Kuub gas prijsverschil consument

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Kuub gas prijsverschil consument

Ongelezen bericht door criticus2 »

is het ook dezelfde netwerkbeheerder? daar kan ook verschil in zitten.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kuub gas prijsverschil consument

Ongelezen bericht door Moneyman »

BMW1200rt schreef:
20 okt 2023 11:17
Hopelijk pakt de redactie dit topic er een keer uit om dit verder uit te lichten in hun programma.
Waarom dan? Tot nu toe blijkt nergens uit dat er überhaupt ergens een probleem is.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Kuub gas prijsverschil consument

Ongelezen bericht door Seinhuis »

BMW1200rt schreef:
19 okt 2023 09:38
Ik voel mij als klant niet meer zo prettig bij Essent ik ben dan ook zeer benieuwd wat Essent hierop zal antwoorden.
Elk energieleverancier rekent andere bedragen voor klanten.

Bij een 1 jarig vast contract worden goedkopere tarieven berekend dan een 3 jarig contract.

Ook de datum van afsluiten is van toepassing. Elk week (soms elk dag) rekenen energiemaatschappijen andere tarieven voor hun klanten.

Zoals hierboven staat, ook elk netwerkbeheerder rekent andere tarieven.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Kuub gas prijsverschil consument

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Moneyman schreef:
21 okt 2023 14:42
BMW1200rt schreef:
20 okt 2023 11:17
Hopelijk pakt de redactie dit topic er een keer uit om dit verder uit te lichten in hun programma.
Waarom dan? Tot nu toe blijkt nergens uit dat er überhaupt ergens een probleem is.
Er is wel een ander probleem en dat is vorige week al in de Radar-uitzending besproken. Omtzigt legde uit dat de energiemaatschappijen hun prijzen lijken af te stemmen op het energieplafond. Dus het gas zou goedkoper geleverd kunnen worden, maar de consument hoeft niet alles te betalen dus schroeven ze de prijzen op terwijl ze het gas in het buitenland goedkoper leveren. Er zit een truuk achter waarmee ze het gas intern doorverkopen voor een hogere prijs dan ze het ingekocht hebben (aan een dochter ofzo) vanwaaruit het gas aan de klant wordt geleverd; door deze werkwijze lijkt de "marge" tussen de "inkoop"-prijs en de verkoopprijs aan klanten beperkt. De toezichthouder ziet dus niets verontrustends. Zie de nieuwbrief van Radar, daar kan je het vinden.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kuub gas prijsverschil consument

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
22 okt 2023 17:53
Moneyman schreef:
21 okt 2023 14:42
BMW1200rt schreef:
20 okt 2023 11:17
Hopelijk pakt de redactie dit topic er een keer uit om dit verder uit te lichten in hun programma.
Waarom dan? Tot nu toe blijkt nergens uit dat er überhaupt ergens een probleem is.
Er is wel een ander probleem en dat is vorige week al in de Radar-uitzending besproken.
Maar dat heeft dus niets met dit topic te maken.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kuub gas prijsverschil consument

Ongelezen bericht door witte angora »

HandigeHarrie schreef:
22 okt 2023 17:53
Moneyman schreef:
21 okt 2023 14:42
BMW1200rt schreef:
20 okt 2023 11:17
Hopelijk pakt de redactie dit topic er een keer uit om dit verder uit te lichten in hun programma.
Waarom dan? Tot nu toe blijkt nergens uit dat er überhaupt ergens een probleem is.
Er is wel een ander probleem en dat is vorige week al in de Radar-uitzending besproken. Omtzigt legde uit dat de energiemaatschappijen hun prijzen lijken af te stemmen op het energieplafond. Dus het gas zou goedkoper geleverd kunnen worden, maar de consument hoeft niet alles te betalen dus schroeven ze de prijzen op terwijl ze het gas in het buitenland goedkoper leveren. Er zit een truuk achter waarmee ze het gas intern doorverkopen voor een hogere prijs dan ze het ingekocht hebben (aan een dochter ofzo) vanwaaruit het gas aan de klant wordt geleverd; door deze werkwijze lijkt de "marge" tussen de "inkoop"-prijs en de verkoopprijs aan klanten beperkt. De toezichthouder ziet dus niets verontrustends. Zie de nieuwbrief van Radar, daar kan je het vinden.
Kun jij me dan uitleggen waarom ik bij Eneco per m3 gas 1,30-nog wat betaal, en voor elektra 0.38-nog wat resp. 0.34-nog wat? Dat is toch ruim onder het prijsplafond dunkt mij.
Laatst gewijzigd door witte angora op 22 okt 2023 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Kuub gas prijsverschil consument

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

en voor elektra 1.38-nog wat resp. 1.34-nog wat?
0.38 en 0.34 en nog wat bedoel je, denk ik zo. :wink:

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kuub gas prijsverschil consument

Ongelezen bericht door witte angora »

Je hebt gelijk. Even snel aangepast, hopen dat niemand heeft gekeken. :D

Plaats reactie