LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat zou dus betekenen dat bij het installatie pakket van Ziggo slechte / inferieure kabels gezeten hebben, want ik heb alleen die kabels en aansluitingen gebruikt die ik van Ziggo destijds (2 jaar geleden) bij het installatie pakket heb ontvangen.
Lijkt me sterk dat Ziggo alle bekabeling voor in je huis er bij geleverd heeft. Maar meestal begin ik met in het modem te kijken of het binnenkomende signaal van voldoende sterkte is. Vervolgens de TV rechtstreeks op het AOP aansluiten. Bij voldoende signaal en met een rechstreekse aansluiting zijn de blokken meestal wel weg.
Klinkt me niet helemaal juist - maar dat betekent dus exit Ziggo.. (zoals kennelijk wel meer mensen doen)
Meestal stappen mensen dan over op een systeem waarbij het signaal over een ander type kabel gaat (Cat5/6) en als het dan werkt zeggen ze : "Zie je wel dat het aan Ziggo lag" :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

vogels schreef:
Moneyman schreef:
sjohie schreef:Zo is het gratis bellen bij Ziggo 33% goedkoper als bij de een KPN glasvezel contract.
Ik vond 'm te mooi om niet te quoten: het gratis bellen is goedkoper? ;-)
Hij is leuk :D

Overigens: dat je gratis kon bellen naar andere Ziggo abonnees is allang passé
Ik zal niet zo flauw zijn om mijn post aan te passen, want het is idd wel grappig, maar ik doelde op het onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers vanaf de ziggo aansluiting. En ook niet tussen Ziggo abonnees onderling, wat inderdaad een poosje geleden is afgeschaft. Ik meen zelfs dat het meest actieve topic er over hier, van mijn hand was.

Maar goed, wat ik bedoelde te zeggen, is dat als men alles-in-een pakketten vergelijkt van Ziggo en de glasvezel aanbieders, zij zeker niet slecht uit de bus hoeven te komen.

V- of ADSL nam ik bewust niet mee in die vergelijking, want die techniek haalt simpelweg nooit de beloofde internetsnelheid.

De slijper
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2015 15:50

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door De slijper »

Ook wij hebben van dit fantastisch bedrijf de nodige opmerkingen .
Onder andere we kunnen niet meer in mijn ziggo komen wat waardeloos is en als je e-mail niet werkt moet je eerst zeker zo'n 17 a 20 dagen lopen zeuren dat het niet lukt voordat iemand bereid is je echt te helpen,het probleem is dat je in dit bedrijf inmiddels geen vertrouwen meer hebt.
ook hebben ze er een handje van om mensen iedere keer te zeggen dat je kabels niet goed zijn omdat dit voor hun de meest makelijke oplossing is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

De slijper schreef:Ook wij hebben van dit fantastisch bedrijf de nodige opmerkingen .
Onder andere we kunnen niet meer in mijn ziggo komen wat waardeloos is en als je e-mail niet werkt moet je eerst zeker zo'n 17 a 20 dagen lopen zeuren dat het niet lukt voordat iemand bereid is je echt te helpen,het probleem is dat je in dit bedrijf inmiddels geen vertrouwen meer hebt..

Op FB of Twitter al gevraagd?

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door tortle »

Ik ben destijds overgestapt van Ziggo naar glasvezel van Vodafone en daar was ik zeer content over. Die lui knijpen de ene na de andere functie dicht zo is er geen gein meer aan. Wil best terug naar Ziggo maar daar ben ik na 15 jaar weggegaan omdat de TV beelden niet meer waren om aan te zien. En dat is nu dus nog zo :oops:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

tortle schreef: daar ben ik na 15 jaar weggegaan omdat de TV beelden niet meer waren om aan te zien. En dat is nu dus nog zo :oops:

