LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen terugbetaling parkeerkosten 247Parking na annuleren wegens corona

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
yannicbloks
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2020 15:37

Geen terugbetaling parkeerkosten 247Parking na annuleren wegens corona

Ongelezen bericht door yannicbloks »

In april 2020 zouden mijn vriend en ik samen op vakantie gaan. Omdat we via Amsterdam zouden vliegen waren we op zoek naar een parkeerservice. We kwamen terecht bij 247parking. We dachten voor een mooi prijsje onze auto een week lang hier neer te kunnen gaan zetten tijdens onze vakantie. Aangezien Corona steeds verder aan het verspreiden was, besloten we om extra te betalen voor een annuleringsverzekering. Toen onze vakantie geannuleerd werd, heb ik 247parking een mail gestuurd met de mededeling dat onze vakantie niet door zou gaan en wat daarin binnen hun bedrijf het beleid was. Ik kreeg een mailtje terug dat mijn boeking was geannuleerd en ik een kortingscode kreeg. Echter vroeg ik me af of ik ook mijn geld terug kon krijgen aangezien we ook extra hadden betaald voor een annuleringsverzekering en er verder geen coronabeleid op hun website staat. Toen ik naar het bedrijf belde kreeg ik een man aan de telefoon die direct zijn stem verhief en boos werd om mijn vraag. KLANTVRIENDELIJKHEID WAS VER TE ZOEKEN!
2 maanden later heb ik nogmaals telefonisch contact opgezocht met 247parking met de mededeling dat ik geopereerd ging worden en ik daarom geen gebruik zou kunnen maken van de kortingscode (die een jaar geldig is) en graag mijn geld terug zou krijgen. De jongen aan de telefoon was vriendelijk en begripvol en benoemde dat ik dit per mail moest aangeven en ik dan restitutie zou ontvangen. Echter kreeg ik een korte mail terug met de mededeling dat de kortingscode verlengt was. Nogmaals benoemd wat er in hun eigen voorwaarden van de annuleringsverzekering staat en dat zij zich hier niet aan houden. Eveneens benoemd dat ik begrijp dat het vanwege Corona andere tijden zijn maar dat ze zonder enige uitleg handelen en erg onvriendelijk zijn. Ze beweren dat ze mij mijn €50 niet zouden kunnen terugbetalen. Echter krijg ik wekelijks mailtjes met dat het parkeerterrein vol zou staat, dat ze een nieuwe parkeerplaats geopend hebben en dat de prijzen omlaag gaan. Op dit moment weet ik niet meer welke verdere stappen ik nog kan ondernemen.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen terugbetaling parkeerkosten 247Parking na annuleren wegens corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat staat er in de voorwaarden van de verzekering? Geldt deze ook als er zelf geannuleerd wordt?

Als ik op hun site kijk, https://247parking.nl/schiphol/tarieven/, dan staat er wel een kopje bij dat u een soort van verzekering, annuleringsdekking, kunt afsluiten als u onzeker bent of de reis wel doorgaat, dus niet zelf annuleert. U kunt dan omboeken of krijgt een voucher.
Nergens lees ik de optie om het geld terug te krijgen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen terugbetaling parkeerkosten 247Parking na annuleren wegens corona

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u gaat een verzekering afsluiten om eventueel € 50,00 terug te kunnen krijgen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen terugbetaling parkeerkosten 247Parking na annuleren wegens corona

Ongelezen bericht door berndv »

yannicbloks schreef:
06 okt 2020 16:01
Echter vroeg ik me af of ik ook mijn geld terug kon krijgen aangezien we ook extra hadden betaald voor een annuleringsverzekering
Als ik lees wat er beschreven staat bij de annuleringsdekking hebben ze u precies datgene aangeboden wat die annuleringsdekking u geeft:
Onzeker of uw reis wel doorgaat? Met deze dekking kunt u kosteloos om boeken of ontvangt u een voucher t.w.v. uw parkeersom
Vreemd genoeg staat in de algemene voorwaarden het volgende:
Tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren en uw parkeersom retour ontvangen is alleen mogelijk met een bijgesloten annuleringsdekking
Maar bovenaan diezelfde voorwaarden staat ook:
In geval van overmacht (Corona) kunt u zich niet beroepen op de annulerings dekking. Wij kunnen eventueel met u in overleg treden om de geboekte parkeerplaats te verschuiven naar een latere datum.
De vraag is alleen of de uitsluiting van corona ook al geldig was toen u boekte, want als ik uw verhaal zo lees, heeft u geboekt nadat er beperkingen waren ingevoerd:
yannicbloks schreef:
06 okt 2020 16:01
Aangezien Corona steeds verder aan het verspreiden was, besloten we om extra te betalen voor een annuleringsverzekering.

yannicbloks
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2020 15:37

Re: Geen terugbetaling parkeerkosten 247Parking na annuleren wegens corona

Ongelezen bericht door yannicbloks »

Ten tijde van boeken was er nog geen sprake van Corona in Nederland maar wel de eerste gevallen in Spanje, waar we naartoe zouden gaan. We hadden dus een annuleringsverzekering erbij gepakt zodat we onze vakantie zouden kunnen annuleren wanneer in Spanje Corona verder zou verspreiden. Begin april is onze reis door het reisbureau geannuleerd en hebben wij zelf bij 247parking geannuleerd. Er was toen nog niks opgenomen over Corona en het enigste wat ik de afgelopen maanden kon vinden was dat we tot 24 uur van te voren kosteloos konden annuleren en een restitutie zouden ontvangen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen terugbetaling parkeerkosten 247Parking na annuleren wegens corona

Ongelezen bericht door berndv »

yannicbloks schreef:
07 okt 2020 13:01
Er was toen nog niks opgenomen over Corona en het enigste wat ik de afgelopen maanden kon vinden was dat we tot 24 uur van te voren kosteloos konden annuleren en een restitutie zouden ontvangen.
maar ik neem aan dat u voorwaarden heeft ontvangen bij het sluiten van de overeenkomst, wellicht dat u op basis van die voorwaarden iets kunt, want ik kan op basis van de huidige voorwaarden daar geen duidelijkheid in vinden.

Gesloten