een nieuwe te kopen (maar dan beslist geen Philips meer !). We worden door de opstelling van zowel leverancier (Modern) als fabrikant (Philips) schaakmat gezet, want beiden nemen geen verantwoordelijkheid maar verwijzen ons naar Ecare, die dan op zijn beurt dan zegt: "wij zijn slechts een reparatie-service en kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor de garantiebepalingen". Zo ontstaat dus de "wegwerp-maatschappij", waartegen je als consument niet kan verweren !!

karin41
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2010 07:46

Re: Televisie van Philips

Ongelezen bericht door karin41 »

karin41 schreef:hoi

Even een berichtje over hoe t bij ons is afgelopen. We kregen een email van de medewerker van t filiaal van Mikro Electro dat hij t voor elkaar had gekregen dat we 0 euro zouden moeten betalen voor de reparatie! Wij helemaal blij. T zou wel iets langer duren voor we de tv terug hadden.... Afgelopen dinsdag kregen we tot onze verbazing post van Mikro dat we de tv tegen betaling van 124.05 konden ophalen. Grrrr..... Heb toen weer met t filiaal zelf gebeld en ik mocht de tv zonder kosten ophalen :) :) :) Eind goed, al goed! Hierbij een warme douche voor t filiaal in Oostburg!!!

14.4.2012 we zijn nu 1 1/2 jaar verder en de tv begint weer kuren te krijgen. Beeld en/of geluid vallen af en toe weg! Als hij t helemaal begeeft voor ons geen Philips meer, wat een brol!!!!!!!!!!!!!!!! gr :cry:

Gesloten