LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Moeten de m.n. duitse zenders blijven?

Peiling eindigde op 26 jun 2009 20:29

Ja
35
59%
Nee
14
24%
Maakt mij niet uit
9
15%
Geen mening
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 59

rlottmann
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2009 19:15

Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door rlottmann »

Per 21 april haalt Ziggo weer 5 zenders van de analoge kabel. En wel TV5 Monde, SWR, SAT.1, RTL Television, ShopZo-Suus.

Bij ons in de grensstreek word er veelvulig naar de met name Duitse zenders RTL, SAT.1 en soms SWR gekeken. Vele ouderen die nog NIET in het bezit zijn van een digitale ontvanger zullen hier de dupe van worden. Van ouds her kijkt met name deze doelgroep naar deze duitse zenders.

In het verleden heeft Ziggo (v.m. @Home) al eens eerder RTL Television van de kabel gehaald. Echter na vele klachten is dit weer teruggedraaid. Je moet ook niet met een stok in een wespennest gaan porren.

Wat zal dit geven. Een horzelnest ?? Wie mag het weten ?

m.meuwese
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2009 22:06

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door m.meuwese »

Op 13 maar 2009 wordt vermeld dat kanalen worden verwijderd van de klanten aangesloten op het analoge netwerk van ZIGGO. Dit is onacceptabel! Voor de dienst verlening wordt maandelijks dezelfde kosten in rekening gebracht waardoor het aanbieden van de diensten ook gelijk dient te blijven.

In deze brief wordt er geen enkele vorm van financiele compensatie aangeboden terwijl de aangeboden producten minder worden.

Dit is onacceptabel en verwacht daarom een financiele compensatie van ZIGGO. Aangezien er 4 kanalen worden verwijderd van de 34 beschikbare lijkt een korting van 10% op de abbonementskosten een redelijk uitgangspunt.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door skippy »

Ik heb ook vernomen dat het digitale standaardpakket op korte termijn terug gebracht gaat worden naar 25 a 30 zenders.Eerst iedereen lekker maken en wie vervolgens het zelfde pakket wil houden moet fors meer gaan betalen.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door lammi »

tja dat wordt inderdaad verplicht een kastje kopen. het zal alleen maar minder worden. alles wordt digitaal en/of hd en daar zal iedereen in mee moeten gaan. dat is de toekomst, zegt men. helaas. :cry: :cry:

sensation
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2007 20:28

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door sensation »

Vandaag de brief ontvangen van Ziggo dat per 20 april maar liefst 5 zenders vervallen waaronder 3 populaire zenders. De kortingsbon om over te stappen naar digitale televisie is al bijgesloten bij de brief. Een schandalige actie van Ziggo. Het tarief voor het standaard pakket zou dan in ieder gevel verlaagd moeten worden.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Iedereen wil tegenwoordig digitaal en een flatscreen TV. Voor mij hoeft het niet zo nodig, maar dat is een ander verhaal. Alle flatscreen TV'S zijn digitaal en het liefst ook nog in HD. Het probleem is dat de techniek nog niet geheel beschikbaar is en wil men HD, dan moet dat ergens vandaan komen. Zolang er nog niet overal glasvezel kabelnetten zijn moet men ergens ruimte vrij maken om HD te kunnen uitzenden en ontvangen. Één enkel HD kanaal heeft een bandbreedte nodig van ongeveer 4 analoge TV kanalen, vandaar dat deze ruimte wordt vrij gemaakt hetgeen ten koste gaat van een aantal zenders.
Dat noemt men offers brengen in het belang van de vooruitgang.

Vr. Gr. Hans.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ga er maar vast voor zitten!,

De analoge etherfrequenties zijn al verdwenen voor de televisie,

De analoge kabelfrequenties blijven nog even, maar worden steeds meer uitgedund, iedereen moet straks een digitale (HD) ontvanger kopen, want ook deze analoge kanalen verdwijnen straks,

Het "mes" snijdt voor de kabelprovider aan twee kanten, er kunnen digitaal veel meer zenders ontvangen worden,

En de Smartcard is vanuit de centrale gemakkelijk te blokkeren!, de "sleutel" is de Smartcard!, er hoeft dus niet apart een monteur naar een kastje in de buurt te rijden om de kabel af te sluiten bij wanbetaling!, gemakkelijk toch?!, één druk op de knop is dan bij de kabelprovider voldoende!, uw decoder regelt het allemaal voor de kabelprovider!, :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

verro
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2009 18:27

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door verro »

Nou ik schrijf dit berichtje voor mijn ouders.
Maandag kwam mijn schoonvader met de brief van Ziggo en een uurtje daarna kwamen mijn ouders met dezelfde brief. Ze hadden dezelfde vraag/antwoord "wat moet ik hiermee" 5 zenders verdwijnen (natuurlijk de favoriete zenders) en wat krijg ik daar voor terug... NIKS.
Kijk ik vind 't goed dat Ziggo vooruit kijkt maar daar moeten geen mensen de dupe van worden.
En € 25,- korting geven op 'n digitale ontvanger van €99,- dat noem ik niet tegemoed komen maar dat is voor mij nog altijd €75,- betalen voor iets waar ik niet om gevraagd heb.

