LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Muizen verjagen?

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door gezondheid »

De muzien vreten zelfs de verpakkingen aan van de soep. Muizengif vind ik wat minder prettig maar het zal wel moeten? Wie heeft goede ervaringen om muizen weg te houden van je huis? Ze kunnen ook nog ziektes overbrengen? En knagen ze misschien niet aan electriciteitskabels of gasbuis naar het gasstel?


riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door riddert »

gezondheid schreef:De muzien vreten zelfs de verpakkingen aan van de soep. Muizengif vind ik wat minder prettig maar het zal wel moeten? Wie heeft goede ervaringen om muizen weg te houden van je huis? Ze kunnen ook nog ziektes overbrengen? En knagen ze misschien niet aan electriciteitskabels of gasbuis naar het gasstel?
Ik heb zelf zo'n mosquito apparaat. Deze zend een bijna onhoorbare pieptoon uit, en ik heb geen last van muizen. Misschien is dat een oplossing voor u.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door tenormin »

riddert schreef:Ik heb zelf zo'n mosquito apparaat. Deze zend een bijna onhoorbare pieptoon uit, en ik heb geen last van muizen. Misschien is dat een oplossing voor u.
Heb zelf een windjammer, ook met voor mensen een niet te horen pieptoon, wel voor muizen; die vinden het niet prettig en zijn snel verdwenen.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door langste adem »

Leen een kat voor een weekje ofzo van iemand die op vakantie gaat... Alleen de lucht al ervan doet de muizen verjagen. Althans dat zei mijn opa altijd.
Als je gif gebruikt heeft zo'n beestje vaak een tergend langzame dood, en je hebt ook nog eens het risico dat ie ergens stilletjes dood gaat en dat het lekker gaat meuren op den duur...

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door witte angora »

riddert schreef:
gezondheid schreef:De muzien vreten zelfs de verpakkingen aan van de soep. Muizengif vind ik wat minder prettig maar het zal wel moeten? Wie heeft goede ervaringen om muizen weg te houden van je huis? Ze kunnen ook nog ziektes overbrengen? En knagen ze misschien niet aan electriciteitskabels of gasbuis naar het gasstel?
Ik heb zelf zo'n mosquito apparaat. Deze zend een bijna onhoorbare pieptoon uit, en ik heb geen last van muizen. Misschien is dat een oplossing voor u.
Ik heb tuinwachters in huis. Werkt perfect. Geen enkele muis te zien.

Overigens begint het voetbal zo weer. Vind ik belangrijker dan muizen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mosquito natuurlijk!

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door witte angora »

tenormin schreef:O.T. Vind de voetbalwedstrijd TE spannend om te kijken!
Och, de uitslag is inmiddels bekend, maar dat hoef ik niet hier neer te zetten.

Perfect gespeelde wedstrijd, de strafschoppen maakten het verschil, maar eigenlijk is dat in mijn opinie meer het forceren van een beslissing dan van echt een partij winnen c.q. verliezen.

Maar goed, ze gaan naar huis, misschien dat eentje dan bij 'gezondheid' de muizen kan komen verjagen. Ze zijn rap genoeg om die beesten te vangen.

Alhoewel ik wel moet zeggen dat het wel erg toevallig is dat een ander iemand onlangs ook een topic opende over muizen die in dat geval al twee weken dood waren. Misschien dat die twee wat tips kunnen uitwisselen.

breesink
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2014 19:43

Re: Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door breesink »

Je hebt van die fijne korrels. Dan hoor je ze na een paar dagen niet meer ;-)

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door witte angora »

breesink schreef:Je hebt van die fijne korrels. Dan hoor je ze na een paar dagen niet meer ;-)
Nee, maar de TS hoor je des te meer, of juist ook niet.
gezondheid schreef:De muzien vreten zelfs de verpakkingen aan van de soep.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef: Nee, maar de TS hoor je des te meer, of juist ook niet.
gezondheid schreef:De muzien vreten zelfs de verpakkingen aan van de soep.
Misschien blikken soep voortaan, lijkt me sterk dat ze dat open knabbelen.

william1973
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 sep 2014 19:32

Re: Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door william1973 »

onze kat had er al weer twee voor de deur gelegd met afgebeten kop :mrgreen:

eet smakelijk

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Kunnen muizen ook gasleidingen (die naar het gastoestel) en electra door knagen?

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Muizen verjagen?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Veel mensen houden vogels. In of bij het huis. Die morsen ontzettend veel voer wat muizen aantrekt.
Wil je er van af moet je in ieder geval die bron opruimen. De bron kan ook bij de buren zijn, want muizen kennen geen grenzen...
Een paar jaar terug hadden we er hier ook last van. Muisje van buiten scharrelde door het huis en ging voor gezinsuitbreiding zorgen. Boeren hebben een probaat middel van tarwekorrels met gif. Daarvan hebben we 1 schoteltje onder de kast gezet. Vogelburen zijn weg en de muizen ook.

Gesloten