LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ErikHe
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2020 14:56

Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door ErikHe »

Enkele jaren geleden heb ik via hun website een abonnement op Videoland afgesloten. In juni 2019 ben ik voor TV, Internet en Bellen van Ziggo overgestapt naar KPN. Bij de aanmelding bij KPN kon ik aangeven of ik tevens een abonnement op Videoland wilde hebben. Aangezien ik dat al had en ook wilde behouden heb ik het betreffende hokje aangevinkt.

Bij een controle van mijn bankrekening en facturen kwam ik er in mei 2020 achter dat het abonnementsgeld voor Videoland ad € 8,99 niet alleen via mijn maandelijkse factuur door KPN werd geïnd maar tevens ook nog steeds maandelijks rechtstreeks door Videoland van mijn bankrekening werd afgeschreven. Met andere woorden: ik betaalde al sinds juni 2019, dus 11 maanden lang tweemaal voor een en hetzelfde product.

Nog diezelfde dag nam ik hierover telefonisch contact op met de klantenservice van Videoland. Ik kreeg ik een vriendelijke medewerkster aan de lijn die mij vertelde dat een rechtstreeks bij Videoland afgesloten abonnement en een via KPN afgesloten abonnement voor Videoland twee totaal verschillende zaken zijn.

Ik gaf haar aan dat dit voor Videoland misschien heel vanzelfsprekend is maar dat men er natuurlijk niet zomaar vanuit kan gaan dat dit voor mij als klant al even vanzelfsprekend is. Temeer omdat ik bij het aangaan van een abonnement (rechtstreeks of via KPN) hier op geen enkele wijze op gewezen ben. Het is altijd mijn bedoeling geweest om slechts één abonnement op Videoland te hebben en om daar natuurlijk ook maar eenmaal voor te betalen. Zoals Videoland wellicht kan nakijken heb ik altijd ook maar via één en hetzelfde abonnement van Videoland gebruik gemaakt.

Toen ik dit aan de medewerkster van de klantenservice uitlegde verzocht zij mij om via kopieën van mijn eerste en laatste KPN-factuur aan te tonen dat mijn Videoland abonnement al sinds juni 2019 via KPN liep. De betreffende facturen heb ik nog diezelfde dag aan haar gemaild. Ook heb ik aan haar desgevraagd het svod-nummer van de automatische afschrijving door Videoland doorgegeven. Op 9 mei jl. heb ik dit nummer op verzoek van een andere medewerkster van de klantenservice nogmaals per email aan Videoland doorgegeven.

Na heel veel heen en weer gemail met steeds weer andere medewerkers van Videoland heb ik uiteindelijk “uit coulance” het teveel betaalde abonnementsgeld over vier maanden terug ontvangen. Tot dusver weigert Videoland het resterende teveel betaalde abonnementsgeld (7 x € 8,99 = € 62,93) aan mij terug te betalen. Hierbij verwijzen ze keer op keer naar hun Algemene Voorwaarden maar op de inmiddels al vele malen door mij gestelde vraag waar een en ander dan wel staat in deze voorwaarden heb ik tot op heden nog nooit een antwoord gekregen. Dat is ook niet zo vreemd want in die voorwaarden wordt met geen woord gerept over verschillende soorten abonnementen. In hun laatste e-mail d.d. 12 juni jl. heeft Videoland mij te verstaan gegeven “dat vragen en/of opmerkingen over deze kwestie niet meer behandeld zullen worden gezien hier al veelvuldig contact over is geweest.”

Al met al het scenario van een slechte B-film en een wel erg onbehoorlijke handelwijze van Videoland. En dus de reden voor mij om ook het resterende abonnement op Videoland op te willen zeggen want met een bedrijf dat zich zo bot opstelt wil ik natuurlijk niets meer te maken hebben. Of is Videoland flink genoeg om alsnog met een echte nette oplossing te komen?

Lady1234
Berichten: 27201
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt toch zelf de fout gemaakt? Niet Videoland. Dat u pas na een jaar uw bankrekening controleert, valt Videoland niet te verwijten.wees blij dat u nog vier maanden hebt teruggehad.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik vraag me af of beide accounts op de zelfde NAW gegevens staat.
Dan is het wel vreemd dat er bij VL in het geheel geen idee is dat er twee accounts op één naam en hetzelfde adres staat.

