LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Benjaman
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2016 08:41

Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door Benjaman »

Gister heb ik een tenenkrommende brief van Ziggo gehad waarbij er eenzijdig een prijsverhoging wordt doorgevoerd van 13,19 naar 18,70. Dat is meer dan 40% verhoging. En dat gaat al over iets meer dan 1 maand in. En dit is hoe ze dat brengen (in het blauw mijn commentaar):

"Het is wel zo eerlijk: ál onze klanten betalen hetzelfde tarief voor hun tv-abonnement [klinkt nog redelijk, kom maar op] . Waar ze ook in Nederland wonen. Daarom hebben w ook met uw gemeente afgesproken het landelijke tarief door te voeren [OK, fijn] . Dat bekekent voor u dat u iets meer gaat betalen [uuuuh waarom? Ik heb die afspraak niet gemaakt. En het lijkt me logischer dat het juist goedkoper wordt als je goede afspraken maakt] . We begrijpen dat u daar niet op zit te wachten, [klopt] . maar eerlijk is eerlijk [Ik denk dat [Persoonsgegevens verwijderd], directeur klantenservice bedoeld: "maar we doen het toch, zonder overleg want we willen meer aan je verdienen".] ."

Ziggo laat mij meer betalen voor een regeling die er voor zorgt dat er minder administratieve rompslomp is. Dat is vreemd en dat vindt [Persoonsgegevens verwijderd] 'eerlijk is eerlijk'. Eerlijk zou zijn dat Ziggo het komende jaar de extra kosten betaald, zodat de huidige klanten ruimer de tijd hebben om over te stappen naar echt eerlijke aanbieder.

En als ik Ruben Uppelschoten een tip mag geven; verander het woord ' klantenservice' naar klantenvoorlichting. Er wordt zeker in dit geval geen service geleverd door Ziggo. En geef in de brief duidelijker aan dat het om een eenzijdige prijsverhoging gaat, want door deze gebakken lucht prikt iedereen zo heen.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 feb 2016 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door Brahms »

Dit verhogen loopt al een tijdje. Alles wordt aangepast aan het hoogste tarief in Nederland.

https://community.ziggo.nl/televisiekij ... eente-2543

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door langste adem »

Heb ik nog meteen een leuze voor hun nieuwe afdeling klantenvoorlichting :):

"Bijna iedereen heeft een tv-abonnement, waar men ook in Nederland woont. Al die mensen betaalden voorheen een bedrag die kostendekkend was met waarschijnlijk nog wat marge erin voor wat winst voor de provider. Maar wij van ziggo zijn na fusies nu uw provider en wij willen niet teveel rompslomp met verschillende tarieven. De meest praktische oplossing voor ons is om een drastische prijsverhoging door te voeren voor mensen die destijds een goede deal hadden. Zo betaalt iedereen nu hetzelfde dure tarief voor hetzelfde abonnement. Dat is wel zo eerlijk nietwaar ?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door Brahms »

....... en uw gemeente zal het allemaal een zorg zijn, goede afspraken uit het verleden zijn geen garantie dat uw gemeente ook maar iets voor je zal doen. Ziggo is tegenwoordig baas in kabelland, en wij betalen het gelach !
Laatst gewijzigd door Brahms op 19 feb 2016 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door ciske »

De gemeente zal de vraag terugkaatsen naar Ziggo , leuk spelletje zo. Je kan ook je abo opzeggen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door Brahms »

ciske schreef:De gemeente zal de vraag terugkaatsen naar Ziggo , leuk spelletje zo. Je kan ook je abo opzeggen.
De gemeentes in den lande waar dit speelt gaan allemaal akkoord, inderdaad Abo opzeggen !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door ciske »

TS, je kan ook vragen of ze een "leuke aanbieding " voor je hebben. Doe ik ook elk jaar. Hebben ze dat niet dan zeg je op, maar dan komen ze wel met een aanbieding :-)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Eigenlijk zit het anders: de gemeentes hebben hun kabelnet verkocht op voorwaarde dat de klanten nog een bepaalde periode voor het lage tarief klant konden blijven. Na een bepaalde tijd had Ziggo het recht om de prijzen aan te passen. Je zou dus moeten gaan klagen bij de gemeente (al had je dat eigenlijk moeten doen toen ze de plannen bekend maakte om de zooi te gaan verpatsen. Dat is het moment dat je via de gemeenteraad had kunnen ingrijpen. Kennelijk was er een meerderheid in de gemeenteraad die het een goed plan vond (en misschien had de gemeente het geld er hard nodig; zonder die verkoop was de OZB misschien wel meer omhoog gegaan dan wat je nu extra moet gaan betalen).

Benjaman
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2016 08:41

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door Benjaman »

Juridisch gezien heeft Ziggo het recht om dit te doen.Na de fusie van ziggo met upc ben ik automatisch akkoord gegaan met de voorwaarden tot maximale verhoging. De beste manier om als consument dit soort wijzigingen van het contract (dat niet in het voordeel is van de consument) te bestraffen, is opzeggen. Wat ik natuulijk ook ga doen en wat meer mensen zouden moeten doen.

