Wil Ziggo af van DVB-C?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Tjalling1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2024 19:16

Wil Ziggo af van DVB-C?

Ongelezen bericht door Tjalling1978 »

Opvallend: Ziggo benadert klanten actief om hun internetsnelheid te verlagen, geheel tegen de trend in om mensen juist een steeds duurder abonnement aan te smeren.

Als je kijkt naar wat het aanbod inhoudt zie je dat je een nieuw TV kastje krijgt als je ingaat op het aanbod: de Mediabox Next Mini. Het verschil met het oude kastje is dat die Next Mini gebruik maakt van IPTV in plaats van DVB-C.
U vraagt zich af wat dat TV kastje met je internetsnelheid te maken heeft? Het antwoord is "geen bal". Waarom moet er dan toch een nieuw TV kastje komen terwijl de oude het nog prima doet?

Wil Ziggo graag dat klanten overstappen van privacyvriendelijk DVB-C naar privacyonvriendelijk IPTV? Zelfs zo graag dat ze met een smoes een goedkoper internetabonnement aanbieden om dat voor elkaar te krijgen?
Bijlagen
Screenshot 2024-05-02 192015.png
(129.68 KiB) Nog niet gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

lordi
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Wil Ziggo af van DVB-C?

Ongelezen bericht door lordi »

Persoonlijk denk ik dat het niets te maken heeft met dat Ziggo van DVB-C af wil maar dat ze graag willen dat mensen een Mediabox nemen. Waarom? Omdat ze daar extra diensten op kunnen leveren zoals opname mogelijkheden en streaming apps zoals HBO, Disney+ etc waar ze extra geld voor kunnen vragen.

En dat ze een goedkoper internetabonnement aanbieden zal meer te maken hebben met het feit dat ze het afgelopen kwartaal ruim 34.000 klanten hebben verloren. Voor veel mensen zal de internetnet snelheid niet veel uitmaken maar is de kans groter dat ze blijven als ze maandelijks minder betalen.

rwolters
Berichten: 1612
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Wil Ziggo af van DVB-C?

Ongelezen bericht door rwolters »

Het aantal DVD-C gebruikers is altijd erg laag geweest t.o.v. het aantal gebruikers met een setopbox maar het vereist wel een extra stuk infrastructuur.

En de Next Mini sluit beter aan bij wat de meeste mensen tegenwoordig willen hebben. Met de voorgangers moest je nog een goede coaxkabel door je huis aanleggen. De Next Mini werkt gewoon goed met wifi en nog beter met cat5/6. Je kunt je televisie dan overal neerzetten zonder dat je vast zit aan de coax-aansluiting.

Ron5300
Berichten: 297
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Wil Ziggo af van DVB-C?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

DVB-C is een signaal standaard voor tv's/oudere mediaboxen ontvangst maar de mogelijkheden zijn beperkt.
Tv kijken middels de internetverbinding IPTV biedt veel meer mogelijkheden voor de kijker.
Ziggo bied die mogelijk om middels internet tv te kijken ook aan door een bijpassende ontvanger mee te leveren en het is aan u want het aanbod is vrijblijvend.
Een andere ontvanger is altijd even wennen maar dat duurt niet zo lang want bij de ontvanger wordt ook een afstandsbediening geleverd.
Wat bedoelt u eigenlijk met privacy vriendelijk dat uw kijkgedrag gevolgd kan worden of gebruiksgemak?

stephanverrips
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2024 11:55

Re: Wil Ziggo af van DVB-C?

Ongelezen bericht door stephanverrips »

DVB-C is wat anders dan IPTV. IPTV loopt via een internetverbinding, terwijl DVB-C via de coax loopt. En daar zit het probleem denk ik. Ik denk dat ziggo van de coax af wilt. Echter DVB-C kun je aanschaffen zonder internet abonnement, terwijl je er met IPTV niet zonder een internet abonnement kan. Dat zijn de verschillen. Verder kun je met IPTV veel meer, maar dat loopt dan wel via Internet !

NL-Toontje
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 okt 2017 11:30

Re: Wil Ziggo af van DVB-C?

