As vader uitgestrooid door Dela zonder dat dit de bedoeling was

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Floeppie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2023 15:18

Re: As vader uitgestrooid door Dela zonder dat dit de bedoeling was

Ongelezen bericht door Floeppie »

Het was niet vastgelegd bij dela of notaris wat vaders wens was.
Wij kwamen een papiertje tegen tussen zijn spullen waar het op stond. Dit was uit een donkere periode uit zijn leven.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: As vader uitgestrooid door Dela zonder dat dit de bedoeling was

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan wordt het ineens toch weer anders. Dan is het maar de vraag of je vader dit echt zo wilde, of dat hij het in een soort van opwelling heeft geschreven en er later nooit meer aan gedacht heeft dat dat papiertje nog ergens lag. Als je in een 'donkere periode' zit, of er net uit krabbelt, heb je wel wat anders in en aan je hoofd dan een briefje dat ergens zou moeten liggen.

In die omstandigheden kan ik me goed indenken dat jullie op de eerder genomen beslissing terug zijn gekomen, en nog even tijd wilden om rustig te bekijken wat wijsheid zou zijn. Dat is jullie nu afgenomen. De enige optie is nog een herdenkingsmoment plannen op de plek waar zijn as is uitgestrooid.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: As vader uitgestrooid door Dela zonder dat dit de bedoeling was

Ongelezen bericht door Ivo.w »

WeerIemandanders schreef:
05 okt 2023 12:10
Uiteraard moet de wens van de overledene gerespecteerd worden maar ik kan wel begrijpen dat je je als kind genegeerd voelt door je vader. Dit wil je als kind zelf lijkt mij.
Buiten dat heeft Dela de wens van vader uitgevoerd.

Wat ik me dan weer wel af vraag:

De overledene heeft dit bij leven geregeld en Dela heeft dat gedaan. Hoe kan Dela de wens van hun verzekerde na zijn overlijden dan wijzigen op verzoek van de kinderen?
Door de laatste wens niet te respecteren negeer je als kind vooral je overleden ouder. Juist als de overledene je dierbaar was, zul je er in mijn ogen veel waarde aan hechten om de laatste wens te respecteren.

Maar goed, met mensen in de familie die "naar de wetenschap" zijn gegaan en waar je als nabestaande 6 uur na overlijden niets meer van het lichaam hebt vind ik een afscheid zonder kist, graf of urn ook 'normaal'.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: As vader uitgestrooid door Dela zonder dat dit de bedoeling was

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Eindelijk gaat er iets precies goed zoals afgesproken, is het weer niet goed.

Plaats reactie