Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
liv2024
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 feb 2024 11:44

Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door liv2024 »

Ik kan al meer dan een maand geen programma's meer zien met NPO Start Plus. Dat gaat om het bekijken van programma's op een laptop. Niet op een smartphone of op een tv, maar gewoon op een laptop. De melding die ik krijg is "Oeps, er is iets misgegaan met de DRM". Ik bel al weken met NPO om dit op te lossen. Ik krijg voortdurend onzin antwoorden die niets oplossen. Ik moest allerlei updates uitvoeren, opnieuw opstarten en mijn IP-adres updaten bij MAXMIND.com. Het probleem wordt er niet mee opgelost.

De laatste medewerker die ik sprak was in ieder geval zo eerlijk om te zeggen dat het wel degelijk aan de vernieuwde NPO Start Plus app ligt. Zijn advies is wachten op de "grote update" die begin maart gaat plaatsvinden. Ik krijg daar verder geen bericht over en moet afwachten wanneer dat gaat gebeuren en of het gaat helpen.

Ik heb al vele malen mijn probleem via de website van <service.npo.nl> gemeld. Daar heb ik geen antwoorden op gekregen. Kennelijk regent het klachten daar en zijn er geen oplossingen. Niet alleen mensen zoals ik die helemaal niks meer kunnen zien, maar ook andere klachten over hoe NPO Start Plus verkeerd of niet functioneert sinds de vernieuwde NPO Start Plus in gebruik is genomen of functies die ineens verdwenen zijn.

Ik wil graag gewoon NPO Start Plus gebruiken op een laptop en kan dat al heel lang niet. Het lijkt me goed dat NPO START PLUS daar op aangesproken wordt.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50
Beste antwoord
Gekozen door liv2024

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

door ZeerPrivé » 05 mar 2024 19:12

Alsof technische problemen vanzelf opgelost worden als je de druk opvoert.....
Zeg ik dat? Maar wat je met massaal opzeggen wel kunt bereiken is dat ze wat harder gaan lopen. Ze willen concurreren met andere streamingdiensten (lukt niet echt), nou geen andere dienst haalt het in zijn hoofd om zo'n onaf product online te gooien. En waarom niet? Omdat abonnees dan massaal vertrekken.
Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door Methusalah »

En welke browser heb je? DRM issues kunnen inderdaad voorkomen omdat je systeem achter loopt of omdat je niche software gebruikt. Is je browser up to date? Je zit niet toevallig ook met Linux te klooien?

Omdat je maxmind noemt kan het zijn dat je IP verkeerd geregistreerd staat. Dit wijzigen kan een tijdje duren. Maar hierdoor kan het lijken dat je niet in Nederland zit en daarom een DRM (digital rights issue) hebt. Ik weet dit omdat ik letterlijk deze problemen heb behandeld in het verleden voor NPO gebruikers.

En wat jij onzin antwoorden noemt zijn gewoon de standaard vragen en opdrachten die je ALTIJD moet uitvoeren met dit soort problemen. Dus ik zou een toontje lager zingen. Omdat het gaat om een webpagina is de kans groter dat het aan jouw systeem ligt dan andersom want dan zou half Nederland er last van moeten hebben. En dan wachten ze echt niet tot volgende maand met een update.

Je zou ook even je laptop mee kunnen nemen naar een kennis en op zijn internet proberen. Dan kan je dat in ieder geval uitsluiten.
Laatst gewijzigd door Methusalah op 01 mar 2024 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Heb je internet van je eigen thuisnetwerk, of internet van een vreemd netwerk of internet via een mobiele internetverbinding ?
Via WiFi of Lan?

liv2024
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 feb 2024 11:44

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door liv2024 »

Thijs124 : Ik heb gewoon mijn eigen WiFi netwerk thuis. Ik kon voor de vernieuwde website van NPO Start Plus ook gewoon alles bekijken en ook als ik elders was inloggen en alle programma's bekijken.

