LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertaling op Laptop

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
wmineke
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2005 16:18

Vertaling op Laptop

Ongelezen bericht door wmineke »

Ik wou graag weten hoe ik de vertaling op mijn laptop kan aanzetten, zodat ik haakpatronen die in het Engels zijn, kan vertalen in het Nederlands. De vertaling die ik nu heb, vertaalt : niet alles, of hij kent de Engelse haaksteken niet. :D :lol:
Wie kan me helpen?????

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Vertaling op Laptop

Ongelezen bericht door newmikey »

Laptops hebben géén ingebouwde vertaling, daar heb je òf een programma'tje voor nodig òf een website. Google translate is erg goed, heb je daar iets aan?

wmineke
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2005 16:18

Re: Vertaling op Laptop

Ongelezen bericht door wmineke »

ja, dankjewel, ben ik in ieder geval al wat wijzer geworden. Maar hoe doe ik dit dan?
Gisteren al wat geprobeerd en begreep ik dat ik in ieder geval dan een g-mail adres moest hebben.
Dat heb ik en moest ik nog wat kopiëren, maar wist niet waar naar toe. Ben trouwens grijs hé.
Is er nog een eenvoudiger methode? In ieder geval bedankt voor de moeite, ik ga aan de slag.

Groet Ineke.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vertaling op Laptop

Ongelezen bericht door Julie4444 »

wmineke schreef:ja, dankjewel, ben ik in ieder geval al wat wijzer geworden. Maar hoe doe ik dit dan?
Gisteren al wat geprobeerd en begreep ik dat ik in ieder geval dan een g-mail adres moest hebben.
Dat heb ik en moest ik nog wat kopiëren, maar wist niet waar naar toe. Ben trouwens grijs hé.
Is er nog een eenvoudiger methode? In ieder geval bedankt voor de moeite, ik ga aan de slag.

Groet Ineke.
Nee, je hebt geen g-mail nodig. Ga naar http://www.translate.google.nl (je kan op de blauwe tekst klikken, het is veilig ;)) en plak de tekst in het linker tekstvlak. Kies dan in het tweede vlak om naar Nederlands te vertalen.

Tekst op het Engelse origineel kan je selecteren zodat hij blauw is en dan kopiëren om in het google translate scherm te plakken. Weet je hoe dat moet?

wmineke
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2005 16:18

Re: Vertaling op Laptop

Ongelezen bericht door wmineke »

Hartelijk dank voor de tip, hoe het moet weet ik niet precies, maar ik doe mijn best.
Al doende leert men zeggen ze toch?

Groet Ineke.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vertaling op Laptop

Ongelezen bericht door Julie4444 »

wmineke schreef:Hartelijk dank voor de tip, hoe het moet weet ik niet precies, maar ik doe mijn best.
Al doende leert men zeggen ze toch?

Groet Ineke.
Tekst kan je selecteren door eerst de muis (het pijltje) links boven vlakbij de tekst te houden. Druk dan de linkermuisknop in en houdt deze ingedrukt terwijl je met de muis (het pijltje) schuin naar rechts-onder beweegt. Je ziet dan dat de teskt blauw wordt. Als je de linkermuisknop dan loslaat is een deel van de tekst blauw. Deze tekst is geselecteerd.

Druk dan met de rechtermuisknop op de blauwe tekst: er komt dan een menutje. Klik met de linkermuisknop op "kopiëren".

Ga dan naar http://www.translate.google.nl en beweeg de muis naar het linker tekstvlak (die grote vierkant). Klik met de rechtermuisknop in de vlak en kies in het menu "plakken". Nu staat daar de eerder geselecteerde tekst.

Boven het rechter tekstvlak staat een taal. Als daar Nederlands staat zal er in dat vlak Nederlands komen te staan. Anders moet je eerst op het pijltje klikken en Nederlands selecteren.

Dan zou het moeten lukken. :)

Je kan het selecteren en kopiëren ook oefenen met de tekst hier op het forum.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Vertaling op Laptop

Ongelezen bericht door encore »

Mijn wederhelft had eenzelfde probleem. Haakpatronen in het Duits. GoogleTranslate kan veel, maar de specifieke haaktermen, daar maakt Google iets heeeel anders van. Het beste kun je dergelijke zaken laten vertalen door mensen met dezelfde hobby en met een talenknobbel...

arnogils
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2015 11:04

Re: Vertaling op Laptop

Ongelezen bericht door arnogils »

Ik zag dit toevallig. Bedankt voor de tips allen.

Gesloten