LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
grijze61
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2011 17:57

ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door grijze61 »

Van ZIGGO in augustus een HD kastje gekocht met interactieve TV daarbij. Er zitten programma's op waarvoor je vooraf weet dat daar voor betaald moet worden, zoals o.a. Demand TV.
Wat echter GRATIS was (tot 1 oktober 2011) was uitzending gemist. Nu na 1 oktober 2011 moet daar plots ZONDER ENIGE AANKONDIGING voor betaald worden. ZIGGO gebeld en die zeggen alleen maar dat de uitzending gemist van bepaalde TV stations plotseling betaald kijken zijn geworden omdat de TV stations dat van hun vragen. Raar dat dit niet vermeld wordt op enige site van ZIGGO en raar dat ik dezelfde uitzendingen nog wel gratis via de computer kan bekijken. Ik voel mij misleid door ZIGGO, want had ik in augustus geweten dat ik voor uitzending gemist moest gaan betalen dan had ik NOOIT 208 euro uitgegeven voor een interactief kastje. Zijn er nog meer mensen die zich hierdoor misleid voelen en hun kastje willen inleveren en hun geld terug willen ??

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door bprosman »

Er staat op de website van Ziggo ook niet dat het gratis is.
Kijk ik bij RTL uitzending gemist (wilde laatst een uitzending van "Help mijn man is klusser"terugkijken) dan wordt ook DAAR gevraagd te betalen.
Zeker weten dat het ZELFDE programma via de computer wel gratis te bekijken is ?
Ik voel mij misleid door ZIGGO
Dit is overigens bij ALLE providers zo.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door henk51 »

2 jaar geleden heb ik interactieve TV aangeschaft,daar betaalde je dan per maand extra voor. Vanaf 1 september zijn sommige van die functies gratis geworden. Ik betaal nu 10 euro minder euro minder per maand maar met beperktere toegang tot interactieve functies wil je wel alles "gratis" zien moet je je extra abonneren( was voor 1 september ook zo) De wijzigigen zijn al per 1 september ingegaan en niet per 1 oktober
Van ZIGGO in augustus een HD kastje gekocht met interactieve TV daarbij
Bij nieuwe aanschaf heb je een beperkte tijd gratis toegang tot alle diensten en die heb je per 1 oktbober verbruikt.Mensen spreken zo snel van misleiding echter komt dit meestal doordat ze vooraf niet goed de voorwaarden doorlezen.

gr Henk

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door grun »

Dit staat op de ziggo site: Vanaf nu stelt Ziggo voor iedereen zonder extra kosten TV Gemist beschikbaar. Ziggo klanten kunnen gemiste programma’s alsnog bekijken, tot tien dagen na de datum van uitzending. Voor programma's van RTL en SBS dient soms per programma betaald te worden.

Echt onduidelijk lijkt het me niet.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door Dirkie »

Echt onduidelijk lijkt het me niet.
Mij ook niet, maar de meesten stoppen met lezen na de woorden gratis en/of zonder kosten. En er staat ook duidelijk, dat TV Gemist (publieke zenders) zonder kosten is. Er staat nergens dat de anderen (RTL Gemist, Net 5 Gemist enz enz) ook zonder kosten zijn. Die heten namelijk niet voor niets commercieel, zij moeten geld verdienen. En dus moet je daar voor uitzending gemist betalen.
Je kunt overigens ook gewoon een paar dagen wachten, want de meeste programma's worden minimaal 1 maal herhaald :mrgreen:

faes54
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2011 19:29

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door faes54 »

TV Gemist Met TV Gemist bekijk je gemiste programma’s van onder andere de 10 best bekeken Nederlandse zenders. En je hoeft hier niet meer voor achter je computer te kruipen: je kijkt de programma's alsnog gewoon op je tv! En dat is wel zo handig! Zo kijk je je favoriete programma’s tot 10 dagen later nog terug via bijvoorbeeld Uitzending Gemist, RTL Gemist en SBS/Net5 Gemist. Voor sommige programma’s betaal je een bedrag vanaf € 0,45 per uitzending.
In het zenderoverzicht vind je welke TV Gemist-zenders in het TV Plus abonnement zitten.

Dit staat op de site van ziggo. Je moet voor sommige gemist-zenders 0,95 en zelfs 1,45 betalen, maar dat wordt er niet bij vermeld Ik vind het pure misleiding.
Gelukkig heb ik net tv en kan alsnog alles gratis zien. Ik vind het alleen ergerlijk dat 'n provider zoveel macht heeft, en te pas en te onpas zulke dingen kan doen.

