Hoe herken je een dropship-website

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
BKro
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2024 12:12

Hoe herken je een dropship-website

Ongelezen bericht door BKro »

N.a.v. het onderwerp van radar heb ik een tip.https://radar.avrotros.nl/artikel/hoe-h ... nkel-60467

Dowload een foto of maak een screenshot van het product dat je wilt kopen. Gebruik google lens of een andere afbeelding zoeker of kijk in Aliexpress of Temu of het product daar te vinden is. Zo ja is het een dropshipper en is de prijs waarschijnlijk ook dubbel.

Veel zoek succes 😀

NeoDutchio
Berichten: 12335
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe herken je een dropship-website

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Even de proef op de som genomen. Ik zocht een meedraaiende selfiestandaard. Zowel bij Ali als Temu….en bij Action. Lijkt mij niet dat Action een dropshipper is.
Slimmer is om bij elke onbekende webshop en de basiszaken na te kijken. Adres, KVK, levertijden en retouren. Nog geen 2 minuten werk.

Methusalah
Berichten: 1183
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hoe herken je een dropship-website

Ongelezen bericht door Methusalah »

Persoonlijk herken ik ze gewoon aan de goedkope en standaard weblayout die ze bijna allemaal gebruiken. Ik hoef dus eigenlijk niet verder te kijken dan de homepage om te weten waarmee ik te maken heb.

Maar wat het ook weg geeft zijn:

Ongeïnspireerde bedrijfsnaam/url
Taalgebruik
Soort producten

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Hoe herken je een dropship-website

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Veels te veel moeite met google lens en alles controleren. Gewoon naar de algemene voorwaarden gaan en bij leveringen kijken. Staat altijd hetzelfde verhaaltje
"10-25 werkdagen, omdat wij direct leveren vanuit de fabriek en geen eigen voorraad hebben...."
Dropshippers, next

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Hoe herken je een dropship-website

Ongelezen bericht door rvjapio »

..Nog even voor de duidelijkheid: Dropshippen is een legitieme handelsmethode waarbij de aanbieder van producten die niet zelf in voorraad heeft, maar elders inkoopt.
Helaas is deze verkoopmethode sinds corona gekaapt door criminelen die dankzij de bijna ziekelijke goedgelovigheid van duizenden hitsige kopers er tot op vandaag miljoenen aan verdienen.

Speedy123
Berichten: 1233
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hoe herken je een dropship-website

Ongelezen bericht door Speedy123 »

rvjapio schreef:
23 apr 2024 13:32
..Nog even voor de duidelijkheid: Dropshippen is een legitieme handelsmethode waarbij de aanbieder van producten die niet zelf in voorraad heeft, maar elders inkoopt.
Die definitie is niet compleet. handelen zonder eigen voorraad is niet perse dropshipping. Immers als er eerst geleverd wordt aan de verkoper en die dan vervolgens door levert aan de klant, is er geen sprake van dropshipping. Er is dan alleen geen sprake van levering uit voorraad, dus enkele dagen extra levertijd.

Bij dropshipping verkoopt de verkoper u producten online zonder ze zelf te versturen.

PGros
Berichten: 1142
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Hoe herken je een dropship-website

Ongelezen bericht door PGros »

Bij veel dropshippers merk je ook niet eens dat het een dropshipper is. Als ze samenwerken met Nederlandse bedrijven dan wordt er ook gewoon de volgende dag geleverd.
Dus met een dropshipper in het algemeen is helemaal niets mis. Alleen is het mis met sommige dropshippers die het niet zo nauw nemen.
Hier een voorbeeld van een Nederlandse groothandel waar je je eigen webshop aan kunt koppelen en zo als dropshipper kunt verkopen.

Plaats reactie