LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL houdt zich niet aan afspraken

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
remco.ditmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2020 20:50

PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door remco.ditmar »

Ik heb via een bedrijf een pakket besteld. Extra betaald voor avondbezorging. Komt de bezorger keer op keer smiddags.
Bij contact opnemen met PostNL, geven ze aan dat de track en trace een indicatie is en geen belofte.

Op dit moment gaat het bedrijf er achter aan voor mij. En noemt de actie van PostNL "absurd". Maar binnen met netwerk alleen al hoor ik bijval van anderen die allemaal hebben ervaren dat extra betalen voor avonduren geen zin heeft. Omdat de bezorger dan alsnog smiddags komt en PostNL hun handen er vanaf trekt en je naar de afzender verwijst.

Ik heb nu 5 of 6 keer pakketten laten bezorgen door PostNL in 4jaar tijd. Het is niet 1 keer goed gegaan. Er werd met pakketjes gesmeten, Producten die kapot aankomen, Producten die nietbop de juiste tijd aankomen en pas een dag later op een afhaalpunt geleverd worden.

En bij contact met PostNL, weet PostNL niets voor de klant te betekenen.

Bijgevoegd mijn correspondentie met PostNL
FB_IMG_1598466237182.jpg
(32.54 KiB) 4119 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
FB_IMG_1598466234484.jpg
(60.03 KiB) 4119 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
FB_IMG_1598466231777.jpg
(27.07 KiB) 4119 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De verkoper beloofd u dat het ‘s avonds bezorgd wordt, dan moet u daar dus ook gaan klagen als dat niet gedaan wordt. Met PostNL hebt u niets te maken, deze wordt ingeschakeld en betaald door de verkoper.
De verkoper komt zijn belofte niet na, niemand anders.

RubensBimmer
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2020 13:05

Re: PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door RubensBimmer »

Het is altijd zo'n welles-nietes verhaal bij PostNL. De winkel waar je het koopt geeft het blijkbaar goed door. Maar PostNL houdt zich niet aan de afspraak. De winkel is wel verantwoordelijk volgens mij. Maar dat PostNL een avondlevering overdag probeert te bezorgen is natuurlijk ook niet de bedoeling. Als koper weet je dan niet waar je moet zijn. Ik ben ook wel benieuwd wie hier nu verantwoordelijk voor is. Loop zelf ook regelmatig tegen dit soort dingen aan.

Jfelst
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Re: PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door Jfelst »

Ik wil graag mijn postpakketjes graag overdag ontvangen. Postnl stuurt altijd een bezorgtijd in mijn app tussen 11.00 en 13.00 uur. Als de bezorger om 11.00 uur gaat rijden verandert gelijk de bezorgtijd in tussen 17.25 en 19.25 uur. Altijd in de avonduren. Daar betaal ik niks extra’s voor. Diezelfde bezorger zie ik meestal rond 12.30 uur in de straat. Ook rond 15.30 uur komt hij voor de tweede keer en dan eindelijk ‘s avonds, als hij voor de derde keer in de straat komt, krijg ik mijn pakketje. Het zal wel komen door de 100% chaos achter in zijn bus. Ongelooflijk dat daar nog iets te vinden is.
Klagen bij Postnl heeft geen zin, zij kunnen daar niets aan doen. Beleid wordt waarschijnlijk op straat gemaakt. Bezorger aanspreken heeft geen zin, snapt niet wat ik bedoel en zegt dat ik niks van zijn werk snap.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door berndv »

vreemd genoeg rijden bij mij in de wijk de meeste bezorgers juist 's avonds, zonder daar extra voor te hoeven betalen. Maar als u in uw geval extra betaalt voor avondlevering en ze keer op keer 's middags komen, dan lijkt het mij dat u hier met de verkoper moet gaan bespreken hoe die in ieder geval u gaat compenseren voor die extra kosten die u betaald heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jfelst schreef:
28 aug 2020 13:24
Ik wil graag mijn postpakketjes graag overdag ontvangen. Postnl stuurt altijd een bezorgtijd in mijn app tussen 11.00 en 13.00 uur. Als de bezorger om 11.00 uur gaat rijden verandert gelijk de bezorgtijd in tussen 17.25 en 19.25 uur. Altijd in de avonduren. Daar betaal ik niks extra’s voor. Diezelfde bezorger zie ik meestal rond 12.30 uur in de straat. Ook rond 15.30 uur komt hij voor de tweede keer en dan eindelijk ‘s avonds, als hij voor de derde keer in de straat komt, krijg ik mijn pakketje. Het zal wel komen door de 100% chaos achter in zijn bus. Ongelooflijk dat daar nog iets te vinden is.
Klagen bij Postnl heeft geen zin, zij kunnen daar niets aan doen. Beleid wordt waarschijnlijk op straat gemaakt. Bezorger aanspreken heeft geen zin, snapt niet wat ik bedoel en zegt dat ik niks van zijn werk snap.
Dat heeft niets met chaos in zijn bus te maken. Heel de route van een chauffeur staat in zijn terminal. Meerdere keren per dag wordt een lokaal depot bevoorraad met nieuwe pakjes en elke keer met inscannen daar wordt daar een route op gemaakt.
De verzender meldt een zending bij PostNL. Deze zet dan meteen de hele planning in het systeem, dus nog voordat zij het pakje effectief in handen heeft. Als de verzender op tijd is met afleveren en PostNL geen tegenslagen heeft zal het dus op de eerder gegeven tijdstip bezorgd kunnen worden. Echter kan het door drukte voorkomen dat een pakje later bij PostNL binnenkomt, net te laat van de band af komt om met de vrachtwagen mee te gaan en net te laat op het lokale depot aan komt. Dan wordt automatisch de tijd aangepast naar de volgende shift. Maar ja, als de buren ook ergens besteld hebben en dat pakje was wel op tijd, dan komt het dus voor dat zij in de ochtend hun pakje krijgen en dat dezelfde bezorger met dezelfde bus in de middag bij u gaan aanbellen.
Om dat te voorkomen zou er gestopt moeten worden met vandaag bestellen en morgen leveren. Zo kunnen leveringen per wijk verzameld worden, hoeft de bus minder vaak dezelfde route te rijden en scheelt dat een hoop tijd. Maar omdat de consument veelal veeleisende verwende mensen zijn willen ze het liefst nog dezelfde dag de bestelling hebben.

