Budget-Energie geeft foutieve meetwaarden door.

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
HJAAM
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2022 13:50

Budget-Energie geeft foutieve meetwaarden door.

Ongelezen bericht door HJAAM »

Op mijn Budget thuis site zie ik dat de gemeten gas waarden verbruik niet naar behoren worden ingevuld.
Er wordt na een aantal dagen een zogenaamd totaal ingevuld dat niet klopt met de werkelijkheid.
Zo zie ik dat in de maand november 2022 een aantal dagen niet wordt vermeld, echter in de kosten teller deze wel worden genoemd.
Tot mijn stomme verbazing zie ik dat er plotseling 9kub gas op 1 dag wordt verbruikt terwijl dat in werkelijkheid minder dan 1 kub moet zijn. Dat geldt tevens ook voor alle voorgaande dagen dat mijn verbruik minder dan 1 kub is. :o
Op de rekening zie ik alle waarden wel terugkomen, echter ook de 9 kub die ik niet verbruikt heb. LET HIER OP!

Mij werd verteld door de klantenservice van budget dat het klopt dat er een aantal dagen niet gemeten wordt en dan alles bij elkaar wordt opgeteld. Hierdoor eens in de zoveel dagen een hogere waarde. :evil:

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Budget-Energie geeft foutieve meetwaarden door.

Ongelezen bericht door Cro »

Maar klopt het nu wel of niet, wat zo'n site of app aangeeft is afhankelijk van wat de slimme meter doorgeeft en hoe dat verwerkt wordt. Op zich leuke informatie, maar vaak zijn daar geen rechten aan te ontlenen en zijn de begin en eindstand verwerkt in de jaarrekening leidend. Check dus of dat klopt, wat heel simpel kan, Pak je beginstand van het jaar waarover de eindafrekening gaat, pak de eindstand en kijk of het correcte aan m3 aan gas daadwerkelijk op de rekening staat.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Budget-Energie geeft foutieve meetwaarden door.

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
14 nov 2022 10:15
.... en zijn de begin en eindstand verwerkt in de jaarrekening leidend...
Nu de prijzen veel vaker, en ook veel forser fluctueren, zou ik toch wel willen zien dat ook de tussenstanden kloppen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Budget-Energie geeft foutieve meetwaarden door.

Ongelezen bericht door BL2 »

Bij mensen zonder zgn slimme meter zijn er helemaal geen tussenstanden....

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Budget-Energie geeft foutieve meetwaarden door.

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
14 nov 2022 10:24
Bij mensen zonder zgn slimme meter zijn er helemaal geen tussenstanden....
Natuurlijk zijn die er wel. Alleen automatisch op afstand uitlezen ontbreekt.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Budget-Energie geeft foutieve meetwaarden door.

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
14 nov 2022 10:21
Cro schreef:
14 nov 2022 10:15
.... en zijn de begin en eindstand verwerkt in de jaarrekening leidend...
Nu de prijzen veel vaker, en ook veel forser fluctueren, zou ik toch wel willen zien dat ook de tussenstanden kloppen.
Dat kun je toch zelf allemaal controleren? Dan leg je de standen die budget heeft gekregen van de netbeheerder en verwerkt tot jaar of eind nota naast je eigen gemeten (via P1), of opgeschreven standen en kijk je of de verdeling klopt.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Budget-Energie geeft foutieve meetwaarden door.

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
14 nov 2022 10:43
16again schreef:
14 nov 2022 10:21
Cro schreef:
14 nov 2022 10:15
.... en zijn de begin en eindstand verwerkt in de jaarrekening leidend...
Nu de prijzen veel vaker, en ook veel forser fluctueren, zou ik toch wel willen zien dat ook de tussenstanden kloppen.
Dat kun je toch zelf allemaal controleren? Dan leg je de standen die budget heeft gekregen van de netbeheerder en verwerkt tot jaar of eind nota naast je eigen gemeten (via P1), of opgeschreven standen en kijk je of de verdeling klopt.
En dat is zo ongeveer hoe dit topic ontstond....

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Budget-Energie geeft foutieve meetwaarden door.

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
14 nov 2022 12:02
Cro schreef:
14 nov 2022 10:43
16again schreef:
14 nov 2022 10:21

Nu de prijzen veel vaker, en ook veel forser fluctueren, zou ik toch wel willen zien dat ook de tussenstanden kloppen.
Dat kun je toch zelf allemaal controleren? Dan leg je de standen die budget heeft gekregen van de netbeheerder en verwerkt tot jaar of eind nota naast je eigen gemeten (via P1), of opgeschreven standen en kijk je of de verdeling klopt.
En dat is zo ongeveer hoe dit topic ontstond....
En daarom dus ook mijn eerste vraag, klopt de eind afrekening en bijbehorende standen. De maandelijkse prognoses die budget en anderen immers publiceren zijn geen rekeningen, al denken velen van wel.

Plaats reactie