Reviews over app Vinted

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Astra_moon
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2018 13:37

Re: Reviews over app Vinted

Ongelezen bericht door Astra_moon »

Ik moet wel een beetje lachen om dit topic. Niet om nou te zeggen dat ik niet geloof dat mensen slechte ervaringen hebben met Vinted, hoor. Maar ik koop EN verkoop al jaren op Marktplaats en 'alleen ophalen' op marktplaats is echt alleen bij tijd en wijlen en ik ben daar ook vaak genoeg gescamd. En dan JUIST bij het ophalen, want dan heb je het artikel vaak nog niet helemaal gebruikt en dan blijkt er soms toch iets niet helemaal goed te zijn. Het is daar juist veel vaker dan bv 10 jaar geleden dat mensen alleen nog maar willen laten verzenden. Je zet meestal alleen dingen op 'alleen ophalen' als het echt niet anders kan, door bv de grootte of gewicht van het object enz. Mocht je in de buurt wonen dan is dat fijn, maar 9 van de 10 items is de kans meestal heel klein.

Dus om nou een heel platform af te schrijven, omdat je één slechte ervaring hebt is een beetje overdreven lijkt mij. Het had je nog veel sneller op Marktplaats kunnen gebeuren, omdat ik daar meestal minder snel hulp of klantenservice spreek dan bij Vinted. Nou ben ik zelf nog maar net begonnen op Vinted (als tweede verkoop website erbij) en het viel mij juist op dat ze hier 'gelijk oversteken' standaard hebben gemaakt. Zowel kopen als verkopen op Marktplaats is het moeilijk om mensen te overtuigen van gelijk oversteken, terwijl het veel veiliger is voor beide partijen. We weten allebei dat het geld pas aankomt als het item is aangekomen en we kunnen allebei zien waar het pakket precies is, zonder dat er miscommunicatie kan ontstaan over dingen zoals "wel of niet écht verzonden door verkoper" of "wel of niet ontvangen". Je hoeft niet eens gegevens te delen en daar zit hem meestal de meeste risico in. Dat doet Marktplaats+PostNL automatisch voor beide partijen.

Vinted heeft dit dus als standaard systeem. Het enige waar ik nog niet super tevreden over ben is de prijzen. Voor de huidige items die ik op Vinted heb gezet, drijft de markt (de competitie zo gezegt) de prijzen veel te erg in de grond naar mijn idee. Dus ik zet mijn prijzen hoger. Het zal mij een worst zijn. Ik ga niet een item dat €30 nieuw is, wat ik ZGAN rond de €20 op Marktplaats heb staan dan ineens voor €8 (zonder koperskosten) op Vinted zetten. Amehoela, dan wacht ik wel tot er een serieuzere koper komt.

En het andere wat ik mensen echt absoluut aanraad is, check ALLE settings/opties op de app en website. Er zijn veel dingen die je aan en uit kunt zetten, waaronder, zeer aan te raden, in de verzendinstellingen sommige pakketleveranciers. Ik geloof best dat Homerr goed is en sommige van de Franse leveranciers ook, maar ik ga dat risico niet lopen als ik geen ervaringen met ze heb. Over UPS twijfel ik nog.

Nog een aantal goede punten die Vinted heeft over Marktplaats, die me te binnen schieten:
- Een automatische vertaalknop van reviews.
- Verificatie bij het aanmaken van accounts is echt veel strikter dan Marktplaats en het is veel makkelijker om te zien wie de boel voor de gek houd (zelfs zonder reviews), doordat de badges op je profiel laten zien welke dingen gecheckt zijn door Vinted. (Marktplaats doet dit alleen bij mensen die officiële winkels/bedrijven zijn en niet bij particulieren)
- Ze hebben een vakantie-modus en dat is erg fijn als je onverhoopt dingen niet op tijd kunt versturen (zeker omdat je bij Vinted zonder interacties kun aankopen doen!), bv door ziekte of langere vakantie periodes.

