Bezorgkosten bij afhalen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

150747 schreef:
29 jul 2023 17:21
Gamma is een afhaalpunt en daar ligt het probleem ook niet.
De verkopende partij moet geen zaken doen met PostNL en om dat duidelijk te maken krijgt hij over een paar weken zijn spullen terug.
Ik acht dat dit onvoldoende aanleiding is voor de verkoper om niet met PostNL zaken te doen. Heb je verkoper al gesproken?

Vergeet niet om een ondubbelzinnige herroepingsverklaring uit te brengen. Het enkel terugsturen geldt niet als het herroepen van de koop.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
31 jul 2023 14:27
150747 schreef:
29 jul 2023 17:21
Gamma is een afhaalpunt en daar ligt het probleem ook niet.
De verkopende partij moet geen zaken doen met PostNL en om dat duidelijk te maken krijgt hij over een paar weken zijn spullen terug.
Ik acht dat dit onvoldoende aanleiding is voor de verkoper om niet met PostNL zaken te doen. Heb je verkoper al gesproken?

Vergeet niet om een ondubbelzinnige herroepingsverklaring uit te brengen. Het enkel terugsturen geldt niet als het herroepen van de koop.
TS zal gaan aangeven dat ie het pakket niet ontvangen heeft als ik het zo even goed begrijp. Als ie aangeeft het terug te sturen, dan is de kans kleiner dat de bezorgkosten terug komen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het punt is dat er herroepen moet worden als je wilt herroepen.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, en er moet geschreven worden als je wil schrijven. :D

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

TS hoeft niets te doen. Er is niets ontvangen en de zending gaat automatisch na 7 dagen terug naar de afzender. Deze zal of direct crediteren of zal contact opnemen met TS met de vraag wat nu. Het gaat TS ook niets kosten, hij moet het volledige aankoopbedrag plus bezorgkosten terug ontvangen. Voor het "terugsturen" worden geen kosten in rekening gebracht.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
31 jul 2023 22:05
Het punt is dat er herroepen moet worden als je wilt herroepen.
Maar TS wil niet herroepen, TS wil het niet ophalen en terug laten gaan naar de verzender.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
31 jul 2023 22:53
TS hoeft niets te doen. (...) Het gaat TS ook niets kosten, hij moet het volledige aankoopbedrag plus bezorgkosten terug ontvangen.
Als TS geen ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitbrengt, dan hoeft de verkoper niets terug te betalen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
01 aug 2023 07:49
NeoDutchio schreef:
31 jul 2023 22:53
TS hoeft niets te doen. (...) Het gaat TS ook niets kosten, hij moet het volledige aankoopbedrag plus bezorgkosten terug ontvangen.
Als TS geen ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitbrengt, dan hoeft de verkoper niets terug te betalen.
Gelukkig maar dat de praktijk altijd anders is. Wat denkt u, het pakket komt automatisch terug bij de verkoper die in een hoekje gaat zitten wachten totdat TS reageert?

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
01 aug 2023 07:49

Als TS geen ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitbrengt, dan hoeft de verkoper niets terug te betalen.
Als je het pakket aan de deur weigert en het retour wordt gezonden, ontvang je toch ook gewoon je geld terug.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
01 aug 2023 07:59
alfatrion schreef:
01 aug 2023 07:49
NeoDutchio schreef:
31 jul 2023 22:53
TS hoeft niets te doen. (...) Het gaat TS ook niets kosten, hij moet het volledige aankoopbedrag plus bezorgkosten terug ontvangen.
Als TS geen ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitbrengt, dan hoeft de verkoper niets terug te betalen.
Gelukkig maar dat de praktijk altijd anders is. Wat denkt u, het pakket komt automatisch terug bij de verkoper die in een hoekje gaat zitten wachten totdat TS reageert?
Hoe denigrerend jij je ook opstelt, als er geen herroepingsovereenkomst wordt uitgebracht, dan blijft de koopovereenkomst blijft in effect. De verkoper moet leveren en de koper moet betalen.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Gaan we weer. Stelletje hanen.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat TS zich over de komende 'discussie' steeds meer zal gaan verbazen.