Sinds de vernieuwde website zijn er alleen maar problemen. De antwoorden van NPO zijn steeds iets als "we zullen het meenemen bij het evalueren" (Hoe zo, ik heb deze problemen nu en waarom moet ik wachten op een evaluaring van jullie vernieuwde website?) tot "het ligt niet aan ons" in alle mogelijke varianten. Of klachten via de <service.npo.nl> waar je gewoon geen enkel antwoord krijgt. Je kan wel iets sturen, dan krijg je een klachtnummer per email en vervolgens geen respons meer..

liv2024
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 feb 2024 11:44

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door liv2024 »

Methuselah : Zie de waarderingen en klachten op Trustpilot. Dat is 1,1. Ik ben bepaald niet de enige, maar een van de velen in Nederland. Het is hoog tijd dat NPO Start Plus zich iets aan gaat trekken van de vele problemen die er zijn met de vernieuwde website.

Ik heb tig keer de standaardvragen mogen beantwoorden, maar nul keer een werkende oplossing gekregen.

Website Trustpilot:
https://nl.trustpilot.com/review/www.npostart.nl

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je hebt het over een app maar ik neem aan dat je gewoon de website gebruikt met Chrome op Windows 11? Net even geprobeerd, lijkt vlekkeloos te werken. Heb al eens alle ghosteries, addblockers en pi-holes van deze wereld even uitgezet om te controleren of dat het probleem niet veroorzaakt?

liv2024
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 feb 2024 11:44

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door liv2024 »

DeZevendeHenk : Bij mij werkt het niet. Ik heb zo ongeveer alles al geprobeerd en gedaan. Ik heb geen Windows, maar MacBook. En ik ben er al lang mee bezig. Er zijn gewoon problemen met de vernieuwde website. Niet voor jou, maar wel bij veel anderen (zie onder andere Trustpilot), waaronder ik. Voordat de website werd vernieuwd waren deze problemen er niet

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door rwolters »

Welke MacBook, welke macOS versie, welke browser en versie gebruik je?

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door Methusalah »

liv2024 schreef:
01 mar 2024 14:20
Methuselah : Zie de waarderingen en klachten op Trustpilot. Dat is 1,1. Ik ben bepaald niet de enige, maar een van de velen in Nederland. Het is hoog tijd dat NPO Start Plus zich iets aan gaat trekken van de vele problemen die er zijn met de vernieuwde website.

Ik heb tig keer de standaardvragen mogen beantwoorden, maar nul keer een werkende oplossing gekregen.

Website Trustpilot:
https://nl.trustpilot.com/review/www.npostart.nl
Ze hebben half Nederland als gebruiker. Het is onmogelijk dat er geen klachten zijn. En ja, de app is ruk. Maar de website is een ander verhaal. En ik heb dit voor mijn werk gedaan.

Maar als je dat niet wil aannemen, waarom open je dan een topic ;)

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

liv2024 schreef:
01 mar 2024 14:20
Methuselah : Zie de waarderingen en klachten op Trustpilot. Dat is 1,1. Ik ben bepaald niet de enige, maar een van de velen in Nederland. Het is hoog tijd dat NPO Start Plus zich iets aan gaat trekken van de vele problemen die er zijn met de vernieuwde website.

Ik heb tig keer de standaardvragen mogen beantwoorden, maar nul keer een werkende oplossing gekregen.

Website Trustpilot:
https://nl.trustpilot.com/review/www.npostart.nl
Als jij en enkele honderdduizenden andere Plus abonnees hun abonnement opzeggen, zal er zeker sneller naar een oplossing gezocht gaan worden. Maar ja, mensen klagen alleen en gaan ondertussen gewoon door met betalen van een abo waar ze niets aan hebben.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als er honderdduizenden hun abonnement opzeggen wordt er zeker niet sneller naar een oplossing gezocht. Dan zullen de uitgaven voor vooral het dure technisch gedeelte flink teruggeschroefd worden.

liv2024
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 feb 2024 11:44

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door liv2024 »

Nog een slechte review voor de vernieuwde NPO Start Plus. Ook 1 ster.
Ik kan nog steeds geen enkel programma zien op mijn laptop. NPO Start Plus wil het niet oplossen.

https://www.appwereld.nl/app/npo/323998316/reviews/

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door rwolters »

ZeerPrivé schreef:
01 mar 2024 21:12
liv2024 schreef:
01 mar 2024 14:20
Methuselah : Zie de waarderingen en klachten op Trustpilot. Dat is 1,1. Ik ben bepaald niet de enige, maar een van de velen in Nederland. Het is hoog tijd dat NPO Start Plus zich iets aan gaat trekken van de vele problemen die er zijn met de vernieuwde website.

