Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
Yvette90
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:12

Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Yvette90 »

Veel mensen kennen ze wel. Van die dating sites met nep profielen. Waar je een klein bedrag per berichtje krijgt als je in de berichten centrale reageerd. Het is al een dubieuze wereld maar in mijn studenten tijd heeft het me vaak genoeg uit de brand geholpen. Dus in deze corona tijd ging het financieel niet al te best dus dacht ik dit weer op te pikken en kwam ik uit bij thuistypen.nl onderdeel van Young Brains BV. Echter kreeg ik na een maand tikken een nieuwe baan aangeboden en de eerder in geroosterde uren overlapte met mijn inwerk dagen. Dit tijdig aangegeven, echter toen ze geen vervanging voor me hadden werd er verwacht dat ik mijn nieuwe baan maar op ging zeggen om dat uurtje als nog te kunnen tikken. Toen kwamen er allemaal verhalen over boetes en straf clausules waar ik nooit akkoord mee ben gegaan. Zelfs dat ik verplicht was een bepaald aantal uren te werken stond nergens vast. Ik kreeg als reactie dat ik maar op de site moest kijken. Lang verhaal kort, ik krijg nog 100+ euro van ze en ik word gewoon genegeerd.

Nu heb ik zomaar het vermoeden dat ik niet de enige kan zijn. Of mensen die met ze gewerkt hebben en dit soort rare misstanden tegen kwam. Of vooral mensen die dachten dat de dating profielen echt waren. Want dat ze fictief zijn staat nergens vermeld. Iets wat ook strafbaar is.

Mochten er andere gedupeerde zijn hoor ik het graag!

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

Even kijken of ik het goed begrijp. Je belazert mensen die denken op een datingsite te zijn en nu ben je verbaasd dat de organisatie die jou heeft ingehuurd om mensen te belazeren jou ook belazert?

Edit: taalfouten verbeterd.
Laatst gewijzigd door kuklos op 26 apr 2021 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Yvette90
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:12

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Yvette90 »

Er is hier (gelukkig) gewoon wetgeving over waar meeste van die sites zich aan voldoen. Echter deze niet ;) maar helaas zie je dat vanaf de zakelijke kant niet.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

De bedrieger bedrogen. Tsja.

Natuurlijk kan je die 100 euro gaan vorderen, maar ik zou het zien als leergeld.

Yvette90
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:12

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Yvette90 »

Ik help liever zowel de ex medewerkers als de mensen die hier geld in stoppen want als je je best doet kom je veel drama over dit bedrijf tegen op google en gaan ze gewoon door.

Yvette90
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:12

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Yvette90 »

oh en chat opperator werk is niks raars aan voor de veroordelende mensen ;) alleen het moet wel eerlijk naar de buitenwereld gebracht worden, wat hier achter af niet het geval bleek te zijn.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Yvette90 schreef:
26 apr 2021 12:57
oh en chat opperator werk is niks raars aan voor de veroordelende mensen ;) alleen het moet wel eerlijk naar de buitenwereld gebracht worden, wat hier achter af niet het geval bleek te zijn.
... en in dat laatste zit natuurlijk het probleem. Niet de vermoorde onschuld uithangen nu. Da's niet heel geloofwaardig.

Yvette90
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:12

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Yvette90 »

Vertel jij mij dan wel eens voor welke sites ze nog meer personeel leveren? Ik kan het namelijk niet terug vinden en voeg het graag aan het dossier van de Consuwijzer toe :)

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Yvette90 schreef:
26 apr 2021 13:09
Vertel jij mij dan wel eens voor welke sites ze nog meer personeel leveren?
Wat is je punt?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

Yvette90 schreef:
26 apr 2021 12:57
oh en chat opperator werk is niks raars aan voor de veroordelende mensen
Yvette90 schreef:
26 apr 2021 12:19
Van die dating sites met nep profielen. Waar je een klein bedrag per berichtje krijgt als je in de berichten centrale reageerd. Het is al een dubieuze wereld maar in mijn studenten tijd heeft het me vaak genoeg uit de brand geholpen.
U zei?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Misschien betalen ze niet omdat je taalgebruik net zo slecht was als in het openingsbericht. Daar staan wel heel veel fouten in voor iemand die gestudeerd heeft.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Yvette90 schreef:
26 apr 2021 12:19
Of vooral mensen die dachten dat de dating profielen echt waren. Want dat ze fictief zijn staat nergens vermeld. Iets wat ook strafbaar is.
Dus voorheen maakte je het niets uit dat dit zo was, maar nu je problemen hebt met die site zelf, dan is dit ineens een probleem. Sorry, dat gaat er bij mij gewoon niet in. Stel je niet aan, je hebt mensen ook honderden euro's laten betalen voor nep berichtjes en nu ben je zelf aan de beurt. Slikken en door, niet miepen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door 16again »

Als je je geld niet krijg, zou ik het over een andere boeg gooien.

Gewoon doorwerken, en dan al je slachtoffers informeren, dat ze genept worden

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Jablan »

Yvette90 schreef:
26 apr 2021 12:19
... Echter kreeg ik na een maand tikken een nieuwe baan aangeboden en de eerder in geroosterde uren overlapte met mijn inwerk dagen. Dit tijdig aangegeven ...
Hoe tijdig is tijdig? In principe is hier sprake van een arbeidsverhouding. Als in de voorwaarden geen opzegtermijn staat vermeld, dan geldt de wetgeving hierover en gebruikelijk is een opzegtermijn van een maand.
Is er geen mogelijk om met de uren te schuiven, zodat je tijdelijk allebei kunt doen? Je nieuwe baan en dit werk?
PeterPeters1966 schreef:
27 apr 2021 16:37
Misschien betalen ze niet omdat je taalgebruik net zo slecht was als in het openingsbericht. Daar staan wel heel veel fouten in voor iemand die gestudeerd heeft.
Heb je niet te snel gelezen? Yvette schrijft behoorlijk goed Nederlands, vermoedelijk beter dan de meeste mensen, die zij tegen betaling een berichtje mag sturen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
28 apr 2021 07:18
Yvette schrijft behoorlijk goed Nederlands, .......
Nee.
Yvette90 schreef:
26 apr 2021 12:19
..... reageerd.
......
Mochten er andere gedupeerde .....
Reageert
Gedupeerde.
Nergens in haar teksten staat een komma.

Dat is niet behoorlijk goed Nederlands, en zeker niet voor iemand die gestudeerd heeft.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

kuklos schreef:
28 apr 2021 09:24
(...) Nergens in haar teksten staat een komma.
Dat wordt gecompenseerd door een overvloed aan spaties :D

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Thuistypen.nl / Young Brains BV / langswippen.nl

Ongelezen bericht door Revoked »

Leuk en alles, maar dat soort sites bieden verkapt werkgeverschap. Zogenaamd Zzp'ers inhuren, maar alles op hun voorwaarden. Daar is wetgeving tegen, dus huppel gezellig naar een advocaat. En dan hop, naar de rechter.

Gesloten