Ik hoop dat jullie de mensen van Ziggo kunnen overtuigen dat dit niet correct is.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Re; Vogels:
Dacht even dat je iets nieuws te melden had.
Ik dacht dat jij nog wat wist waar we wat mee kunnen,

Mijn schrijven is dacht ik duidelijk genoeg wat er aan zit te komen, alles naar Digitaal, en analoog exit!,

Misschien weet je het nog niet, maar houdt er maar rekening mee dat dit gebeurd, HD TV is al analoog niet mogelijk!, dus digitaal staat voor de deur.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

YPrue
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 09:55

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door YPrue »

Wij hebben vorige week ook de brief van Ziggo gekregen.
We kijken hier iedere dag naar RTL, en Sat1 staat hier ook regelmatig op, en nu zouden we alleen voor deze 2 zenders een nieuw kastje + nieuwe smartcard en een extra abonnement moeten gaan betalen? Ik dacht het niet he. Niet iedereen heeft in deze tijd het geld voor zo'n abonnement + kastje + smartcard.
Wat ook het leuke is: Ziggo heeft dat in het verleden ook al eens geprobeerd: RTL weg in plaats voor andere nutteloze zenders en toen hebben ze ook al een klachtenstroom gehad. Waarom het nu weer proberen dan?

Frans55
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:26

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Frans55 »

Wat ge meeste mensen vergeten is dat Analoog bij alle aanbieders op de schop gaat en de toekomst is nu eenmaal digitaal het standaart digitalepakket bevat veel meer zender dan de huidige analoge + een veel betere beeldkwaliteit en dat voor de zelfde prijs. Dus zeker geen achteruitgang. Via acties krijgt men de decoder en smardcard tegenwoordig bijna voor niets.
Dee toekomst ligt in HDTV en interactieve tv dat hou je niet tegen gelukkig maar daardoor veel meer keuze mogelijkheden.

christiaan76
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:08

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door christiaan76 »

Verdwijnt RTL ook? Wordt hiermee RTL4,5 bedoeld? is overstappen van analoog naar digitaal makkelijk qua installatie?

henkfazer
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2006 14:10

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door henkfazer »

Als je alleen maar een televisieabonnement bij Ziggo hebt lopen kun je beter een schotel (laten) plaatsen want bij canaldigitaal ben je voor het basispakket (incl. de nederlandse zenders) een stuk goedkoper uit.
Daarnaast heb je dan nog alle "free to air" zenders zoals de duitse RTL, RTL2 en RTL+ en nog een schier eindeloze rij andere duitse zenders. :idea:

Klesey
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:39

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Klesey »

Minder zenders is vind ik ook minder betalen. Grote schande dat Ziggo op deze manier haar vaste klanten aan de digitale zenders wil hebben. Maak er keuzevrijheid van kies zelf je zenders en betaal per zender!

antzan
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2003 19:43

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door antzan »

Ik had al digitale TV genomen ,
ook het beeld op de " gewone " tv was veel beter.
en het kost hetzelfde. Kreeg decoder gratis.
Ik heb er geen spijt van.
Toen ik later dan een alles in 1 pakket nam [ tv , telefoon , internet ]
kreeg ik weer een decoder gratis .
Dus nu heb ik op 2 plaatsen digitale tv . perfect !

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door pvd »

De belangrijkste reden dat Ziggo deze kanalen schrapt is mijns inziens het lanceren van supersnel (tot 100 mb) internet. Deze vorm van internet heeft meer kanalen nodig.

pvd

antzan
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2003 19:43

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door antzan »

Radar , het is niet kastje kopen ,
de decoder is gratis en als je wil komt een
monteur mee om e.e.a. in te stellen . Ook gratis .

hay peters
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:31

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door hay peters »

ook wij kregen die bewuste brief en hebben overwogen om dan maar met tegenzin een digitale ontvanger aan te schaffen maar.... ik hoorde en las dat het noodzakelijk is om voor ieder tv-toestel een digitale ontvanger aan de schaffen. wie weet of dit juist is ? de volgende opmerking is dat ik mijn videorecorder niet meer zou kunnen gebruiken om een tv-programma op te nemen om dit later te bekijken, is dit ook juist?.

e.e.a zou betekenen dat ik bijvoorbeeld tros-radar nooit meer kan bekijken en dat geldt voor héél veel programma's.

als dat niet meer gaat blijf ik analoog kijken of schaf een schoteltje aan dan ben ik tenminste van ziggo af want juist van swr nam ik veel vooral reisprogramma's op.


ie weet wat juist is ?

g.bosman
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2007 10:36

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door g.bosman »

Gooi gewoon de kabelmaatschappij er uit!
Heb ik 2 jaar geleden gedaan en een schotel aangeschaft. In totaal heb ik nu zo'n 500 zenders, allemaal digitaal en van een perfecte kwaliteit.
2 abonnementen Set Top Box genomen van Canaal Digitaal voor elk € 4,- per maand. Alleen al 80 Duitstalige zenders. Aanschaf schotel, decoders en alles laten installeren:
kosten waren € 1000,- eenmalig.
Ik kan nu kijken en gelijktijdig opnemen op 2 verschillende zenders.
Na 5 jaar heb ik de kosten eruit want bij de kabelmaatschappij moet ik minstens € 17,- per maand voor één abonnement betalen voor het basisaanbod; met wat extra zenders kom je zo op € 25,- tot € 30,- per maand uit.
Beste investering die ik sinds jaren heb gedaan.

antzan
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2003 19:43

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door antzan »

Je kan je video ook op de decoder aansluiten [ beeld wordt ook beter ]
maar ook gewoon aan je tv.
en ja , voor iedere tv [ waarop je digi wil ] heb je een decode en smartcardr nodig.
Die van ziggo krijg je momenteel gratis .
En je hoeft vanaf nu de volgende niet meer bij ziggo te kopen.,
ze ondersteunen nu alle dec. en cards dieje hebt.
En ik zou het iedereen aanraden .
Zelfst op je oude TV wordt het beeld beter .

Gesloten