ZeerPrivé
Berichten: 5518
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

hebra98 schreef:
29 aug 2020 12:08
Ik vraag me af of beide accounts op de zelfde NAW gegevens staat.
Dan is het wel vreemd dat er bij VL in het geheel geen idee is dat er twee accounts op één naam en hetzelfde adres staat.

Dat is helemaal niet vreemd, want het is niet de verantwoordelijkheid van Videoland om dat te checken. of daar wat mee te doen. TS heeft zelf steken laten vallen.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 29 aug 2020 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
29 aug 2020 12:08
Ik vraag me af of beide accounts op de zelfde NAW gegevens staat.
Dan is het wel vreemd dat er bij VL in het geheel geen idee is dat er twee accounts op één naam en hetzelfde adres staat.
Zo vreemd is dat niet. Afschrijvingen van automatisch, en in bulk, dus de mensen binnen Videoland zullen dit niet snel ontdekken. En het systeem controleert het blijkbaar ook niet.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door hebra98 »

ZeerPrivé schreef:
29 aug 2020 12:14
hebra98 schreef:
29 aug 2020 12:08
Ik vraag me af of beide accounts op de zelfde NAW gegevens staat.
Dan is het wel vreemd dat er bij VL in het geheel geen idee is dat er twee accounts op één naam en hetzelfde adres staat.

Dat is helemaal niet vreemd, want het is niet de verantwoordelijkheid van Videoland om dat te checken. TS heeft zelf steken laten vallen.
>>
Dat klopt, maar kan de verwarring wel begrijpen.
Als je overstapt dat je aangeeft dat je wel je abonnement van VL wil meenemen.
Wellicht was de omschrijving onduidelijk dat je hem niet mee nam, maar als onderdeel nam bij je nieuwe provider.
Is nog na te gaan welke beschrijving stond bij dat vinkje?
Want wellicht heeft de nieuwe provider vergeten door te geven dat het pakket VL nu via hun zou lopen?

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
29 aug 2020 12:17
Als je overstapt dat je aangeeft dat je wel je abonnement van VL wil meenemen.
Wellicht was de omschrijving onduidelijk dat je hem niet mee nam, maar als onderdeel nam bij je nieuwe provider.
Is nog na te gaan welke beschrijving stond bij dat vinkje?
Want wellicht heeft de nieuwe provider vergeten door te geven dat het pakket VL nu via hun zou lopen?
Nergens in de openingspost staat dat TS KPN op de hoogte heeft gesteld dat hij al een abonnement op Videoland had.
ErikHe schreef:
29 aug 2020 03:49
Enkele jaren geleden heb ik via hun website een abonnement op Videoland afgesloten. In juni 2019 ben ik voor TV, Internet en Bellen van Ziggo overgestapt naar KPN. Bij de aanmelding bij KPN kon ik aangeven of ik tevens een abonnement op Videoland wilde hebben. Aangezien ik dat al had en ook wilde behouden heb ik het betreffende hokje aangevinkt.

Is het zuur dat TS dubbel betaald heeft? Ja. Maar noch Videoland noch KPN valt hierin veel te verwijten.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door hebra98 »

ErikHe schreef:
29 aug 2020 03:49
Enkele jaren geleden heb ik via hun website een abonnement op Videoland afgesloten. In juni 2019 ben ik voor TV, Internet en Bellen van Ziggo overgestapt naar KPN. Bij de aanmelding bij KPN kon ik aangeven of ik tevens een abonnement op Videoland wilde hebben. Aangezien ik dat al had en ook wilde behouden heb ik het betreffende hokje aangevinkt.