Ik heb daar geen last van, ik denk dat het per persoon verschilt deze klachten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

tortle schreef:Ik ben destijds overgestapt van Ziggo naar glasvezel van Vodafone en daar was ik zeer content over. Die lui knijpen de ene na de andere functie dicht zo is er geen gein meer aan. Wil best terug naar Ziggo maar daar ben ik na 15 jaar weggegaan omdat de TV beelden niet meer waren om aan te zien. En dat is nu dus nog zo :oops:
Stap dan over naar XS4ALL die knijpen geen diensten af.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bprosman schreef:
Dat zou dus betekenen dat bij het installatie pakket van Ziggo slechte / inferieure kabels gezeten hebben, want ik heb alleen die kabels en aansluitingen gebruikt die ik van Ziggo destijds (2 jaar geleden) bij het installatie pakket heb ontvangen.
Lijkt me sterk dat Ziggo alle bekabeling voor in je huis er bij geleverd heeft. Maar meestal begin ik met in het modem te kijken of het binnenkomende signaal van voldoende sterkte is. Vervolgens de TV rechtstreeks op het AOP aansluiten. Bij voldoende signaal en met een rechstreekse aansluiting zijn de blokken meestal wel weg.
Klinkt me niet helemaal juist - maar dat betekent dus exit Ziggo.. (zoals kennelijk wel meer mensen doen)
Meestal stappen mensen dan over op een systeem waarbij het signaal over een ander type kabel gaat (Cat5/6) en als het dan werkt zeggen ze : "Zie je wel dat het aan Ziggo lag" :lol:
Maar dan ligt het toch ook aan Ziggo en hun verouderde coax techniek?
Bij CAT5/6 heb je pas na 100/300m last van signaal verlies en hoef je niet speciaal vergulde kabels te kopen. Bij een wijziging door de provider krijg je niet te horen dat je kabels die je al jaren hebt opeens het probleem zijn terwijl je zelf niet hebt gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

sylvesterb schreef:Maar dan ligt het toch ook aan Ziggo en hun verouderde coax techniek?
Bij CAT5/6 heb je pas na 100/300m last van signaal verlies en hoef je niet speciaal vergulde kabels te kopen. Bij een wijziging door de provider krijg je niet te horen dat je kabels die je al jaren hebt opeens het probleem zijn terwijl je zelf niet hebt gewijzigd.
Wat je schrijft is volledige kolder. Het probleem zit niet bij vergulde kabels of niet (dat is een marketing praat), het gaat om de afscherming van de koper draad.
Ziggo gebruikt alleen coax voor het tv signaal. Het ethernet kabeltje kun je gewoon gebruiken om te internetten. Overigens, als die ethernetkabel 10 jaar oud is zul je ook niet de snelheid halen van een nieuwe ethernetkabel die je nu voor 2 tientjes in de winkel koopt.
Als je adsl hebt zul je met oude telefoonkabels of aansluiting ook niks dan allende hebben. Het is gewoon van belang dat je goede kabels gebruikt voor welke techniek dan ook.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Dat zou dus betekenen dat bij het installatie pakket van Ziggo slechte / inferieure kabels gezeten hebben, want ik heb alleen die kabels en aansluitingen gebruikt die ik van Ziggo destijds (2 jaar geleden) bij het installatie pakket heb ontvangen.
Lijkt me sterk dat Ziggo alle bekabeling voor in je huis er bij geleverd heeft. Maar meestal begin ik met in het modem te kijken of het binnenkomende signaal van voldoende sterkte is. Vervolgens de TV rechtstreeks op het AOP aansluiten. Bij voldoende signaal en met een rechstreekse aansluiting zijn de blokken meestal wel weg.
Het pakket dat je krijgt voor nieuwe aansluiting bevat wel alle kabels die je nodig hebt en zijn van prima kwaliteit. Als je die gebruikt heb je geen enkel probleem met signaalverlies.
Klinkt me niet helemaal juist - maar dat betekent dus exit Ziggo.. (zoals kennelijk wel meer mensen doen)
Meestal stappen mensen dan over op een systeem waarbij het signaal over een ander type kabel gaat (Cat5/6) en als het dan werkt zeggen ze : "Zie je wel dat het aan Ziggo lag" :lol:[/quote]

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar dan ligt het toch ook aan Ziggo en hun verouderde coax techniek?
Zou me er toch eens eerst in verdiepen voor je zo'n uitspraak doet :wink:
Bij CAT5/6 heb je pas na 100/300m last van signaal verlies en hoef je niet speciaal vergulde kabels te kopen.
Al ééns gekeken om 1Gigabit full-duplex over een goedkoop CAT5 kabeltje te jagen en het aantal retransmits bekeken ?
Maar dan ligt het toch ook aan Ziggo en hun verouderde coax techniek?
Nee dan ben je peren met pruimen aan t vergelijken.

