LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stalking via wenskaarten

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
RossJohn
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2020 11:23

Stalking via wenskaarten

Ongelezen bericht door RossJohn »

Goede morgen. Ik ben john en ben 36 jaar, het gaat om het volgende.
Een vriendin van mij die al heel onzeker is en psychische problemen heeft word lastig gevallen/gestalked door iemand die anoniem wenskaarten stuurt met vervelende tekst die het voor haar moeilijker maken om door te gaan met haar leven. Ze zou echt niet weten wie dit kan zijn, ze wil niet meer blijven wonen waar ze nu woont omdat ze bang is en durft haast niets meer, ze heeft een hond dus moet wel naar buiten om te lopen met de hond, ze is nog niet benaderd door deze persoon maar wil het niet zover lagen komen, ze is al bij de politie geweest maar natuurlijk kunnen zij niks voor haar betekenen tot er echt iets ergs gebeurd.

Weet iemand wat ze zou kunnen doen om dit te stoppen? Is het mogelijk dat ze aangeeft niet rustig te kunnen wonen dat ze dan een andere woning kan krijgen? Of zijn er andere wegen om deze persoon te laten stoppen met het stalken?

Ik hoor graag serieuze oplossingen of tips..
Alvast bedankt.
John.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2020 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie aangepast: van staking naar stalking

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Stalking via wenskaarten

Ongelezen bericht door berndv »

RossJohn schreef:
15 jan 2020 11:33
door iemand die anoniem wenskaarten stuurt met vervelende tekst die het voor haar moeilijker maken om door te gaan met haar leven.
Als uw vriending dat nog niet heeft, zou ik in ieder geval adviseren om professionele hulp te zoeken. Niet meer door willen gaan met leven als er vervelende teksten via wenskaarten gestuurd worden lijkt mij wel een signaal dat er onderliggend ook zaken zijn die niet helemaal goed zitten.

Het lastige is dat hier zo ongelofelijk weinig aan te doen is, helemaal omdat het schijnbaar ook niet duidelijk is wie de stalker is. Sowieso is het al moeilijk om iemand hiervoor voor de rechter te krijgen, maar als al niet bekend is wie de stalker is, is het, hoe vervelend ook, een zeer lage prioriteit voor de politie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Stalking via wenskaarten

Ongelezen bericht door sjohie »

RossJohn schreef:
15 jan 2020 11:33
Goede morgen. Ik ben john en ben 36 jaar, het gaat om het volgende.
Een vriendin van mij die al heel onzeker is en psychische problemen heeft word lastig gevallen/gestalked door iemand die anoniem wenskaarten stuurt met vervelende tekst die het voor haar moeilijker maken om door te gaan met haar leven. Ze zou echt niet weten wie dit kan zijn, ze wil niet meer blijven wonen waar ze nu woont omdat ze bang is en durft haast niets meer, ze heeft een hond dus moet wel naar buiten om te lopen met de hond, ze is nog niet benaderd door deze persoon maar wil het niet zover lagen komen, ze is al bij de politie geweest maar natuurlijk kunnen zij niks voor haar betekenen tot er echt iets ergs gebeurd.

Weet iemand wat ze zou kunnen doen om dit te stoppen? Is het mogelijk dat ze aangeeft niet rustig te kunnen wonen dat ze dan een andere woning kan krijgen? Of zijn er andere wegen om deze persoon te laten stoppen met het stalken?

Ik hoor graag serieuze oplossingen of tips..
Alvast bedankt.
John.
Wat jullie eens zouden kunnen onderzoeken, is of het mogelijk is dat zij iets maakt waar de post in komt, zo'n aparte brievenbus buiten, of iets binnen, waardoor ze de post gewoon niet meer ziet. Deze zou u, of een andere vertrouwenspersoon, dan zeg op woensdag en zaterdag even kunnen legen, om eea te screenen. Dat zou haar de rust en tijd geven om aan de onderliggende redenen te werken.

En ja, dat is symptoombestrijding, maar de politie kan behalve het aannemen van de aangifte, hier ook niet zo veel in doen. Los van of het een prioriteit is of niet, is het voor hen lastig de route van een ansichtkaart terug volgen tot de afzender. Ik bedoel, dat is ze met die bombrieven recent ook nog niet gelukt, en die hebben echt wel genoeg aandacht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Stalking via wenskaarten

Ongelezen bericht door moederslink »

Zij moet dit soort kaarten sowieso niet meer open maken en bv aan jou geven. Jij kunt ze dan verzamelen en vasthouden als ' bewijs ' mócht het al uit de hand lopen.
Je vriendin zou therapie kunnen krijgen om met dit soort ongein anders te leren omgaan.
Ze hééft het al moeilijk dus dit kan ze er niet bij hebben.
Wég met die kaarten, uit haar zicht in ieder geval.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Stalking via wenskaarten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daarvoor verhuizen zal vermoedelijk niets uithalen als de stalker het slachtoffer persoonlijk kent.

Gesloten