LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-reizen en andere reisbureau's

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Gast »

Gast,gast.
Wanneer lever jij nog eens een bijdrage on topic ????Je zeurt of je leven er van afhangt !!!!!!Ga ergens anders ze*ken en topics verzieken want dat is het enige wat je kan.Lever een bijdrage of anders pleite wezen met je gedram. Van mij mag radar internet deze persoon
weghalen want hij weet niet anders dan mensen af te zeuren die wel een bijdrage leveren. Dus weg wezen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Gast »

Niet meer op reageren Nel. We weten nu wel wie het is, :evil: dus! Voegt zelf nooit wat toe, maar wil graag ook een zegje doen.

We gaan gewoon on topic verder. En anders doen ze OOK deze maar weer op slot!

Gast

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben 1 van de gasten die op nel reageert, maar dus duidelijk niet de enige... heb ik in de gaten. Dat zegt wat over nel, niet over ons gasten...

san100
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2005 20:35

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door san100 »

Bij D reizen heb ik een ticket gekocht voor 1250 euro. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik eventueel langer wilde blijven en dus het ticket verlengbaar moest zijn voor een aantal weken.
Dit is dan ook afgesproken.

Toen ik echter mijn verblijf met ± 3 weken wilde verlengen bleek dit onmogelijk. Mijn ticket had slechts een beperkte geldigheid en ik kon niet verlengen.

In mijn reisovereenkomst staat echter: wijzigen toegestaan kosteloos, mits er een tariefverschil is. Er staat niets over een beperkte geldigheid van het ticket.

Op mijn klachtbrief kreeg ik het antwoord dat wijzigen inderdaad was toegestaan maar verlengen niet.
Voorbeeld:Een auto wijzigt zijn snelheid. Dat kan dus langzamer of sneller zijn. Niet in de wereld van D-reizen daar betekent het waarschijnlijk alleen langzamer.

Mij is gewoon een ticket verkocht waarvan achteraf de voorwaarden anders blijken te zijn dan was afgesproken.
Toen ik vanaf mijn bestemming belde kon ik kort gezegd wat D-reizen betreft barsten. Het ticket was betaald, de buit dus binnen en dat was het dan.

Ik heb daardoor een enkele reis terug moeten boeken van 760 euro.

Pas dus op met losse tickets bij D-reizen want de medewerkers gaan voor omzet zoals al in een vorig bericht gemeld. Ook als dat betekent A zeggen, B doen.

Hebben meer mensen deze of soortgelijke ervaringen?

FG

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door FG »

Op het moment dat je een ticket boekt en de vraagt na om het ticket te wijzigen, dan is dat soms mogelijk tegen wijzigingskosten. Maar ik vind dat je zelf ook een stuk verantwoording hebt bij boeking om mee te delen dat je eventueel van plan bent om langer te verblijven. Als je namelijk een ticket hebt geboekt dat voor maximaal 1 maand verblijf is dan is het logisch dat je dan niet 2 maanden mag blijven.

Een stuk zelfverantwoording is hier ook zeker van toepassing!

san100
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2005 20:35

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door san100 »

Je hebt gelijk dat je als klant moet zeggen dat je eventueel een paar weken langer wil blijven voordat het ticket geboekt wordt. Dat heb ik dus ook gedaan zoals je kunt lezen in mijn vorige bericht.
Het ging om een verblijf van oorpronkelijk 2 maanden, dat verlengd werd met 3 weken.

In één zinnetje kan D-reizen in de reisovereenkomst aangeven dat het ticket op een bepaalde datum vervalt.
Maar dat doen ze niet want dan teken ik niet en lopen ze 1250 euro mis.

Waar het om gaat is dat ik duidelijke afspraken heb gemaakt vóór de koop. De reisadviseuse zegt dat het kan en vervolgens blijkt tijdens mijn verblijf dat het niet kan.

Er zijn dus duidelijke afspraken gemaakt en in het contract staat: "wijzigingen toegestaan kosteloos, mits tariefverschil".

Ik ken nog twee andere voorbeelden met losse tickets via D-reizen waarbij ook afspraken zijn gemaakt, die later niet bleken te kunnen worden nagekomen. Hetzelfde patroon is daar zichtbaar: met de potentiële klant A afspreken en B doen. Pure omzetkwestie, gericht op de korte termijn.

gaste

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door gaste »

De ene lijndienst ticket kan wel gewijzigd worden, de andere niet. De ene ticket kan wel verlengd worden, de andere niet. De vraag is dus : van welke maatschappij is het ticket wat U gekocht heeft, wat was de vertrekdatum en wat heeft U ervoor betaald.

Gast

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Gast »

dat zeg ik de rim-ram goedkope reisjes zijn ze goed in bij D-reizen, de rest niet zo...

Gast

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Gast »

Belachelijke prijzen, als ze vroeger een bordje met dit kost Fl. 55,-- per persoon dan had je toch meteen met je vinger op je voorhoofd gewezen. Waarom gaan we er nog heen? waarom niet boycotten die lui en voorlopig niet meer gaan voordat de prijzen omlaag gaan.!!!

Gast

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Gast »

gast van 14:08
Wat zijn nu in hemelsnaam rim-ram reizen!!! :shock:

Spuugzat

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Spuugzat »

Geplaatst op 09 Mrt 2005 15:14 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

ik ben 1 van de gasten die op nel reageert, maar dus duidelijk niet de enige... heb ik in de gaten. Dat zegt wat over nel, niet over ons gasten...
Zolang je zelf niet het left toont om consequent met één naam te reageren [geregistreerd en ingelogd], én ook nog eens inhoudsloos reageert, ben jij hier nog altijd de topicverzieker. Niet Nel-Foppe!!
Dat zegt meer over jou dan over Nel. Die reageert tenminste nog normaal, al is dat soms wat uitgebreider dan jij kan verdragen.
En bovendien: de pot verwijt de ketel.....
Zo, dat moest even gezegd worden.

Beu

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Beu »

Ben het er weer helemaal mee eens. Chapeau weer! :lol:

Gast

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Gast »

wij hebben een reis geboekt bij een reisbureau maar de prijs is het zelfde dan wat je zelf opzoekt op internet want zij doen precies het zelfde hoor

nel-foppe
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door nel-foppe »

Dat was het laatste bericht wegens vervuiling komt er geen reacties meer van deze kant.Daarom geprobeerd en bericht weer verwijderd.
Ook ga ik uitloggen.De goede mensen gegroet en ga door.!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door nel-foppe op 15 mar 2005 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Gast »

Nel. Die reageert tenminste nog normaal, ...
Dat is die van die irritante kletspraat, waar niemand op dit consumentenforum op zit te wachten!

Gast

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Gast »

Zo te zien jij ook niet dus, WEGWEZEN

Gast

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Gast »

komt er geen reacties meer van deze kant.
Ik mag het hopen!


Gast

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is het onderwerp van deze ... (discussie).

Gast

Re: D-reizen en andere reisbureau's

Ongelezen bericht door Gast »

Dit gaat over D-reizen en andere reisbureau;s gast.

Gesloten