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door 89PB »

Niets negatiefs over Ziggo maar kabels zus en me zo signaalversterkers om maar een mooi TV beeld te hebben, is mij te omslachtig met glasvezel heb je dat allemaal niet nodig.
Ben jaren klant geweest van Ziggo tot dat te TV beelden slecht werden en Ziggo geen oplossing kon bieden. Uw kabels etc. die waren toen allemaal vernieuwd. Hier vind je wat en daar laat je wat.

Trouwens de tarieven liegen er ook niet om tegenwoordig.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Trouwens de tarieven liegen er ook niet om tegenwoordig.

Dat is bij glasvezel niet anders, hier werd dat zelfs nog duurder dan de kabel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

vogels schreef:
sjohie schreef: Ik zal niet zo flauw zijn om mijn post aan te passen, want het is idd wel grappig, maar ik doelde op het onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers vanaf de ziggo aansluiting. En ook niet tussen Ziggo abonnees onderling, wat inderdaad een poosje geleden is afgeschaft. Ik meen zelfs dat het meest actieve topic er over hier, van mijn hand was.

Maar goed, wat ik bedoelde te zeggen, is dat als men alles-in-een pakketten vergelijkt van Ziggo en de glasvezel aanbieders, zij zeker niet slecht uit de bus hoeven te komen.

V- of ADSL nam ik bewust niet mee in die vergelijking, want die techniek haalt simpelweg nooit de beloofde internetsnelheid.
Vind jij 10,95 p.m. gratis dan? https://www.ziggo.nl/bellen/volop-bellen/
Je weet volgens mij wel hoe ik het bedoelde, maar soit, dan schrijf ik het even voor je uit. Volop bellen à 10,95 euro/maand als extra dienst bij een ziggo triple play abonnement, waarmee je vervolgens onbeperkt en zonder extra kosten naar vaste nummers kan bellen vanaf je vaste Ziggo nummer, kost in vergelijkbare vorm, op KPN glasvezel 33% meer. En dat wordt in de volksmond vaak "gratis bellen" genoemd. Maar goed, het is dus een extra betaalde dienst bovenop hun vaste telefonie product, waarbij het laatste in veel gevallen, ook het onze, onderdeel is van een zogenoemd triple-play abonnement. En dát betekend dan een abonnement voor zowel TV, Internet en telefonie voor 1 prijs.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

89PB schreef:Niets negatiefs over Ziggo maar kabels zus en me zo signaalversterkers om maar een mooi TV beeld te hebben, is mij te omslachtig met glasvezel heb je dat allemaal niet nodig.
Ben jaren klant geweest van Ziggo tot dat te TV beelden slecht werden en Ziggo geen oplossing kon bieden. Uw kabels etc. die waren toen allemaal vernieuwd. Hier vind je wat en daar laat je wat.

Trouwens de tarieven liegen er ook niet om tegenwoordig.
Bij glasvezel heb je hetzelfde probleem. Als jij glasvezel binnenkrijgt en binnen je huis wordt het tv signaal met brakke splitters naar 3 andere tv's gesplitst zul je dat ook zien.
Glasvezel is meestal een nieuwe installatie en dan legt de provider gelijk goede en nieuwe kabels in je huis. TV kabels zijn soms meer dan 10 jaar oud. Dat heeft dus niks met techniek te maken, alles met ouderdom

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

olaf79 schreef:
89PB schreef:Niets negatiefs over Ziggo maar kabels zus en me zo signaalversterkers om maar een mooi TV beeld te hebben, is mij te omslachtig met glasvezel heb je dat allemaal niet nodig.
Ben jaren klant geweest van Ziggo tot dat te TV beelden slecht werden en Ziggo geen oplossing kon bieden. Uw kabels etc. die waren toen allemaal vernieuwd. Hier vind je wat en daar laat je wat.