Het is dus echt niet zo dat een bezorger per pakje gaat kijken waar die heen moet en dan van hot naar her rijdt. En dat er veel pakjes in liggen wil niet alleen maar zeggen afleveren, maar kunnen ook retouren zijn, of hele partijen die bij afhaallocaties neergelegd moeten worden.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Ik zie in de conversatie dat de avondlevering via het bestelmenu vd winkel geregeld is. Als ik wat bestel, kan ik bij sommige winkels ook direct bij bestellen kiezen uit allerlei bezorgopties zoals levering op een afhaalpunt of avondlevering. Het systeem vd winkel is dan gekoppeld aan het systeem van PostNL. Aan de tracking is ook te zien dat de zending wel degelijk door PostNL in het avond tijdvak geplaatst is. Het is dan wel erg vreemd dat ze toch in de middag komen, dat hoort niet.

Wat betreft hun punt dat het tijdvak een indicatie is, op zich klopt dat. Ze kunnen door omstandigheden wat eerder of later zijn. Dan zouden ze om 17.30 misschien voor de deur kunnen staan, of 22.15. De zending in de middagroute mee nemen, dat valt daar niet onder. Daar gaat gewoon wel echt wat fout. Iemand met een klacht doorverwijzen naar de afzender is wel redelijk standaard, die is de opdrachtgever.

Vraag me wel af hoe ze er mee om gaan wanneer je via de PostNL app een pakket dat in de middag op de planning staat, wijzigt naar avondlevering en daar via de app PostNL ook voor betaalt. De verzender is nog steeds de opdrachtgever mbt het pakket, maar de avonbezorging is door jou betaald, dus dan ben jij ook klant. Maar daar is hier sowieso geen sprake van... want het is via het systeem van de winkel gegaan.

sake1987

Re: PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door sake1987 »

PietertjeTwee schreef:
28 aug 2020 16:37
berndv schreef:
28 aug 2020 13:29
Maar als u in uw geval extra betaalt voor avondlevering en ze keer op keer 's middags komen, dan lijkt het mij dat u hier met de verkoper moet gaan bespreken hoe die in ieder geval u gaat compenseren voor die extra kosten die u betaald heeft.
Precies dit inderdaad. Het is de verkoper die je wat heeft beloofd, niet PostNL.
En bij die verkoper moet je klagen.

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Probleem hierbij is wel dat de webwinkel waarschijnlijk (net als wij) een plug-in heeft van PostNL waarbij klant aan kan geven, al dan niet tegen bijbetaling voor avondbezorging. alle data wordt rechtstreeks naar PostNL gezonden en webwinkel krijgt de barcode retour van PostNL om uit te printen. dat PostNL zich niet aan het aangevinkte avondbezorging houd, is volgens mij toch de fout van PostNL.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door hebra98 »

Bram Bonnewel schreef:
29 aug 2020 12:52
Probleem hierbij is wel dat de webwinkel waarschijnlijk (net als wij) een plug-in heeft van PostNL waarbij klant aan kan geven, al dan niet tegen bijbetaling voor avondbezorging. alle data wordt rechtstreeks naar PostNL gezonden en webwinkel krijgt de barcode retour van PostNL om uit te printen. dat PostNL zich niet aan het aangevinkte avondbezorging houd, is volgens mij toch de fout van PostNL.
>>
Daarbij, is er een extra betaling aan Postnl voor de avondbezorging, of is deze alleen voor de verkoper?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Veel zal ook afhangen van de situatie. Als TS nu ergens heel afgelegen woont en daar maar 1 rit per dag heen gaat, gaat men geen kilometers omrijden voor een avondlevering. Tenminste, dat lijkt me niet logisch om dat als bedrijf te doen.

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

in antwoord op hebra98: het is aan de webshophouder of hij de extra toeslag voor de avondbezorging (standaard is dat €0,10) activeert. Dit kan je aan- of uitzetten en je kan zelf ook een bedrag invoeren. Wij betalen die 10 cent zelf, daar gaan we de klant niet mee lastigvallen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL houdt zich niet aan afspraken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
29 aug 2020 15:48
Veel zal ook afhangen van de situatie. Als TS nu ergens heel afgelegen woont en daar maar 1 rit per dag heen gaat, gaat men geen kilometers omrijden voor een avondlevering. Tenminste, dat lijkt me niet logisch om dat als bedrijf te doen.
In dat geval moet de verkoper het gewoon niet aanbieden. Met de huidige technieken is uitsluiting op basis van postcode geen issue meer.

Gesloten