LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC HDTV waarschuwing

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Willem Veenstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2012 08:52

UPC HDTV waarschuwing

Ongelezen bericht door Willem Veenstra »

Beste mensen,

Graag wil ik iedereen waarschuwen voor de criminele activiteiten die het bedrijf UPC bezigt bij het bestellen van digitale televisie met HDTV. Ze rekenen naast 32,50 euro 'Activatiekosten' ook 60,00 euro 'Eenmalige kosten Digitale TV Basis', dit laatste was in mijn geval door de telefonische verkoper van UPC verzwegen. Na vele telefoontjes (en dus vele gemaakte kosten) kan ik fluiten naar mijn geld.

Een medewerker van UPC erkende de fout van de verkoper maar UPC wil de kosten niet schrappen. Na diverse klachten hierover (maar nooit met de juiste persoon te zijn doorverbonden) werd ik ook niet door UPC teruggebeld. Ook is er tweemaal de telefoon opgehangen door een medewerker van UPC tijdens gesprekken. Helaas moet ik constateren dat UPC simpelweg crimineel opereert door mensen 60,00 euro achteraf in rekening te brengen.

Met vriendelijke groet.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: UPC HDTV waarschuwing

Ongelezen bericht door trebelski »

Vreemd inderdaad want het staat niet in de algemene voorwaarden (althans, ik kan het ook niet vinden). Stel je vraag beter hier
http://www.chelloo.com/upc/index.php

Je hebt daar medewerkers van UPC webcare die je antwoord kunnen geven.De kans dat een UPC-medewerker het hier oppakt is ook groot.

http://www.upc.nl/pdf/upc-voorwaarden-dtv.pdf

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: UPC HDTV waarschuwing

Ongelezen bericht door Dirkie »

Na wat zoeken op de site van UPC het volgende gevonden:
Eenmalige kosten
Eenmalige kosten Digitale TV Basis € 60,00
Maar ook hier staat geen enkele uitleg wanneer en waarvoor deze kosten betaald moeten worden. Niet erg duidelijk.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: UPC HDTV waarschuwing

Ongelezen bericht door trebelski »

vogels schreef:
Dirkie schreef:Na wat zoeken op de site van UPC het volgende gevonden:
Eenmalige kosten
Eenmalige kosten Digitale TV Basis € 60,00
Maar ook hier staat geen enkele uitleg wanneer en waarvoor deze kosten betaald moeten worden. Niet erg duidelijk.
Bovendien krijg je die kosten niet te zien als je op de bestelknop klikt. Dan zie je alleen die activatiekosten. Erg onduidelijk dus allemaal!
Heel vreemd inderdaad, je krijgt die €60.- helemaal niet te zien bij het bestellen. Dit kan niet natuurlijk, zo word je ook naar mijn smaak min of meer belazerd.

@Dirkie, bedankt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC HDTV waarschuwing

Ongelezen bericht door Har06 »

[Heel vreemd inderdaad, je krijgt die €60.- helemaal niet te zien bij het bestellen. Dit kan niet natuurlijk, zo word je ook naar mijn smaak min of meer belazerd.
@Dirkie, bedankt.[/quote]


Door wie wordt je belazerd?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: UPC HDTV waarschuwing

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Willem Veenstra schreef:Beste mensen,

Graag wil ik iedereen waarschuwen voor de criminele activiteiten die het bedrijf UPC bezigt bij het bestellen van digitale televisie met HDTV.
Heb je al een afspraak gemaakt bij de politie om aangifte te doen? Lijkt me wel het minste wat je kunt doen als er sprake is van criminele activiteiten.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC HDTV waarschuwing

Ongelezen bericht door Har06 »

vogels schreef:
Door wie wordt je belazerd?[/quote]

Door jouw grote vriend UPC!