Trouwens de tarieven liegen er ook niet om tegenwoordig.
Bij glasvezel heb je hetzelfde probleem. Als jij glasvezel binnenkrijgt en binnen je huis wordt het tv signaal met brakke splitters naar 3 andere tv's gesplitst zul je dat ook zien.
Glasvezel is meestal een nieuwe installatie en dan legt de provider gelijk goede en nieuwe kabels in je huis. TV kabels zijn soms meer dan 10 jaar oud. Dat heeft dus niks met techniek te maken, alles met ouderdom
bij glasvezel het signaal splitten?
Het beeld wordt dan minder mooi bij gebruik van slechte kabels?

Die mag je even uitleggen, want van dat soort technieken heb ik bij glasvezel nog nooit gehoord :shock:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

angel1978 schreef:bij glasvezel het signaal splitten?
Het beeld wordt dan minder mooi bij gebruik van slechte kabels?

Die mag je even uitleggen, want van dat soort technieken heb ik bij glasvezel nog nooit gehoord :shock:
Bij kpn glasvezel werkt het zo.
Er komt een glasvezel kabel binnen. Meestal naar een NTU kastje. Van de NTU loopt een kabel naar de FTU die het signaal omzet in een ethernet signaal. Dat gaat weer in je experiabox. De experiabox splitst het signaal in tv, internet en telefonie (als je dat afneemt). Als je vervolgens meerdere tv's hebt moet je het signaal nogmaals splitsen via een ethernetkabel of een homeplug.
Dus dan kan het signaal onderweg zeker wel minder worden of zelfs wegvallen als de homeplug geen goed signaal heeft, de ethernet kapot is etc.
Het splitsen van het signaal voor internet en tv zorgt er ook voor dat het bijzonder ingewikkeld wordt een tv via een eigen router aan te sluiten omdat die het signaal ook moet kunnen splitsen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

olaf79 schreef:De experiabox splitst het signaal in tv, internet en telefonie (als je dat afneemt).
Dit is geen splitsen ( zoals dat in de kabelwereld gebeurt ).
Bij splitsen halveer je het signaal ( bij splitten in 2 ) en wordt het signaal zwakker. Bij filtering zoals hier wordt door de betreffende poort het juiste signaal doorgegeven.
Als je vervolgens meerdere tv's hebt moet je het signaal nogmaals splitsen via een ethernetkabel of een homeplug.
Ook hier wordt het signaal niet gesplitst. Dat zou betekenen dat hetzelfde signaal bij alle tv's terecht zou komen. De zender bedient hier 2 ontvangers en kan dus de helft van de bandbreedte gebruiken die die beschikbaar heeft om te zenden per ontvanger. Dit heeft niets met split(s/t)en van signalen te maken.
Dus dan kan het signaal onderweg zeker wel minder worden of zelfs wegvallen als de homeplug geen goed signaal heeft, de ethernet kapot is etc.
Dan heb je geen ontvangst.. Ik heb nog nooit een slechter beeld gezien hierdoor.

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door 89PB »


vanbergehenegouwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2015 13:29

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door vanbergehenegouwen »

vraag: Heb sinds de migratie tussen ups en ziggo probleem met mijn ci+ module. Geeft na overschakelen tussen zenders de fout ci+ error 04-cck failed. Heb met ziggo gebeld en alle stappen doorlopen, niet opgelost. Einde gesprek kan ik overstappen naar een ander contract waar ik 29.95 administratiekosten moet betalen. Zou dan een ci+ module krijgen (smit 1.3 nu smit 1.2). Heb geen interactieve tv dus volgens mij deze niet nodig. Wil gewoon kunnen zappen zonder probleem. Vindt dit flauwekul maar zal de kosten moeten betalen anders kunnen zij niets betekenen. Ben ik verplicht de administratiekosten te betalen?

Gesloten