Nieuwe website beveiligen

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
Timclemens
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2021 11:42

Nieuwe website beveiligen

Ongelezen bericht door Timclemens »

Goedemiddag allemaal,

Zo'n 2-3 maanden terug heb ik zelf een eigen website gemaakt met WordPress. Nu heb ik de afgelopen veel onderzoek gedaan naar wat je allemaal kunt doen om een website beter vindbaar te maken in google. Een van de onderdelen die hier werd benoemd was de snelheid van de website. Blijkbaar heeft google namelijk een update gedaan waar de snelheid van de website ook een grote rol speelt.

Nu heb ik de snelheid van mijn website zelf even getest met een tool via het internet, maar daar zitten dus nog de nodige verbeterpunten in.

Hebben jullie toevallig tips hoe ik mijn WordPress website sneller kan maken? Kan ik dit zelf doen? Of is het beter om dit door een expert te laten doen?

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Nieuwe website beveiligen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Eens met wat hierboven wordt gezegd.

En je titel en de inhoud van je comment matchen niet. Snelheid vs veiligheid. Welke van de twee is het?

Timclemens
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2021 11:42

Re: Nieuwe website beveiligen

Ongelezen bericht door Timclemens »

Methusalah schreef:
25 jul 2022 13:55
Eens met wat hierboven wordt gezegd.

En je titel en de inhoud van je comment matchen niet. Snelheid vs veiligheid. Welke van de twee is het?
Oh sorry, ik bedoelde eigenlijk de website snelheid. Ik weet niet waarom dat in de titel is misgegaan.

castieltje
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 feb 2019 11:06

Re: Nieuwe website beveiligen

Ongelezen bericht door castieltje »

Je kunt in ieder geval hier eens kijken: https://nolimitwebdesign.nl/wordpress-w ... ler-maken/. Hier worden een aantal optimalisaties benoemd die je binnen WordPress kunt toepassen om jouw website sneller te maken.

Verder kan ik je zoals de anderen in dit topic al aangaven aanraden om een topic te starten op het WordPress forum of tweakers. Hier zal je wat meer programmeurs en/of online marketeers vinden die je hierin kunnen adviseren.

Timclemens
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2021 11:42

Re: Nieuwe website beveiligen

Ongelezen bericht door Timclemens »

fonsflons schreef:
25 jul 2022 16:15
Timclemens schreef:
25 jul 2022 13:20

Nu heb ik de snelheid van mijn website zelf even getest met een tool via het internet, maar daar zitten dus nog de nodige verbeterpunten in.

Hebben jullie toevallig tips hoe ik mijn WordPress website sneller kan maken? Kan ik dit zelf doen? Of is het beter om dit door een expert te laten doen?
Op de eerste plaats is de beste manier om seo positief te veroveren relevante content. Als dat er niet is, dan kun je technisch doen wat je wilt maar zul je nooit hoog komen. Kort door de bocht, google vind jouw site interessant als daar het antwoord op de vragen van je klanten te vinden is. Hoe beter het antwoord, hoe relevanter.

Op de tweede plaats geef je zelf al aan dat de tool (pingdom, gtmetrix?) de nodige verbeterpunten aankaarten. Daar zou je ook kunnen starten. Met welke tools? Daarvoor verwijs ik je naar een wordpress forum.
Daar heb je inderdaad een punt, maar op zich gaat dat al best aardig. Volgens Analytics krijg ik namelijk al bezoekers dus dat is al een mooi begin. Naast dat ik natuurlijk content blijf maken wil ik ook dat de website technisch in orde is.

Ik heb nu gemeten met pagespeed insights en pingdom, maar volgens die testen kan er nog flink wat geoptimaliseerd worden.

Timclemens
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2021 11:42

Re: Nieuwe website beveiligen

Ongelezen bericht door Timclemens »

castieltje schreef:
25 jul 2022 19:45
Je kunt in ieder geval hier eens kijken: https://nolimitwebdesign.nl/wordpress-w ... ler-maken/. Hier worden een aantal optimalisaties benoemd die je binnen WordPress kunt toepassen om jouw website sneller te maken.

Verder kan ik je zoals de anderen in dit topic al aangaven aanraden om een topic te starten op het WordPress forum of tweakers. Hier zal je wat meer programmeurs en/of online marketeers vinden die je hierin kunnen adviseren.
Bedankt! Ik zal het artikel eens doorlezen om te kijken of ik daar wat mee kan. Als ik ergens niet helemaal uitkom zal ik een topic starten op het WordPress forum of Tweakers om daar wat advies te krijgen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuwe website beveiligen

Ongelezen bericht door 16again »

Timclemens schreef:
25 jul 2022 13:20
Nu heb ik de afgelopen veel onderzoek gedaan naar wat je allemaal kunt doen om een website beter vindbaar te maken in google. Een van de onderdelen die hier werd benoemd was de snelheid van de website.
Ik zeg niet dat het onzin is, maar de snelheid van de website lijkt me een onzinnig criterium.
Ik wil gewoon relevante zoekresultaten, langzame sites ervaar ik nauwelijks.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Nieuwe website beveiligen

Ongelezen bericht door PGros »

Dat klopt dat je geen langzame sites ervaart want Google toont die niet ;-)

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Nieuwe website beveiligen

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Teveel add plugin daar wordt wordpress ook traag van, en onveiliger. Misschien om daar ook aan te denken. Ik heb zelf ook een simpele website bij wordpress, en super rap. Ik kan me voorstellen als je een webshop hebt, dat het een andere materie is, met veel plugins.
Maar tweakers zoals al gezegd, die weten ook veel op dit gebied.

Succes, ben benieuwd.

Timclemens
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2021 11:42

Re: Nieuwe website beveiligen

Ongelezen bericht door Timclemens »

PGros schreef:
25 jul 2022 23:13
Dat klopt dat je geen langzame sites ervaart want Google toont die niet ;-)
Dit is inderdaad ook wat ik heb gelezen. Een trage website wordt minder goed gevonden in Google dus deze zul je ook veel minder snel vinden in de zoekresultaten.

Timclemens
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2021 11:42

Re: Nieuwe website beveiligen

Ongelezen bericht door Timclemens »

Oldsmobile442 schreef:
25 jul 2022 23:27
Teveel add plugin daar wordt wordpress ook traag van, en onveiliger. Misschien om daar ook aan te denken. Ik heb zelf ook een simpele website bij wordpress, en super rap. Ik kan me voorstellen als je een webshop hebt, dat het een andere materie is, met veel plugins.
Maar tweakers zoals al gezegd, die weten ook veel op dit gebied.

Succes, ben benieuwd.
Goed dat je het zegt! Ik zal daar inderdaad ook eens naar kijken. Alle plugins waar ik ook zonder kan zal ik er in ieder geval uithalen.

Plaats reactie