LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mensenlinq: verdienen over de rug van overledenen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
tukker929
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2020 15:03

Mensenlinq: verdienen over de rug van overledenen

Ongelezen bericht door tukker929 »

10 jaar geleden startte hier een topic over dat de website mensenlinq over de rug van overledenen, zogenaamd in een informatieve behoefte voorzag. Er is niets veranderd sterker nog het is verergerd. Mijn moeder die tijdelijk opgenomen is in revalidatie, na overlijden van mijn vader, is beroofd van al haar spullen door inbraak in haar huis . Als je mensenlinq aanspreekt hierop geven ze natuurlijk niet thuis. Deze site voorziet vooral in haar eigen behoefte nl geld verdienen. Als je een advertentie plaatst in een plaatselijke krant moet je zelf notabene hun , mensenlinq ,vragen om die vermelding te voorkomen en dat in je rouwtijd. Waarschijnlijk verdient de krant/uitgever ook aan het doorspelen van deze advertenties naar mensenlinq. Dan spreek ik nog niet eens over de ongevraagde en zeer ongepaste reclamefolders die in de bus vallen. wie helpt dit te stoppen?

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mensenlinq: verdienen over de rug van overledenen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat heeft Mensenlinq nu te maken met een inbraak bij uw moeder? Vaak zijn er na een overlijden veel vaker mensen thuis dan normaal, tenminste ging dat bij de overlijdens die ik heb meegemaakt wel zo. Het zijn gewoon inbrekers geweest die de wijk een paar keer hebben onderzocht en merkten dat er niemand was.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mensenlinq: verdienen over de rug van overledenen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik zie de link ook niet tussen die 2. Je hebt gelegenheidsinbrekers die 'toevallig' langskomen. Er zijn inbrekers die 'hun' buurt verkennen en weten wanneer iemand wel of niet thuis is. En er zijn zelfs inbrekers die rouwadvertenties en huwelijksaankondigingen door pluizen om op dat moment in te breken. Altijd dus het advies om nooit adresgegevens openbaar te maken.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mensenlinq: verdienen over de rug van overledenen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Daarom kun je beter als correspondentie adres het rouwcentrum opgeven. Mensenlinq heeft toch geen schuld aan de inbraak?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mensenlinq: verdienen over de rug van overledenen

Ongelezen bericht door kuklos »

tukker929 schreef:
07 dec 2020 15:14
Mijn moeder die tijdelijk opgenomen is in revalidatie, na overlijden van mijn vader, is beroofd van al haar spullen door inbraak in haar huis . Als je mensenlinq aanspreekt hierop geven ze natuurlijk niet thuis. Deze site voorziet vooral in haar eigen behoefte nl geld verdienen. Als je een advertentie plaatst in een plaatselijke krant moet je zelf notabene hun , mensenlinq ,vragen om die vermelding te voorkomen en dat in je rouwtijd.
Even kijken of ik het begrijp. Mensenlinq kopieert een rouwadvertentie uit een plaatselijke krant. Wat is precies het probleem?
Als zij letterlijk de tekst kopiëren dan zijn jullie verantwoordelijk voor wat jullie in de krant plaatsen. Of zoeken zij zelf de adressen erbij ook als die niet vermeld zijn?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Mensenlinq: verdienen over de rug van overledenen

Ongelezen bericht door Jablan »

snuffel1 schreef:
07 dec 2020 18:22
Mensenlinq plaatst rouwberichten die in een dagblad zijn geplaatst en dat mag want het is openbaar.
Uit de FAQ van deze site:
Mensenlinq.nl is een initiatief van NDC mediagroep. Mensenlinq.nl maakt de overlijdensberichten die geplaatst zijn in titels van NDC mediagroep, DPG Media en Mediahuis Limburg vindbaar op internet. Tevens bestaat de mogelijkheid om informatie te vinden, te reageren en te condoleren een levensverhaal en persoonlijke filmpjes te plaatsen

Deze site is in handen van de uitgevers van dagbladen, daarom is het logisch, dat hier een aparte optie voor is bij het opgeven van overlijdensberichten.

Bij het doorspreken van het afscheid van mijn ouders begon de uitvaartondernemer uit zichzelf over het vermelden van adressen in de advertenties, inderdaad vanwege het risico op inbraak. Het komt blijkbaar vaker voor.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mensenlinq: verdienen over de rug van overledenen

Ongelezen bericht door berndv »

Ik mis de linq tussen de titel en het verhaal. Of ze nu wel of niet verdienen, maakt voor de context van de rest van het verhaal helemaal niets uit. Het is, zoals al genoemd, onderdeel van de uitgevers, die de advertenties in hun bladen ook online aanbiedt.

Dat er inbrekers kunnen komen op momenten dat er gegarandeerd niemand thuis is, is niet van het afgelopen jaar. Politie waarschuwt niet voor niets om je vakantiedata niet online te delen. Sterker nog, er zijn zelfs complete reclamecampagnes op tv dat je niet moet delen wanneer je niet thuis bent, want inbrekers lezen ook mee.

Eerlijk gezegd vind ik het juist een punt van begrafenisondernemers om hier rekening mee te houden. Want bij een rouwadvertentie staat vaak de tijd vermeld waarop er gegarandeerd niemand thuis is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mensenlinq: verdienen over de rug van overledenen

Ongelezen bericht door sjohie »

tukker929 schreef:
07 dec 2020 15:14
10 jaar geleden startte hier een topic over dat de website mensenlinq over de rug van overledenen, zogenaamd in een informatieve behoefte voorzag. Er is niets veranderd sterker nog het is verergerd. Mijn moeder die tijdelijk opgenomen is in revalidatie, na overlijden van mijn vader, is beroofd van al haar spullen door inbraak in haar huis . Als je mensenlinq aanspreekt hierop geven ze natuurlijk niet thuis. Deze site voorziet vooral in haar eigen behoefte nl geld verdienen. Als je een advertentie plaatst in een plaatselijke krant moet je zelf notabene hun , mensenlinq ,vragen om die vermelding te voorkomen en dat in je rouwtijd. Waarschijnlijk verdient de krant/uitgever ook aan het doorspelen van deze advertenties naar mensenlinq. Dan spreek ik nog niet eens over de ongevraagde en zeer ongepaste reclamefolders die in de bus vallen. wie helpt dit te stoppen?
Gecondoleerd.

Daar had "wat" moeten staan, en dat "wat" is dan gezond (lees sceptisch) verstand van mensen die een rouwadvertentie plaatsen. Het internet, en de social media die dat heeft voortgebracht, heeft zeker nut, zo heb ik daardoor weer contact met oud klasgenoten, etc etc, maar dat nut is er ook voor het dievengilde. Vroegah moesten die door de wijk om te kijken waar en wanneer er leven te zien was in huizen, tegenwoordig kan dat met een laptop.

Dat u hier naast alle andere ellende ook nog mee te maken heeft, is dubbel zuur, maar die adressen in een overlijdensadvertentie komen er niet vanzelf in, dat is is iets wat u niet mensenlinq aan kan wrijven.

Gesloten