Ik heb tig keer de standaardvragen mogen beantwoorden, maar nul keer een werkende oplossing gekregen.

Website Trustpilot:
https://nl.trustpilot.com/review/www.npostart.nl
Als jij en enkele honderdduizenden andere Plus abonnees hun abonnement opzeggen, zal er zeker sneller naar een oplossing gezocht gaan worden. Maar ja, mensen klagen alleen en gaan ondertussen gewoon door met betalen van een abo waar ze niets aan hebben.
Alsof technische problemen vanzelf opgelost worden als je de druk opvoert..... De systemen die een omroep als NPO gebruikt zijn behoorlijk complex en komen van verschillende leveranciers. Als in 1 van de systemen een probleem zit is het niet een kwestie van "even een bugfix laden" en door. Dan moet je uitgebreide interoperability tests doen met alle systemen en met een beetje pech loop je dan tegen problemen aan tussen verschillende systemen waardoor een andere levernancier ook iets moet aanpassen. Dan heb je ook nog te maken met dat al die leveranciers niet alleen aan NPO leveren maar de meesten aan omroepen in de hele wereld waardoor ze voordat er een nieuwe softwarerelease beschikbaar komt eerst intern heel veel getest moet worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Alsof technische problemen vanzelf opgelost worden als je de druk opvoert.....
Zeg ik dat? Maar wat je met massaal opzeggen wel kunt bereiken is dat ze wat harder gaan lopen. Ze willen concurreren met andere streamingdiensten (lukt niet echt), nou geen andere dienst haalt het in zijn hoofd om zo'n onaf product online te gooien. En waarom niet? Omdat abonnees dan massaal vertrekken.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door Methusalah »

ZeerPrivé schreef:
05 mar 2024 19:12
Alsof technische problemen vanzelf opgelost worden als je de druk opvoert.....
Zeg ik dat? Maar wat je met massaal opzeggen wel kunt bereiken is dat ze wat harder gaan lopen. Ze willen concurreren met andere streamingdiensten (lukt niet echt), nou geen andere dienst haalt het in zijn hoofd om zo'n onaf product online te gooien. En waarom niet? Omdat abonnees dan massaal vertrekken.
Leuk idee maar je moet wel realistisch blijven. Massaal opzeggen is namelijk wat anders dan iets in eerste instantie niet kopen. Opzeggen vereist meer moeite en je onderschat voor hoeveel mensen het die moeite niet waard is. En dit vereist ook dat al die mensen het zelfde probleem hebben en dus de zelfde motivatie. En dat is dus niet het geval, in ieder geval niet met aantallen die indruk gaan maken.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
05 mar 2024 19:12
Alsof technische problemen vanzelf opgelost worden als je de druk opvoert.....
Zeg ik dat? Maar wat je met massaal opzeggen wel kunt bereiken is dat ze wat harder gaan lopen. Ze willen concurreren met andere streamingdiensten (lukt niet echt), nou geen andere dienst haalt het in zijn hoofd om zo'n onaf product online te gooien. En waarom niet? Omdat abonnees dan massaal vertrekken.
Welkom op het Radar-forum dan maar. Werkt ook nog steeds niet naar behoren. :D

liv2024
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 feb 2024 11:44

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door liv2024 »

@Methusalah : Dat zegt toch al alles. Fijn bedrijf, die NPO, als ze zo denken over de door hun zelf gecreëerde problemen en hun verantwoordelijkheid tegenover hun betalende klanten.

