Ziggo geeft niet wat afgesproken is

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
I. de Bruijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2022 11:27

Ziggo geeft niet wat afgesproken is

Ongelezen bericht door I. de Bruijn »

Ik had de kostbare Ziggo Complete en stapte over naar Ziggo Standaard.
De Next box modem had ik staan, die had ik willen houden.
Nou Ziggo XL, die kostbaar is in standby modes, wordt niet geleverd. Ik zou een nieuwe Next box ontvangen, leek me onnodig, maar dan had ik weer een nieuw apparaat.
Er werd toch een pakket geleverd met de Mediabox XL. Weer gebeld, dat was een foutje bij de distributie de Next zou geleverd worden, de XL retour.
Ik gaf aan dat de verbinding na twee weken afgesloten zou worden, dat wil ik uiteraard niet, maar dat zou niet gebeuren.
Helaas, geen beeld :(.
Weer gaan bellen.
De XL hoort bij het standaard abonnement, dus andere/meerdere collega's hadden mij verkeerd geadviseerd.
Nu de keuze, alles terugdraaien, weer tegen de € 90 betalen of de XL aansluiten. De Next kon, zelfs een nog kleinere versie, maar dan € 19.95 aansluitkosten.
Binnen drie dagen kunnen ze sowieso niets activeren.
Is de mondelinge toezegging, van twee medewerkers niet bindend. Heb ik recht de next, zonder aansluitkosten te ontvangen (of die ik al heb staan gewoon activeren).

Er wad een medewerker die verzekerde mij dat de XL, met de hoge kosten in standby versie niet meer gebruikt zal worden.

Nu dus geen tv, Ziggo houdt zich niet aan de gemaakte afspraken, zelfs bevestigd door meerdere medewerkers.

Wat is mijn recht.

Is het voor Ziggo werkelijk niet mogelijk een aansluiting spoedig te activeren op de mediabox die ik heb?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ziggo geeft niet wat afgesproken is

Ongelezen bericht door reggie2 »

Vraag het op Ziggo Facebook, via een privebericht. Heb je zo antwoord.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo geeft niet wat afgesproken is

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij duurt dat activeren ca. een uurtje.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Ziggo geeft niet wat afgesproken is

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Op de Ziggo website krijg je geen Next bij een standaard/basis Abonnement, daar zullen zij zich op beroepen. U had tijdens de downgrade dit zelf al gezien. Ik neem aan dat u de wijzigingen die u zou krijgen wel even heeft bekeken.

RWIE
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2020 13:08

Re: Ziggo geeft niet wat afgesproken is

Ongelezen bericht door RWIE »

Meld je aan bij dit gebruikers forum.
Leg het probleem daar voor en misschien hebben hun moderatoren een oplossing.


https://community.ziggo.nl

bennietgek
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49

Re: Ziggo geeft niet wat afgesproken is

Ongelezen bericht door bennietgek »

Het is bij iedere provider wel wat. Maar wat was ik blij na een verhuizing dat ik de mogelijkheid had naar de glasvezel van KPN te gaan. In het appartementencomplex had ik alleen maar keuze uit Ziggo. Maar liefst 9 mediaboxen zijn er omgeruild na allerlei storingen. Ben een half jaar iedere maand aan het bellen geweest waar mijn beloofde restitutie bleef. En maar beloven en beloven dat het de volgende maand zou gaan gebeuren. Het is één grote bende, ook de helpdesk daar zitten kinderen die van toeten of blazen weten. Ik ken iemand die er gewerkt heeft en nog geen tv zelf kon aansluiten, die moet dan een klant advies gaan geven. Als ze een klant te lang aan de telefoon hadden moest het snel afgehandeld worden anders kregen ze strafpunten. Er werd ter plekke gewoon iets verzonnen als antwoord om van je af te komen, dat heb ik zelf ook enkele malen meegemaakt. De supervisor die maar enkele uren per dag aanwezig was konden ze dan ook alleen dan raadplegen als ze een vraag hadden waar ze zelf niet uitkwamen. Ik kan niet hard genoeg schreeuwen om bij Ziggo weg te blijven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ziggo geeft niet wat afgesproken is

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja, zo denk ik over KPN, iedereen heeft wel wat bij een provider. Ben dik tevreden over Ziggo.

Kees007
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 okt 2014 22:24

Re: Ziggo geeft niet wat afgesproken is

Ongelezen bericht door Kees007 »

Nou, ik heb een dergelijk akkefietje gehad: bij het omruilen van een mediabox voor een mediabox XL heeft niemand mij verteld dat dit € 19,95 ging kosten. Toen ik daarover klaagde, was de reactie dat ik bevestigingsemail heb gekregen waar alles in staat en waar ik op had kunnen reageren als ik er niet mee akkoord ging. Dus kon ik gewoon dokken.
Ik neem aan, dat jij ook in je bevestigingsemail hebt waar in staat wat je echt gekregen hebt en niet wat je beloofd is.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Ziggo geeft niet wat afgesproken is

Ongelezen bericht door piet44m »

nou zo langzamerhand komen de mensen er wel achter dat het zogenaamde gewone common interface met een smartkaart gewoon het beste was .niks gecertificeerd ,kpn ,ziggo canal digitaal nodig ,de ci module en kaart in de ontvanger of tv ,activeren en kijken .met je eigen tv en satbox die meestal ook dvb t 2 s en c plus iptv kan . het bevalt me het beste .maar de providers kwamen met hun eigen boxjes en gecertificeerde geouwehoer. vrije keuze van ontvangst apparaten is een EU regel

Plaats reactie