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door marietje1 »

Dit is niet iets dat Ziggo beslist maar dit willen de zenders het zijn zoals al eerder vermeld commerciele zenders en ja die willen geld zien!

faes54
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2011 19:29

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door faes54 »

Hoe kan het dan dat ik via NETTV (een service van Philips) alle gemiste uitzendingen gratis terug kan kijken. Hoeven die niet te betalen aan de zenders??

Flipflop
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 okt 2011 17:13

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door Flipflop »

Ziggo is zelf ook commercieel hoor :wink: Als een kanaal te weinig betaald voor het doorgeven van hun kanaal, dan gaat die gewoon uit het pakket. Ik en mijn man hebben sinds ongeveer een jaar een digitaal pakket (brede basis, geloof ik). Ik wilde er nog niet aan, maar werd door mijn man overtuigd door mij FashionTV voor te houden. Dit rode lapje werkte wel op mij 8) Maar... nog geen half jaar alle ins en outs van de modemensjes te hebben gevolgd, werd dit kanaal er zonder pardoes uitgegooid omdat er volgens Ziggo te weinig kijkers voor waren :!: Zal ik wel de enige kijker zijn geweest, want niemand (nou ja, ik ook niet) heeft geprotesteerd. Alles moet blijkbaar flink betaald worden....

faes54
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2011 19:29

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door faes54 »

Ziggo is hartstikke commercieel. Via internet kan je diverse programma's van de commerciele zenders terug kijken zonder te betalen!!! En bij ziggo moet je daarvoor betalen omdat de zenders dat willen. Onzin, ziggo wil gewoon geld zien. Met z'n allen geen enkele aflevering via ziggo terug kijken waarvoor betaald moet worden, misschien dat dat ze aanhet denken zet.

Flipflop
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 okt 2011 17:13

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door Flipflop »

faes54 schreef:Ziggo is hartstikke commercieel. Via internet kan je diverse programma's van de commerciele zenders terug kijken zonder te betalen!!! En bij ziggo moet je daarvoor betalen omdat de zenders dat willen. Onzin, ziggo wil gewoon geld zien. Met z'n allen geen enkele aflevering via ziggo terug kijken waarvoor betaald moet worden, misschien dat dat ze aanhet denken zet.
Helemaal mee eens! Bijna alle programma's worden bovendien wel vier keer herhaald op een van de vele kanalen; RTL's spelen constant leentje-buur bij elkaar, SBS6 hokt met Net5 (geloof ik, of was het met Veronika???), enz. In het digitale pakket kun je verder tot in den treure alle CSI's terugzien op kanalen zoals Crime Channel en ga zo maar door. Wij stellen gewoon onze harddiskrecorder(s) in voor alles wat we willen zien. Kun je de reclames lekker doorspoelen en je kan kijken wanneer het jou uitkomt. Ideaal lijkt me en is maar een eenmalige uitgave. Verder kun je heel veel terugvinden op Internet; eventueel even downloaden :wink:

lindakeus
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2011 17:47

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door lindakeus »

Hallo mensen,

Ik ben zelf al vanaf 2008 klant bij Ziggo.
nooit geen problemen gehad.
Ik betaalde eerst elke maand 10 euro voor uitzending gemist.
geen enkel probleem.
nu moet je voor alles apart betalen.
ben dus ook veel duurder uit dan eerst.
kunnen ze niet gewoon weer een bedrag per maand doen voor uitzending gemist.

Linda keus

gijs81
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2011 20:33

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door gijs81 »

Hallo mensen,
Zelfde probleem heb ik ook, moet ineens gaan betalen voor een herhaling. Moest dit eerder nooit, Ziggo had dit moeten vermelden toen ze de paketten gingen aanpassen. ben nu veel duurder uit dan die 5€ die ik standaard betaalde. Heb wel een keer een mailtje gestuurd naar Ziggo. Maar volgens mij is het daar intern ook nog niet hellemaal duidelijk.

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld. Naar aanleiding van uw mail informeren wij u als volgt. Het is bij ziggo niet bekend dat u daarvoor moet gaan betalen, wij willen u daarom adviseren om het programma te bekijken en dan de factuur af te wachten. Mochten er dan toch kosten voor in rekening worden gebracht kunt u nogmaals contact met ons opnemen. Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Heeft u nog vragen?