.....................
>>
Er staat dat het een aandachtspunt was bij de opgave voor het nieuwe KPN abonnement.
Dus, wat daar bij het vinkje staat kan wel eens belangrijk zijn om uit te vinden OF het wellicht fout is gegaan bij KPN.
(wat me ook niet zou verbazen, eerlijk gezegd)

NeoDutchio
Berichten: 12347
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent zelf de overeenkomst met VL aangegaan en later opnieuw via KPN. Als er niets opgezegd wordt blijft alles doorlopen. Dat geldt voor deze overeenkomst, maar ook voor elke andere. Daar is niemand anders verantwoordelijk voor dan u.

Erthanax
Berichten: 9734
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Erthanax »

De topictitel is niet in overeenstemming met de inhoud van het openingsbericht, volgens mij.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door tttlocke »

hebra98 schreef:
29 aug 2020 12:17
Als je overstapt dat je aangeeft dat je wel je abonnement van VL wil meenemen.
hebra98 schreef:
29 aug 2020 12:36
Dus, wat daar bij het vinkje staat kan wel eens belangrijk zijn om uit te vinden OF het wellicht fout is gegaan bij KPN.
(wat me ook niet zou verbazen, eerlijk gezegd)
Dus u suggereert dat er een aan te vinken hokje zou hebben kunnen staan met als bijbehorende tekst iets als: 'u heeft al een abonnement bij Videoland en wilt dat graag behouden', terwijl het hokje om nieuwe abonnees voor Videoland te werven ontbreekt?

Vind u dat niet erg ver gezocht?

(nog los van het feit wat de betekenis of toegevoegde waarde is van het 'meenemen' van een abonnement').

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door hebra98 »

tttlocke schreef:
29 aug 2020 14:42
hebra98 schreef:
29 aug 2020 12:17
Als je overstapt dat je aangeeft dat je wel je abonnement van VL wil meenemen.
hebra98 schreef:
29 aug 2020 12:36
Dus, wat daar bij het vinkje staat kan wel eens belangrijk zijn om uit te vinden OF het wellicht fout is gegaan bij KPN.
(wat me ook niet zou verbazen, eerlijk gezegd)
Dus u suggereert dat er een aan te vinken hokje zou hebben kunnen staan met als bijbehorende tekst iets als: 'u heeft al een abonnement bij Videoland en wilt dat graag behouden', terwijl het hokje om nieuwe abonnees voor Videoland te werven ontbreekt?

Vind u dat niet erg ver gezocht?

(nog los van het feit wat de betekenis of toegevoegde waarde is van het 'meenemen' van een abonnement').
>>
Nog niemand, behalve wellicht TS, weet wat daar heeft gestaan.
Maar het kan natuurlijk MOGELIJK zijn dat ze vanuit KPN het als aanbod doen dat je ook je lopende diensten kunt meenemen in je pakket en het kan zelfs meegenomen zijn als motivatie pakket korting.
Maar, zoals ik ook al aangaf... dat hangt af van de tekst bij het vinkje of de uitleg die er dan achter een "i" icoontje staat.
Als je daar gewoon het pakket erbij neemt, is het TS die dit verkeerd heeft "besteld"

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Even snel op KPN gekeken en bij spotify staat:
Heb je al Spotify?

Heb je een gratis Spotify-account? En wil je Spotify Premium? Geen probleem. Met de activatiecode kun je jouw account makkelijk omzetten naar Spotify Premium.
Soort gelijk is dus niet ondenkbaar maar zie niet zo snel VL.

Lady1234
Berichten: 27201
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is nogal logisch dat dat daar staat. Gewoon Spotify is gratis.

Maar Videoland dus niet.

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door 16again »

hebra98 schreef:
29 aug 2020 12:08
Ik vraag me af of beide accounts op de zelfde NAW gegevens staat.
Dan is het wel vreemd dat er bij VL in het geheel geen idee is dat er twee accounts op één naam en hetzelfde adres staat.
VL ziet dat amper: VL stuurt immers geen 2 rekeningen
1 rekening gaat naar TS, de ander loopt via KPN

alfatrion
Berichten: 21929
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door alfatrion »