Ongelezen bericht door NL-Toontje »

stephanverrips schreef:
03 mei 2024 14:37
DVB-C is wat anders dan IPTV. IPTV loopt via een internetverbinding, terwijl DVB-C via de coax loopt. En daar zit het probleem denk ik. Ik denk dat ziggo van de coax af wilt. Echter DVB-C kun je aanschaffen zonder internet abonnement, terwijl je er met IPTV niet zonder een internet abonnement kan. Dat zijn de verschillen. Verder kun je met IPTV veel meer, maar dat loopt dan wel via Internet !
Ziggo heeft geen andere keuze dan de coax, dus daar willen ze niet van af hoor.
Zelf denk ik dat ze uiteindelijk van DVB-C af willen om zo alle frequentieruimte vrij te maken voor internettoegang tegen een hogere snelheid (dezelfde reden als waarvoor de analoge TV- en radiozenders al verdwenen zijn)

Ziggo heeft door dat steeds meer klanten alleen nog maar (snelle) internettoegang wensen en geen TV- en telefoonabonnement meer afsluiten.
Al die bandbreedte die nu beschikbaar is voor DVB-C wordt door steeds minder mensen gebruikt. Dan dus beter uitfaseren en alleen nog internettoegang aanbieden (en voor wie ook nog TV wil kijken is er dan IPTV).

Tjalling1978 schreef:
02 mei 2024 19:37
Wil Ziggo graag dat klanten overstappen van privacyvriendelijk DVB-C naar privacyonvriendelijk IPTV?
Jij denkt dat Ziggo niet weet wat jij kijkt via DVB-C?

ZeerPrivé
Berichten: 5541
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wil Ziggo af van DVB-C?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

U vraagt zich af wat dat TV kastje met je internetsnelheid te maken heeft? Het antwoord is "geen bal". Waarom moet er dan toch een nieuw TV kastje komen terwijl de oude het nog prima doet?

Ik vraag me af welke mediabox je nu gebruikt. Als dat nog de Mediabox Xl (vroeger Horizonbox) is, daar willen ze inderdaad vanaf omdat hij sterk verouderd is. Maar jij zou, alleen al vanwege het hoge stroomverbruik, daar ook vanaf moeten willen.

Onkruid71
Berichten: 2755
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Wil Ziggo af van DVB-C?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

De gewone next heeft ook nog coax nodig.

ZeerPrivé
Berichten: 5541
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wil Ziggo af van DVB-C?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
03 mei 2024 18:00
De gewone next heeft ook nog coax nodig.
Ja, weet ik.

taxikemperman
Berichten: 633
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Wil Ziggo af van DVB-C?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

In beide gevallen weten ze toch wel welke sexkanalen u bekijkt

peter17111962
Berichten: 594
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Wil Ziggo af van DVB-C?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

NL-Toontje schreef:
03 mei 2024 16:58
stephanverrips schreef:
03 mei 2024 14:37
DVB-C is wat anders dan IPTV. IPTV loopt via een internetverbinding, terwijl DVB-C via de coax loopt. En daar zit het probleem denk ik. Ik denk dat ziggo van de coax af wilt. Echter DVB-C kun je aanschaffen zonder internet abonnement, terwijl je er met IPTV niet zonder een internet abonnement kan. Dat zijn de verschillen. Verder kun je met IPTV veel meer, maar dat loopt dan wel via Internet !
Ziggo heeft geen andere keuze dan de coax, dus daar willen ze niet van af hoor.
Zelf denk ik dat ze uiteindelijk van DVB-C af willen om zo alle frequentieruimte vrij te maken voor internettoegang tegen een hogere snelheid (dezelfde reden als waarvoor de analoge TV- en radiozenders al verdwenen zijn)

Ziggo heeft door dat steeds meer klanten alleen nog maar (snelle) internettoegang wensen en geen TV- en telefoonabonnement meer afsluiten.
Al die bandbreedte die nu beschikbaar is voor DVB-C wordt door steeds minder mensen gebruikt. Dan dus beter uitfaseren en alleen nog internettoegang aanbieden (en voor wie ook nog TV wil kijken is er dan IPTV).

Tjalling1978 schreef:
02 mei 2024 19:37
Wil Ziggo graag dat klanten overstappen van privacyvriendelijk DVB-C naar privacyonvriendelijk IPTV?
Jij denkt dat Ziggo niet weet wat jij kijkt via DVB-C?
Ik denk niet dat Ziggo coax gaat afschaffen. Er zijn genoeg mensen zonder internet en deze mensen
willen ook gewoon TV kunnen blijven kijken zonder ook een verplicht internet abonnement erbij te
moeten nemen om alleen maar tv te kunnen kijken. Ook zijn er veel verpleeghuizen waar op iedere
kamer alleen maar een Ziggo coax aansluiting ligt en verder niets. Stoppen met Coax zou dus willen
zeggen geen tv meer.

Plaats reactie