Geprobeerd 1x uitzending GTST. 0,95 Euro op de Factuur.
Daarna maar weer een mail gestuurd met als antwoord daarop:



U heeft een vraag gesteld over interactieve televisie. Zoals mijn collega reeds aangaf is het inderdaad zo dat u voor de meeste uitzendingen moet betalen. Uitzendingen van de publieke omroep zijn echter wel gratis. Tevens bieden wij zonder extra kosten ook films en series aan. In het standaard abonnement zijn dit circa 10 films en 3 series.

Het abonnement dat u voorheen had bestaat niet meer. In overleg met de betreffende omroepen/zenders zijn de prijzen vastgesteld.


Lekker duidelijk he.

faes54
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2011 19:29

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door faes54 »

Ik neem ook bijna alles op, maar ik kan het niet uitstaan dat je zo overgeleverd bent aan ziggo. Als je dan toch nog iets terug wilt kijken moet je er voor betalen wat eerst niet was. En dan maar zeggen dat het komt omdat de commercielen zenders het schuld zijn en er geld voor vragen terwijl je om internet alles gratis terug kunt zien. Ze liegen en het zijn gewoon ordinaire zakkenvullers.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door Brainless »

faes54 schreef:Ik neem ook bijna alles op, maar ik kan het niet uitstaan dat je zo overgeleverd bent aan ziggo. Als je dan toch nog iets terug wilt kijken moet je er voor betalen wat eerst niet was. En dan maar zeggen dat het komt omdat de commercielen zenders het schuld zijn en er geld voor vragen terwijl je om internet alles gratis terug kunt zien. Ze liegen en het zijn gewoon ordinaire zakkenvullers.
Dat is niet juist. Voor veel (populaire) programma's moet je bij RTLgemist tegenwoordig gewoon betalen.

Ziggo Webteam Eric
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2011 15:34

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Eric »

Beste grijze61,

TV Gemist is een standaard onderdeel van het TV abonnement. Vanwege afspraken met de content provider (de leverancier) zijn niet alle programma's inbegrepen bij het pakket.
Voor sommige programma's bij TV Gemist dient er per stuk betaald te worden om het programma te bekijken. Als een programma tegen betaling beschikbaar is, dan is er een prijs zichtbaar en dient er een betaalcode ingevoerd te worden. Dit werkt net zoals bij films tegen betaling.
Meer informatie staat omschreven op de website en kan je hier https://www.ziggo.nl/#help/steljevraag/ ... ing-gemist vinden.

Hopende u hiermee voldoen te hebben geïnformeerd,

Ziggo Eric Webteam.

faes54
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2011 19:29

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door faes54 »

Met TV Gemist (standaard bij alle televisieabonnementen van Ziggo) kijk je gemakkelijk programma’s tot 10 dagen na de datum van uitzending terug. Voor de meeste programma’s betaal je niets extra’s. Voor het terugkijken van veel programma’s van ondermeer RTL en SBS gelden echter wel extra kosten. De prijs varieert in dat geval per programma (vanaf € 0,45). De exacte kosten voor een programma worden getoond voor je de bestelling afrondt. Bestelde programma’s staan apart vermeld op je volgende factuur. Voor het gebruik van TV Gemist heb je een interactieve ontvanger nodig.

Dit staat er op de site. Dat je voor de meeste programma's niks betaald moet ik nog tegen komen. Ik moet voor bijna alles betalen, en voor 0,45 kom je ook maar weinig tegen.

gijs81
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2011 20:33

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door gijs81 »

Goedenavond allen,

Het gaat het mij vooral de manier zoals ziggo hier mee omgaat, ziggo kan leuke blaadjes sturen over mooie zenderpakketen. maar ze hadden daarin ook moeten vermelden dat na het aanpassen van het aanbod, er betaald moet gaan worden voor uitzending gemist. hier is niks van te vinden in al de info die ik in de brievenbus heb gehad..

faes54
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2011 19:29

Re: ZIGGO plots betalen voor uitzending gemist

Ongelezen bericht door faes54 »

helemaal mee eens. Op de site kan je ook niet terugvinden wat het per gemist programma kost, dus als je nog geen abonnee bent en je wilt kijken of het iets voor je is om over te stappen, kan je zien dat je heel veel programma's terug kunt kijken, maar niet wat het kost. Daar kom je pas achter als je bent overgestapt.

Gesloten