Bewijzen ?? dan een aanklacht indienen en stoppen met duimzuigen :lol:

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: UPC HDTV waarschuwing

Ongelezen bericht door trebelski »

Har06 schreef:[Heel vreemd inderdaad, je krijgt die €60.- helemaal niet te zien bij het bestellen. Dit kan niet natuurlijk, zo word je ook naar mijn smaak min of meer belazerd.
@Dirkie, bedankt.
Door wie wordt je belazerd?[/quote]

Ik ben absoluut niet anti-UPC en hebt alles van hen, Standaard TV, digitale TV met de HD-DVR, uit gebreid zenderpakket, onbeperkt bellen Europa, snel internet en ben daar nog tevreden over ook! De Administratie en met name de Helpdesk is een heel ander verhaal, studentjes aan de telefoon die (tot voor kort , voor mij nu gratis) a €0.10 eurocent per minuut een zooitje onzin uitkramen waar je beroerd van word. Als iets extra geld kost (60 euro in dit geval)moet UPC dat gewoon plaatsen op de bestelpagina en niet achteraf, punt.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: UPC HDTV waarschuwing

Ongelezen bericht door trebelski »

Dit gebeurde mij met die geweldige helpdesk. Staat al maanden op chelloo.com
Gepost op: 29-dec-11, 09:55:58 »

Citaat
Verander

Kreeg deze ochtend een email binnen waarin ik werd gefeliciteerd met mijn nieuwe pakket, ik heb echter helemaal geen pakket besteld en ook niet nodig. Het gaat om het standaardpakket terwijl ik al een heel uitgebreid pakket met met Royaal HD DVR onbeperkt bellen enz. Dit pakket loopt alweer dik een jaar. Bellen en nu blijkt dat ik toen ik verleden week een nieuwe afstandsbediening heb besteld ( en niets meer) de medewerker me op 1 of andere manier voor dit standaardpakket heeft aangemeld, waarom weet ik niet en het in het opgenomen gesprek ( door mij) zegt noch hij of ik daar iets over. Krijg de geruststelling dat er niets aan de hand is en ik het pakket gewoon moet weigeren en mijn oude situatie gehandhaafd blijft, Niet Dus, ik draai me om en het blauwe beeld staat op 15 minuten wachten op installatie. Weer bellen en na doorverbonden te zijn met de techneuten blijkt alles weg!! Moest alles opnieuw opgeven en mag nu 24 uur wachten op iets wat al een jaar normaal werkte en waar ik ook dus voor betaal.De producten ben en blijf ik tevreden over maar de administratie is ( laat maar anders loop ik nog een ban op ook).
Het eindje van het liedje was dat alles twee maal opnieuw moest worden ingevoerd, de boel dagenlang niet werkte ( vooral lastig met de telefoon) en dat er nieuwe jaarcontracten kwamen waar weer een afkoopsom op zit. De klacht werd afgehandeld met een behoorlijk pakketkorting maar dat woog echt niet op tegen de overlast en dat alleen (kon ik ook nog aantonen want het gesprek was van beide zijde opgenomen)voor het bestellen van een afstandsbediening.
De producten zijn gewoon goed maar veranderen doe ik niets meer zolang het normaal werkt.

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC HDTV waarschuwing

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@Willem Veenstra

Kun je een mail sturen met daarin je postcode en huisnummer naar [email protected] met het onderwerp "Reactie Tros Radar forum" Dan zal ik contact met je opnemen hierover en uitleg geven over het aangeboden abonnement.

Alvast bedankt hiervoor.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: UPC HDTV waarschuwing

Ongelezen bericht door Wolter32 »

GELUL dit , het is gewoon de borg voor decoder en is heel normaal en krijg je terug als je opzegt. Hoop geblaad dus...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC HDTV waarschuwing

Ongelezen bericht door bprosman »

@Wolter32

Als UPC dan "Borg interactieve decoder" op zijn faktuur zet ipv : 'Eenmalige kosten Digitale TV Basis' , wordt alles een stuk duidelijker van :wink:

Gesloten