Verzekering

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Ellen Freijee
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2023 18:18

Verzekering

Ongelezen bericht door Ellen Freijee »

Onze zoon zijn schoenen zijn vorige week uit de gymzaal gestolen. Schoenen waren pas 1 maand oud. Niemand is aansprakelijk school niet, de gebouw beheerder en mijn eigen verzekering dekken dit niet. Het is eigen verantwoording, terwijl er geen kluisjes worden aangeboden. Weet iemand misschien of ik deze schoenen toch nog vergoed kan krijgen? Ik vind het toch raar dat niemand verantwoordelijk is.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, daar is niemand aansprakelijk voor. Niet elk voorval is te verzekeren.

Was er nu een ander paar over in de kleedruimte?

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Verzekering

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ellen Freijee schreef:
15 sep 2023 18:23
Onze zoon zijn schoenen zijn vorige week uit de gymzaal gestolen. Schoenen waren pas 1 maand oud. Niemand is aansprakelijk school niet, de gebouw beheerder en mijn eigen verzekering dekken dit niet. Het is eigen verantwoording, terwijl er geen kluisjes worden aangeboden. Weet iemand misschien of ik deze schoenen toch nog vergoed kan krijgen? Ik vind het toch raar dat niemand verantwoordelijk is.
Natuurlijk is er iemand verantwoordelijk, uw zoon.
Maar diefstal is altijd vervelend en erg frustrerend.
Worden die kleedkamers niet afgesloten tijdens de lessen?

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Verzekering

Ongelezen bericht door Ivo.w »

@Nevyn:
Natuurlijk is niet de zoon verantwoordelijk.

De dief is verantwoordelijk. Maar zolang de dief niet gevonden wordt, kun je hem of haar niet verantwoordelijk houden. Dat de eigenaar van de gestolen spullen daardoor met de schade blijft zitten maakt niet dat die persoon ook verantwoordelijk is.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verzekering

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, dat is forse pech.
De komende weken de bezoekers kleedkamer maar goed in de gaten houden, misschien komen de schoenen weer voorbij wandelen.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Verzekering

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Als u al de schoenen kon claimen dan zit er hoogstwaarschijnlijk een eigen risico op uw verzekering.
Het is ook niet slim om voor kleine bedragen uw verzekering aan te spreken. Komt dit vaker voor dan gaat u eruit en kunt u bijna nergens meer terecht.
Claim alleen zaken die niet te dragen zijn financieel gezien.

Plaats reactie