JensPolf196
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2023 09:27
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door JensPolf196 »

Helaas is het niet alleen Post.nl, ook de andere grote bezorgers kunnen hier genoeg soortgelijke klachten vinden

150747
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door 150747 »

Ok, volgende ter verduidelijking.
Ik ben aan huis gebonden dat is het grootste probleem.
Ik moet telkens anderen lastigvallen met deze ongein.
Ik kies "gelukkig" altijd voor betalen achteraf.
Vandaag komt er weer een bestelling en jammer genoeg weer via PostNL.
Vorige week via BCC nog een laptop besteld en die kwam via DHL.
Indien men aangeeft langs te komen in een bepaald tijdsvak wil dat dus zeggen dat het NIET naar een afhaalpunt gaat.
Gewoon afleveren waar het moet zijn.
Ik woon aan een invalsweg van een redelijk grote stad en er wordt nogal wat geleverd in de buurt waarvan het meeste via ons adres loopt.
We lijken wel een afhaalpunt.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

150747 schreef:
01 aug 2023 09:34
Ok, volgende ter verduidelijking.
Ik ben aan huis gebonden dat is het grootste probleem.
Ik moet telkens anderen lastigvallen met deze ongein.
Ik kies "gelukkig" altijd voor betalen achteraf.
Vandaag komt er weer een bestelling en jammer genoeg weer via PostNL.
Vorige week via BCC nog een laptop besteld en die kwam via DHL.
Indien men aangeeft langs te komen in een bepaald tijdsvak wil dat dus zeggen dat het NIET naar een afhaalpunt gaat.
Gewoon afleveren waar het moet zijn.
Ik woon aan een invalsweg van een redelijk grote stad en er wordt nogal wat geleverd in de buurt waarvan het meeste via ons adres loopt.
We lijken wel een afhaalpunt.
Dat was al lang en breed duidelijk.
Maar zoals al eerder geschreven achter het feitelijke bezorgen zit al een heel traject dus de verzendkosten blijven bestaan evenals de rompslomp er omheen. En het kost soms een berg moeite om een poststuk bij de ontvanger aan te leveren. Als je aan huis gebonden bent heb je meestal meer tijd voor alledaagse zaken dan de buitenshuis werkenden. En net zoals het weer het kan wel eens anders gaan. Dus het zij zo.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Morgan le Fay schreef:
01 aug 2023 09:45
150747 schreef:
01 aug 2023 09:34
Ok, volgende ter verduidelijking.
Ik ben aan huis gebonden dat is het grootste probleem.
Ik moet telkens anderen lastigvallen met deze ongein.
Ik kies "gelukkig" altijd voor betalen achteraf.
Vandaag komt er weer een bestelling en jammer genoeg weer via PostNL.
Vorige week via BCC nog een laptop besteld en die kwam via DHL.
Indien men aangeeft langs te komen in een bepaald tijdsvak wil dat dus zeggen dat het NIET naar een afhaalpunt gaat.
Gewoon afleveren waar het moet zijn.
Ik woon aan een invalsweg van een redelijk grote stad en er wordt nogal wat geleverd in de buurt waarvan het meeste via ons adres loopt.
We lijken wel een afhaalpunt.
Dat was al lang en breed duidelijk.
Maar zoals al eerder geschreven achter het feitelijke bezorgen zit al een heel traject dus de verzendkosten blijven bestaan evenals de rompslomp er omheen. En het kost soms een berg moeite om een poststuk bij de ontvanger aan te leveren. Als je aan huis gebonden bent heb je meestal meer tijd voor alledaagse zaken dan de buitenshuis werkenden. En net zoals het weer het kan wel eens anders gaan. Dus het zij zo.
Dat is wel heel simpel gedacht.
Bezorger komt niet aan de deur, terwijl dat de afspraak met de verkoper was.
En als je huis gebonden bent, dat stuk heeft er niks mee te maken. Er is meestal een goede reden voor.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Elke normale verkoper neemt contact op met de klant als een zending niet afgeleverd kon worden en niet is afgehaald bij een afhaalpunt.
Gelukkig is er geen controlerende macht die gaat nakijken of de klant wel formeel herroepen heeft en de verkoper op de vingers gaat tikken als deze de klant opbelt of mailt met de vraag wat er gebeurd is waardoor de zending niet in aangekomen op de juiste plek.
Het doel is ook de uitkomst, de weg daar naar toe kan op verschillende manieren.

150747
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door 150747 »

Info over de volgende bestelling,
Bezorger PostNL is onderweg en komt tussen 18:40 uur en 20:40 uur en levert af op het huisadres en niet bij een afhaalpunt.
Ben benieuwd.

150747
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door 150747 »

150747 schreef:
01 aug 2023 11:25
Info over de volgende bestelling,
Bezorger PostNL is onderweg en komt tussen 18:40 uur en 20:40 uur en levert af op het huisadres en niet bij een afhaalpunt.
Ben benieuwd.
Nou breekt mijn klomp.
PostNL staat aan de deur met mijn bestelling.
Schiet mij maar lek.
Klokkijken kunnen ze ook al niet.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou het pakje nu maar weigeren. Het moet niet gekker worden.😁

Plaats reactie