Maar ja... misschien is het niet voor iedereen. En dat kan best. Maar dan zie ik het nog steeds als een goed iets dat er competitie is, want Marktplaats is in veel opzichten erg verouderd en die mag best een beetje op zn hielen gezeten worden zodat er wat meer aan gedaan word. Vooral wat betreft de hoeveelheid mensen die je gewoon laten hangen na een berichtje dat ze wat willen kopen. Echt zeer vermoeiend.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Reviews over app Vinted

Ongelezen bericht door Redfloor »

Dan hoop ik wel dat je een pro-account hebt, want anders zien we je over een tijdje terug met een topic 'Vinted heeft mijn account verwijderd'.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reviews over app Vinted

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik snap eigenlijk dat verkopen van al die tweedehands zooi niet zo goed.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Reviews over app Vinted

Ongelezen bericht door Redfloor »

Lady1234 schreef:
25 feb 2022 18:14
Ik snap eigenlijk dat verkopen van al die tweedehands zooi niet zo goed.
Ik ben daar te lui voor, mijn tweedehands kleding geef ik weg. Maar ik koop daarentegen wel bijna al mijn kleding op Marktplaats!

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reviews over app Vinted

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik iets niet meer hoef, kleding of wat dan ook, geef ik het weg. Wil niemand het? Dan gooi ik het weg of het gaat naar de kringloop als het nog goed is.

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Reviews over app Vinted

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Ik heb heel veel kleding die bijna niet gedragen zijn (afgevallen) en wilde die verkopen via Vinted. Toen ik het zo eens bekeek kan ik het beter weggeven, wat een gedoe zeg.

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Reviews over app Vinted

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Lady1234 schreef:
25 feb 2022 18:14
Ik snap eigenlijk dat verkopen van al die tweedehands zooi niet zo goed.
Ik heb een wollen colbert in visgraad, 100 % wol maat 42. De knoopgaten moesten nog open gemaakt worden. Dat noem ik geen zooi. Ik heel veel mooie spullen, maar denk er over om het gewoon weg te geven. In corona tijd heel veel kleding gemaakt, kasten puilen uit dus een hoop mooi spul om weg te geven. Dat ga ik ook zeker doen..

monique2502
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2023 11:38

Re: Reviews over app Vinted

Ongelezen bericht door monique2502 »

Ik heb op 18 April een jas gekocht op Vinted NL , in Nederland , verkoper reageert niet , geld retour gevraagd , nu nog steeds bezig om mijn bedrag 47,94 ( met "kopersbescherming " ) terug te krijgen . Je krijgt alleen maar een Robot , met irritante antwoorden en verbreekt constant de correspondentie . Wordt hier moe van en steeds bozer . Dit is gewoon oplichting! 3 x opnieuw heb ik mijn klacht moeten indienen en er gebeurd niets . Ga iedereen waarschuwen voor deze praktijken !

MPvdM-S
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2023 22:35

Re: Reviews over app Vinted

Ongelezen bericht door MPvdM-S »

Van het kastje (Vinted) naar de muur (DHL) gestuurd !

Pakketje ter waarde van ca EUR 18,- via Vinted en DHL verstuurd naar België.
Wordt daar om onduidelijke redenen geweigerd en retour gezonden, maar komt bij mij nooit aan. Betaalde geld gaat terug naar koper.

Van Vinted mag ik pas klagen na ruim een maand. Dit heb ik gedaan en conclusie van Vinted is (i.s.m. DHL) dat pakketje door mij is aangenomen (!).
MAAR: in DHL track & trace staat duidelijk dat het nog steeds onderweg is. Ik heb ook navraag gedaan bij buren en pakketpunt - zonder resultaat. Ik heb dit aangegeven, maar Vinted concludeert dat dit het geval is en sluit de klacht, want "dit is hun procedure" en "ze vergoeden niets".

Heb toen contact gezocht met DHL, maar deze bleef maar aangeven "dat ik bij Vinted moest zijn vanwege afspraken" en dat "dit de procedure is".

Ik ben dus nu mijn spullen kwijt en daarmee dus de EUR 18,-. Het gaat niet om zoveel geld, maar ik vind het ONACCEPTABEL dat ik zo wordt vermalen tussen Vinted en DHL.

Ik heb al veel via Vinted verkocht, zo behandel je een goede klant niet!

Plaats reactie