Hoe kan dan wel de druk worden opgevoerd bij NPO Start Plus om de problemen aan te pakken en de betalende klanten te compenseren voor dat hun website/app gewoon niet functioneert?

Zit er nog iemand bij NPO Start Plus die zich dat wel aantrekt? Ook die extreem lage scores bij Trustpilot en AppWereld? En al die klanten die het niet functioneren van de website melden via de telefoon of hun service.npo.nl, die gewoon GEEN antwoord krijgen??

liv2024
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 feb 2024 11:44

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door liv2024 »

Even een kleine greep van de laatste paar dagen aan klachten op Appwereld. Trustpilot is net zo erg. En zij kunnen dan nog wel iets zien. Ik kan helemaal geen programma's meer zien en NPO Start Plus wil het niet oplossen.

Waardeloze nieuwe app
Niet gebruiksvriendelijk, helemaal niet intuïtief, het toppunt van een minimal viable product. Waarom is dit live gegaan? Alle functionaliteiten zijn compleet uitgekleed, zelfs goed bijhouden van wat je gekeken hebt werkt niet (meer). Heeft niks meer weg van een goed streaming platform en de frustraties bij gebruik worden met de tijd alleen maar erger.
door Ik *******02/03/2024

Werkt niet
We hebben een npo plus abonnement. Maar heel af en toe werkt de app. Dus eigenlijk een abonnement op ergernis.
Helemaal sinds de vernieuwing.
En helaas nergens vindbaar of bereikbaar om te dingen op te lossen.
door Who*****02/03/2024

Na vanaf begin december geen goed werkende tvOS app meer te hebben nu ook de Airplay-optie uit de iOS-versie zien verdwijnen. Via de NPO servicepagina weliswaar de abonnementskosten teruggekregen, maar het is krankjorum dat deze halve bètarelease als publieksversie in omloop is gebracht. Schande NPO!
door Ruu*02/03/2024

Wat een slechte app
Wat een hoop fouten ! Serie loopt niet door als de aflevering is afgelopen Ondertiteling veel te klein Onoverzichtelijk
door Xwj****02/03/2024

Achteruit gegaan
Kan dit gefixt worden? Je kunt geen programma’s meer opslaan wat ik voorheen wel had. Hij onthoud niet waar je gebleven bent. Gaat niet automatisch door naar de volgende aflevering .. ik betaal voor npo plus maar hoop wel dat dit snel opgelost word want zie nu geen verschil meer..
door Oud*******02/03/2024

0 sterren kan helaas niet
Sinds de update van de app, snap ik niet wie die update heeft goedgekeurd. Geen mogelijkheid favorieten op te slaan, kijk geschiedenis is niet compleet, navigeren werkt slecht. Graag terug naar vorige versie…
door 19 *****01/03/2024

Slechte app
De vorige versie was een stuk beter. Met een hoop bombarie deze versie gelanceerd, maar wat een flop! Ik moet iedere keer opnieuw opstarten en eenmaal ingelogd, lijkt de app niet te weten dat ik betaal voor de plus versie en wil de aflevering of film niet starten, moet meerdere keren proberen voor het wel lukt.
Er is geen favorietenlijst en dat wat je gezien hebt, of waar je mee bezig was, klopt niet, er ontbreken dingen.
Dit is echt waardeloos NPO!
door Jip****01/03/2024

https://www.appwereld.nl/app/npo/323998316/reviews/

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door Methusalah »

Cool en je toont aan dat je statistiek niet goed begrijpt. Hoeveel gebruikers hebben ze?

Daarnaast gaatln die meldingen over de app waarvan ik zal zei dat deze ruk was. Dat komt omdat ze besloten hebben zelf een nieuwe app te schrijven.

Topic gaat over de browser dus leuk geprobeerd.

liv2024
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 feb 2024 11:44

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door liv2024 »

@Methusaleh. De vraag was dit: "Hoe kan dan wel de druk worden opgevoerd bij NPO Start Plus om de problemen aan te pakken en de betalende klanten te compenseren voor dat hun website/app gewoon niet functioneert?"

Wie heeft daar een goed antwoord op..?

Plaats reactie