ErikHe schreef:
29 aug 2020 03:49
Enkele jaren geleden heb ik via hun website een abonnement op Videoland afgesloten. In juni 2019 ben ik voor TV, Internet en Bellen van Ziggo overgestapt naar KPN. Bij de aanmelding bij KPN kon ik aangeven of ik tevens een abonnement op Videoland wilde hebben. Aangezien ik dat al had en ook wilde behouden heb ik het betreffende hokje aangevinkt.
Je hebt dus twee overeenkomsten gesloten die recht geven op gebruik van Videoland en de plicht geven om daar voor te betalen. Heb je het oude abonnement ook opgezegd?

witte angora
Berichten: 30910
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, over 2020 heb je je dubbele abonnementsgeld terug gehad, maar over 2019 niet? Dat boekjaar is inmiddels afgesloten. Ik snap wel dat ze niet van plan zijn om voor één klant die zelf een fout (eigenlijk twee) heeft gemaakt niet de hele boel overhoop willen gooien.

Dat je niet goed begreep of je dat hokje wel of niet aan moest vinken kan ik me indenken; ik zou zelf waarschijnlijk ook even met de ogen knipperen wat ik er nou mee aan moest. Uiteraard is het handiger en overzichtelijker als alles in één hand is, en ik zou misschien ook denken dat het allemaal vanzelf goed zou moeten komen omdat twee abonnementen voor hetzelfde op één adres niet logisch is. Toch kan het heel goed dat het twee totaal verschillende dingen zijn, in die zin dat de klantadministratie van KPN een andere is dan die van Videoland. Dat degene die de knop van de doorgifte omdraait niet verder kijkt als: 'o een aanmelding, maar hij staat al aan'... ik weet niet wie dat te verwijten is.

Wat handig was geweest is door anderen al voldoende uitgelegd. Ik denk zelf dat hier niets meer aan te doen is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Helemaal eens met de laatste twee posts.

Ik denk alleen wel dat KPN bij deze aanbieding eenvoudig het gevaar kan ondervangen door bij de aanbieding iets te plaatsen als:
Heeft u al een Videoland abonnement, zeg deze dan wel op als u videoland bij dit pakket neemt.
En dat natuurlijk bij elke pakket toevoeging.

NeoDutchio
Berichten: 12347
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
30 aug 2020 08:59
Helemaal eens met de laatste twee posts.

Ik denk alleen wel dat KPN bij deze aanbieding eenvoudig het gevaar kan ondervangen door bij de aanbieding iets te plaatsen als:
Heeft u al een Videoland abonnement, zeg deze dan wel op als u videoland bij dit pakket neemt.
En dat natuurlijk bij elke pakket toevoeging.
In dat geval zou je overal moeten gaan waarschuwen:
Hebt u al een autoverzekering, vergeet deze dan niet op te zeggen.
Weet u zeker dat de bananen op zijn nu u nieuwe koopt?
U gaat een nieuw huis huren, vergeet u niet de huur van uw oude huis op te zeggen.

Moet de consument, die zo hard roept om vrij te zijn, nu echt het handje vastgehouden gaan worden?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door hebra98 »

NeoDutchio schreef:
30 aug 2020 09:21
hebra98 schreef:
30 aug 2020 08:59
Helemaal eens met de laatste twee posts.

Ik denk alleen wel dat KPN bij deze aanbieding eenvoudig het gevaar kan ondervangen door bij de aanbieding iets te plaatsen als:
Heeft u al een Videoland abonnement, zeg deze dan wel op als u videoland bij dit pakket neemt.
En dat natuurlijk bij elke pakket toevoeging.
In dat geval zou je overal moeten gaan waarschuwen:
Hebt u al een autoverzekering, vergeet deze dan niet op te zeggen.
Weet u zeker dat de bananen op zijn nu u nieuwe koopt?
U gaat een nieuw huis huren, vergeet u niet de huur van uw oude huis op te zeggen.

Moet de consument, die zo hard roept om vrij te zijn, nu echt het handje vastgehouden gaan worden?
>>
Als je goed leest, staat er duidelijk KAN!!
En op deze manier kan je alles in het belachelijke trekken maar zoals in eerdere posts duidelijk mag zijn geworden is een misverstand in dit geval wel begrijpelijk. (voor meeste, maar blijkbaar niet voor iedereen)

Gesloten