Het gaat me alleen om de toon van de brief die Ziggo stuurt. Alsof we er samen in Nederland voor moeten zorgen dat er 1 tarief is. En om dat te bereiken mag u 40% meer gaan betalen. Eerlijk is eerlijk. Dat stuur je toch niet zo naar je klanten?Wat is het belang en de win voor de klant dat Ziggo dit doet? Die is er niet,dus wees dan eerlijk en onderschat je klanten niet zo met deze jip en janneke brief.

Bedrijven die het woord 'eerlijk' of 'transparant' moeten gebruiken in hun communicatie hebben vaak wat te verbergen. Dus een tip voor directeur klantenvoorlichting van Ziggo,ik mag Ruben zeggen; zeg je privé abonnement bij KPN op en neem eens een pakket van Ziggo. Betere inleving in je eigen doelgroep kun je niet hebben. Combineer dat met een cursus 'transpant en eerlijk, wat is dat nou' en je zult meer begrip bij je klanten kunnen kweken, dan dat je met zo'n brief doet.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door Har06 »

Vergelijk de pakketprijs van Ziggo met andere providers en je zult ontdekken dat Ziggo marktconform is.

Ciske stapt telkens over, sja wat een ellende en werk levert dat op :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:
Ciske stapt telkens over, sja wat een ellende en werk levert dat op :lol:
Ik denk dat jij moet leren lezen Har, ik stap niet over ik krijg steeds een aanbieding op wat ik vraag. Dus eerst bij UPC en nu bij Ziggo. Dat heet geen overstappen ,dat is verstandig overleggen. Totaal geen werk , mijn abo passen ze dan gewoon aan.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote][Ik denk dat jij moet leren lezen Har, ik stap niet over ik krijg steeds een aanbieding op wat ik vraag. Dus eerst bij UPC en nu bij Ziggo. Dat heet geen overstappen ,dat is verstandig overleggen. Totaal geen werk , mijn abo passen ze dan gewoon aan./quote]

Vreemd dat Ziggo in jouw geval en abo aanpast, bij mij en anderen wordt niets aangepast muv als je een pakker wijziging doorgeeft

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door olaf79 »

Volgens mij gaat het hier om het abbo op analoge tv. Ziggo mag dit doen omdat de tarieven vroeger door de gemeentes bepaald werden en nu niet meer. De gemeente is geen eigenaar van de netwerken meer. Ziggo rekent TS de prijs die elk ander abonnee ook gerekend wordt. Inderdaad wel zo eerlijk.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:
Vreemd dat Ziggo in jouw geval en abo aanpast, bij mij en anderen wordt niets aangepast muv als je een pakker wijziging doorgeeft
Is niks vreemds aan, ik woon in het glasvezel gebied, en denk dat ook de manier is waarop je het vraagt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Har06 schreef:
Vreemd dat Ziggo in jouw geval en abo aanpast, bij mij en anderen wordt niets aangepast muv als je een pakker wijziging doorgeeft
Is niks vreemds aan, ik woon in het glasvezel gebied, en denk dat ook de manier is waarop je het vraagt.
Oh misschien dat Ciske een resumé geeft op welke wijze je prijsverlagingen krijgt, bij voorbaat dank

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door ciske »

Bellen Har, en je vraag daar neer plempen. Als je een aanbieding ziet , gewoon vragen of je die ook kan krijgen. Niet geschoten , altijd mis.

iamdutch
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2016 19:12

Re: Ziggo Eerlijk is Eerlijk

Ongelezen bericht door iamdutch »

Een late reactie, maar ik ben het volledig eens met Benjamin.
Ik ga van € 8,78 naar € 18,70, een verhoging van 113% en ik ben niet de enige.
En de gemeente weet van niets. Kan ook niet, de betreffende afdeling is al in 1986 overgenomen en later door diverse andere bedrijven en uiteindelijk is het TV signaal bij Ziggo terecht gekomen.
En dat terwijl ik destijds een forse betaling heb gedaan voor dit contract. Ik heb dus betaald voor dit lagere tarief
Vele telefoontjes gepleegd maar je loopt tegen een muur aan: "wij kunnen er ook niets aan doen en verder kom je niet".
Een brief naar [naam door Moderator verwijderd] persoonlijk zet ook geen zoden aan de dijk, meer dan een maand geleden verstuurd en nog geen antwoord, de man leest ze toch zelf niet en legt ze waarschijnlijk gewoon weer neer bij de medewerkers van klantenservice waar ik al mee gesproken heb en waar ik niet verder kom. Vele redenen heb ik inmiddels gehoord, de meest onzinnige is: u hebt er in al die jaren al veel aan verdiend.

Gebeld met klantenservice. Die geeft aan dat ik gebeld zal worden door .... (naam bij mij bekend) en het antwoord zal zijn dat het standpunt van Ziggo bekend is, dus het blijft zoals het is. Ik sta dan dus weer voor dezelfde muur. Een uitleg van de Directeur Klantenservice [naam door Moderator verwijderd] kan ik waarschijnlijk wel op mijn buik schrijven en de medewerkers hebben blijkbaar duidelijke instructies.

Gesloten